Jak uczestniczyć w webinarze — instrukcja krok po kroku

Jak uczestniczyć w webinarze

Webinar to seminarium lub konferencja, które są przeprowadzone przez Internet. Uczestniczenie w webinarze jest bardzo wygodne, ponieważ możesz dołączyć się do wydarzenia z każdego miejsca, gdzie jest połączenie Internetowe.

Może zechcesz przeczytać  więcej o tym, co to jest webinar.

Czego potrzebujesz do uczestniczenia w webinarze?

Do uczestniczenia w webinarze potrzebny jest komputer, smartfon lub tablet połączony z internetem. Prędkością łącza ma bezpośredni wpływ na to, jak dobrze będziesz słyszeć i widzieć prowadzącego na webinarze. Dlatego polecamy korzystanie z webinarów z prędkością łącza od 512 KB/sek.

W celu zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia awarii lub zatrzymywania obrazu w trakcie webinaru lepiej będzie, gdy spauzujesz lub zakończysz pobieranie plików z Internetu. Radzimy również wyłączyć wszystkie programy, które mogą wpływać na prędkość połączenia: Skype, torrenty i inne.

Jak dołączyć się do webinaru?

Krok 1

5-10 minut przed rozpoczęciem webinaru skorzystaj z linku, który dostałeś od organizatora webinaru.

Krok 2

W zakładce przeglądarki pojawi się okno dialogowe autoryzacji. Musisz wypełnić wszystkie pola, oznaczone gwiazdką. Pola, które nie są oznaczone, można wypełnić opcjonalnie.

okno dialogowe

W linii „Imię i nazwisko” wprowadź swoje imię. W linii „E-mail” podaj adres poczty elektronicznej. W polu „Hasło do pokoju” wpisz otrzymane od prowadzącego hasło.

Krok 3

Po wprowadzeniu wszystkich informacji naciśnij przycisk”Wejdź”.

Możesz też wejść na webinar za pomocą portali społecznościowych Facebook, Vkontakte, Twitter lub innego, który zostanie zaznaczony. W tym celu kliknij odpowiednią ikonę. Następnie specjalny serwis Social entrance authorization poprosi o dostęp do Twojego konta. Po dokonaniu wejścia na webinar, możesz odmówić dostępu.

Uczestniczenie w webinarze poprzez urządzenie mobilne

Uczestniczyć w webinarze ze smartfona lub tabletu można bezpośrednio z przeglądarki, już koniec z pobieraniem i instalowaniem aplikacji. Teraz można słuchać webinar, oglądać prezentację, komunikować na czacie w najbardziej wygodny i szybki sposób z każdego miejsca i bez zbędnych ruchów.

Do uczestniczenia w webinarze potrzebny jest komputer, smartfon lub tablet połączony z internetem. Prędkością łącza ma bezpośredni wpływ na to, jak dobrze będziesz słyszeć i widzieć prowadzącego na webinarze. Dlatego polecamy korzystanie z webinarów z prędkością łącza od 1 MB/sek.

Jak wejść na webinar?

Przed rozpoczęciem webinaru skorzystaj z linku, który dostałeś od organizatora webinaru: skopiuj i wklej go w pasku adresu przeglądarki. Lub jeszcze szybciej — kliknij link, by automatycznie otworzyć go w przeglądarce mobilnej. Wypełnij wymagane pola: imię i nazwisko, hasło. Organizator może też poprosić o e-mail lub Skype.

wejść na webinar

Możesz też wejść na webinar za pomocą sieci społecznościowych: Facebook, Twitter, Google+ lub innego z listy.

Podczas webinaru

Po tym, jak wejdziesz, zostajesz pełnoprawnym uczestnikom wydarzenia.

W lewej części okna zobaczysz 2 przyciski — „Zadaj pytanie” i „Poproś o zabranie głosu”. Po skorzystaniu z pierwszego przycisku możesz napisać wiadomość do prowadzącego. Przycisk „Poproś o zabranie głosu” naciśnij wtedy, gdy chcesz mówić na żywo.

Zwróć uwagę na czat, który pozwala na komunikację z prowadzącym i uczestnikami webinaru. W środku znajduje się prezentacja lub inne materiały, które pokazuje prowadzący. Po prawej stronie okna możesz zobaczyć listę wszystkich uczestników.

Pamiętaj o szacunek wobec prowadzącego i uczestników w trakcie webinaru, bo w przeciwnym razie organizatorzy mogą wyrzucić Cię z pokoju.

Co robić, gdy pojawia się problem techniczny?

Jeśli przerwało się połączenie z webinarem lub wideo i dźwięk „zatrzymały się”, wtedy wejdź do pokoju webinarowego ponownie. W tym celu odśwież zakładkę przeglądarki i wprowadź swoje dane jeszcze raz.

W wypadku gdy nie możesz dokonać wejścia, nie słyszysz prowadzącego lub masz inne problemy techniczne, radzimy zrobić test systemu. W tym celu naciśnij odnośnik.

test-mojego-komputera

Przekonaj się, że widzisz i słyszysz siebie. Zwróć również uwagę na zakładkę „Sprawdzenie portów”: upewnij się, że oba porty są otwarte.

Skanowanie portów

Możesz też zwrócić się do działu wsparcia technicznego.

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0