Jak ocenić efektywność webinaru?

Jak ocenić efektywność webinarów

Z reguły efektywność webinaru mierzy  się na podstawie ilości pieniędzy — chcemy zobaczyć, czy po webinarze nastąpił wzrost sprzedaży, czy nie.  Jednak istnieją jeszcze inne wskaźniki. , Jak możemy je obliczyć i ulepszyć , możesz przeczytać w nowym artykule.

Czy więcej rejestracji to większa efektywność webinaru?

Ilość rejestracji pokazuje, jakie jest zapotrzebowanie na ten temat wśród grupy docelowej. Na podstawie tego wskaźnika  można oszacować jakość strony lądowania. Szczególnie jeśli weźmiesz pod uwagę ilość odwiedzin tej strony. W ten sposób można zrozumieć, jaki  procent użytkowników wprowadza dane kontaktowe, a ile zostawia stronę bez zostawienia żadnych informacji.

Jak ocenić. Instalować kod śledzenia Google Analytics na stronie rejestracji, ustalić cel rejestracji.

Jak polepszyć. W celu uzyskania większej ilości rejestracji na webinar powinieneś działać w obu kierunkach: zwiększyć odwiedziny strony i udoskonalić jej treść.

Podawaj na stronie podstawowe informacji o webinarze: nazwę, datę i czas prowadzenia, informację o prezenterze, dla kogo ten webinar będzie zyskowny, co czeka na uczestników.  Strona musi być zwięzła i lakoniczna.

Rozmieść informację w grupach, albo forach  o podobnych tematach. Dołącz inne możliwe środki promowania.

Repostowanie anonsów w sieciach społecznościowych

Ilość repostów mówi o lojalności użytkowników. To znaczy, że na pewno masz wśród użytkowników osoby,  które polecają Twoje webinary przyjaciołom. Można wtedy również stwierdzać, że temat i anons są interesujące dla uczestników.

Jak ocenić. Obserwuj  jak zmienia się wskaźnik przycisku „Podziel się” na stronie rejestracji i na portalach społecznościowych, w których umieściłeś anons webinaru.

Jak polepszyć:

  • Dodaj  przyciski „Podziel się” na stronie rejestracji.
  • Poproś uczestników o repost.Zrobią to chętniej , gdy zaproponujesz im prezenciki: mini książki, kod promocyjny, e-booki.
  • Wymyśl intrygujący nagłówek. Na przykład tytuł „10 błędów podczas zestawienia portfolio pedagoga” spowoduje większą liczbę repostów niż „Stworzenie profesjonalnego portfolio pedagoga”.

Promowanie marki osobistej. Jak zbudować markę

Uczestnicy webinaru

Nie mając wystarczającej liczby słuchaczy, nie można mówić o żadnej efektywności.  Ten wskaźnik wymaga poświęcenia szczególnej uwagi.

Liczba uczestników na webinarze to indykator zaciekawienia słuchaczy tematem spotkania oraz prawidłowego przypominania o nim.

Jak ocenić. Zapoznać się ze statystyką odwiedzin, którą podaje serwis webinarowy.

Jak polepszyć.

  • Wysłać do zarejestrowanych użytkowników 2-3 listy przypominające. Na przykład, dzień przed webinarem, potem 2 godziny i pół godziny przed nim.  Możesz wybrać inny czas;
  • Wzbudzać  zainteresowanie zarejestrowanych użytkowników za pomocą e-maili z wideo, artykułów, badań  oraz innych materiałów dotyczących tematu.

Aktywność słuchaczy

To jeden z głównych wskaźników efektywności webinaru. Im aktywniejsze jest współdziałanie uczestników z prezenterem, tym większe  jest prawdopodobieństwo , że w przyszłości to właśnie oni dokonają ważnych dla nas kroków: złożą zamówienie, subskrybują się na newsletter, obejrzą nagranie webinaru.

Wysoki wskaźnik aktywności słuchaczy oznacza, że trafnie wybrałeś temat i grupę docelową.

Jak ocenić. Skorzystaj ze statystyk programu webinarowego. Należy wziąć pod uwagę liczbę uczestników, którzy odpowiadali na pytania prezentera lub zostawili komentarze i wypełnili ankiety.

Jak polepszyć. Zachęć  słuchaczy do dialogu poprzez zadawanie pytań i ankiety. Wprowadź  humor, przykłady z życia, albo pytania prowokacyjne, które pomogą utrzymywać zainteresowanie uczestników.

Zamówienia

Jeśli na webinarze mówiłeś o swoich towarach lub usługach, to liczba zamówień pokaże, czy Twoja propozycja naprawdę zaciekawiła słuchaczy.

Jak ocenić. Zamówienia mogą zostać złożone przez telefon, e-mail, stronę internetową, dlatego weź pod uwagę jak najwięcej możliwości. 

Jak polepszyć. Jawna reklama może sprawić, że słuchacze  nie będą chcieli nic kupić. Na webinarze podziel się z gośćmi poradami, które pomogą poprawić coś w ich życiu lub biznesie. Pod koniec można powiedzieć, że twoja propozycja ułatwi osiągnięcie jeszcze lepszych wyników. Na przykład, jeśli jesteś dietykiem, to podczas webinaru opowiedz o częstych błędach żywieniowych.  Na końcu transmisji zaproponuj usługę indywidualnego opracowania jadłospisu.

Sprzedaż

Zwykle słuchacze webinaru są gotowi do dokonania zakupu po wzięciu udziału  w kilku webinarach. Dlatego sprzedaż to finansowy wskaźnik, który świadczy o efektywności wybranej przez Ciebie strategii prowadzenia webinarów .

Jak ocenić. Z informacji systemów płatnościowych, z których korzystasz do pobrania opłat.

Jak polepszyć. Zaproponuj uczestnikom zniżkę na towar lub usługę i ogranicz czas jej działania.

Webinar, który okaże się sukcesem. Jaki wybrać temat webinaru?

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0