Instagram jako narzędzie do promocji webinarów i wydarzeń. Jak przyciągać użytkowników?

Instagram do promocji webinarów

Obecnie Instagram jest jednym z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych. Liczba aktywnych użytkowników tej platformy wynosi 1 miliard miesięcznie (!), w tym 5,9 mln Polaków. Jak w takim razie wydzielić się na tle innych użytkowników i skłonić klienta do uczestnictwa w Twoim wydarzeniu lub webinarze?

Jak działa algorytm na Instagramie?

Zasada jest prosta im większa aktywność jest na Twoim profilu, tym więcej ludzi przyjdzie na wydarzenie/webinar. Jeszcze rok temu myślano, że najważniejsza jest ilość followersów. Ludzie ściągali aplikacje, które umożliwiały szybkie zwiększenie liczby obserwujących albo korzystali z tzw. “follow for follow”. Jednak dzisiaj takie tricki już nie działają, wręcz przeciwnie. Hashtag “#like_for_like” czy “#follow_for_follow” może zniszczyć reputację firmy i zniechęcić klientów do danej marki.

Lepiej mieć tysiąc obserwujących, ale takich, którzy aktywnie lajkują i komentują Twoje posty, niż milion pasywnych botów.

Dlaczego tak jest? Odpowiedź leży w algorytmach Instagrama. Istnieją cztery zasady dotyczące widoczności postów:

1. Zainteresowania
W pierwszej kolejności są wyświetlane te treści, które mogą zaciekawić użytkownika, czyli podobne do tych, które on serduszkuje lub komentuje oraz te, które się znajdują w jego historii wyszukiwania.

2. Nowe posty
Starsze zdjęcia mają niższą pozycję w aktualnościach niż opublikowane przed chwilą.

3. Relacje z profilem
Konto, na którego zdjęciach byłeś oznaczony, bądź do którego wysyłasz wiadomości prywatne, również ma pierwszeństwo w Twoim feedzie.

4. Czas

Im więcej czasu użytkownik przegląda Twój post, tym większe jest prawdopodobieństwo, że następnego razu Twoje zdjęcie wyświetli mu się jako pierwsze.

Jak widać, Instagram robi wszystko, by użytkownik był zadowolony z treści, które pojawiają mu się w aktualnościach, ponieważ chce utrzymać jego uwagę jak najdłużej. Użytkownik widzi tylko to, co dla niego jest naprawdę interesujące i dlatego więcej czasu spędza w sieci. Z tego wynika, że w przypadku followersów liczy się nie ilość, a jakość. Jeśli zaś będą Cię obserwować ludzie, których zupełnie nie obchodzi to, co im proponujesz, to Twoje publikacje nie będą im się po prostu wyświetlać.

Jak przyciągać uwagę użytkowników?

Zanim rozpoczniesz kampanię marketingową webinaru lub wydarzenia, upewnij się, że Twoje konto na Instagramie jest lubiane wśród potencjalnych klientów. Pierwszym krokiem ku udanej reklamie jest przyciągnięcie uwagi, a następnie budowanie dobrych relacji z odbiorcą.

Zwiększenie zasięgów

1. Jeśli Twój aktualny profil w żaden sposób nie nawiązuje do wydarzenia czy webinaru, to albo usuń nieodpowiednie publikacje, albo utwórz nowe konto.

2. Warto od razu przestawić ustawienia na profil biznesowy (wejdź w Ustawienia i kliknij “Przełącz na profil firmowy”). W ten sposób będziesz mógł dodać swoje dane kontaktowe oraz tworzyć posty sponsorowane. Ponadto otrzymasz dostęp do statystyk, dzięki którym zbadasz swoją Twoją grupę docelową oraz upodobania klientów.

3. Zastanów się nad zdjęciem profilowym. Najlepiej ustawić logo firmy lub Twoją własną fotografię. Warto zaznaczyć, że ludzie bardziej ufają spersonalizowanym profilom. Klient ma lepsze nastawienie do profilu z awatarem prawdziwego człowieka niż z nazwą firmy.

4. Nie zapomnij o mikrobiografii. Człowiek, który wchodzi na Twoje konto, musi wiedzieć, czym się zajmujesz. W przypadku, gdy prowadzisz konto firmowe, ale chcesz go “uczłowieczyć”, oznacz profile ludzi, należących do danego zespołu. Użyj w tym celu małpy “@”, a dalej bez spacji podaj nazwę profilu. Dzięki temu klienci będą wiedzieć, że to konto jest prowadzone przez realnych ludzi, którzy nie ukrywają się za maską anonimowej firmy..

mikrobiografiya

5. Instagram jest siecią wizualną, więc najważniejsze są w nim zdjęcia, które publikujesz. Zadbaj o to, by fotografie miały dobrą ostrość, światło i kompozycję. Nie bój się korzystać z redaktorów zdjęć. Oto kilka najlepszych aplikacji:

  • Snapseed
  • Lightroom
  • Face tune
  • Vsco

Pamiętaj o tym, by wykreować jeden styl dla wszystkich zdjęć, wtedy profil staje się bardziej klarowny i wygląda atrakcyjniej.

instagram

6. Co pisać pod zdjęciami? Opowiadaj o tym, czym się zajmujesz, jak piszesz scenariusze do swoich webinarów, dziel się ciekawostkami i planami na przyszłość. I oczywiście nie zapomnij o hashtagach.

Rozpocznij swoją przygodę z webinarami. Załóż darmowe konto na platformie do webinarów MyOwnConference i testuj wszystko bez limitu.

7. Dzięki hashtagom ludzie łatwiej mogą znaleźć interesujące ich treści. Ich używanie pomoże zwiększyć zasięg Twoich postów, gdyż człowiek, który nigdy nie słyszał o Tobie, może trafić na Twój profil przez przypadek, sprawdzając posty z tym hashtagiem. Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy używać angielskich hashtagów, czy polskich, to odpowiedź jest prosta — zależy, do jakiej grupy docelowej chcesz trafić. Osobom, które nie mają jeszcze dużo lajków pod zdjęciami (do 200-500), lepiej używać hashtagów o mniejszym zasięgu, wtedy jest większa szansa dostać się na listę najpopularniejszych postów. Możesz również wymyślić własny hashtag. Pamiętaj tylko o tym, aby nie był za długi — najlepiej, żeby się składał z 1-2 słów.

Hashtagi lepiej umieszczać w opisie, a nie w komentarzach, dlatego że te z komentarzy nie będą się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Jeśli zaś wydaje Ci się, że hashtagi w opisie nie wyglądają estetycznie, możesz odciąć je od głównej treści kropkami.

hashtag

Instagram pozwala na używanie 30 hashtagów pod jednym zdjęciem, aczkolwiek lepiej nie używać maksymalnej ilości, ponieważ może to być uznane za spam. Najlepiej umieścić 2-4 hashtagi, które dokładnie opisują zdjęcie. Jeśli często używasz takich samych hashtagów, to Instagram może ucinać ich zasięgi, więc wyjściem z tej sytuacji jest zmienianie ich kolejności.

Budowanie dialogu z odbiorcami

Według statystyk ludzie częściej oglądają Instastory niż aktualności. Pomagają one znieść barierę między firmą a klientem. Do wyboru masz zdjęcie lub 10-sekundowy filmik, dzięki którym możesz pokazać, jak się przygotowujesz do wydarzenia czy zbierasz materiały do webinaru. Jeśli chcesz zwiększyć zasięgi Instastory, to używaj hashtagów lub lokalizacji. Jeśli nie chce Ci się psuć relacji dodatkowymi napisami, ukryj je dobierając taki kolor tekstu, który będzie niewidoczny na tle głównego obrazu, albo zmniejsz rozmiar hashtagu/lokalizacji do takiego stopnia, aż stanie się niezauważalny.

Nie zawsze możemy się zmieścić w 10 sekundach, zwłaszcza kiedy mamy coś ciekawego do powiedzenia. Dobrym rozwiązaniem są relacje na żywo albo IGTV, które pozwalają nagrywać do 60 minut. Jeśli organizujesz wydarzenie, to fajnie by było opowiedzieć o nim, pozwolić obserwującym zobaczyć przygotowania od kuchni, zapoznać się z zespołem, który dla nich pracuje itd. Możesz opowiedzieć np. o swoim pierwszym webinarze/wydarzeniu, jak się stresowałeś, jak zdecydowałeś się na prowadzenie webinarów. Nie bój się być sobą. Ludzie chętniej kupują od człowieka, który jest taki sam jak oni, ma takie same problemy albo śmieje się z takich samych żartów.

Żeby zachęcić ludzi do aktywności w Instastory, użyj ankiet czy zaproponuj zadawać pytania o zbliżającym się webinarze.

Połącz komunikację przez Instastory z komunikacją przez posty i analizuj statystyki. Sprawdź, o której godzinie Twoi followersi są najaktywniejsi oraz jakie treści najbardziej im się podobają.

Eksperymentuj! Tylko tak wyrobisz najlepszą dla siebie metodę. Staraj się wstawiać 1-2 posty codziennie i wzbudzać ciekawość do tego, co robisz przez ładne zdjęcia i filmiki. Używaj hashtagów i ustawiaj lokalizację, żeby mieć większe zasięgi. Nie stwarzaj bariery między Tobą a obserwującymi. Pokaż im w Instastory, czym się zajmujesz na co dzień, co robisz, żeby przygotować najlepszy w ich życiu webinar. Nie ograniczaj się tylko Instagramem. O tym, jak promować wydarenie na Facebooku przeczytasz tutaj. Twórz z pasją i wtedy ludzie sami się przekonają do Twojej działalności!

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.