Instagram jako narzędzie do promocji webinarów i wydarzeń. Jak przyciągać użytkowników?

Instagram do promocji webinarów

Obecnie Instagram jest jednym z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych. Liczba aktywnych użytkowników tej platformy stanowi 1 miliard miesięcznie (!), w tym 5,9 mln Polaków. Jednak jak się wydzielić na tle tych wszystkich użytkowników, jak przekonać klienta, że ma skorzystać właśnie z Twoich usług i zachęcić go do uczestnictwa w Twoim wydarzeniu lub webinarze?

Jak działa algorytm na Instagramie?

Zasada jest prosta im większa aktywność jest na Twoim profilu, tym więcej ludzi przyjdzie na Twoje wydarzenie/webinar. Jeszcze rok temu myślano, że najważniejsza jest ilość followersów. Ludzie ściągali aplikacje, które umożliwiały szybkie zwiększenie ilości obserwujących albo korzystali z tzw. “follow for follow”. Jednak dzisiaj takie tricki już nie działają skutecznie, wręcz przeciwnie. Hashtag “#like_for_like” czy “#follow_for_follow” może zniszczyć reputację firmy i zniechęcić klientów do danej marki.

Dzisiaj lepiej mieć tysiąc obserwujących, ale takich, którzy aktywnie lajkują i komentują Twoje posty, a nie milion pasywnych botów.

Dlaczego tak jest? Odpowiedź leży w algorytmach Instagrama. Jeśli chodzi o widoczność postów, to istnieje cztery zasady, przy pomocy których Twoje posty będą miały pierwszeństwo:

1. Zainteresowanie
Instagram wyświetla użytkownikom w pierwszej kolejności te treści, które ich interesują, czyli podobne do tych, które oni serduszkują lub komentują oraz te, które się znajdują w ich historii wyszukiwania.

2. Nowe posty
Starsze zdjęcia będą mieli niższą pozycję w aktualnościach niż opublikowane przed chwilą.

3. Relacje z profilem
Konto, na którego zdjęciach byłeś oznaczony, bądź do którego wysyłasz wiadomości prywatne, również będzie miało pierwszeństwo w Twoim feedzie.

4. Czas

Im więcej czasu użytkownik będzie przeglądać Twój post, tym większe jest prawdopodobieństwo, że następnego razu Twoje zdjęcie wyświetli mu się jako pierwsze.

Jak widać, Instagram robi wszystko, by użytkownik był zadowolony z treści, które pojawiają mu się w aktualnościach, bo ma na celu utrzymać uwagę użytkownika jak najdłużej. Użytkownik widzi tylko to, co dla niego jest naprawdę interesujące i dlatego więcej czasu spędza w sieci. Z tego wynika, że w przypadku followersów liczy się nie ilość, a jakość. Jeśli zaś będą Cię obserwować ludzie, których zupełnie nie obchodzi to, co im proponujesz, to Twoje posty nie będą im się po prostu wyświetlać.

Jak przyciągać uwagę użytkowników?

Już wiemy, jak działa Instagram. Nie możesz jednak tworzyć kampanii marketingowej na profilu, na który ludzie nie wchodzą. Więc pierwszym krokiem, zanim przystąpisz do reklamowania webinaru w Instagramie, jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów do Twojego konta. Następnie można będzie już wziąć się do bezpośredniego budowania dobrych relacji z odbiorcą, łącząc to z rozpoczęciem kampanii reklamowej.

Zwiększenie zasięgów

1. Jeśli Twój aktualny profil w żaden sposób nie nawiązuje do wydarzenia czy webinaru, to albo usuń nieodpowiednie publikacje, albo utwórz nowe konto.

2. Warto od razu przestawić ustawienia na profil biznesowy (wejdź w Ustawienia i kliknij “Przełącz na profil firmowy”). W ten sposób będziesz mógł dodać swoje dane kontaktowe oraz tworzyć posty sponsorowane, a także otrzymasz dostęp do statystyk, dzięki którym można będzie zbadać Twoją grupę docelową oraz upodobania klientów.

3. Zastanów się nad zdjęciem profilowym. Może to być logo firmy lub Twoja własna fotografia. Warto zaznaczyć, że ludzie bardziej ufają spersonalizowanym profilom. Klient zaufa raczej profilowi z awatarem prawdziwego człowieka niż z nazwą firmy.

4. Nie zapomnij o mikrobiografii. Człowiek, który wchodzi na Twoje konto, musi wiedzieć, czym się zajmujesz. W przypadku, gdy prowadzisz konto firmowe, ale chcesz go “uczłowieczyć”, możesz tu oznaczyć profile ludzi, należących do danego zespołu. Użyj w tym celu małpy “@”, a dalej bez spacji podaj nazwę profilu. Dzięki temu klienci będą wiedzieć, że za tym kontem stoją realni ludzi, a nie bezduszna, anonimowa firma.

mikrobiografiya

5. Instagram jest siecią wizualną, więc najważniejsze są w nim zdjęcia, które publikujesz. Zadbaj o to, by fotografie miały dobrą ostrość, światło i kompozycję. Nie bój się korzystać z redaktorów zdjęć. Oto kilka najlepszych aplikacji:

  • Snapseed
  • Lightroom
  • Face tune
  • Vsco

Pamiętaj o tym, by wykreować jeden styl dla wszystkich zdjęć, wtedy profil staje się bardziej klarowny i wygląda atrakcyjniej.

instagram

6. Co pisać pod zdjęciami? Opowiadaj o tym, czym się zajmujesz, jak piszesz scenariusze do swoich webinarów, dziel się ciekawostkami i planami na przyszłość. I oczywiście nie zapomnij o hashtagach.

Rozpocznij swoją przygodę z webinarami. Załóż darmowe konto na platformie do webinarów MyOwnConference i testuj wszystko bez limitu.

7. Dzięki hashtagom ludzie łatwiej mogą znaleźć interesujące ich treści. Używanie ich pomoże zwiększyć zasięg Twoich postów, gdyż człowiek, który nigdy nie słyszał o Tobie, może trafić na Twój profil przez przypadek, sprawdzając posty z tym hashtagiem. Jeśli chodzi o to, w jakim języku używać hashtagów, to odpowiedź jest prosta — zależy, do jakiej grupy docelowej chcesz trafić. Osobom, które nie mają jeszcze dużo lajków pod zdjęciami (do 200-500), lepiej używać hashtagów o mniejszym zasięgu, wtedy jest większa szansa dostać się na listę najpopularniejszych postów. Możesz również wymyślić własny hashtag, pamiętaj tylko o tym, aby nie był za długi, najlepiej, żeby się składał z 1-2 słów.

Hashtagi lepiej umieszczać w opisie, a nie w komentarzach, dlatego że te z komentarzy nie będą się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Jeśli zaś wydaje Ci się, że hashtagi w opisie nie wyglądają estetycznie, możesz odciąć je od głównej treści kropkami.

hashtag

Instagram pozwala na używanie 30 hashtagów pod jednym zdjęciem, aczkolwiek lepiej nie używać maksymalnej ilości, ponieważ może to być uznane za spam. Najlepiej umieścić 2-4 hashtagi, które dokładnie opisują zdjęcie. Jeśli często używasz takich samych hashtagów, to Instagram może ucinać ich zasięgi, więc dobrym rozwiązaniem będzie zmienianie ich kolejności.

Budowanie dialogu z odbiorcami

Według statystyki dzisiaj ludzie częściej oglądają Instastory niż aktualności. Pomagają one znieść barierę między firmą a klientem. Tutaj możesz pokazać na zdjęciu lub w 10-sekundowym filmiku, jak się przygotowujesz do wydarzenia czy zbierasz materiały do webinaru. Jeśli chcesz zwiększyć zasięgi instastory, to używaj, wspomnianych już wcześniej, hashtagów lub lokalizacji. Jednak czasami nie chce się psuć relacji dodatkowymi napisami, wtedy można je ukryć albo dobierając taki kolor, który będzie po prostu niewidoczny, albo przez zmniejszenie rozmiaru hashtagu/lokalizacji.

Nie zawsze możemy się zmieścić w 10 sekundach, zwłaszcza kiedy mamy coś ciekawego do powiedzenia. Dobrym rozwiązaniem będą relacje na żywo albo IGTV, które pozwalają nagrywać do 60 minut. Jeśli organizujesz wydarzenie, to fajnie by było opowiedzieć o nim, pozwolić obserwującym zobaczyć przygotowania od kuchni, zapoznać się z zespołem, który dla nich pracuje itd. Możesz opowiedzieć np. o swoim pierwszym webinarze/wydarzeniu, jak się stresowałeś, jak w ogóle wpadłeś na pomysł z tym przedsięwzięciem. Nie bój się być sobą, ludzie będą chętniej kupować od człowieka, który jest taki sam jak oni, ma takie same problemy albo śmieje się z takich samych żartów.

Żeby zachęcić ludzi do aktywności w Instastory, użyj ankiet czy zaproponuj zadawać pytania o zbliżającym się webinarze.

Połącz komunikację przez Instastory z komunikacją przez posty i analizuj statystyki. Sprawdź, o której godzinie Twoi followersi są najaktywniejsi oraz jakie treści lubią bardziej.

Eksperymentuj! Tylko tak wyrobisz najlepszą dla siebie metodę. Staraj się wstawiać 1-2 posty codziennie i podgrzewać interes do tego, co robisz przez ładne zdjęcia i filmiki. Używaj hashtagów i ustawiaj lokalizację, żeby mieć większe zasięgi. Nie stwarzaj bariery między Tobą a obserwującymi. Pokaż im w Instastory, czym się zajmujesz na co dzień, co robisz, żeby przygotować najlepszy w ich życiu webinar. Nie ograniczaj się tylko Instagramem. O tym, jak promować wydarenie na Facebooku przeczytasz tutaj. Twórz z pasją i wtedy ludzie sami się przekonają do Twojej działalności!

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.