nagranie webinaru

Z funkcji „nagranie webinaru” korzystają się do 95% organizatorzy transmisji. Plik z nagraniem wydarzenia można wysłać do uczestników, oglądać ponownie i wykorzystać jako szkolenia wideo, a nawet sprzedawać. Nic dziwnego, że organizatorzy webinarów szczególnie interesują się, jak zrobić, aby nagranie było w dobrej jakości i maksymalnie odpowiadało ich celom. Ty też pamiętaj o tym, żeby przed webinarem nacisnąć przycisk „Nagraj”.

Gdzie jest przechowywane nagranie webinaru i w jaki sposób można go wysłać do uczestników?

Nagranie transmisji jest przechowywane na Twoim koncie w rozdziale „Nagrania webinarów”.
Są 2 podstawowe sposoby wysyłania go do uczestników:

– pobierz nagranie na komputer i wyślij na e-mail;

– ze swojego konta dodaj plik na YouTube, Dropbox, Google Drive, a potem podzielić się linkiem z uczestnikami.

Jaki jest okres przechowywania nagrań? Jakie są limity?

Czas przechowywania nagrań na serwerze wynosi 30 dni. Rozmiar pliku nie liczy się w ogólnej przestrzeni repozytorium w chmurze.

W jaki sposób można zrobić nagranie, aby wideo z kamerki prowadzącego było wyświetlone nie w małym oknie, a na cały ekran?

Teraz nagranie webinaru jest dostępne w dwóch różnych plikach. Jeden plik zawiera wszystko, co odbywało się podczas transmisji — pokaz prezentacji, ekranu oraz wideo z kamery prowadzącego. Drugi plik zawiera tylko wideo z kamery.

W trakcie webinaru od czasu do czasu pokazujemy pliki wideo. Dlaczego podczas oglądania nagrania widzimy czarny ekran zamiast tych filmików?

Nagrania te nie zawierają pokazywane na webinarze pliki wideo oraz audio, zarówno jak wideo z serwisu YouTube, ponieważ nie posiadamy praw autorskich i praw pokrewnych do tych materiałów. Dlatego radzimy podawać takie filmiki oddzielnie, razem z nagraniem.

W sytuacji, gdy organizator webinaru traci połączenie z internetem  w trakcie transmisji, czy zostanie takie nagranie zapisane?

Jeśli taki błąd połączenia trwa tylko parę sekund, to nagranie webinaru zostanie przedłużone automatycznie. Jeśli przerwa trwała dłużej, wtedy nagranie będzie składać się z dwóch części. Potem możesz połączyć ich za pomocą jakiegokolwiek edytora wideo.

Oprócz tego w planach taryfowych, w których ilość uczestników jest większa od 500, włączona jest funkcja automatycznego nagrywania. Pozwala ona nagrywać webinar nawet wtedy, kiedy prowadzący nie nacisnął przycisk „nagrywanie”.

Czy wiadomości czatu zostaną dołączone do nagrania?

Nie, czat jest zapisany w oddzielnym. Plik tekstowy z czatem można pobrać z panelu użytkownika w rozdziale „Historia odwiedzin”.