Webinar się skończył. 7 pomysłów, co robić dalej

Więc przeprowadziłeś już swój webinar. Byłeś odpowiednio przygotowany, wziąłeś pod uwagę wszystkie porady i wskazówki, prezentacja była wspaniała, uczestnicy — podekscytowani, osiągnąłeś większość celów. Moje gratulacje! No cóż, można odpocząć? Nie ma mowy!

Jeśli opuściłeś pokój webinarowy, wcale nie oznacza to, że ukończyłeś pracę. Aby webinar był w 100% skuteczny, masz zadbać jeszcze o kilka rzeczy. Wiem, że po wydarzeniu może być trudno zebrać myśli, dlatego przygotowałam dla Ciebie listę spraw wraz ze szczegółowym opisem tego, co masz zrobić po webinarze i po co to wszystko.

1. Uważne oglądanie nagrania webinaru

Czego będziesz potrzebować? Nagranie z webinaru, notatnik i długopis (można zastąpić edytorem tekstu), trochę samokrytyki i poczucie humoru, aby przetrwać własne niezadowolone uwagi.

Proponuję zacząć właśnie od przeanalizowania wystąpienia. Dopóki Twoje wspomnienia są jeszcze świeże, myślę, że będzie Ci łatwiej wymienić kilka błędów i trudnych momentów spotkania. Zapisz wszystko. A potem obejrzyj nagranie ze świeżym umysłem. Ale masz traktować to poważnie. Wyobraź sobie, że jesteś uczestnikiem lub jeszcze lepiej — wybrednym konkurentem i chcesz za wszelką cenę znaleźć 100 usterek webinaru.

Na co masz zwrócić uwagę?

  • na problemy techniczne
  • na poziom zaangażowania uczestników
  • kiedy uczestnicy zaczęli opuszczać webinar
  • jaki odsetek słuchaczy przetrwał do końca
  • na to, jak mówisz
  • na pytania, na które nie udzielono odpowiedzi
  • ile czasu trwa każdy blok webinaru, co można wyciąć

Po co to wszystko? Oczywiście, żeby następnie zrobić wszystko lepiej. Porozmawiaj o kwestiach technicznych i ich rozwiązaniu ze wsparciem techniczny platformy do webinarów. Jeśli to nie zadziała, warto przyjrzeć się innym opcjom, na szczęście, masz je do wyboru do koloru.

2. Edycja nagrania webinaru

Czego będziesz potrzebować? Nagranie, edytor wideo, czas. Wybierz format wideo: może to być pełna wersja webinaru (oczywiście zedytowana) lub cykl z kilku krótkich filmów.

Na co masz zwrócić uwagę? Pauzy, pocieranie nosa, zbędne powtarzania. Być może spodoba Ci się artykuł Nagrywanie webinaru. Jak o to zadbać?

Po co to wszystko? Wszystko dla dobra wideomarketingu. Co to jest i w jaki sposób jest związany z webinarami, możesz przeczytać w tym artykule.

3. Napisanie postu dla bloga

Czego będziesz potrzebować? Blog, własny lub gościnny, grupa w sieci społecznościowej. Slajdy z webinaru. Zapomnieć, że nie umiesz pisać — każdy potrafi, wystarczy znaleźć swój styl. A ponieważ właśnie przeprowadziłeś webinar, to tekst jest już prawie gotowy. Aby szybciej Ci poszło, możesz włączyć pisanie głosowe w jednym oknie przeglądarki, na przykład w Dokumentach Google, a w innym odtwarzać nagranie z webinaru.

Na co masz zwrócić uwagę? Na gramatykę i logiczność. Z gramatyką pomogą specjalne serwisy. Pamiętaj, aby przeczytać to, co napisałeś, na głos i jeszcze lepiej, aby ktoś przeczytał to dla Ciebie.

Po co to wszystko? Aby utrzymać zainteresowanie publiczności po webinarze i przyciągnąć nowych uczestników.

4. Analiza i korekta

Czego będziesz potrzebować? Wszystkie statystyki, które masz: Google Analytics, statystyki platformy do webinarów i serwisu do mailingu, Twoje notatki, obliczenia przychodów i kosztów. Popatrz na te liczby i porównaj je ze swoimi oczekiwaniami, a także z wynikami poprzednich webinarów.

Na co masz zwrócić uwagę? Skąd uzyskałeś najwięcej rejestracji, na którym etapie “zgubiłeś” potencjalnych uczestników, jakie e-maile były bardziej skuteczne. Ocena Twojego webinaru przez uczestników (jeśli prowadziłeś ankiety podczas webinaru), liczba recenzji i wzmianek w sieciach społecznościowych, ocena opłacalności webinaru.

Po co to wszystko? Aby wybrać najlepsze kanały i sposoby promocji, aby dowiedzieć się, jak utrzymać subskrybenta i skuteczniej realizować cele.

5. Mailing. Zwiększamy konwersję

Czego będziesz potrzebować? Szablony listów dla różnych grup użytkowników. Napisz chociaż 3 listy dla każdej z grup:

1) uczestniczyli w webinarze

2) nie przyszli na webinar

3) już są Twoimi klientami

Na co masz zwrócić uwagę? Pierwszy list wyślij w ciągu 24 godzin po webinarze. Postaraj się wybudować dialog — poproś o zadawanie pytań i dodaj niewielkie ankiety. Umieść przyciski CTA.

Po co to wszystko? Przykro jest, kiedy od długiego czasu pracujesz nad webinarem, a wskaźniki konwersji nie wywołują radości. Oczywiście, nie może tak być, że wszyscy uczestnicy zostaną leadami, ale dzięki małym krokom liczba Twoich klientów może się powiększyć. I to właśnie dobrze przemyślany mailing może Ci pomóc.

6. Komunikacja w sieciach społecznościowych

Czego będziesz potrzebować? Konta w różnych sieciach społecznościowych. Przygotuj posty i regularnie publikuj coś. Możesz to zautomatyzować, ustawiając datę posta.

Na co masz zwrócić uwagę? Zadbaj o przyciągające wzrok obrazy do każdego wpisu. Zrób tak, by użytkownicy chcieli to skomentować: zadawaj pytania, dodaj odrobinkę prowokacji, pytaj o zdanie, zorganizuj głosowanie i konkursy, zachęcaj uczestników do udostępniania informacji.

Po co to wszystko? Sieci społecznościowe to świetny sposób na komunikację z Twoimi uczestnikami i subskrybentami. Poproś, by napisali opinie o wydarzeniu, by zrozumieć, co naprawdę lubią słuchacze i o czym chcieliby się dowiedzieć więcej. Ponadto, dzięki polubieniu i udostępnieniu możesz uzyskać nowych subskrybentów i uczestników przyszłych webinarów.

7. Planowanie następnego webinaru

Czego będziesz potrzebować? Pauzy, aby odpocząć i znaleźć mega pomysł na kolejny webinar; wszystkie pytania i uwagi, które zebrałeś; plan przygotowania, przemyślenie strategii komunikacji e-mailowej oraz plan promowania wydarzenia.

Na co masz zwrócić uwagę? Zajrzyj do naszego bloga — w kategorii Zorganizowanie webinaru zebraliśmy wiele sprawdzonych porad.

Po co to wszystko? Aby prowadzić webinary z przyjemnością i jednocześnie osiągnąć postawionych przed sobą celów.

Co robić po webinarze? Podsumowanie

Już chyba zrozumiałeś, że po wszystkich staraniach, masz jeszcze trochę pracy do zrobienia:

  • Uważnie obejrzyj nagranie webinaru.
  • Przygotuj film.
  • Przygotuj artykuł.
  • Przeanalizuj wszystko i napraw błędy.
  • Zorganizuj mailing, aby zwiększyć konwersję.
  • Kontynuuj nawiązywanie kontaktów w sieciach społecznościowych po wydarzeniu.
  • Przygotuj się do następnego webinaru.

Jak ożywić content i nie dać nudom zabić Twój e-learning

Jak ożywić content

Cały czas mówi się, że content ma być zachwycający i niebanalny. Ale jak nie dać studentom zaglądać na Facebook czy Instagram, jeśli masz opowiadać o farmakologii, ubezpieczeniu, finansach lub matematyce? To prawdziwe wyzwanie dla kursów e-learningowych: pokonać stare i nudne slajdy, zrobić tak, by kurs został prawdziwą ekscytującą podróżą, mimo że temat jest bardzo trudny.

Czytaj więcej «Jak ożywić content i nie dać nudom zabić Twój e-learning»

Co słychać? Aktualizacje czerwca w MyOwnConference

Aktualizacje czerwca

W czerwcu ekipa platformy do webinarów MyOwnConference zaktualizowała aplikację dla iPad i dodała możliwość prowadzenia webinaru z iPhone, całkiem zmieniono funkcję Rysowania, pojawiła się możliwość nagrywania webinarów w jakości 2K i 4K. Wszystko po to, by Twoje webinary były profesjonalne, a prowadzenie spotkań było wygodne. Teraz po kolei o wszystkich zmianach…

Czytaj więcej «Co słychać? Aktualizacje czerwca w MyOwnConference»