Webinar, który okaże się sukcesem. Jaki wybrać temat webinaru?

Jaki wybrać temat webinaru

Zdarza się, że jeden temat webinaru łatwo się sprzeda, o nim łatwo mówić, ale nie każdy z takich popularnych tematów pomoże Ci zyskać nowych klientów i wzmocnić reputację. Więc warto zastanowić się, co sprawi, że rozwiniesz swój brand i przy okazji nieźle na tym zarobisz.

Webinary pomagają w rozwiązywaniu mnóstwa problemów zarówno w biznesie, jak i w edukacji, zaczynając od przygotowania kadry i narad kończąc lekcjami prywatnymi i reklamą.

Ale nawet profesjonalni marketingowcy często mają problem z tym, by wybrać najlepszy temat. Dzisiaj pomożemy zarówno początkujący, jak i doświadczonym prezenterom webinarów zdecydować, o czym przeprowadzić kolejny webinar.

Wybór tematu webinaru dla tych, kto tylko zaczyna

Zbadaj popularne wyszukiwania w Internecie. Chociaż jeśli zrobisz to w czerwcu, możesz pomyśleć, że webinary służą tylko dla edukacji, ponieważ wyszukiwarka pokażę Ci same webinary z fizyki, matematyki, historii. Nic dziwnego, że uczniowie o tej porze roku stają się stałymi uczestnikami webinarów i szkoleń online.

Nie martw się, pomożemy Ci napisać listę bestsellerowych tematów, i nie musisz wcale siedzieć z kartką i wypisywać to wszystko. Jeśli nie brać pod uwagę niewielkie zmiany w ciągu roku, najpopularniejsze tematy dla webinarów i szkoleń online w 2018 roku są następne:

  • techniki sprzedaży
  • zdrowe żywienie, suplementy i odchudzanie
  • dzieci
  • turystyka
  • języki obce
  • webinary hobbystyczne
  • idei dla biznesu
  • design
  • psychologia
  • edukacja, kompetencje rodziców
  • media i komunikacja
  • programowanie
  • nowe technologie
  • psychologia i rozwój osobisty
  • sprzedaż i marketing
  • zdrowie, dieta, uroda

Na takie webinary często zapisuje się wiele uczestników. Ale wybierając temat webinaru z tej listy, pamiętaj, że najczęściej takie webinary są bezpłatne. Dzięki nim możesz sprzedawać indywidualne konsultacje, produkty i usługi, specjalne kursy lub zarabiać na programie partnerskim.

Zobacz, dlaczego prowadzenie webinarów za darmo jest dobrym pomysłem.

Ciekawe są tematy dla specjalistów z następnych branż:

  • księgowość
  • administracja i zarządzanie
  • prawo i nauki społeczne
  • sport, szkolenie trenerów
  • medycyna i stomatologia
  • remont i budowa
  • webinary stanowiskowe

To dostaniesz mniej rejestracji, ale wtedy możesz sprzedawać właśnie uczestniczenie w samym webinarze i to dość drogo.

Polecam przeczytać nasz wcześniejszy wpis o tym, jak samodzielnie zorganizować webinar od podstaw.

Jak wybrać skuteczny temat webinaru, jeśli już znasz swoją dziedzinę

Dlatego by zrozumieć, jaki konkretny temat wybrać dla kolejnego webinaru lub szkolenia, pomyśl i odpowiedz na następne pytania.

1. O co najczęściej pytają Ci Twoje klienci i uczestnicy webinaru? Jestem pewna, że chyba natychmiast potrafisz przypomnieć sobie te najczęstsze pytania, których słyszysz każdego dnia.

2. W czym jesteś profesjonalistą i jaką niszę chcesz zająć? Jeśli pracujesz w sprzedażach, powiedz, jak budować relacje z trudnymi klientami lub, jak zorganizować promocję, która zwiększy sprzedaż poza sezonem.

3. Czemu możesz nauczyć za jedną godzinę? Wszyscy chcą nauczyć się czemuś szybko, dlatego wybierz taki temat, który możesz opowiedzieć w jednym spotkaniu — podać informację w pigułce, której skutki doceni każdy uczestnik.

O tym, jak przygotować wspaniały materiał dla webinaru, możesz przeczytać w tym wpisie.

Porady dla tych, kto już zaczął przygodę z webinarami

Od czasu do czasu wydaje się, że ciekawe tematy się skończyły, o wszystkim wcześniej już powiedziano i napisano, i nie masz, czym zdziwić swoich uczestników. Jeśli taka myśl też teraz siedzi w Twojej głowie, wygląda na to, że potrzebujesz małego odpoczynku. Dobrze odpocznij, a następnie rozejrzyj się — idei są blisko.

  • Popatrz na content który stworzyłeś. Często podczas planowania webinaru, o niektórych momentach nigdy nie opowiadasz, bo nie masz czasu lub po prostu zapominasz.
  • Porozmawiaj z kolegami z działu wsparcia klientów. To chyba oni znają o problemach Twoich klientów najwięcej.
  • Poproś porady u swoich subskrybentów. Zadaj pytanie w newsletterze, w grupie w sieciach społecznościowych. Zapytaj, o czym chcieliby się dowiedzieć, stwórz głosowanie.
  • Zajrzyj do konkurentów. Tylko nie dlatego, by ściągnąć coś. Zobacz, o jakich tematach jeszcze nie mówili, na jakie pytanie nie dali odpowiedzi — bądź pierwszy!
  • Zwróć uwagę na to, jakie live’y na Facebooku zebrali najwięcej widzów.

Porady dla wszystkich

Jeśli już masz pomysł, o czym przeprowadzić webinar, przejdź do szczegółów. Na przykład, z wielkiego tematu Turystyka robimy “Popularne kierunki wakacyjne 2018”, a następnie “Jak zaskoczyć doświadczonego turystę w Hiszpanii”. Jeśli chcesz rozmawiać o dzieciach i psychologii, zrób webinar o śnie dzieciaka, a konkretniej “Jak nauczyć zasypiać trzyletnie dziecko”. Chyba rozumiesz, o co mi chodzi.

Masz zapisywać wszystkie pomysły, zarówno tematy, jak i pytania oraz warianty chwytliwych nagłówków.

Nie można podążyć za wszystkimi trendami, ale warto się postarać. Aby trzymać rękę na pulsie, oglądaj nie tylko prasę tematyczną, ale też blogi powiązane z Twoją dziedziną. Poznaj innych ludzi, którzy działają w potrzebnej branży lub piszą o niej. W ten sposób zawsze będziesz na bieżąco i potrafisz znaleźć spikera na kolejny webinar.

Jeśli prowadzisz swój blog, popatrz, jakie artykuły w nim są najbardziej popularne. Zwracaj uwagę na komentarze.

Wykorzystaj pytania, które dostajesz na webinarach, zawsze zachęcaj do napisania opinii lub pytań. Większość osób nie zechce napisać list, dlatego wcześniej przygotuj ankietę na swojej platformie do webinarów i pokaż ją w pokoju webinarowym za kilka minut do zakończenia spotkania, ale nie na samym końcu.

Zapytaj, czy usłyszeli uczestnicy odpowiedzi na ciekawe dla nich pytania, może chcieliby się dowiedzieć więcej szczegółów na jakiś temat.

Kiedy będziesz już miał listę tematów, zostań swoim krytykiem. Powiedz szczerze, czy chciałbyś zarejestrować się na taki webinar, gdybyś należał do swojej grupy docelowej?

Czy naprawdę uczestnik zyska jakieś korzyści, jeśli przyjdzie na to spotkanie? Czy potrafi rozwiązać swój problem i dostać konkretne odpowiedzi? A Ty naprawdę jesteś podekscytowany, że będziesz prowadzić ten webinar? Jak to wydarzenie pomoże w rozwijaniu Twojej firmy i brandu.

Spróbuj skorzystać z naszych porad, by samodzielnie wymyślić unikalne i świeże tematy dla swojego kolejnego webinaru lub szkolenia. Zdziwisz się, jak dużo pomysłów pojawi się wkrótce w Twoim notesie. Wtedy pewnie spotkasz się z innym problemem: jak znaleźć czas do realizacji wszystkich tych projektów.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.