8 sposobów

Wiele organizatorów konferencji online spotykają się z sytuacją, kiedy w webinarze uczestniczy 2 razy mniej osób, niż było zarejestrowanych. Tak podaje firma Adobe na podstawie przeprowadzonych badań, liczba uczestników waha się między 30-40%, co jest trochę pesymistyczną perspektywą.

Przyczyny nieobecności są róźne — użytkownik może zapomnieć lub zmienić plany albo spóżnić się na rozpoczęcie konferencji.

Dzisiaj przygotowaliśmy kilka porad na zwiększenie liczby odwiedzin twojego kolejnego webinaru.

1. Zaproponuj użytkownikom zapisanie terminu webinaru do ich listy rzeczy do zrobienia oraz do kalendarza.

Planowanie czasu to niezbędna umiejętność każdego współczesnego człowieka, dlatego nie zapomnij o tym, by przypomnieć swoim użytkownikom o wpisaniu webinaru do listy rzeczy do zrobienia.

Na przykład, podczas wypełniania formularza rejestracyjnego, zaproponuj gościom dodanie webinaru do kalendarza Google lub Outlook.

2. Nałóż opłatę na nagranie webinaru.

Taki system stosuje firma Zillion. Najczęściej organizują webinary bezpłatne, ale jeśli chcesz oglądać nagranie tego wydarzenia, musisz zapłacić. Taki sposób dobrze motywuje użytkowników, by nie ignorowali ciekawych webinarów.

3. Stwórz listy-przypomnienia.

Uczestnicy kursu często o nim zapominają. Twój obowiązek polega na tym, by przypomnieć o nadchodzącym webinarze. Najłatwiejszym i częstym sposobem jest wysłanie e-maila z linkiem do pokoju, w którym odbywa się webinar. Wysyłać listy z linkiem do pokoju webinarowego warto dwukrotnie w dniu wydarzenia. To powiększy szansę, że użytkownicy zobaczą wiadomość i odwiedzą webinar. Termin wysłania e-maila zależy od Ciebie: 2 godziny, godzinę, 30 lub 15 minut.

4. Wysyłaj SMS lub dzwoń do użytkowników kursu z przypomnieniem

Nie zawsze mamy dostęp do poczty elektronicznej, ale telefon komórkowy każdy ma pod ręką. Warto skorzystać z niego dla przypominania o webinarze, zwłaszcza że efektywność tego sposobu jest o wiele większa od tradycyjnych e-maili.

Oczywistą trudnością jest konieczność żądania numeru telefonu, który nie każdy użytkownik chętnie podaje.

Koszt wysyłki SMS i rozmów telefonicznych zależy od ilości podanych numerów. Ten sposób nie jest tani. Dlatego koniecznie masz wymierzać jego efektowność i odzyskanie strat.

5. Zorganizuj konkursy podczas webinaru.

Loterie zawsze powodują wzrost zainteresowania, taka jest ludzka natura. To sprawia, że webinar, na którym odbędzie się loteria, odwiedzi znacznie więcej uczestników.

Lepiej oferować nagrody, które odpowiadają zainteresowaniom twoich słuchaczy. Jeszcze lepiej, gdy będą one powiązane z tematem webinaru lub działalnością autora. W taki sposób można zmniejszyć ilość tych osób, które uczestniczą w webinarach tylko by otrzymać podarunek. Jako nagrodę można zaproponować książkę, bilety na konferencję, bezpłatną konsultację itp.

Taki sposób został wykorzystany na jednym z wykładów konferencji internetowej „Internet-marketing bez wody”.

6. Wprowadź dodatkowe obniżki i podarunki tylko dla uczestników.

Daj użytkownikom odczuć, że uczestniczenie w webinarze pozwala uzyskać ważne informacje. Na przykład, może to być kod promocyjny, e-booki, wideo lub coś innego, dostępnego tylko uczestnikom webinaru.

7. Stwórz możliwość zadawania pytań przez uczestników.

Zapewnij możliwość zadawania pytań do prelegenta jeszcze przed początkiem webinaru, na przykład, przez e-mail lub Facebook.  Sprecyzuj, że dostaną odpowiedzi tylko podczas transmisji. Dzięki temu użytkownicy, którzy zadali pytania, będą mieli dodatkową zachętę do uczestniczenia w webinarze.

8. Dodaj element intrygujący, zagadkowy.

Zupełnie inaczej reagują użytkownicy na konferencji offline, dla których organizatorzy używają fraz „sekretny spiker”, „bonusowy temat”. Więc dlaczego nie można dodać trochę intrygi też do ogłoszenia wydarzenia online. Powiedz, że w trakcie webinaru pojawi się tajemniczy gość lub będzie przedstawienie sekretnej techniki.Tutaj mamy jeszcze kilka podpowiedzi dla Ciebie.