Najczęstsze błędy popełniane na webinarach. 15 przyczyn niepowodzenia

 błędy na webinarach

Odważyłeś się więc na prowadzenie webinarów, ale gdzie są obiecane i pożądane tłumy uczestników, wzrost sprzedaży i wszelkie inne korzyści? Dlaczego webinary nie działają, a uczestnicy chcą jak najszybciej uciec, zamiast zostać Twoimi stałymi klientami? Jakich błędów popełniasz na webinarach?

Twój webinar jest po prostu nieprofesjonalny. To cenzuralna wersja odpowiedzi na pytanie: co nie spodobało się klientom na moim webinarze? Znaleźliśmy kilka przyczyn takiego problemu.

Przyczyna 1. Traktujesz webinary jako długą reklamę

To chyba jeden z najczęstszych błędów popełnianych na webinarach. Jeśli korzystasz z webinarów jak z formy długiej reklamy, mam dla Ciebie złą wiadomość — to nie działa. Odbiorcy po prostu nie mają czasu na uczestniczenie w reklamowych spotkaniach. Nawet płatne źródła reklamy nie działają — zostaniesz zignorowany, proponując banały i niepotrzebne usługi.

Przyczyna 2. Nie korzystasz z innych narzędzi

Webinar— to świetny sposób na osiągnięcie celów w różnych dziedzinach: marketingu, sprzedaży, HR, edukacji, ale webinar sam w sobie, nie jest magiczną różdżką, która zdziała cuda. Dodaj do webinarów blog, kanał na YouTube, grupę na Facebooku, e-booki, newsletter — wtedy uzyskasz oszałamiające wyniki.

Przyczyna 3. Brak unikalności

Znalezienie swojej grupy docelowej i promowanie usługi jest teraz o wiele trudniejsze.

Na rynku spotkasz wielu konkurentów. Jeśli promujesz, na przykład, kursy językowe, to nie wystarczy, że masz dobry program i super nauczycieli. Na rynku jest mnóstwo podobnych kursów do wyboru, ale Ty musisz zrobić coś naprawdę wyjątkowego. 

Przyczyna 4. Jesteś zbyt ostrożny

Porzuciłeś naśladownictwo, ale boisz się zrobić coś nowego. Spróbuj znaleźć użytkowników, którzy są niezadowoleni produktem Twoich konkurentów. To wcale nie znaczy, że staną się Twoimi klientami, ale może znajdziesz u nich inspirujące pomysły.

Nie bój się krytyki i ośmieszania — jeśli nie jesteś krytykowany, jesteś zbyt ostrożny, co jest katastrofalne dla popularności.

Przyczyna 5. W webinarze jest dużo śmieci

Pozbądź się wszystkich zbędnych informacji, które nie są ani korzystne, ani ciekawe. Nie zajmuj całego “czasu antenowego ”. Szanuj czas uczestników, wszyscy jesteśmy zapracowanymi ludźmi. Zobacz, jakie są najpopularniejsze filmy na YouTube. Podpowiem, że wszystkie należą do kategorii: „Jak zacząć mówić po angielsku w 10 minut”.

Obejrzyj nagranie webinaru i zastanów się, co można z niego usunąć.

Spróbuj zrobić 20-minutowy webinar. Może to stać się częścią Twojej kampanii reklamowej i zwiększyć liczbę uczestników.

Przyczyna 6. Mało czasu na promocję

Często organizatorzy webinarów zaczynają promować swoje wydarzenie za późno lub przestają działać, gdy zobaczą 1000 rejestracji. Pamiętaj, że 1000 rejestracji to jeszcze nie 1000 uczestników. Nie przestawaj starać się o zdobycie nowych odbiorców, bo według statystyk, co trzecia osoba, pojawi się na webinarze.

Instagram jako narzędzie do promocji webinarów i wydarzeń. Jak przyciągać użytkowników?

Przyczyna 7. Nie jesteś aktywny w mediach społecznościowych

Jeśli nie prowadzisz kilku fanpage’ów w mediach społecznościowych, możesz spotkać się z innym problemem — liczba zapisów na webinar będzie zbyt mała. Dlaczego ktoś świadomie ignoruje najbardziej skuteczny sposób i nowoczesny wariant poczty pantoflowej? Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wyjście z tego problemu jest jedno — musisz korzystać ze wszystkich możliwości komunikacji z użytkownikami social media, których opinie mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. 

Jak promować wydarzenie na Facebooku i czy to się opłaca?

Przyczyna 8. Zapomniałeś o swojej grupie docelowej

Nigdy nie popełniaj tego błędu, szykując webinar.

Umieść swoje ogłoszenie i zaproszenie tam, gdzie może je zobaczyć Twoja grupa docelowa. Postaraj się, aby Twoi uczestnicy chcieli Cię polecić i bądź im wdzięczny: zniżki, prezenty, albo wpis z podziękowaniem.

Przyczyna 9. Niedbałe podejście

Prowadzisz webinary rzadko lub nieregularnie?; nie masz wspólnego celu i idei? Jeśli sam nie traktujesz swoich webinarów poważnie, dlaczego inni mają myśleć inaczej?

Przyczyna 10. Lekceważysz przygotowywanie

Niedopracowane slajdy, niesprawdzona informacja, wadliwa platforma do prowadzenia webinarów, brzęk naczyń w tle — wszystko to może tylko wywołać irytację i rozczarowanie.

Przeczytaj nasze posty Jak ożywić content 

Przyczyna 11. Nie inwestujesz

Czas płynie, a Ty nie inwestujesz w swoją działalność, nie możesz więc oczekiwać wzrostu popularności lub zysków. Dobry sprzęt, dodatkowe lampy, kampania reklamowa, samokształcenie i zaproszeni prelegenci — coś wymaga inwestycji finansowych, a coś — Twojego czasu.

Przyczyna 12. Nie złożyłeś swojej propozycji

Nie oczekuj wzrostu sprzedaży, jeśli w trakcie webinaru nie pokazałeś, gdzie można Cię znaleźć. Na końcu webinaru pokaż slajd z informacją kontaktową, przypnij link do strony zamówienia na czacie, umieść baner w pokoju webinarowym. Nie zapomnij dodać przycisku z wezwaniem do działania w listach do uczestników.

Przyczyna 13. Po webinarze

Może zapomniałeś, ale po webinarze masz jeszcze mnóstwo rzeczy do zrobienia. Musisz napisać podziękowanie do uczestników, przygotować film z webinaru, a także podzielić się nim w mediach społecznościowych. Napisz post na blogu i przypomnij uczestnikom o swojej propozycji i przyszłych webinarach.

Przeczytaj wpis Nagrywanie webinaru. Jak o to zadbać?

Przyczyna 14. Zapomniałeś o znaczeniu wzajemnej wymiany

Bezpłatne lekcje, e-booki, krótkie indywidualne konsultacje, rabaty i inne prezenty pomogą przyciągnąć więcej uczestników.

Szczególnie dobrze do przyciągnięcia uczestników sprawdza się taki pomysł: “Zarejestruj się i dostań książkę w prezencie” oraz, aby przyspieszyć podjęcie decyzji o zakupie: “Zamów specjalny kurs architektury krajobrazu i uzyskaj nieograniczony dostęp do nagrań z poprzednich webinarów”.

Przyczyna 15. Nie śledzisz skuteczności webinarów

Każdy krok może przynieść dobre wyniki, najważniejsze to zrozumieć, jakie wskaźniki efektywności są dla Ciebie najbardziej znaczące: liczba uczestników, unikalnych odwiedzin, zamówienia lub zakupy. Regularnie obserwuj postępujące efekty.

Jeśli znalazłeś na tej liście swoje błędy, to chyba już wiesz, co musisz z tym zrobić, szykując kolejny webinar. Nie bój się od czasu do czasu spojrzeć krytycznie na własną działalność lub poprosić swoich przyjaciół i uczestników o obiektywną ocenę Twojej pracy. Może usłyszysz coś nieprzyjemnego, niesprawiedliwego, ale dzięki tej informacji możesz stać się lepszym.

 

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
3

Najczęstsze błędy popełniane na webinarach. 15 przyczyn niepowodzenia: 3 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.