10 przyczyn, dla których należy prowadzić webinary

Tradycyjnie jesień, to czas na rozpoczęcie nauki, ale nie tylko dla uczniów i studentów. Dorośli też przecież zaczynają aktywnie uczestniczyć w treningach, seminariach i biorą udział w kursach. Więc dlaczego nie skorzystać z tego czasu, aby zacząć prowadzić szkolenia online? Tutaj masz 10 argumentów na korzyść nauczania za pomocą webinarów.

1. Zwiększają Twój autorytet

Jeśli jesteś pracownikiem, to doświadczenie w prowadzeniu webinarów może polepszyć Twoje CV i świetnie Cię wyróżnić na tle innych kolegów. Dla firm szkolenia online to możliwość wzbudzić zainteresowanie klientów i podnieść rating. Im częściej i lepiej będziesz prowadzić seminaria online, tym więcej ludzi dowie się o Tobie lub Twojej firmie. To najlepszy sposób na utrzymanie własnej reputacji i zyskania niezbędnego zaufania klientów oraz zainteresowania swoją propozycją.

2. Webinary zwiększają liczbę możliwych klientów

Ludzie chętnie uczestniczą w bezpłatnych webinarach. Rejestracja na wydarzenie pozwoli Ci otrzymać e-maila, imię i nazwisko, oraz numer telefonu użytkownika. Takie informacje kontaktowe to doskonały początek dla przyszłej kampanii marketingowej, ponieważ otrzymasz audytorium na 100% zainteresowane Twoją ofertą.

3. Przedstawia Twój towar lub usługę

Masz produkt lub pomysł, które nie są jeszcze tak szeroko znane, jak chciałbyś? Webinar to doskonała metoda na rozpowszechnienie informacji o Twoim produkcie. Spójrzmy prawdzie w oczy, nie każdy chętnie przeczyta długie i monotonne artykuły, które są bardziej podobne do reklamy. Natomiast webinary to możliwość podzielić się wiedzą i delikatnie opowiedzieć o swojej propozycji. Bądź korzystny, pomagaj słuchaczom i wtedy możesz być przekonany, że zainteresowanie tym, co proponujesz na pewno wzrośnie.

4. Demonstrują Twoje kompetencje

Możesz tyle, ile chcesz reklamować swoją propozycję, oferując towary o cudownych właściwościach. Ale klient nie kupi od Ciebie nic, jeśli nie zaufa Ci. W trakcie webinaru podaj chociaż niewielki, ale realny środek zaradczy rozwiązania jego problemu. W ten sposób podkreślisz swój profesjonalizm i kompetencję.

5. Webinary sprzedają

Kiedy potencjalni klienci zobaczą Cię osobiście, to jest dla nich o wiele łatwiej kupić coś od Ciebie. A kod promocyjny lub inna ciekawa propozycja jeszcze bardziej zachęci uczestników. Przeczytaj o tym jak możesz zarabiać na webinarach.

6. Promują Twój brand

Webinar pomaga popularyzować Twój brand wśród widzów. Dzięki częstym spotkaniom online możesz zrobić dobre wrażenie i wpłynąć na to, co będą o Tobie myśleć. Regularne prowadzenie webinarów zrobi Twój brand bardziej znanym i respektowanym, co jest bardzo ważne.

7. Pozwalają poznać grupę docelową

Dzięki informacjom podawanym podczas rejestracji możesz dużo się dowiedzieć o swoich przyszłych klientach. W trakcie webinaru masz możliwość bezpośredniego utrzymywania kontaktu ze słuchaczami, to daje Ci mnóstwo możliwości: możesz dowiedzieć się o problemach, obawach i pragnieniach Twoich słuchaczy. I z tej wyjątkowej wiedzy możesz korzystać się w dalszej działalności marketingowej.

Na koniec wystąpienia obowiązkowo podaj informacje kontaktowe, aby słuchacze mogli bezpośrednio się z Tobą skomunikować.

8. Webinary nauczają

Wiele osób lepiej rozumie informacje wizualne, podawane za pomocą obrazów i schematów. Artykuły i książki potrafią tylko werbalnie opisać coś, ale nie mogą wszystkiego zademonstrować, chociaż często materiał wizualny jest niezbędny. Jeśli chcesz zaproponować jakikolwiek sprzęt, którego wykorzystanie wymaga dużej liczby kroków, w takim razie webinar to genialny przepis na to, by zwykłą instrukcję podać jako zrozumiały poradnik.

9. Uczą wystąpień publicznych

Wiele jest tych, kto boi się wystąpień publicznych. Prowadzenie webinarów pomoże Ci przezwyciężyć ten strach. Przemówienie przez Internet sprawia, że czujesz się bardziej komfortowo, bezpiecznie i pewnie.

10. Prowadzenie webinarów jest prostsze, niż Ci się wydaje

Aby prowadzić webinar nie musisz mieć żadnej ekskluzywnej wiedzy lub stopień naukowy doktora. Wymagania sprzętowe do prowadzenia webinarów też są minimalne: komputer, połączenie internetowe i słuchawki z mikrofonem oraz dobry serwis do prowadzenia webinarów.

Zacznij przygotowanie webinaru od założenia darmowego konta w MyOwnconference. Ponad 50 nowoczesnych funkcjonalności, wygodne taryfy, niezawodne wsparcie techniczne pozwolą, byś prowadził webinary na najwyższym poziomie.