Co robić, gdy podczas webinaru zaprosili Cię do dialogu?

Przed webinarem. Przed rozpoczęciem webinaru zrób test komputera i sprzętu.

W przeglądarce, z której korzystasz do oglądania webinaru, musi być zainstalowana wtyczka Adobe Flash Player. Aby sprawdzić, czy właśnie tak jest i dowiedzieć się, jaką masz wersję, kliknij ten odnośnik.

Jeśli wtyczka nie została zainstalowana, możesz pobrać ją tu. Gdy po sprawdzeniu stwierdzisz, że masz załadowany Adobe Flash Player, ale jest to przestarzała wersja — zaktualizuj program. Dokładnie o instalacji programu możesz dowiedzieć się z tej strony.

Podczas webinaru speaker może zaprosić Cię do dialogu. Wtedy zobaczysz następną wiadomość.

 

 

Możesz odrzucić lub przyjąć zaproszenie. Jeśli naciśniesz przycisk Tak, pojawi się okno z instrukcją do instalacji Adobe Flash Player.

 

 

Po naciśnięciu przycisku tu możesz pobrać wtyczkę i przeczytać, jak jej zainstalować i zaktualizować.

Jeśli już masz zainstalowany Adobe Flash Player, naciśnij OK. Zobaczysz okno Ustawienia programu Adobe Flash Player. Naciśnij Zezwól/Allow.

W oknie, które się pojawi, wybierz mikrofon i kamerę internetową, z których korzystasz. Następnie naciśnij przycisk “Zamknij”.

 

 

 

Jeśli korzystasz z przeglądarki Chrome, może być, że będziesz proszony o dodatkowe zezwolenia na korzystanie z mikrofonu i kamery. Po tym, jak wszystko potwierdzisz, możesz przemawiać do innych.

Zobaczysz obraz ze swojej kamery obok okien innych speakerów. Aby ją włączyć, naciśnij znak kamery.  Jeśli znaki kamery i mikrofonu są skreślone, znaczy to, że sprzęt jest wyłączony.

 

 

Dostępne działania:

  • rozwinąć okno
  • włączyć/wyłączyć kamerę
  • włączyć/wyłączyć mikrofon
  • zakończyć rozmowę

Aby zmienić ustawienia kamery i mikrofonu, naciśnij prawy przycisk myszy na oknie kamery i wybierz Ustawienia.

Pamiętaj, że im szybszy jest Twój internet, tym lepiej będzie widać i słyszeć prezentera. Najlepiej, gdy prędkość będzie od 2 Mb/sek., gdy wideo pokazuje tylko jeden speaker. Gdy kilka prezenterów mówi z włączoną kamerą, prędkość ma być, oczywiście, wyższa. Więcej szczegółów co do wymaganej prędkości i odpowiedzi na inne możliwe pytania znajdziesz tu.

Jeśli chcesz uniknąć błędów, a program był szybki, wideo odtwarzało się bez zacinań, lepiej zamknij wszystkie niepotrzebne programy (Skype, inne messengery), zakończ ładowania i zamknij zbędne okna przeglądarki. Dotyczy to też aplikacji, które pracują w tle.

Aby zakończyć mówienie, naciśnij przycisk Х na oknie kamery lub Zakończ w prawym dolnym rogu pokoju webinarowego.

 

 

Oprócz tego możesz samodzielnie zgłosić się do wystąpienia, jeśli naciśniesz  przycisk Poproś o zabranie głosu.

 

 

Jeśli nie ma sygnału z kamery lub mikrofonu:

  • Sprawdź, czy pozwoliłeś, by program korzystał z Twojej kamery, mikrofonu i wtyczki Flash.
  • Przekonaj się, że żaden inny program nie korzysta z Twojej kamery i mikrofonu: Skype, programy do edytowania wideo. Zamknij zbędne programy.
  • Zrestartuj komputer. Po ponownym uruchomieniu wejdź do pokoju webinarowego jeszcze raz.

Znaleźć odpowiedzi na inne pytania możesz w  Instrukcji uczestnika webinaru.

Pobierz Przedwebinarową checklistę dla uczestników.