Webinary jako narzędzie do budowania marki osobistej: tajniki i wskazówki. Część 1

Budowanie marki osobistej

Marka osobista to baza, dzięki której zyskasz lub stracisz zaufanie i lojalność klientów. Silna marka osobista nie buduje się w jeden dzień, ale są sposoby na to, aby wybudować ją szybciej i skuteczniej. Na przykład, webinary są świetnym narzędziem do budowania marki osobistej, które pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji, pod warunkiem, że weźmiesz się za to poważnie.

Pomimo atrakcyjności webinarów  —  o czym świadczy nowy meta-trend: webinary o tym, jak przygotować udany webinar  —  wielu ekspertów, blogerów, biznesmenów dalej nie korzysta z nich. Może dlatego, że wstydzą się mówić przed kamerą, nie są pewni swojej wiedzy albo nie chcą zagłębiać się w szczegóły przygotowania webinaru. Tym lepiej dla Ciebie.

Po pewnym czasie pracy w MyOwnConference udało mi się zebrać kilka interesujących przykładów i efektywnych wskazówek. W tym artykule wyjaśnię, dlaczego profesjonalnie przygotowany webinar to świetny sposób na budowanie marki osobistej, zwłaszcza jeśli chcesz podzielić się swoją wiedzą. Opowiem również o tym, jak stworzyć webinar oraz jak wykreować własny wizerunek na jego potrzeby.

Dlaczego webinary są odpowiednie do budowania marki osobistej

Kimkolwiek jesteś i jakiekolwiek są Twoje cele, praca nad własną marką poprawi Twoją pozycję w branży.

Wzmacniają reputację

Webinary mówią o Twoim zainteresowaniu i zaangażowaniu w biznesie. Dużo zyskasz, opowiadając o swoim doświadczeniu: prestiż w branży, nowe kontakty oraz lukratywne kontrakty.

Z kolei jedna z naszych klientek dostała pracę w prestiżowej firmie dzięki doświadczeniu w prowadzeniu webinarów. Jak to możliwe? Okazało się, że doświadczenie w prowadzeniu webinariów doskonale uzupełniło jej CV. Wcześniej nie była nawet zapraszana na rozmowy kwalifikacyjne, mimo że miała dobre osiągnięcia w życiu zawodowym.

„Ja wam jeszcze pokaże” – powiedziała Wiktoria. No i jej się udało. Okazało się, że żeby dostać pracę, wystarczyło wspomnieć o webinarach i dołączyć link do filmu.

Rada od Wiktorii:

W sieciach społecznościowych treści często się powtarzają, podczas webinaru zaś dzielisz się czymś cenniejszym i bardziej unikalnym. Możesz pokazać nie tylko zdjęcie, ale żywą osobę z jej cechami charakteru, a nawet z drobnymi wadami. Wszystko to jest ważne, aby wykreować własny unikalny wizerunek.

Zdobywają zaufanie klientów

Jeśli chcesz wypromować firmę, pomyśl najpierw o budowaniu marki osobistej, ponieważ ludzie są bardziej skłonni zaufać znanej osobie, niż marce, którą ona reprezentuje. Z tego wynika, że rozwijając markę osobistą, możesz pozyskać tysiące potencjalnych klientów dla swojej firmy. Otwartość na osobiste spotkania, nawet w trybie online, wzbudza zaufanie i zachęca do dalszych relacji.

Mateusz nie prowadzi swojej działalności, ale prowadzi webinary dla innych.

Rada od Mateusza:

Nie wszyscy biznesmeni mają czas i ochotę na spotkania z klientami, zresztą przekonanie do siebie ludzi nie jest łatwym zadaniem. Na przykład suplementy diety i zdrowy styl życia to nisza, w której wiele opiera się na zaufaniu do sprzedawcy. Tutaj ważne jest zapoznanie się z klientami. W tym celu firmy organizują szkolenia, otwarte i zamknięte webinary. Moim zadaniem jest pomóc firmie i uczestnikom webinaru się zaprzyjaźnić. 

Nie bój się spotkania z klientami. Już sama gotowość do prowadzenia webinarów mówi dużo o Twojej pewności siebie i chęci dzielenia się wiedzą. Jest to również pewien poziom szczerości. Jeśli sam nie chcesz prowadzić webinarów, spójrz na swoich pracowników. Najprawdopodobniej masz w zespole charyzmatyczną osobę, która wszystkim się podoba i nie ma nic przeciwko pracy z potencjalnymi klientami zamiast rutynowych zadań.

Zdolność do przekonywania do siebie ludzi pomoże w promocji Twojej marki osobistej. Ponadto Twój produkt i pomysł trafią od razu do szerokiego grona odbiorców, więc nie będziesz musiał przekonywać każdego klienta indywidualnie.

Wykreuj obraz marki osobistej, ale pozostań sobą

Jeśli chcesz, by webinary pomogły zbudować wizerunek Twojej firmy, musisz wziąć się za ich przygotowanie stanowczo. Tylko złożona praca i dokładne przygotowanie przyniosą oczekiwany skutek. Regularnie odwiedzam lub po prostu oglądam webinary na różne tematy i mogę z całą pewnością powiedzieć, że wizerunek prezentera jest tak samo ważny, jak dobry materiał i dokładne przygotowanie.

Tworzenie i pozycjonowanie profilu

Czego możesz się nauczyć od Leny?

Po pierwsze, musisz się zastanowić, na czym polega Twoje wyjątkowe doświadczenie i wiedza, z jakim jednym słowem możesz kojarzyć się u odbiorców. Jeśli prowadzisz bloga, media społecznościowe lub kanał na YouTube  prawdopodobnie masz już pewien obraz, którego możesz użyć.

W przypadku Leny jej wizerunek można opisać następująco: doświadczona dyrektorka ds. marketingu i rozwoju, bizneswoman, która pomaga osiągnąć cele innym przedsiębiorcom.

Jeśli chcesz używać webinariów do budowania marki osobistej, staraj się przekazywać naprawdę cenne i użyteczne informacje. Bądź osobą, która pomoże odbiorcom rozwiązać ich problemy. Wtedy będziesz postrzegany jako marka, której można zaufać. Lena opowiada o błędach w biznesie i jak ich uniknąć.

Od dziecka moim powołaniem jest inspirowanie ludzi i wierzenie w to, że osiągną swoje cele. Dlatego coaching poza sferą biznesu jest czymś naturalnym, organicznym, prostym. Razem ze mną klienci zmieniają swoje życie, realizują marzenia, publikują książki, znajdują pasję swojego życia. Niesamowitym szczęściem jest towarzyszenie im w tym.”

Znajdź temat i obraz, który będzie Ci bliski oraz będzie ciekawy dla Twoich odbiorców. Wypełnij profil jasnymi, profesjonalnymi zdjęciami, które stworzą odpowiedni nastrój.

marka osobista
źródło: Facebook.com

Budowanie marki osobistej nie oznacza, że masz wszystko w sobie zmieniać. Użyj własnego głosu. Mów tak, jakbyś rozmawiał ze znajomymi. Nie twierdzę, że nie powinieneś pracować nad głosem i mową. Ćwicz dykcję nie tylko dla wystąpień publicznych, ale też dla życia codziennego, żeby w stresujących warunkach nie wyglądać jak nieudolny aktor.

Oczywiście są sytuacje, które wymagają oficjalnego tonu. Na przykład, jeśli Twoją grupą docelową jest środowisko akademickie albo jeśli poruszasz poważne problemy społeczno-polityczne. Ale jeśli chodzi o marketing i inne niszowe tematy, warto dodać indywidualności.

Jeśli aktywnie korzystasz z sieci społecznościowych, staraj się trzymać tego samego stylu komunikacji z subskrybentami i uczestnikami webinarów. To samo dotyczy odpowiedzi na pytania, mailingu i komentarzy. W przeciwnym razie followersi mogą wyczuć nieszczerość.

Silna marka osobista nie oznacza, że masz być idealny. Pamiętaj, że publiczność wybaczy Ci wszelkie wady, jeśli zobaczy, że praca jest Twoją pasją, że wierzysz w to, co mówisz i szczerze chcesz pomóc swoim odbiorcom. 

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
3

Webinary jako narzędzie do budowania marki osobistej: tajniki i wskazówki. Część 1: 9 komentarze

  1. I really appreciate this post. I have been looking everywhere for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thx again!

  2. Ciekawe pomysły. Dla mnie webinary to przede wszystkim jeszcze jedno narzędzie do e-learningu, ale podobne przykłady też znam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.