Jak uczestniczyć w webinarze

Webinar to seminarium lub konferencja, które są przeprowadzone przez Internet. Uczestniczenie w webinarze jest bardzo wygodne, ponieważ możesz dołączyć się do wydarzenia z każdego miejsca, gdzie jest połączenie Internetowe.

Czego potrzebujesz do uczestniczenia w webinarze?

Do uczestniczenia w webinarze potrzebny jest komputer, smartfon lub tablet połączony z internetem. Prędkością łącza ma bezpośredni wpływ na to, jak dobrze będziesz słyszeć i widzieć prowadzącego na webinarze. Dlatego polecamy korzystanie z webinarów z prędkością łącza od 512 KB/sek.

W celu zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia awarii lub zatrzymywania obrazu w trakcie webinaru lepiej będzie, gdy spauzujesz lub zakończysz pobieranie plików z Internetu. Radzimy również wyłączyć wszystkie programy, które mogą wpływać na prędkość połączenia: Skype, torrenty i inne.

W przeglądarce, z której korzystasz do oglądania webinaru musi być zainstalowana wtyczka Adobe Flash Player. Aby sprawdzić, czy właśnie tak jest i dowiedzieć się, jaką masz wersję, kliknij ten odnośnik.

Jeśli wtyczka nie została zainstalowana, możesz pobrać ją tu. Gdy po sprawdzeniu stwierdzisz, że masz załadowany Adobe Flash Player, ale jest to przestarzała wersja — dokonaj aktualizacji przez naciśnięcie na link.

Jak dołączyć się do webinaru?

Krok 1

5-10 minut przed rozpoczęciem webinaru skorzystaj z linku, który dostałeś od organizatora webinaru.

Krok 2

W zakładce przeglądarki pojawi się okno dialogowe autoryzacji. Musisz wypełnić wszystkie pola, oznaczone gwiazdką. Pola, które nie są oznaczone, można wypełnić opcjonalnie.

okno-dialogowe

W linii „Imię i nazwisko” wprowadź swoje imię. W linii „E-mail” podaj adres poczty elektronicznej. W polu „Hasło do pokoju” wpisz otrzymane od prowadzącego hasło.

Krok 3

Po wprowadzeniu wszystkich informacji naciśnij przycisk”Wejdź”.

Możesz też wejść na webinar za pomocą portali społecznościowych Facebook, Vkontakte, Twitter lub innego, który zostanie zaznaczony. W tym celu kliknij odpowiednią ikonę. Następnie specjalny serwis Social entrance authorization poprosi o dostęp do Twojego konta. Po dokonaniu wejścia na webinar, możesz odmówić dostępu.

Uczestniczenie w webinarze poprzez urządzenie mobilne

Masz również możliwość uczestniczenia w webinarach, które są prowadzone na MyOwnConference z aplikacji mobilnej:

– Aplikacja dla iPhonu (pobierz z App Store)
– Aplikacja dla Androida (pobierz z Google Play).

Aby dostać się na webinar z urządzenia mobilnego, wejdź do aplikacji Webinar. W oknie, które się pojawi, podaj link, który dostałeś od organizatora webinaru. Następnie wprowadź swoje dane.

Podczas webinaru

Po tym, jak wejdziesz, zostajesz pełnoprawnym uczestnikom wydarzenia.

W lewej części okna zobaczysz 2 przyciski — „Zadaj pytanie” i „Poproś o zabranie głosu”. Po skorzystaniu z pierwszego przycisku możesz napisać wiadomość do prowadzącego. Przycisk „Poproś o zabranie głosu” naciśnij wtedy, gdy chcesz mówić na żywo.

Zwróć uwagę na czat, który pozwala na komunikację z prowadzącym i uczestnikami webinaru. W środku znajduje się prezentacja lub inne materiały, które pokazuje prowadzący. Po prawej stronie okna możesz zobaczyć listę wszystkich uczestników.

Pamiętaj o szacunek wobec prowadzącego i uczestników w trakcie webinaru, bo w przeciwnym razie organizatorzy mogą wyrzucić Cię z pokoju.

Co robić, gdy pojawia się problem techniczny?

Jeśli przerwało się połączenie z webinarem lub wideo i dźwięk „zatrzymały się”, wtedy wejdź do pokoju webinarowego ponownie. W tym celu odśwież zakładkę przeglądarki i wprowadź swoje dane jeszcze raz.

W wypadku gdy nie możesz dokonać wejścia, nie słyszysz prowadzącego lub masz inne problemy techniczne, radzimy zrobić test systemu. W tym celu naciśnij odnośnik.

test-mojego-komputera

Przekonaj się, że widzisz i słyszysz siebie. Zwróć również uwagę na zakładkę „Sprawdzenie portów”: upewnij się, że oba porty są otwarte.

Sprawdzenie portów

Możesz też zwrócić się do działu wsparcia technicznego.

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить