FAQ: nagranie webinaru w MyOwnConference

nagranie webinaru

Z funkcji „nagranie webinaru” korzysta obecnie około 95% organizatorów transmisji. 

Plik nagrania jest konwertowany przez system do formatu mp4. Plik może być automatycznie wysyłany do uczestników po spotkaniu, oglądany ponownie, edytowany, wykorzystywany jako szkolenia wideo, używany do automatycznego webinaru, sprzedawany, wysyłany do poszczególnych uczestników webinaru, przesyłany do YouTube itp. Ze względu na tak dużą ilość zastosowań, nic dziwnego, że organizatorom webinarów bardzo zależy, aby nagranie było w dobrej jakości i maksymalnie odpowiadało ich celom. Dzisiaj porozmawiamy o nagrywaniu webinarów w MyOwnConference.

Jak długo mogę nagrywać jeden webinar?

Plan darmowy — możliwość nagrywania przez 20 minut. W tym planie czas odliczany jest automatycznie.

Plan odpłatny — taryfa jednodniowa, miesięczna lub roczna, zapewnione jest do 10 godzin jednego nagrania webinaru. Liczba nagrań nie jest ograniczona.

Czy wystarczy miejsca na moje nagrania w chmurze?

Miejsce w chmurze jest przeznaczone wyłącznie na materiały do demonstracji podczas webinarów, które prezenterzy przesyłają do pokoju webinarowego. Nagrania nie są zapisywane do chmury.

Miejsce na nagrania w chmurze

W tym czasie możliwe jest pobranie nagrania, pozostały czas przechowywania nagrań z webinarów jest wskazany przy każdym filmie.

Aby nie zgubić nagrania, pobierz je lub przenieś do sekcji Wideo i audio.

Jaki jest czas przechowywania nagrania na platformie do webinarów?

Czas przechowywania nagrania dla każdego planu taryfowego wynosi 180 dni (6 miesięcy). W tym czasie możliwe jest pobranie nagrania. Dodatkowo pozostały czas przechowywania nagrań z webinarów jest wskazany przy każdym filmie. Aby nie zgubić nagrania, pobierz je lub przenieś do sekcji Wideo i audio.

Po upływie podanego terminu nagranie zostanie automatycznie usunięte.

Czas przechowywania nagrań

Jak pobrać nagranie?

Aby pobrać nagranie, wybierz w Kalendarzu datę webinaru i naciśnij ikonę nagrania. Po zakończonym webinarze naciśnij ikonę nagrania.

Nagrania webinarów

W prawym górnym rogu znajduje się przycisk Pobierz.

Pobierz nagranie

Aby pobrać nagranie w pokoju webinarowym, wybierz ikonkę Pliki, a następnie w zakładce Nagrania kliknij Pobierz.

Pobieranie z pokoju

Jak ustawić automatyczną wysyłkę nagrania?

Aby ustawić automatyczne przesyłanie nagrania z webinaru podczas konfiguracji webinaru, wejdź do Ustawień zaawansowanych. Następnie otwórz zakładkę Maile i zaznacz opcję Mail po zakończeniu webinaru i Dodaj nagranie do maila. W tym miejscu możesz wybrać, którzy z uczestników otrzymają nagranie.

Mail z nagraniem

W mailu uczestnicy dostaną nieedytowane nagranie.

Gdzie jest przechowywane nagranie webinaru i w jaki sposób można je wysłać do uczestników?

Nagrania webinarów są przechowywane w pokoju webinarowym w zakładce Pliki → Nagrania webinarów.

Nagrania

Nagrania webinarów są dostępne w panelu klienta w Kalendarzu zrealizowanych wydarzeń.

Nagrania webinarów

W jaki sposób można wysłać nagranie do uczestników?

Nagranie z webinaru można wysłać uczestnikom na 4 sposoby.

  1. W panelu klienta pobierz nagranie na komputer. Następnie możesz je edytować i wysłać w dogodny dla Ciebie sposób. Na przykład:załaduj plik na YouTube, Dropbox, Google Drive, a następnie udostępnij do niego link uczestnikom.
  2. Przed webinarem w ustawieniach zaawansowanych wybierz opcję automatycznego wysłania nagrania po zakończeniu wydarzenia dla wszystkich zaproszonych uczestników lub tylko dla obecnych na ostatnim wydarzeniu. Wiadomości mailowe z nagraniem zostaną wysłane natychmiast po zakończeniu webinaru i jego skonwertowaniu. 
  3. Skopiuj ogólny link do nagrania i wyślij go do uczestników lub opublikuj w mediach społecznościowych, lub na swojej stronie do swobodnego oglądania.
  4. Wyślij indywidualny link przez nasz system wysyłki. Jeśli wcześniej w ustawieniach webinaru nie zaznaczyłeś opcji “Ograniczenia dostępu”, to takie nagranie może zostać rozpowszechnione przez uczestników.

Jak zabezpieczyć nagranie przed rozpowszechnieniem?

W internecie trudno zachować 100% ochrony przed rozpowszechnieniem jakiegoś materiału. Ale aby zmniejszyć prawdopodobieństwo rozpowszechniania, włącz opcję Ograniczenie dostępu w Ustawieniach zaawansowanych przed webinarem.

Ograniczenie dostępu

W wiadomości mailowej uczestnik otrzyma 6-cyfrowy kod, który należy wpisać w polu wejściowym. Po kliknięciu linka na innym urządzeniu uczestnik ponownie otrzyma wiadomość mailową, tylko z nowym kodem cyfrowym. Przeniesienie kodu jest niemożliwe, ponieważ link działa wyłącznie na jednym urządzeniu.

Pole dla kodu

Odtworzyć takie nagranie będzie mógł tylko ten uczestnik, do którego była wysłana wiadomość z linkiem indywidualnym. Jeśli link zostanie przekazany innemu użytkownikowi, nie będzie już aktywny, ponieważ użytkownik nie będzie mógł przejść przez weryfikację, którą umożliwiał mail.

Wiadomośc z kodem

Jak mogę edytować wideo przed wysłaniem go do uczestników?

Możesz skorzystać z edytora MyOwnConference lub pobrać wideo i edytować je za pomocą innego edytora.

Czy mogę ograniczyć link do nagrania na określony czas?

Przy skopiowaniu linku w celu jego udostępnienia uczestnikom poprzez pokój webinarowy można wybrać czas trwania linku — od 1 do 14 dni. Czas jest liczony od momentu utworzenia takiego linku.

Termin ważności linku

Przy skopiowaniu linku w panelu sterowania można wybrać czas aktywności linku od 1 do 180 dni.

Ważność linku

Klikając ikonę koperty, możesz wybrać tych uczestników, do których chcesz wysłać nagranie z już określoną datą ważności.

Czy mogę wysłać link, którego termin ważności jest nieograniczony?

Tak. Aby uczestnicy otrzymali link z nieograniczonym dostępem, na etapie planowania należy przejść do ustawień zaawansowanych webinaru. 

W tym celu wejdź do Ustawień zaawansowanych. Podczas planowania webinaru otwórz zakładkę Maile i zaznacz opcję Mail po zakończeniu webinaru, a następnie Dodaj nagranie do maila. Ten link będzie aktywny tak długo jak nagranie będzie na Twoim koncie osobistym. Gdy tylko zostanie ono usunięte, link przestanie być aktywny.

Jaki jest limit nagrań do przechowywania w panelu klienta?

Rozmiar nagrań z webinarów nie jest wliczany do całkowitej wolnej przestrzeni w chmurze, pod warunkiem, że znajdują się one w sekcji Nagrania z webinarów. Oznacza to, że liczba i wielkość nagrań nie jest ograniczona.

Nie chcę, żeby w nagraniu widać było czat. Jak go usunąć?

Aby czat lub inne elementy nie trafiły do nagrania, należy zaplanować webinar i wejść w ustawienia zaawansowane. Następnie otwieramy zakładkę Nagranie i wybieramy obszar pokoju webinarowego, który będzie nagrywany.

Ustawienia nagrania

Czy w nagraniu będzie wideo puszczane z YouTube?

Nagranie obejmuje wszystkie elementy, które zostały wybrane w ustawieniach zaawansowanych. Wszystko, co jest wyświetlane w obszarze roboczym, będzie na nagraniu, jeśli to ustawienie jest oznaczone.

W sytuacji, gdy organizator webinaru traci połączenie z internetem podczas transmisji, czy takie nagranie zostanie zapisane?

Jeśli taki błąd połączenia trwa tylko kilka sekund, to nagranie webinaru zostanie przedłużone automatycznie. Jeśli przerwa trwała dłużej, wtedy nagranie będzie składać się z dwóch części. Potem możesz połączyć je za pomocą dowolnego edytora wideo.

Dlaczego webinar nie nagrywa się automatycznie?

W planach taryfowych od 300 miejsc istnieje opcja Automatycznego nagrywania w pokoju webinarowym. Tę opcję można aktywować w ustawieniach nagrywania, wówczas będzie się ono uruchamiać automatycznie od momentu wejścia do pokoju jednego z prezenterów. W przypadku mniejszych planów taryfowych trzeba włączyć nagrywanie manualnie w pokoju webinarowym.

Jak nagrać webinar w najlepszej jakości, 2K lub 4K?

Jakość nagrywania 2K i 4K (Ultra HD) jest dostępna dla planów taryfowych od 500 uczestników. Dla pozostałych płatnych planów: od SD do Full HD.

Zalecamy zapoznać się z artykułem Edytuj wideo w MyOwnConference za pomocą kilku kliknięć.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!