Webinar, który okaże się sukcesem. Jaki wybrać temat webinaru?

Jaki wybrać temat webinaru

Zdarza się, że jeden temat webinaru łatwo się sprzeda, a kolejny niekoniecznie. Nie każdy z popularnych tematów pomoże Ci zyskać nowych klientów i wzmocnić reputację. Warto zastanowić się, co sprawi, że rozwiniesz swój brand i przy okazji skorzystasz na tym finansowo.

Webinary pomagają w rozwiązywaniu wielu problemów zarówno w biznesie, jak i w edukacji. Zaczynając od przygotowania kadry i narad kończąc lekcjami prywatnymi i reklamą.

 Nawet profesjonalni marketingowcy często mają problem z tym, by wybrać najlepszy temat. Dzisiaj pomożemy zarówno początkującym, jak i doświadczonym prezenterom webinarów zdecydować, o czym przeprowadzić kolejny webinar.

Wybór tematu webinaru dla początkujących 

Zbadaj popularne wyszukiwania w Internecie. Weź pod uwagę, czas, w którym sprawdzasz wyszukiwarkę. Jeśli zrobisz to w czerwcu, możesz myśleć, że webinary służą tylko do edukacji, ponieważ wyszukiwarka pokażę Ci same webinary z fizyki, matematyki, historii. Nic dziwnego, że uczniowie o tej porze roku stają się stałymi uczestnikami webinarów i szkoleń online.

Nie martw się, pomożemy Ci napisać listę bestsellerowych tematów i nie musisz wcale siedzieć z kartką i wypisywać wszystkiego. Biorąc pod uwagę niewielkie zmiany w ciągu roku, najpopularniejsze tematy dla webinarów i szkoleń online w 2019 roku są następujące :

  • techniki sprzedaży
  • zdrowe żywienie, suplementy i odchudzanie
  • dzieci
  • turystyka
  • języki obce
  • webinary hobbystyczne
  • idee dla biznesu
  • design
  • psychologia
  • edukacja, kompetencje rodziców
  • media i komunikacja
  • programowanie
  • nowe technologie
  • psychologia i rozwój osobisty
  • sprzedaż i marketing
  • zdrowie, dieta, uroda

Takie webinary cieszą się największą popularnością. Wybierając temat webinaru z tej listy, pamiętaj, że najczęściej takie webinary są udostępniane bezpłatnie. Dzięki temu możesz sprzedawać indywidualne konsultacje, produkty i usługi, specjalne kursy lub zarabiać na programie partnerskim.

Zobacz, dlaczego prowadzenie webinarów za darmo jest dobrym pomysłem.

Są dostępne interesujące tematy dla specjalistów z branż:

  • księgowość
  • administracja i zarządzanie
  • prawo i nauki społeczne
  • sport, szkolenie trenerów
  • medycyna i stomatologia
  • remont i budowa
  • webinary stanowiskowe

W tym przypadku mniej osób dokona rejestracji, ale wtedy możesz sprzedawać miejsca na webinar i to dość drogo.

Polecam przeczytać nasz wcześniejszy wpis o tym, jak samodzielnie zorganizować webinar od podstaw.

Jak wybrać skuteczny temat webinaru, jeśli już znasz swoją dziedzinę

Żeby zrozumieć, który konkretny temat wybrać dla kolejnego webinaru lub szkolenia, pomyśl i odpowiedz na następujące pytania: 

  1. O co najczęściej pytają Cię Twoi klienci i uczestnicy webinaru? Jestem pewna, że jesteś w stanie natychmiast przytoczyć te najczęstsze pytania, które słyszysz każdego dnia.
  2. W jakiej dziedzinie jesteś profesjonalistą i jaką niszę chcesz zająć? Jeśli pracujesz w sprzedaży, opowiedz, jak budować relacje z trudnymi klientami lub, jak zorganizować promocję, która zwiększy sprzedaż poza sezonem.
  3. Czego możesz nauczyć w jedną godzinę? Wszyscy chcą nauczyć się czegoś szybko, dlatego wybierz taki temat, o którym możesz opowiedzieć na jednym spotkaniu — podaj informację w pigułce, której skuteczność doceni każdy uczestnik.

O tym, jak przygotować przydatny i profesjonalny materiał do webinaru, możesz przeczytać w tym wpisie.

Porady dla tych, którzy rozpoczeli już swoją przygodę z webinarami

Raz na jakiś czas, może Ci się wydawać, że ciekawe tematy się skończyły, o wszystkim wcześniej już powiedziano i napisano, i nie masz, czym zaskoczyć swoich uczestników. Jeśli taka myśl teraz siedzi w Twojej głowie, wygląda na to, że potrzebujesz krótkiego odpoczynku. Wypocznij, a następnie rozejrzyj się — idee są blisko.

  • Popatrz na content który stworzyłeś. Często podczas planowania webinaru, pomijasz niektóre kwestie, bo nie masz czasu lub po prostu zapominasz o czymś opowiedzieć.
  • Porozmawiaj z kolegami z działu wsparcia klientów. To chyba oni najwięcej wiedzą o problemach Twoich klientów.
  • Poproś o radę swoich subskrybentów. Zadaj pytanie w newsletterze, lub w grupie w sieciach społecznościowych. Zapytaj, o czym chcieliby się dowiedzieć na kolejnym webinarze, stwórz głosowanie.
  • Zajrzyj do “konkurencji”. Nie po to, by ściągnąć coś od nich, ale żeby zobaczyć, o jakich tematach jeszcze nie mówili, na jakie pytanie nie dali odpowiedzi — bądź pierwszy!
  • Zwróć uwagę na to, jakie live’y na Facebooku zebrały najwięcej widzów.

Porady dla wszystkich

Jeśli masz już pomysł, o czym przeprowadzić webinar, przejdź do szczegółów. Na przykład, z obszernego tematu Turystyka wyszczególnijmy “Popularne kierunki wakacyjne 2020”, a następnie “Jak zaskoczyć doświadczonego turystę w Hiszpanii”. Jeśli chcesz rozmawiać o dzieciach i psychologii, zrób webinar o śnie dzieciaka, a konkretniej “Jak nauczyć zasypiać trzyletnie dziecko”. Chyba rozumiesz, o co mi chodzi.

Powinieneś zapisywać wszystkie pomysły, zarówno tematy, jak i pytania oraz warianty chwytliwych nagłówków.

Nie da się podążać za wszystkimi trendami, ale warto zwrócić na nie uwagę. Trzymaj rękę na pulsie, oglądaj nie tylko prasę tematyczną, ale też blogi powiązane z Twoją dziedziną. Poznaj innych ludzi, którzy działają w podobnej branży lub piszą o niej. W ten sposób zawsze będziesz na bieżąco z najaktualniejszymi nowinkami oraz zwiększysz szanse na znalezienie spikera na kolejny webinar.

Jeśli prowadzisz swój blog, popatrz, jakie artykuły są w nim najbardziej popularne. Zwracaj uwagę na komentarze.

Wykorzystaj pytania, które dostajesz na webinarach, zawsze zachęcaj do napisania opinii lub pytań. Większość osób nie chce pisać listu, dlatego wcześniej przygotuj ankietę na swojej platformie do webinarów i pokaż ją w pokoju webinarowym kilka minut przed zakończeniem spotkania, ale nie na samym końcu.

Webinary jako narzędzie do budowania marki osobistej: tajniki i wskazówki. 

Zapytaj, czy uczestnicy uzyskali odpowiedzi na nurtujące ich pytania, może chcieliby się dowiedzieć więcej szczegółów na jakiś temat.

Kiedy będziesz już miał listę tematów, zostań krytyczny wobec siebie. Odpowiedz sobie szczerze, czy chciałbyś zarejestrować się na taki webinar, gdybyś należał do swojej grupy docelowej?

Czy naprawdę uczestnik zyska konkretne korzyści, jeśli przyjdzie na spotkanie? Czy uczestnik potrafi rozwiązać swój problem i jednocześnie otrzyma konkretne odpowiedzi? Naprawdę jesteś podekscytowany, że będziesz prowadzić ten webinar? Jak to wydarzenie pomoże w rozwijaniu Twojej firmy i brandu? 

Spróbuj skorzystać z naszych porad, by samodzielnie opracować unikalne i świeże tematy dla kolejnego webinaru lub szkolenia. Będziesz zaskoczony, jak wiele pomysłów pojawi się wkrótce w Twoim notesie. W związku z tym, pewnie spotkasz się z innym problemem: jak znaleźć czas na realizację wszystkich projektów.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2