Webinary jako narzędzie do budowania marki osobistej: tajniki i wskazówki

Budowanie marki osobistej

Marka osobista to baza, dzięki której zyskasz lub stracisz zaufanie i lojalność klientów. Silnej marki osobistej nie zbudujesz w jeden dzień, ale są sposoby na to, aby stworzyć ją szybciej i skuteczniej. Na przykład, webinary są świetnym narzędziem do budowania marki osobistej, która pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji, pod warunkiem, że potraktujesz to wyzwanie poważnie.

Popularne ostatnio stało się dodawanie nowego meta-trendu: webinarów o tym, jak przygotować udany webinar. Pomimo atrakcyjności webinarów, wielu ekspertów, blogerów, biznesmenów dalej z nich nie korzysta. Jednym z powodów może być skrępowanie podczas wystąpienia przed kamerą, brak pewności swojej wiedzy albo niechęć do zagłębiania się w szczegóły przygotowania webinaru. To sytuacja, którą powinieneś wykorzystać. 

Po pewnym czasie pracy w MyOwnConference udało mi się zebrać kilka interesujących przykładów i efektywnych wskazówek. W tym artykule wyjaśnię, dlaczego profesjonalnie przygotowany webinar – to świetny sposób na budowanie marki osobistej, zwłaszcza jeśli chcesz podzielić się swoją wiedzą. Opowiem również o tym, jak stworzyć webinar oraz jak wykreować własny wizerunek na jego potrzeby.

Dlaczego webinary są odpowiednie do budowania marki osobistej?

Niezależnie od tego kim jesteś i jakie są Twoje cele, praca nad własną marką poprawi Twoją pozycję w branży.

Wzmacniają reputację

Webinary świadczą o Twoim zainteresowaniu i zaangażowaniu w biznesie. Możesz wiele zyskać, opowiadając o swoim doświadczeniu: prestiż w branży, nowe kontakty oraz lukratywne kontrakty.

 Jedna z naszych klientek dostała pracę w prestiżowej firmie dzięki doświadczeniu w prowadzeniu webinarów. Jak to możliwe? Okazało się, że taka praktyka doskonale uzupełniła jej CV. Wcześniej nie była nawet zapraszana na rozmowy kwalifikacyjne, mimo że miała zadowalające osiągnięcia w życiu zawodowym.

„Ja wam jeszcze pokaże” – powiedziała Wiktoria. No i jej się udało. Okazało się, że aby dostać pracę, wystarczyło wspomnieć o webinarach i dołączyć link do filmu.

Rada od Wiktorii:

W sieciach społecznościowych treści często powtarzają się, ale podczas webinaru dzielisz się czymś cenniejszym i bardziej unikalnym. Możesz pokazać nie tylko zdjęcie, ale żywą osobę z jej cechami charakteru, a nawet z drobnymi wadami. Wszystko to jest ważne, aby wykreować własny, unikalny wizerunek.

Zdobywają zaufanie klientów

Jeśli chcesz wypromować firmę, pomyśl najpierw o budowaniu marki osobistej, ponieważ ludzie są bardziej skłonni zaufać znanej osobie, niż marce, którą jest przez nią reprezentowana. Z tego wynika, że rozwijając markę osobistą, możesz pozyskać tysiące potencjalnych klientów dla swojej firmy. Otwartość na spotkania w cztery oczy, nawet w trybie online, wzbudza zaufanie i zachęca do dalszych relacji.

Mateusz nie prowadzi swojej działalności, ale prowadzi webinary dla innych.

Rada od Mateusza:

Nie wszyscy biznesmeni mają czas i ochotę na spotkania z klientami, zresztą przekonanie ludzi do siebie nie jest łatwym zadaniem. Na przykład suplementy diety i zdrowy styl życia – to nisza, w której wiele opiera się na zaufaniu do sprzedawcy. Tutaj ważne jest zapoznanie się z klientami. W tym celu firmy organizują szkolenia, otwarte i zamknięte webinary. Moim zadaniem jest pomóc firmie i uczestnikom webinaru zaprzyjaźnić się. 

Nie bój się spotkania z klientami. Już sama gotowość do prowadzenia webinarów mówi dużo o Twojej pewności siebie i chęci dzielenia się wiedzą. Jest to również pewien rodzaj szczerości. Jeśli sam nie chcesz prowadzić webinarów, przyjrzyj się swoim pracownikom. Najprawdopodobniej masz w zespole charyzmatyczną osobę, która jest świetnym mówcą i praca z potencjalnymi klientami zamiast rutynowych zadań, nie będzie stanowiła problemu.

Umiejętność przekonywania do siebie ludzi pomoże w promocji Twojej marki osobistej. Ponadto Twój produkt i pomysł trafią od razu do szerokiego grona odbiorców, więc nie będziesz musiał przekonywać każdego klienta indywidualnie.

Wykreuj obraz marki osobistej, ale pozostań sobą

Jeśli chcesz, by webinary pomogły zbudować wizerunek Twojej firmy, musisz stanowczo rozpocząć ich przygotowanie. Tylko złożona praca i dokładne ustalenia przyniosą oczekiwany skutek. Regularnie odwiedzam lub po prostu oglądam webinary na różne tematy i mogę z całą pewnością powiedzieć, że wizerunek prezentera jest tak samo ważny, jak dobry materiał i dokładne przygotowanie.

Tworzenie i pozycjonowanie profilu

Czego możesz nauczyć się od Leny?

Po pierwsze, musisz zastanowić się, na czym polega Twoje wyjątkowe doświadczenie i wiedza. Z jakim jednym słowem możesz kojarzyć się odbiorcom? Jeśli prowadzisz bloga, media społecznościowe lub kanał na YouTube – prawdopodobnie masz już pewien obraz, którego możesz użyć.

W przypadku Leny jej wizerunek można opisać następująco: doświadczona dyrektor ds. marketingu i rozwoju, bizneswoman, która pomaga osiągnąć cele innym przedsiębiorcom.

Jeśli chcesz używać webinariów do budowania marki osobistej, staraj się przekazywać naprawdę cenne i użyteczne informacje. Bądź osobą, która pomoże odbiorcom rozwiązać ich problemy. Wtedy będziesz postrzegany jako marka, której można zaufać. Lena opowiada o błędach w biznesie i jak ich uniknąć.

Od dziecka moim powołaniem jest inspirowanie ludzi i wierzenie w to, że osiągną swoje cele. Dlatego coaching poza sferą biznesu jest czymś naturalnym, organicznym, prostym. Razem ze mną klienci zmieniają swoje życie, realizują marzenia, publikują książki, znajdują pasję swojego życia. Niesamowitym szczęściem jest towarzyszenie im w tym.”

Znajdź temat i obraz, który będzie Ci bliski oraz będzie ciekawy dla Twoich odbiorców. Wypełnij profil jasnymi, profesjonalnymi zdjęciami, które stworzą odpowiedni nastrój.

marka osobista
źródło: Facebook.com

Budowanie marki osobistej nie oznacza, że masz wszystko w sobie zmieniać. Użyj własnego głosu. Mów tak, jakbyś rozmawiał ze znajomymi. Nie twierdzę, że nie powinieneś pracować nad głosem i mową. Ćwicz dykcję nie tylko dla wystąpień publicznych, ale też dla życia codziennego, żeby w stresujących warunkach nie wyglądać jak nieudolny aktor.

Oczywiście są sytuacje, które wymagają oficjalnego tonu. Na przykład, jeśli Twoją grupą docelową jest środowisko akademickie albo jeśli poruszasz poważne problemy społeczno-polityczne. Ale jeśli chodzi o marketing i inne niszowe tematy, warto dodać indywidualności.

Jeśli aktywnie korzystasz z sieci społecznościowych, staraj się trzymać tego samego stylu komunikacji z subskrybentami i uczestnikami webinarów. To samo dotyczy odpowiedzi na pytania, mailingu i komentarzy. W przeciwnym razie followersi mogą wyczuć nieszczerość.

Budowanie marki osobistej nie oznacza, że powinieneś wszystko w sobie zmieniać. Słuchaj własnego głosu. Mów tak, jakbyś rozmawiał ze znajomymi. Nie twierdzę, że nie powinieneś pracować nad głosem i mową. Ćwicz dykcję nie tylko dla wystąpień publicznych, ale też dla życia codziennego, żeby w stresujących warunkach nie wypowiadać się jak nieudolny aktor.

Oczywiście są sytuacje, które wymagają oficjalnego tonu, na przykład, jeśli Twoją grupą docelową jest środowisko akademickie, albo kiedy poruszasz poważne problemy społeczno-polityczne. Natomiast jeśli chodzi o marketing i inne niszowe tematy, warto zastosować indywidualność.

 Aktywnie korzystając z sieci społecznościowych, staraj się utrzymać taki sam styl komunikacji z subskrybentami i uczestnikami webinarów. To samo dotyczy odpowiedzi na pytania, mailing i komentarze. W przeciwnym razie followersi mogą wyczuć nieszczerość.

Silna marka osobista nie oznacza, że musisz być idealny. Pamiętaj, że publiczność wybaczy Ci wszelkie wady, jeśli zobaczy, że praca jest Twoją pasją, że wierzysz w to, co mówisz i szczerze chcesz pomóc swoim odbiorcom.

Promowanie marki osobistej. Jak zbudować markę.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
4

Webinary jako narzędzie do budowania marki osobistej: tajniki i wskazówki: 9 komentarze

  1. I really appreciate this post. I have been looking everywhere for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thx again!

  2. Ciekawe pomysły. Dla mnie webinary to przede wszystkim jeszcze jedno narzędzie do e-learningu, ale podobne przykłady też znam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.