Dlaczego webinary nie działają? 15 przyczyn niepowodzenia

Dlaczego webinary nie działają

Odważyłeś się więc na prowadzenie webinarów, ale gdzie są obiecane i takie pożądane tłumy uczestników, wzrost sprzedaży i wszelkie inne przyjemności? Dlaczego webinary nie działają, a uczestnicy pragną jak najszybciej uciec, zamiast zostać Twoimi stałymi klientami?

Twój webinar jest po prostu żałosny. To jest cenzuralny wersja odpowiedzi na pytanie: co się nie spodobało na moim webinarze? Znaleźliśmy kilka przyczyn takiej odpowiedzi.

Przyczyna 1. Traktujesz webinary jako długą reklamę

Jeśli korzystasz z webinarów jak z długiej reklamy, mam dla Ciebie złą wiadomość — to nie działa. Ludzie po prostu nie mają czasu na uczestniczenie w reklamowych spotkaniach. Nawet płatne źródła reklamy nie działają — zostaniesz zignorowany, proponując banały i niepotrzebne usługi.

Przyczyna 2. Nie korzystasz z innych narzędzi

Webinar— to świetny sposób na osiągnięcie celów w różnych dziedzinach: marketingu, sprzedażach, HR, edukacji. Ale tylko samodzielnie webinar nie jest żadną magiczną różdżką. Dodaj do webinarów blog, kanał na YouTube, grupę na Facebooku, e-booki, newsletter — wtedy uzyskasz oszałamiające wyniki.

Przyczyna 3. Brak unikalności

Znaleźć swoją grupę docelową i promować usługi teraz jest o wiele trudniej.
Na rynku spotkasz wielu konkurentów. Jeśli promujesz, na przykład, kursy językowe, to już nie wystarczy, że masz dobry program i super nauczycieli. Mamy mnóstwo podobnych kursów do wyboru, a Ty masz zrobić coś naprawdę fajnego.

Przyczyna 4. Jesteś zbyt ostrożny

Więc porzuciłeś naśladownictwo, ale boisz się zrobić coś nowego. Spróbuj znaleźć użytkowników, którzy są niezadowolone produktem Twoich konkurentów. To wcale nie znaczy, że staną się Twoimi klientami, ale może znajdziesz u nich świeże pomysły.

Nie bój się krytyki i ośmieszania — jeśli nie jesteś krytykowany, jesteś zbyt ostrożny, co jest katastrofalne dla popularności.

Przyczyna 5. W webinarze jest dużo śmieci

Pozbądź się wszystkich zbędnych informacji, które nie są ani korzystne, ani ciekawe. Nie pragnij zająć cały “czas antenowy”. Szanuj czas uczestników, wszyscy jesteśmy zapracowanymi ludźmi. Zobacz, jakie są najpopularniejsze filmy na YouTube. Wszystkie należą do kategorii: „Jak zacząć mówić po angielsku w 10 minut”.

Obejrzyj nagranie webinaru i zastanów się, co można następnego razu z niego usunąć.

Spróbuj zrobić 20-minutowy webinar. Może to stać się częścią Twojej kampanii reklamowej i zwiększyć liczbę uczestników.

Przyczyna 6. Mało czasu na promocję

Często organizatorzy webinarów zaczynają promować swoje wydarzenie za późno. Lub przestają coś robić, gdy zobaczą, powiedzmy, 1000 rejestracji. Ale 1000 rejestracji to jeszcze nie 1000 uczestników. Nie przestawaj, bo tylko każda trzecia osoba pojawi się na webinarze.

Przyczyna 7. Nie ma Cię w sieciach społecznościowych

Jeśli nie prowadzisz kilka fanpage’ów w sieciach społecznościowych, możesz spotkać się z innym problemem — liczba zapisów na webinar będzie zbyt mała. Dlaczego ktoś świadomie ignoruje najbardziej skuteczny sposób i nowoczesny wariant poczty pantoflowej, nie da się zrozumieć. Wejście jest jedno — korzystać ze wszystkich możliwości komunikacji z użytkownikami social media, których opinie mogą dotrzeć do maksymalnej liczby osób.

Przeczytaj: Jak promować webinary na Facebooku?

Przyczyna 8. Zapomniałeś o swojej grupie docelowej

Umieść swoje ogłoszenie i zaproszenie tam, gdzie może je zobaczyć Twoja grupa docelowa. Postaraj się, aby Twoi uczestnicy chcieli Cię polecić i bądź im wdzięczny: zniżki, prezenty, po prostu wpis z podziękowaniem.

Przyczyna 9. Niedbałe podejście

Prowadzisz webinary rzadko lub nieregularnie; nie masz wspólnego celu i idei. Jeśli Ty nie traktujesz swoich webinarów poważnie, dlaczego inni muszą myśleć inaczej?

Przyczyna 10. Lekceważysz przygotowywaniem

Byle jakie slajdy, niesprawdzona informacja lub zła platforma do prowadzenia webinarów, brzęk naczyń w tle — wszystko to może tylko wywołać irytację i rozczarowanie.

Przeczytaj nasze posty Jak ożywić content i nie dać nudom wszystko zepsuć i System do webinarów: jak wybrać?

Przyczyna 11. Nie inwestujesz

Czas sobie idzie, a Ty nic nie inwestujesz w swoją działalność. A więc chyba marnie czekać wzrostu popularności lub zysków. Dobry sprzęt, dodatkowe lampy, kampania reklamowa, samokształcenie i zaproszeni prelegenci — coś wymaga inwestycji finansowych, a coś — Twojego czasu.

Przyczyna 12. Nie złożyłeś swojej propozycji

Głupio jest oczekiwać wzrostu sprzedaży, jeśli nie pokazałeś, gdzie można Cię znaleźć po webinarze. Na końcu webinaru pokaż slajd z informacją kontaktową. Przypnij link do strony zamówienia na czacie. Umieść baner w pokoju webinarowym. Nie zapomnij dodać przycisk z wezwaniem do działania w listach do uczestników.

Przyczyna 13. Po webinarze

Może zapomniałeś, ale po webinarze masz jeszcze mnóstwo rzeczy do zrobienia. Masz napisać podziękowanie do uczestników, przygotować film z webinaru, podzielić się nim w sieciach społecznościowych, napisać post na blogu i przypomnieć uczestnikom o swojej propozycji i przyszłych webinarach.
Przeczytaj wpis Nagrywanie webinaru. Jak o to zadbać?

Przyczyna 14. Zapomniałeś o znaczeniu wzajemnej wymiany

Bezpłatne lekcje, e-booki, krótkie indywidualne konsultacje, rabaty i inne prezenty pomagają przyciągnąć więcej uczestników.

Szczególnie dobrze sprawdza się ten sposób do przyciągnięcia uczestników: “Zarejestruj się i dostań książkę w prezencie” oraz, aby przyspieszyć podjęcie decyzji o zakupie: “Zamów specjalny kurs architektury krajobrazu i uzyskaj nieograniczony dostęp do nagrań z poprzednich webinarów”.

Przyczyna 15. Nie śledzisz skuteczność webinarów

Każdy krok potrafi przynieść dobre wyniki, najważniejsze to zrozumieć, jakie wskaźniki efektywności są dla Ciebie najbardziej znaczące: liczba uczestników, unikalnych odwiedzin, zamówienia lub zakupy, i regularnie je śledź.
O tym, jak zwiększyć konwersję na webinarze, przeczytaj tu.

Jeśli rozpoznałeś na tej liście swoje błędy, to chyba już wiesz, co masz z tym zrobić, szykując do kolejnego webinaru. Nie bój się od czasu do czasu spojrzeć krytycznie na własną działalność lub poprosić swoich przyjaciół i uczestników o bezlitosną ocenę Twojej pracy. Może usłyszysz coś nieprzyjemnego, niesprawiedliwego, ale dzięki tej informacji możesz stać się lepszym.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2

Dlaczego webinary nie działają? 15 przyczyn niepowodzenia: 3 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.