Ekipa do prowadzenia webinarów

team for webinar

Gdy chociaż raz prowadziłeś webinar, to pewnie rozumiesz, jak czasochłonne może być przygotowywanie każdego wydarzenia. Musisz przygotować slajdy, skonfigurować pokój webinarowy, zaprosić uczestników, zająć się reklamą. Całe szczęście, gdy masz ekipę, która pomoże Ci to wszystko ogarnąć.

Dobrze wybrany zespół potrafi ułatwić zorganizowanie webinaru w najkrótszym terminie. Nie warto powierzać wszystkie zadania jednej osobie — jasny podział ról i obowiązków jest o wiele skuteczniejszy. Przecież, gdy odpowiadasz tylko za jedno zadanie, to łatwiej jest wszystko kontrolować.

Więc kto musi być w Twojej ekipie webinarowej?

Speaker

Speaker ma stworzyć prezentację, prowadzić webinar, zrobić wywiad. Jego zadanie to też interakcja z uczestnikami: odpowiedzi na pytania, zaproszenie do dialogu, zainteresowanie.

Główne zadanie speakera to zrealizowanie celów webinaru. To znaczy, że musi nie tylko poinformować o nowych usługa, nauczyć, pokazać prezentację, ale też zachęcić uczestników do odwiedzenia strony internetowej lub złożenia zamówienia.

Wybór speakera to chyba najbardziej odpowiedzialny krok, przecież to właśnie speaker jest “twarzą” firmy. I to od niego zależy wrażenie o marce. Dlatego wybieraj speakera dokładnie.

Designer

Designer przygotowuje slajdy, stronę rejestracji i inne materiały graficzne, których możesz potrzebować do zorganizowania webinaru.

Dobrze jest, gdy designer rozumie się na technologii HTML do tworzenia stron internetowych i landing page’ów. Wtedy nie będzie Ci potrzebny programista.

Specjalista ds. e-marketingu

Jeśli nie będziesz promować webinar, nikt go nie zauważy wśród innych wydarzeń. Dlatego koniecznie zaproś do zespołu e-marketingowca — specjalistę, który zna się na promowaniu towarów i usług w internecie.

By promować webinar, marketingowiec stworzy portret potencjalnego uczestnika i strategię marketingową. Dalej skorzysta z różnych narzędzi do reklamowania: banery, reklama kontekstowa, sieci społecznościowe, mailing, współpraca z partnerami i liderami opinii.

Po webinarze marketingowiec przeanalizuje efektywność działań promocyjnych i zrobi odpowiednie wnioski na przyszłość.

Wsparcie techniczne

Ten specjalista jest odpowiedzialny za rozwiązanie wszystkich kwestii technicznych: konfigurowanie platformy do webinarów, podłączenie systemu płatności, sprawdzenie sprzętu. A w trakcie webinaru będzie on odpowiadać na pytania techniczne uczestników.

Ten współpracownik blokuje też uczestników webinaru, gdy ktoś spamuje czat. Innymi słowy, on daje możliwość speakerowi skupić się na wystąpieniu.

Kilka rad, jak zebrać ekipę do prowadzenia webinaru

Znaleźć kandydatów do zespołu można na specjalnych platformach z poszukiwania pracy. Na przykład na Jooble codziennie szukają pracy tysiące poszukujących. Możesz znaleźć pracownika w swoim mieście lub zlecić zadania do pracy zdalnej, w takim razie masz do wyboru wykonawców z całego świata.

Zwracaj uwagę, by pracownicy byli znajomi z technologią webinarów, wtedy nie musisz poświęcać zbyt dużo czasu na wprowadzenie i wyjaśnienia.

Podsumowanie. Webinar można zorganizować i przeprowadzić samodzielnie. Ale gdy powierzysz ten proces zespołowi, to możesz liczyć na rzetelniejsze przygotowywanie i lepsze wyniki. Do ekipy webinarowej warto zaprosić speakera, designera, e-marketingowcę i specjalistę wsparcia technicznego.

Blog platformy do webinarów MyOwnConference. Porady z organizowania, prowadzenia i promocji perfekcyjnego webinaru.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.