Zdarzają się takie dni, kiedy nie możesz wymyślić tematu szkolenia lub kolejnego webinaru. Brak pomysłu nie jest rzadkością nawet dla kreatywnego organizatora szkoleń. Właśnie dlatego podpowiadamy Ci dzisiaj 5 pomysłów na Twój kolejny webinar.
Seria “How To” („Jak…”)
Już jedno słowo „jak” w nagłówku Twojego artykułu, wideo lub webinaru może zwrócić na siebie uwagę. To prawda, że użyteczne instrukcje i porady zawsze będą rozchwytywane. Webinary “How To” — to dobry sposób na wzmocnienie lub budowanie reputacji eksperta oraz pokazanie swoich kompetencji. Takie webinary służą zarówno do pozyskania nowych klientów, jak i utrzymania „starych”. Webinary „How to” należą do najpopularniejszych i najchętniej wykorzystywanych.
Realny przykład
Spróbuj podczas webinaru opowiedzieć o projekcie, nad którym właśnie pracujesz czy o tym, nad którym zakończyliście pracę w waszej firmie. Nie oznacza to, że masz dzielić się tylko pozytywnym doświadczeniem. Pokaż, jakie miałeś trudności, i jak je pokonałeś. Taki webinar pomoże zdobyć przyjaźń i zaufanie słuchaczy.
Odpowiedzi na pytania
Otwarta komunikacja z uczestnikami jest wartościowa zarówno dla prowadzącego, jak i dla słuchaczy. W ten sposób możesz lepiej poznać swoich klientów, ich potrzeby, a uczestnicy mają możliwość uzyskania odpowiedzi na intrygujące ich pytania. Takie otwarte fora pomagają budować dobre relacje z klientami. Taki rodzaj rozmowy jest rozpowszechniony wśród blogów, więc dlaczego by nie spróbować tego w swoim kolejnym webinarze? Na przykład taki sposób wybrał Aleksandr Gerczyk, znany trader, na webinarze „Interaktywne odpowiedzi na pytania”.
Audyt
Jeśli masz doświadczenie w prowadzeniu jakichkolwiek audytów: audyt strony, działu sprzedaży lub diety, to warto dodać taką kategorię do listy swoich webinarów. W trakcie szkolenia możesz podać algorytm prowadzenia audytu, a nawet przeprowadzić go w czasie rzeczywistym. Tak zrobiła firma WebPromoExperts na webinarze „SEO audyt na własną rękę”.
Rozwinięcie poprzedniego webinaru
Możesz wybrać cieszący się popularnością webinar i rozwinąć ten temat na kolejnym wydarzeniu. Dowiedz się, jak uniknąć rozpowszechnionych błędów podczas prowadzenia webinaru.