Jak ocenić efektywność webinarów

Z reguły efektywność webinarów oblicza się na podstawie ilości pieniędzy — chcemy zobaczyć, czy po webinarze nastąpił wzrost sprzedaży, czy nie. Ale oprócz takiego wskaźnika istnieją także inne. O tym, co to za wskaźniki, jak możemy ich polepszyć i obliczyć, możesz przeczytać w nowym artykule.

Rejestracji

Ilość rejestracji pokazuje, jakie jest zapotrzebowanie na ten temat wśród grupy docelowej. Na podstawie tego wskaźnika też można sądzić o jakości strony lądowania. Szczególnie jeśli wziąć pod uwagę ilość odwiedzin tej strony. W ten sposób można zrozumieć, ile procent użytkowników wprowadza dane kontaktowe, a ile zostawia stronę bez nadania żadnych informacji.

Jak ocenić. Instalować kod sledzenia Google Analytics na stronie rejestracji, ustalić cel dla rejestracji.

Jak polepszyć. W celu uzyskania większej ilości rejestracji na webinar masz działać w obu kierunkach: zwiększyć odwiedziny strony i udoskonalić jej treść.

Podawaj na stronie podstawowe informacji o webinarze: nazwę, datę i czas prowadzenia, informację o prezenterze, dla kogo ten webinar będzie zyskowny, co czeka na uczestników. Ale musi ta strona być lakoniczna.

Zapraszaj do uczestniczenia osób zaciekawionych. W tym celu rozmieść informację w grupach o podobnych tematach, forach. Dołącz inne możliwe środki promowania.

Repostowanie anonsów w sieciach społecznościowych

Ilość repostów mówi o lojalności użytkowników. To znaczy, że są tacy, którzy gotowi polecać Twoje webinary przyjaciołom. Można wtedy również stwierdzać, że temat i anons są interesujące dla uczestników.

Jak ocenić. Możesz zobaczyć jak zmienia się wskaźnik przycisku „Podziel się” na stronie rejestracji i na portalach społecznościowych, w jakich umieściłeś anons webinaru.

Jak polepszyć:

  • Dodać przyciski „Podziel się” na stronie rejestracji.
  • Poproś uczestników o repost. Chętniej to zrobią, gdy zaproponujesz im prezenciki: mini książki, kod promocyjny, e-booki.
  • Wymyśl intrygujący nagłówek. Na przykład tytuł „10 błędów podczas zestawienia portfolio pedagoga” spowodowałby większą liczbę repostów niż „Stworzenie profesjonalnego portfolio pedagoga”.

Uczestnicy webinaru

Nie mając dostatecznej liczby słuchaczy, nie ma co mówić o żadnej efektywności. Dlatego ten wskaźnik potrzebuje Twojej szczególnej uwagi.

Liczba uczestników na webinarze to indykator zaciekawienia słuchaczy tematem spotkania oraz prawidłowego przypominania o nim.

Jak ocenić. Oznajmić się ze statystyką odwiedzin, którą podaje serwis webinarowy.

Jak polepszyć.

  • Wysłać do zarejestrowanych użytkowników 2-3 listy przypominające. Na przykład, dzień przed webinarem, potem 2 godziny i pół godziny przed nim. Owszem, możesz wybrać inny czas;
  • Budzić zainteresowanie zarejestrowanych użytkowników za pomocą e-maili z wideo, artykułami, badaniami oraz innych materiałów dotyczących tematu.

Aktywność słuchaczy

To jeden z głównych wskaźników efektywności webinaru. Im aktywniejsze jest współdziałanie uczestników z prezenterem, tym większą jest wiarygodność, że w przyszłości oni dokonają ważnych dla nas kroków: złożą zamówienie, subskrybują się na newsletter, obejrzą nagranie webinaru.

Wysoki wskaźnik aktywności słuchaczy oznacza, że trafnie wybrałeś temat i grupę docelową.

Jak ocenić. Skorzystaj ze statystyk programu webinarowego. Należy wziąć pod uwagę liczbę uczestników, którzy dawali odpowiedzi na pytania prezentera lub zostawili komentarze i wypełnili ankiety.

Jak polepszyć. Zachęcać słuchaczy do dialogu poprzez zadawanie pytań i ankiety. Humor, przykłady z życia, pytania prowokacyjne pomogą utrzymywać zainteresowanie uczestników.

Oglądanie nagrania webinaru

Ten wskaźnik pomoże zrozumieć, czy treść webinaru była interesująca i aktualna dla słuchaczy. Jeśli webinar naprawdę pomaga w rozwiązywaniu problemów, to uczestnicy wielokrotnie mogą obejrzeć nagranie.

Jak ocenić. Rozmieść nagranie szkolenia na YouTube. Liczbę wyświetleń możesz zobaczyć pod wideo i w statystyce kanału.

Jak polepszyć

Wyślij link do nagrania webinaru zarejestrowanym użytkownikom.
Rozmieść nagranie na stronie internetowej, podziel się nim w sieciach społecznościowych.

Zamówienia

Jeśli na webinarze mówiłeś o swoich towarach lub usługach, to liczba zamówień pokaże, czy Twoja propozycja naprawdę zaciekawiła słuchaczy.

Jak ocenić. Zamówienia mogą zostać złożone przez telefon, e-mail, stronę internetową, dlatego policz wszystkie.

Jak polepszyć. Jawna reklama może sprawić, że słuchaczy nie zechcą nic kupować. Na webinarze podziel się z gośćmi poradami, które pomogą poprawić coś w ich życiu lub biznesie. Pod koniec można powiedzieć, że twoja propozycja ułatwi osiągnięcie jeszcze lepszych wyników. Na przykład, jeśli jesteś dietykiem, to pod czas webinaru opowiedz o częstych błędach żywieniowych. A na końcu transmisji zaproponuj usługę indywidualnego opracowania jadłospisu.

Sprzedaży

Zwykle słuchacze webinaru są gotowi do dokonania zakupu po uczestniczeniu w kilku webinarach. Dlatego sprzedaży to finansowy wskaźnik, który świadczy o efektywności wybranej przez Ciebie strategii prowadzenia webinarów ogólnie.

Jak ocenić. Z informacji systemów płatnościowych, z których korzystasz do pobrania opłat.

Jak polepszyć. Zaproponuj uczestnikom zniżkę na towar lub usługę i ogranicz czas jej działania.

Kiedy będziesz regularnie monitorować wskaźniki efektywności webinarów, które prowadzisz, wtedy możesz więcej dowiedzieć się o tym, jakie tematy webinarów są popularniejsze, jakie sposoby promowania wykorzystywać, jak lepiej podawać materiał słuchaczom. Biorąc to wszystko pod uwagę, masz możliwość wypracować efektywną strategię prowadzenia webinarów.