Jak stworzyć landing page dla webinaru i niczego nie spartaczyć?

landing page

Niektórzy uważają, że landing page (strona docelowa, landing) — to zwykła strona internetowa, na którą trafi użytkownik po naciśnięciu linka lub przyciska. Wcale nie. Wtedy moglibyśmy każdą stronę naszej witryny nazwać landingiem.

Landing page dla webinaru — to osobna strona internetowa, niezwiązana z nawigacją w witrynie, której jedynym celem jest przekonać użytkownika do działania: subskrypcja, zakup, zapisywanie się na wydarzenie.

Możesz stworzyć stronę docelową, która zachęci do pobierania e-booka, zainstalowania próbnej wersji programu, zapisania się na webinar lub konsultację.

Po co potrzebny jest webinarom landing page?

Dzięki stronie docelowej możesz skonwertować więcej użytkowników. Według badań, firmy, które korzystają z 40 lub więcej stron docelowych, generują o 120% więcej potencjalnych klientów w porównaniu do tych, którzy korzystają z mniej niż 5 landing page’ów.

lead generation

Dzięki landingu możesz opowiedzieć wszystkim o webinarze oraz w sposób łatwy i skuteczny dzielić się taką informacją i nie przeciążać swoją stronę.

Landing page ułatwia zbieranie danych od potencjalnych uczestników przez specjalny formularz zapisu. Dane te mogą być wykorzystane w przyszłości do e-mail marketingu.

Uzupełniają inne materiały marketingowe. Możesz zamieścić link do tej strony w sieciach społecznościowych i newsletterze.

Może Ci się spodobać wpis Dlaczego webinary nie działają? 15 przyczyn niepowodzenia.

Jak stworzyć landing page dla webinaru?

Są trzy podstawowe sposoby tworzenia landing page. Sposób najprostszy — to skorzystanie z gotowych szablonów landingu, do których masz tylko wpisać swoje informacje. Takie szablony często oferują platformy do prowadzenia webinarów. Tutaj nie musisz dużo się wysilać, bo wykonano już prawie całą pracę. W rezultacie szybko uzyskasz gotowy landing page dla webinaru, ale na unikalny wygląd raczej nie warto się spodziewać.

Można skorzystać z kreatorów do tworzenia landing page’ów i po niewielkim wysiłku zrobić mniej więcej unikalną stronę. Takie kreatory oferują niewiele platform webinarowych. Ale istnieją liczne serwisy do kreacji landing page’ów.

I, oczywiście, można zamówić indywidualny landing page. Wszystko zależy od Twoich żądań, budżetu i czasu.

Nie mogę powiedzieć, że kreacja landingu do webinaru to jest aż tak trudne i czasochłonne zadanie. Jeśli skorzystasz z kreatora, a Twoim celem jest uzyskanie lakonicznej i ładnej strony docelowej, 2 godziny chyba wystarczy.

Design-Elements-Mind-Map

Check-lista do kreacji landingu?

Istnieje wiele zasad i wskazówek, dzięki którym można stworzyć skuteczny landing page. Dobra wiadomość jest taka, że za każdym razem kreacja landingu będzie wymagała mniej czasu. Ale nawet gdy robisz landing page po raz setny, łatwo jest zapomnieć o jakiś z elementów lub wskazówek. Dlatego warto brać się do przygotowania strony już z przemyślaną check-listą. Niech ona zawsze będzie na wyciągnięcie ręki, a na sam koniec przed publikacją strony, sprawdź wszystko jeszcze raz.

Otóż co jest najważniejsze w landing page.

Nagłówek landingu

Nagłówek ma być taki, który nie da się zignorować.

  • Nakręcaj trochę użytkowników, ale aby Twoje “Pośpiesz się” brzmiało bardziej przekonująco, dodaj uzasadnienie: “Pośpiesz się zająć swoje miejsce wśród 100 uczestników”, “Zostało się tylko 2 dni…”
  • Mówiąc o liczbach. Tak samo, jak i w nagłówkach do artykułów, ten trik jeszcze działa.
  • Możesz powiedzieć jaką niezwykłą wiedzą chcesz się podzielić: “Jak czytać 7 książek co tygodnia i nie rezygnować ze snu”.
  • Pomóż zrozumieć, dla kogo jest przeznaczony ten webinar: “Dla tych, kto chce pisać, ale nie wie, jak zacząć”.

O tym, jak wymyślić nagłówek, możesz przeczytać tu.

Przeczytaj ten wpis, jeśli tylko zastanawiasz się, jaki wybrać temat webinaru?

Nagłówek dla landing page ma być związany z napisem na przycisku wezwania do działania (CTA), na który nacisnął użytkownik, by trafić na Twój landing. Inaczej ktoś może pomyśleć, że trafił na złą stronę.

Treść strony

  1. Strona my być taka, aby można by było ją szybko skanować wzrokiem i natychmiast zrozumieć, co tu proponują, oraz jak to dostać.
  2. Nie warto pisać dużo tekstu przed tym, jak zaprosić na webinar. Więcej szczegółów można podać już pod przyciskiem zapisywania się na webinar.
  3. Obrazek ma nie tylko nakłonić do rejestracji, ale też być o odpowiednim rozmiarze. Jeśli nie masz własnych dobrych zdjęć, możesz znaleźć bezpłatne zdjęcia stockowe: Pexels, Fancy Crave, Stocksnap.
  4. Zoptymalizuj landing page dla wyszukiwarek. Przekonaj się, że nazwa strony, URL, opis zawierają frazę kluczową, a obrazek — atrybut alt.
  5. Zostaw minimum pól w formularzu zapisu. Gdy jest to możliwe, ogranicz się tylko do adresu e-mail.
  6. Wymyśl coś oryginalnego do przycisku rejestracji zamiast “Zarejestruj się”.

Układ landingu

Zrób prosty test. Popatrz na swój landing przez 5 sekund. Jeśli potrafiłeś zrozumieć, o co tu chodzi — super. W ten sposób możesz zobaczyć, czy jest strona czytelna. Ulepszaj stronę, dopóki jej podstawowe elementy i główną myśl nie da się uchwycić w 5 sekund.

Ważne jest też, by nie przedobrzyć. Należy przestrzegać jedności stylu, wykorzystać minimum kolorów i 1 lub 2 czcionki.

Mimo to, że Twoim zadaniem jest kreacja tylko jednej strony, masz do czynienia z mnóstwem ruchomych elementów, które należy uporządkować we właściwej kolejności, tak aby wyglądało pięknie i zrozumiało. Niektóre z tych części są bardziej istotne niż inne, dlatego spróbuj oprzeć się pokusie dodania na stronę wszystkich dostępnych elementów.

W tym chaosie użytkownicy po prostu nie zrozumieją, czego od nich chcesz, a Ty możesz stracić cenne konwersje.

Przeczytaj wpis Jak zwiększyć konwersję na webinarze.

Co zobaczy użytkownik na landing page’u

Sprawdź, czy informacja na stronie jest przedstawiona w sposób logiczny.

Strona powinna być poprawnie wyświetlana na wszystkich urządzeniach i przeglądarkach.

Pamiętaj o stronie z podziękowaniem. Po tym, jak użytkownik zapisze się na webinar, powiedz mu, że wszystko w porządku i jest już zarejestrowany na wydarzenie, poproś, by sprawdził skrzynkę i potwierdził subskrypcję.

thank you

List do potwierdzenia zapisania się na webinar. Dodaj do niego informację dotyczące czasu rozpoczęcia webinaru i instrukcję, jak wejść do pokoju webinarowego. Zaproponuj zapisać się na Twój newsletter.Gdy masz taką możliwość, dodaj do landing page przyciski social media.Jeżeli robisz landing page według szablonu stron swojej witryny internetowej, pozbądź się zbędnych przycisków nawigacji. Landing page ma zabezpieczyć Ci zapisy na webinar, nie rozpraszaj użytkowników.

O tym, jak stworzyć landing page i listy do potwierdzenia rejestracji na platformie do webinarów MyOwnConference, możesz przeczytać tu.

Co jest najważniejsze w landing page’u dla webinaru?

Najważniejsze w webinarowym landing page — to nakłonić użytkownika do naciśnięcia przycisku rejestracji i wprowadzenia swoich danych. Dlatego zawsze, kiedy chcesz coś dodać do landingu, zapytaj siebie, jak to pomoże przekonać osobę, że warto zapisać się na Twoje wydarzenie.

A tak przy okazji, MyOwnConference oferuje wszystkie narzędzia do kreacji landing page i wysyłki mailingu absolutnie za darmo, nawet w kontach testowych. Więc możesz już teraz spróbować zrobić swój landing page samodzielnie.

 

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.