Kilka prostych i efektywnych wskazówek na prowadzenie webinaru

zalety webinarów

Postanowiłeś zorganizować i przeprowadzić webinar: wybierasz temat, układasz prezentację, zapraszasz gości. To oczywiste, że dążysz do tego, żeby w webinarze uczestniczyło jak najwięcej uczestników, którzy zostaną się na nim od początku do końca. Ale co robić, jeśli pod koniec wydarzenia uczestnicy zaczynają wychodzić z pokoju webinarowego? 

W tym artykule przeczytasz o głównych przyczynach, które mogą spowodować, że osoba opuści webinar jeszcze przed końcem. Podajemy wskazówki, jak tego uniknąć.

1) Planujemy cykl webinarów

Poprzez zaplanowanie całego cyklu szkoleń online na jeden temat, możesz zyskać o wiele więcej, niż w wypadku prowadzenia oddzielnych webinarów. Takie rozwiązanie oszczędzi Twój czas, pieniądze oraz wysiłek, który wymaga każda kolejna promocja wydarzenia.

Dodatkowo, użytkownikowi jest o wiele łatwiej zarejestrować się na cały szereg webinarów. W taki sposób możesz pozyskać więcej uczestników na swoje spotkania.

2) Prowadzimy seminaria online we dwoje

Lepiej, gdy na webinarze będzie dwóch prezenterów. Jeden może prowadzić wydarzenie, a inny, czyli moderator, będzie odpowiedzialny za organizację i kwestie technicznie. Do obowiązków moderatora należy też zarządzanie procesem pozyskiwania informacji zwrotnych, np. w czacie, oraz inne rodzaje wsparcia prezentera.

Zaproszenie moderatora umożliwi Ci skupienie się na prowadzeniu webinaru. Nie będziesz musiał marnować czasu na takie komentarze uczestników, jak „nic nie słyszę i nie widzę współdzielonego ekranu”.

W taki sposób zmniejszysz swój stres, a twoje szkolenie będzie skuteczniejsze.

Najczęstsze błędy popełniane na webinarach. 15 przyczyn niepowodzenia

3) Sprawdźmy, czy nas słyszą

Tradycyjnie prezenterzy proszą uczestników o ocenę dźwięku za pomocą znaczka «+», jeśli dobrze słyszą. Myślę, że to niewielka pomoc w sprawdzaniu jakości dźwięku i połączenia. Lepiej, by uczestnicy ocenili jakość dźwięku w skali od 1 do 10. Taka ocena będzie korzystniejsza dla ujawnienia możliwych problemów ze sprzętem lub łączem internetowym.

Jeśli uczestnik pisze na czacie, że nie słyszy prelegenta, to nie ma sensu podpowiadać mu na głos. Odpowiedź z rozwiązaniem problemu musisz napisać na czacie.

4) Rozgrzejemy struny głosowe

Głos dla prezentera webinaru to faktycznie jego główne narzędzie pracy. Szczególnie jeśli musi prowadzić spotkanie bez kamerki internetowej (na przykład, z powodu złego połączenia internetowego u uczestników). Można powiedzieć, że prowadzącemu łatwiej jest występować przed żywą publicznością bez użycia kamery. Patrząc na reakcję uczestników, można otrzymać natychmiastowe sprzężenie zwrotne. Do ich dyspozycji są mimika i gesty. Prowadzący webinar nie ma przewagi. Właśnie dlatego musi on zadbać o klarowność wymowy i prawidłową intonację głosu. W tym celu istnieją specjalne ćwiczenia, łamańce językowe, z których warto skorzystać przed prowadzeniem webinaru.

5) Prowadzimy webinar „na stojąco”

Wiemy, że prowadzenie webinaru w swoim ulubionym fotelu jest wygodniejsze, ale lepiej mówić do uczestników „na stojąco”. To doda dynamiki twojemu wystąpieniu. Głos zabrzmi głośniej i wyraźniej. Zmniejszy to ryzyko, że twoi goście zasną na webinarze.

6) Wysyłamy więcej niż tylko nagranie webinaru

Po zakończeniu spotkania możesz wysłać do uczestników przeróżne materiały informacyjne ( slajdy do prezentacji, lista kontrolna i ulotki, oraz linki do artykułów). W taki sposób uzyskasz lojalność słuchaczy, którzy w dodatku lepiej zapamiętają Cię i Twój webinar. Co więcej, to doskonały powód do uczestniczenia w Twoich kolejnych webinarach. Jeśli tylko zaczynasz prowadzić webinary, mamy dla ciebie kilka pomysłów.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0