Jak skonfigurować i przeprowadzić webinar. Wy pytacie, my odpowiadamy

live chat

Maj pocieszył nas nie tylko ciepłem, ale też ciekawymi pytaniami od naszych klientów? Jak przeprowadzić webinar, gdy na webinar przyszło więcej osób, niż może być w Twoim pokoju webinarowym? Czy może uczestnik webinaru mówić z włączoną kamerą? Jak przekierować uczestników na swoją witrynę i skonfigurować wysyłkę maili? Jedni wybierają się na wakacje, a inni pragną zorganizować serię webinarów. Jeśli też chcesz, by w lecie prowadzenie i zorganizowanie webinarów było łatwe i skuteczne, dzisiejsza porcja pytań i odpowiedzi na pewno Ci się spodoba.

Być może tym razem na webinar przyjdzie więcej uczestników, niż może umieścić mój pokój

Zdarza się, że na kolejny webinar rejestruje się o wiele więcej osób, niż zwykle. Co z pewnością jest bardzo ekscytujące, ale jednocześnie może to martwić, przecież uczestników będzie więcej, niż pozwala Twój plan taryfowy. Przejście na inny plan jeszcze planowałeś. Wtedy możesz skorzystać z opcji +100 i powiększyć pokój webinarowy na kilka godzin. ​

1. W prawym górnym rogu pokoju webinarowego w menu wybierz opcję “Kup dodatkowe miejsca”.

2. Potwierdź zamiar zapłacić za 100 miejsc, nacisnąwszy przycisk “OK”​.

3. Po potwierdzeniu zostaniesz przekierowany do strony internetowej systemu płatności. Wybierz formę płatności i postępuj zgodnie z instrukcjami systemu.

Kup dodatkowe miejsca

Po dokonaniu płatności, Twój pokój webinarowy zostanie zwiększony o 100 miejsc. Takie powiększenie będzie działać w ciągu 5 godzin. Następnie pojemność Twojego webinaru zostanie zmniejszona do standardowej pojemności opłacanego przez Ciebie planu taryfowego.

Jeszcze jedna opcja — to wykupić dodatkowy pakiety na jeden dzień. Na tej stronie znajdziesz wszystkie informacje dotyczące cen i możliwości oferowanych w każdej taryfie.

Ceny i plany

Czy mogą uczestnicy mówić z kamerą?

W MyOwnConference możesz zaprosić do dialogu każdego uczestnika, klikając na jego imię na liście. Ma on wtedy możliwość mówić i pokazywać wideo ze swojej kamery, a nawet zostać prowadzącym.

uczestnicy mówić

Oprócz tego goście mogą sami poprosić o głos.

Podpowiedź! Jeśli masz zamiar zapraszać uczestników do rozmowy, radzimy uprzedzić ich o tym w zaproszeniu na webinar. Muszą przecież się przygotować: włączyć mikrofon i kamerę, pobrać i włączyć Adobe Flash Player, no i uczesać się w końcu. Wtedy unikniesz długich pauz podczas webinaru, a wasz dialog będzie dynamiczny.

Jak przenieść uczestników do mojej strony?

Jeśli chcesz, by w trakcie webinaru lub po jego zakończeniu uczestnicy trafili na Twoją witrynę, stronę zamówienia lub grupę na Facebooku, w MyOwnConference masz następne opcje:

1) Logo i baner w pokoju webinarowym. Link i obrazek można wybrać w ustawieniach webinaru. Wtedy w trakcie webinaru możesz powiedzieć, że więcej informacji o Tobie lub Twojej firmie można dostać, jeśli kliknąć logo lub baner.

Zwróć uwagę! Baner i logo są widoczne tylko dla uczestników, nie widzi ich prowadzący.

2) Strona przekierowania po wylogowaniu uczestnika. Wtedy uczestnicy po zostawieniu webinaru automatycznie trafią na wybraną stronę.

Strona przekierowania

3) Link na czacie, który można przypiąć na górze strony.

Link na czacie

Chcę, by uczestnicy szkolenia mogli zdać test w wygodny dla nich czasie po zakończeniu spotkania

Jeśli utworzyłeś test w MyOwnConference, możesz włączyć go, wtedy będzie on dostępny w pokoju przez cały czas, nawet gdy nie ma tam hosta.

Po webinarze chcę udostępnić link, który będzie działać tylko przez kilka dni

Możesz wybrać czas, przez który nagranie webinaru można obejrzeć w sekcji Nagrania webinarów. Pamiętaj, że odnośnik nie będzie działać po usunięciu pliku z Panelu Klienta.

Nagrania webinarów

Czy można wstrzymać konto na kilka miesięcy?

Możemy przedłużyć ważność płatnego konta do 6 miesięcy. Jedynie, o co masz zadbać — to nagrania webinarów, masz je pobrać na komputer lub przesłać na YouTube, Google Drive, Dropbox lub inne miejsce z Panelu Klienta.

Chce utworzyć kilka formularzy do rejestracji na różne webinary. Jak zrobić, by subskrybenci trafili do różnych grup, a nie do jednej listy subskrybentów?

By dane wchodziły do konkretnej grupy wydarzenia, powiązanej z formularzem zapisu, należy:

1) Stworzyć różne grupy subskrybentów w Panelu klienta. Zakładka Moje zaproszenia — Grupy subskrybentów.

2) W ustawieniach formularzu wybrać, grupę subskrybentów.

grupy

Jak stworzyć list do sprawdzania e-maili oraz do potwierdzenia rejestracji

Utworzyć i skonfigurować taką wiadomość można w zakładce Moje zaproszenia — Ustawienia.

W zakładce „E-mail potwierdzający” można aktywować wiadomość, informującą użytkowników o udanej subskrypcji, napisać też podziękowanie i powiedzieć kilka słów o nadchodzącym wydarzeniu.

W tym celu należy zaznaczyć odpowiednią opcję. Wybierz też język i napisz tekst, dodając formatowanie oraz odnośniki.

W tej instrukcji znajdziesz więcej szczegółów.

Mamy nadzieję, że znaleźliście dla siebie przydatne informacje. Chętnie odpowiemy na inne pytania i zapoznamy się z Twoimi pomysłami. Zostaw komentarze lub napisz do działu wsparcia, a my z przyjemnością pomożemy Ci przygotować pokój webinarowy do lata.

Blog platformy do webinarów MyOwnConference. Porady z organizowania, prowadzenia i promocji perfekcyjnego webinaru.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.