10 pytań, które pomogą napisać zaproszenie na webinar w pół godziny

zaproszenie na webinar

Zaproszenie na webinar i agenda spotkania znajduje się na stronie rejestracji, w sieciach społecznościowych, newsletterach. Widzą to wszyscy, a więc masz o to zadbać dokładnie. Skuteczne zaproszenie zawiera nie tylko przycisk rejestracji, a też podstawowe informacje o webinarze i odpowiedzi na możliwe pytania użytkowników dotyczące nadchodzącego wydarzenia. Masz napisać zaproszenie tak, aby zmotywować użytkownika do zarejestrowania się na webinar. Poniżej znajdziesz 10 pytań, które pomogę ci napisać chwackie zaproszenie na webinar.

Jaka jest nazwa Twojego webinaru?

Zaznacz nazwę w agendzie wydarzenia. O tym, jak wymyślić nagłówek do webinaru, pisaliśmy wcześniej. Najważniejsze, aby nagłówek dokładnie mówił, o co będzie chodzić na webinarze i jak uczestniczenie w tym wydarzeniu pomoże uczestnikom. Jeśli chcesz zaciekawić użytkowników, warto podkreślić jego aktualność, pokazać korzyści, zaintrygować i wskazać na konkretną grupę docelową.

Kiedy odbędzie się webinar?

Napisz dokładną datę i czas webinaru. Koniecznie zwróć uwagę na strefę czasową, przecież wiesz, że w webinarach uczestniczą ludzie z różnych miast i krajów.

Kto prowadzi webinar?

Przedstaw przyszłym uczestnikom prezentera webinaru. Powiedz o jego wykształceniu, doświadczeniu, odznakach i innych osiągnięciach. Ale unikaj podawania zbędnych szczegółów i faktów z życia. Trzy zdania z pewnością wystarczy.

Dodaj do zaproszenia zdjęcie prelegenta, a lepiej filmik z jego udziałem. To zwiększy zaufanie użytkowników zarówno do prezentera, jak i do webinaru.

Czy jest wezwanie do działania?

Główny cel zaproszenia zachęcić użytkownika do zapisywania się na webinar. Zależy nam na otrzymaniu danych kontaktowych, aby później wysłać do użytkownika dane do wejścia na webinar, dodać go do listy subskrybentów. Dlatego kilka razy przypomni użytkownikowi o tym, co ma zrobić, aby trafić na webinar.

Zdecydowanie polecamy przeczytać nasz wpis Pomocy! Dlaczego CTA nie działa?

O co chodzi w webinarze?

Napisz listę pytań, o których powiesz na webinarze. Jeśli widzisz, że napisałeś już dużo, skreśli wszystko oprócz 5 krótkich zdań. Jeśli tak zależy Ci na tym, aby opowiedzieć więcej, zrób krótki, ale ciekawy live-zaproszenie na Facebooku.

Dla kogo jest ten webinar?

Napisz, kto jest docelową grupą wydarzenia. Dzięki temu nie będzie na wydarzeniu osób. Takie uczestnicy po prostu się nudzą na webinarze i po kilku minutach wychodzą z pokoju webinarowego, co podaje błędny sygnał do innych. Ale jeśli człowiek zobaczy, że z pewnością należy do grupy docelowej, wtedy szybciej się zdecyduje na uczestniczenie w szkoleniu.

Czego mogą się nauczyć uczestnicy?

Opowiedz w zaproszeniu, czego mogą się nauczyć uczestnicy dzięki webinaru. Tutaj warto wspomnieć o trudnościach i zmartwieniach widzów i pokazać, jak webinar pomoże rozwiązać konkretny problem. Na przykład, „nauczysz się prawidłowo planować budżet rodziny i pozbędziesz się długów”.

Co dostaną uczestnicy?

Zaznacz, jakie korzyści zyskają słuchacze webinaru. To może być aktualna informacja, niezbędnie umiejętności, e-booki, certyfikat, zniżka lub konsultacja prywatna.

Czy masz już opinie?

Siła opinii innych ludzi jest ogromna, więc zrób tak, aby wykorzystać to narzędzie na pełną moc. Opinie ludzi, które już uczestniczyły w Twoich wydarzeniach to jeszcze jeden dobry sposób na przekonanie użytkownika zarejestrować się na webinar.

Jaka jest cena uczestniczenia?

Niektórzy organizatorzy nie podają ceny uczestniczenia. Boją się, że odstraszy to część osób, gdy zobaczą, że webinar jest płatny. A jeśli webinar jest bezpłatny, to często myślą, że to i tak jest oczywiste dla widzów. Jako wynik — użytkownicy zaczynają domyślać się lub pytać o cenę u organizatorów, lub, co zdarza się najczęściej, zostawiają tę stronę. Dlatego koniecznie masz zaznaczać cenę za uczestnictwo lub napisać dużymi literami ZA DARMO.

Samego zaproszenia na webinar nie wystarczy

Pamiętaj, że samego nawet super skutecznego tekstu zaproszenia nie wystarczy. Masz zrobić tak, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o webinarze. Utwórz kolejkę listów do swoich subskrybentach, napisz o planach na swoim blogu i stronie internetowej, utwórz stronę wydarzenia w sieciach społecznościowych i dobrze wypromować swój webinar.

Zespół MyOwnConference życzy Ci powodzenia i wspaniałych webinarów!

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.