Ekipa do prowadzenia webinarów

team for webinar

Gdy chociaż raz prowadziłeś webinar, to pewnie rozumiesz, jak czasochłonne może być przygotowywanie każdego wydarzenia. Musisz przygotować slajdy, skonfigurować pokój webinarowy, zaprosić uczestników, zająć się reklamą. Masz szczęście, gdy wspiera Cię ekipa, która pomoże Ci to wszystko ogarnąć.

Dobrze wybrany zespół potrafi ułatwić zorganizowanie webinaru w najkrótszym terminie. Nie warto powierzać wszystkich zadań jednej osobie — jasny podział ról i obowiązków jest o wiele skuteczniejszy. Odpowiadając tylko za jedno zadanie, łatwiej jest wszystko kontrolować.

Więc kto musi być w Twojej ekipie webinarowej?

Speaker

Speaker powinien stworzyć prezentację, prowadzić webinar, zrobić wywiad. Jego zadanie to też interakcja z uczestnikami: odpowiedzi na pytania, zaproszenie do dialogu, zainteresowanie.

Główne zadanie speakera to zrealizowanie celów webinaru. To znaczy, że musi nie tylko poinformować o nowych usługa, nauczyć, pokazać prezentację, ale też zachęcić uczestników do odwiedzenia strony internetowej lub złożenia zamówienia.

Wybór speakera to chyba najbardziej odpowiedzialny krok. Właściwie to speaker jest “twarzą” firmy i to od niego zależy wrażenie o marce, dlatego wybieraj taką osobę dokładnie.

Jak chronić się przed koronawirusem. Ucz się i pracuj zdalnie

Designer

Designer przygotowuje slajdy, stronę rejestracji i inne materiały graficzne, których możesz potrzebować do zorganizowania webinaru.

Dobrze jest, gdy designer zna się na technologii HTML do tworzenia stron internetowych i landing page’ów. Wtedy nie będzie Ci potrzebny programista.

Specjalista ds. e-marketingu

Jeśli nie będziesz promować webinaru, nikt go nie zauważy wśród innych wydarzeń. Koniecznie zaproś do zespołu e-marketingowca — specjalistę, który zna się na promowaniu towarów i usług w internecie.

By promować webinar, marketingowiec stworzy portret potencjalnego uczestnika i strategię marketingową. Dalej skorzysta z różnych narzędzi do reklamowania: banery, reklama kontekstowa, sieci społecznościowe, mailing, współpraca z partnerami i liderami opinii.

Po webinarze marketingowiec przeanalizuje efektywność działań promocyjnych i zbierze odpowiednie wnioski na przyszłość.

Wsparcie techniczne

 Specjalista z działu wsparcia technicznego jest odpowiedzialny za rozwiązanie wszystkich kwestii technicznych: konfigurowanie platformy do webinarów, podłączenie systemu płatności, sprawdzenie sprzętu. W trakcie webinaru będzie odpowiadać na pytania techniczne uczestników.

Jego zadaniem jest również blokada uczestników webinaru, którzy spamują czat. Innymi słowy, jego głównym obowiązkiem jest wykonywanie czynności, dzięki którym speaker będzie mógł skupić się jedynie na wystąpieniu.

Kilka rad, jak zebrać ekipę do prowadzenia webinaru

 Kandydatów do zespołu można znaleźć na specjalnych platformach do poszukiwania pracy. Przykładem jest Jooble, to właśnie tam codziennie szukają pracy tysiące potencjalnych pracowników. Możesz znaleźć pracownika w swoim mieście lub zlecić zadania do pracy zdalnej, a w takim przypadku masz do wyboru wykonawców z całego świata.

Zwracaj uwagę, by pracownicy mieli przynajmniej podstawowe informacje o pracy z technologią webinarów, wtedy nie musisz poświęcać zbyt dużo czasu na wprowadzenie i wyjaśnienia.

Podsumowanie. Webinar można zorganizować i przeprowadzić samodzielnie. Jednak gdy powierzysz ten proces zespołowi, możesz liczyć na rzetelniejsze przygotowywanie i lepsze wyniki. Do ekipy webinarowej warto zaprosić speakera, designera, e-marketingowca i specjalistę wsparcia technicznego.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0