Jak stworzyć landing page dla webinaru i niczego nie zepsuć?

landing page

Niektórzy uważają, że landing page (strona docelowa, landing) — to zwykła strona internetowa, na którą trafi użytkownik po naciśnięciu linka lub przycisku. Nic bardziej mylnego. Wtedy moglibyśmy każdą stronę naszej witryny nazwać landingiem.

Landing page dla webinaru — to osobna strona internetowa, niezwiązana z nawigacją w witrynie, której jedynym celem jest przekonać użytkownika do działania: subskrypcja, zakup, zapisywanie się na wydarzenie.

Możesz stworzyć stronę docelową, która zachęci do pobierania e-booka, zainstalowania próbnej wersji programu, zapisania się na webinar lub konsultację.

Po co potrzebny jest webinarom landing page?

Dzięki stronie docelowej możesz skonwertować więcej użytkowników. Według badań, firmy, które korzystają z 40 lub więcej stron docelowych, generują o 120% więcej potencjalnych klientów w porównaniu do tych, którzy korzystają z mniej niż 5 landing page’ów.

korzystanie ze stron docelowych

Dzięki landingowi możesz w łatwy i skuteczny sposób opowiedzieć wszystkim użytkownikom o webinarze, jednocześnie nie przeciążać swojej strony.

Landing page ułatwia zbieranie danych od potencjalnych uczestników przez specjalny formularz zapisu. Dane mogą być wykorzystane w przyszłości do e-mail marketingu.

Funkcją landing page jest również uzupełnianie innych materiałów marketingowych. Możesz zamieścić link do tej strony w sieciach społecznościowych i newsletterze.

Może Ci się spodobać wpis: Dlaczego webinary nie działają? 15 przyczyn niepowodzenia.

Jak stworzyć landing page dla webinaru?

Są trzy podstawowe sposoby tworzenia landing page. Sposób najprostszy — to skorzystanie z gotowych szablonów landingu, do których musisz wpisać swoje informacje. Takie szablony często oferowane się przez platformy do prowadzenia webinarów. Dzięki temu nie musisz tracić czasu, bo wykonano już prawie całą pracę. W rezultacie szybko uzyskasz gotowy landing page dla webinaru, ale musisz być świadomy, że nie będzie on unikalny. 

Można skorzystać z kreatorów do tworzenia landing page’ów i niewielkim wysiłkiem zrobić unikalną stronę. Takie kreatory oferuje niewiele platform webinarowych, ale istnieją liczne serwisy do kreacji landing page’ów.

Oczywiście, możesz zamówić indywidualny landing page. Wszystko zależy od Twoich żądań, budżetu i czasu.

Nie można powiedzieć, że kreacja landingu do webinaru jest bardzo trudnym i czasochłonnym zadaniem. Jeśli skorzystasz z kreatora, a Twoim celem jest uzyskanie lakonicznej i ładnej strony docelowej, 2 godziny w zupełności wystarczą.

co ma być na landing page

Check-lista do kreacji landing page’u

Istnieje wiele zasad i wskazówek, dzięki którym można stworzyć skuteczny landing page. Dobra wiadomość jest taka, że za każdym razem kreacja landingu będzie zajmowała coraz mniej czasu. Nawet gdy robisz landing page po raz setny, łatwo jest zapomnieć o jakiś z elementów lub wskazówek. Dlatego warto zabierać się do przygotowania strony już z wcześniej przemyślaną i przygotowaną check-listą. Taka “ściągawka” powinna zawsze być na wyciągnięcie ręki. Na sam koniec, przed publikacją strony, sprawdź, czy niczego nie pominąłeś.

Oto co jest najważniejsze w landing page.

Nagłówek landingu

Nagłówek ma być taki, którego nie da się zignorować.

  • Nakręcaj trochę użytkowników, staraj się “pospieszać ich” w działaniu, ale żeby to brzmiało bardziej przekonująco, dodaj uzasadnienie: “Śpiesz się zająć swoje miejsce wśród 100 uczestników”, “Zostało tylko 2 dni…”
  • Mów o liczbach, bo to zawsze będzie ciekawiło odbiorcę, używaj tego także w nagłówkach artykułów. 
  •  Dziel się niezwykłą wiedzą: “Jak czytać 7 książek co tydzień i nie rezygnować ze snu”.
  • Wytłumacz, dla kogo przeznaczony jest ten webinar: “Dla tych, którzy chcą pisać, ale nie wiedzą, jak zacząć”.

O tym, jak wymyślić nagłówek, możesz przeczytać tu.

Przeczytaj ten wpis, jeśli zastanawiasz się, jaki wybrać temat webinaru?

Nagłówek dla landing page ma być związany z napisem na przycisku wezwania do działania (CTA), na który nacisnął użytkownik, by trafić na Twój landing. W innym przypadku, ktoś może pomyśleć, że trafił na złą stronę.

Landing page — treść strony 

  1. Strona my być zaplanowana w ten sposób, aby można było ją szybko przeskanować wzrokiem i natychmiast zrozumieć ofertę, oraz jak z niej skorzystać.
  2. Nie warto pisać dużo tekstu, zanim zaprosisz uczestników na webinar. Więcej szczegółów można podać już po naciśnięciu przycisku, którym zapiszesz się na webinar.
  3. Obrazek ma nie tylko nakłonić do rejestracji, ale też być w odpowiednim rozmiarze. Jeśli nie masz własnych, profesjonalnych zdjęć, możesz znaleźć bezpłatne zdjęcia stockowe: Pexels, Fancy Crave, Stocksnap.
  4. Zoptymalizuj landing page dla wyszukiwarek. Upewnij się, że nazwa strony, URL, opis zawierają frazę kluczową, a obrazek — atrybut alt.
  5. Ogranicz formularz zapisu do jak najmniejszej liczby pól. Gdy jest to możliwe, poproś o podanie jedynie adresu e-mail.
  6. Wymyśl coś oryginalnego do przycisku rejestracji, zamiast “Zarejestruj się”.

Układ landingu

Zrób prosty test. Popatrz na swój landing przez 5 sekund. Jeśli wszystko bez problemu zrozumiałeś — super. W ten sposób możesz zobaczyć, czy strona jest czytelna. Ulepszaj stronę, dopóki jej podstawowych elementów i głównej myśli nie da się uchwycić w 5 sekund.

Ważne jest też, by nie przesadzić z ilością. Należy przestrzegać jedności stylu, wykorzystać minimum kolorów i 1 lub 2 rodzaje czcionki.

Mimo to, że Twoim zadaniem jest kreacja tylko jednej strony, masz do czynienia z mnóstwem ruchomych elementów, które należy uporządkować we właściwej kolejności, tak aby wyglądały pięknie i zrozumiale. Niektóre z tych części są bardziej istotne niż pozostałe, dlatego nie próbuj dodawać na stronę wszystkich dostępnych elementów.

W tym chaosie użytkownicy po prostu nie zrozumieją, czego od nich oczekujesz, a Ty możesz stracić cenne konwersje.

Przeczytaj wpis Jak zwiększyć konwersję na webinarze.

Co zobaczy użytkownik na landing page’u

Sprawdź, czy informacja na stronie jest przedstawiona w sposób logiczny.

Strona powinna być poprawnie wyświetlana na wszystkich urządzeniach i przeglądarkach.

Pamiętaj o stronie z podziękowaniem. Po tym, jak użytkownik zapisze się na webinar, daj mu znać, że wszystko poszło zgodnie z planem i jest już zarejestrowany na wydarzenie, poproś, by sprawdził skrzynkę i potwierdził subskrypcję.

podziękowanie za zapis

List potwierdzający zapisanie się na webinar. Dodaj do niego informację dotyczącą czasu rozpoczęcia webinaru i instrukcję, jak wejść do pokoju webinarowego. Zaproponuj zapisanie się na Twój newsletter. Gdy masz taką możliwość, dodaj do landing page przyciski social media. Jeżeli robisz landing page według szablonu stron swojej witryny internetowej, pozbądź się zbędnych przycisków nawigacji. Landing page ma zabezpieczyć zapisy na webinar, a nie rozpraszać uwagę użytkowników.

Co jest najważniejsze w landing page’u dla webinaru?

Najważniejsze w webinarowym landing page — to nakłonić użytkownika do naciśnięcia przycisku rejestracji i wprowadzenia swoich danych. Zawsze, kiedy chcesz coś dodać do landingu, zadaj sobie pytanie, w jaki sposób możesz przekonać osobę, że warto zapisać się na Twoje wydarzenie.

 

 

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Jak stworzyć landing page dla webinaru i niczego nie zepsuć?: 4 komentarz

  1. nie rób i nie spartaczysz. Serio, landing ma być przemyślany. Lub korzystaj z jak najprostszych szablonów, lub zapłać dizajnerowi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.