Konferencje przy użyciu Skype for Business vs MyOwnConference

Skype for business

Chociaż Microsoft ogłosił w zeszłym roku, że planuje zastąpić Skype’a dla firm Microsoftem Teams, teraz oba narzędzia działają i pozostają popularne. Dlatego dzisiaj proponujemy porównać Skype’a dla firm z MyOwnConference. Przyjrzymy się również Skype Meeting Broadcast i dowiemy się, które z tych rozwiązań jest odpowiednie na konferencje i webinary.

Skype dla firm

Skype dla firm
Skype.com

Skype jest prawdopodobnie jednym z najbardziej znanych komunikatorów związanych z wideokonferencjami. Niemal każdy korzystał z darmowej wersji tego programu. Skype dla firm jest jednym z trzech pakietów biznesowych Microsoft Office 365. Konferencje dla 250 uczestników, nagrywanie rozmów i anonimowe ankiety są tutaj dostępne. Przeanalizowaliśmy wszystkie możliwości, które oferuje nam ten komunikator oraz zastanowiliśmy się, czego w nim jeszcze brakuje do przeprowadzania webinarów i konferencji.

Zalety Skype’a dla firm

  • Integracja Skype for Business z programem Outlook i innymi aplikacjami Microsoft. Jest to bardzo wygodne, jeśli pracownicy firmy korzystają z produktów Microsoft.
  • Znajomy i intuicyjny interfejs ułatwia zapoznanie się z produktem.
  • Możliwość samodzielnego dzwonienia do uczestników. Ta funkcja jest niezbędna w przypadku, gdy ktoś zapomni o spotkaniu lub zajdzie nagła potrzeba w organizowaniu nieplanowanej konferencji.
  • Konwersacja po konferencji. Wszystko, czego nie zdążyłeś powiedzieć lub wysłać, możesz przekazać po spotkaniu.
  • Chmura do 1 TB.
  • Obsługa ponad 20 języków.
  • Wspólny obszar roboczy. Możesz nie tylko omawiać projekt, ale także wspólnie wprowadzać zmiany w dokumentach lub monitorować postęp pracy.
  • 6 strumieni wideo, którymi może zarządzać organizator spotkania. Jeśli ktoś po przedstawieniu zapomniał wyłączyć mikrofon lub naruszył regulamin, organizator zawsze może to łatwo naprawić.
  • Тelefonia SIP-IP, która pomaga znacznie zaoszczędzić na rozmowach.
  • Bezpieczeństwo. Skype dla firm jest dodatkowo chroniony przed atakami hakerów.
  • Wygodne udostępnianie plików.

Wady Skype’a dla firm:

    • Wymagana jest rejestracja dodatkowego konta na Skypie.
    • Brak okresu testowego.
    • W przypadku rocznych subskrypcji, w tym Office 365 E5, obowiązuje kara za wcześniejsze rozwiązanie umowy.
    • Wiele wymagań dotyczących poprawnego działania programu.
      Innymi słowy, nie należy się spodziewać cudu. Jeśli kilku prezenterów weźmie udział w konferencji za pomocą jednego kanału internetowego, ucierpi na tym jakość transmisji. Niestety, opóźnienie w transmisji sygnału również nie zniknęło.

Wymagania systemowe

    • Brak wsparcia telefonicznego.
    • Brak tłumaczenia polskiego na stronie Microsoftu. Niestety po polsku są napisane tylko podstawowe informacje. Żeby dowiedzieć się więcej, trzeba znać język angielski.

Brak

  • Usterki w wersji stacjonarnej i aplikacji mobilnej. Program często ulega awarii, gdy liczba uczestników konferencji zbliża się do limitu. Wersja mobilna często nie chce się otwierać. Ponadto aktualizacja może się włączyć w najbardziej nieodpowiedniej chwili.

Wniosek: Skype dla firm jest dobrym narzędziem o szerokim zakresie funkcji. Program wymaga licencji i dobrego połączenia z Internetem. Skype jest bardziej odpowiedni dla spotkań firmowych, ale nie dla webinarów. Ale jeśli masz już płatną licencję Office 365 i planujesz prowadzić wideokonferencje, to warto z tego skorzystać, zanim wybierzesz platformę do webinarów.

Skype Meeting Broadcast

Nie analizowaliśmy audiokonferencji w Skype, ponieważ ta funkcja jest bardzo ograniczona na naszym rynku. Jednak w droższych pakietach jest także funkcja, która umożliwia organizowanie konferencji dla 10 000 uczestników. Brzmi świetnie, ale w praktyce nie wszystko jeszcze tak dobrze działa.

  • Uczestnicy mogą jedynie oglądać transmisję; brak komunikacji i możliwości mówienia.
  • Uczestnicy muszą mieć zainstalowany i zaktualizowany Adobe Flash.
  • Wszyscy mówcy muszą mieć płatną wersję Skype’a dla firm.
  • Aby zrobić zamknięte wydarzenie, musisz najpierw zebrać i wprowadzić loginy wszystkich uczestników.

Wniosek: możesz zebrać do 10 000 uczestników, ale wszystko jest trudne do zorganizowania, co może odstraszyć większość uczestników; jest tanią opcją, jeśli nie zapraszasz innych mówców. Brak narzędzi do interaktywnej komunikacji, wiele wymagań dotyczących oprogramowania, konieczność ponownej instalacji programu itd.

MyOwnConference

Platforma do webinarów MyOwnConference

Platforma wysokiej jakości do wideokonferencji i webinarów, która oferuje pełny zestaw narzędzi do przygotowywania i prowadzenia spotkań, wysyłania maili, a także wiele narzędzi do pracy z uczestnikami. Zobaczmy, co jest na tej platformie poza podstawowym zestawem do prowadzenia webinarów.

Zalety MyOwnConference

    • Szybka rejestracja i łatwa metoda płatności. Rejestracja konta zajmuje mniej niż minutę.
    • Nie ma potrzeby instalowania i aktualizowania programu. Aby przeprowadzić webinar, nie musisz niczego pobierać. Twoi uczestnicy mogą dołączyć do webinaru, klikając na link, który im wcześniej wyślesz.
    • Integracja z Dyskiem Google i Dropboxem.
    • Wyświetlanie filmików z YouTube’a, Vimeo. W przeciwieństwie do Skype’a możesz nie tylko wysłać link do wideo, ale także natychmiast go wyświetlić.
    • Automatyczne nagrywanie webinarów w pakietach od 300 osób. To pozwoli zachować wszystkie ważne informacje.
    • Darmowy landing page (strona rejestracji na webinar). Jeśli dopiero zapraszasz ludzi do wzięcia udziału w Twoim webinarze, możesz to zrobić na stronie rejestracji.
      Zebrane informacje pomogą Ci wysyłać zaproszenia i mailing.
    • Integracja z Twoją witryną. Wejście na webinar będzie również dostępne na Twojej stronie internetowej.
    • Wbudowane narzędzia do wysyłania mailingu.
    • Nielimitowany darmowy pakiet na 20 uczestników. Możesz testować platformę za darmo, ile chcesz, jeśli nie masz potrzeby w organizacji większych spotkań.
    • Duży wybór planów. Możesz wykupić usługę nawet tylko na jeden dzień. Ponadto łatwo jest przejść na plan obejmujący większą liczbę uczestników lub po prostu tymczasowo rozszerzyć pokój webinarowy.
    • odpowiedź działu wsparcia. Możesz liczyć na pomoc kompetentnego specjalisty, który pomoże nie tylko oswoić się z systemem, ale także w konfiguracji sprzętu.
    • 10 strumieni wideo jednocześnie. Dzięki temu nawet 10 mówców może jednocześnie transmitować wideo ze swoich kamer. Jeśli chcesz, aby inni uczestnicy spotkania się wypowiedzieli, po prostu udostępnij im po kolei prawo głosu.
    • Wiele narzędzi do interakcji z uczestnikami. Oprócz ankiet możesz przeprowadzać kilka rodzajów testów, wysyłać prywatne wiadomości i korzystać ze wspólnego czatu i zapraszać do dialogu.
    • Narzędzia do marketingowych i sprzedażowych webinarów: przyciski CTA, banery i logo z aktywnymi linkami, przekierowanie uczestników na Twoją stronę internetową, branding pokoju webinarowego.

Wady MyOwnConference

  • Ograniczony wybór rozmiaru kamery prezentera. Włączając pełny ekran, inne elementy pokoju wciąż będą widoczne. Dopiero gdy uczestnik sam wejdzie w tryb pełnoekranowy webinaru, znikną zbędne elementy, a zostanie tylko to, co pokazuje prezenter: wideo, kamera, prezentacja lub ekran.
  • Prowadzący nie ma możliwości wyłączenia dźwięku innych mówców, ale prowadzący moderujący webinar zawsze może przerwać rozmowę innego spikera, jeśli tego potrzebuje.
  • Ponieważ cała platforma działa z poziomu przeglądarki, niektóre aplikacje instalowane przez użytkownika — na przykład wtyczki do przeglądarki — mogą zakłócać normalne działanie usługi.
  • Ograniczone możliwości edycji slajdów.
  • Zbieranie uczestników i ładowanie danych kontaktowych spoczywa na organizatorze, co prawda można to zrobić za pośrednictwem landing page’a.
  • Ograniczony okres przechowywania nagrań z webinarów. Musisz przenieść wideo do innej sekcji panelu sterowania lub na inną chmurę.
  • Ograniczone miejsce na dysku w przypadku planów z niewielką liczbą uczestników.
  • Platforma nie pozwala na przesyłanie dużych filmów.

Wniosek: MyOwnConference to niezawodny serwis do organizacji webinarów, konferencji i szkoleń z szerokim wyborem planów. W każdym pakiecie są dostępne ponad 100 narzędzi. Niemniej jednak istnieje szereg ograniczeń, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze programu do konferencji: nie ma narzędzi do wspólnej pracy z dokumentami, praktycznie nie ma możliwości kontaktu z uczestnikami poza konferencją.

A co z cenami?

Ceny Skype’a dla firm

Wydawałoby się, że z tak pozornie niską ceną za miesiąc użytkowania (10,50 EUR) nie ma na co narzekać. Ale! Jest to cena za użytkownika na miesiąc z zobowiązaniem rocznej opłaty. Jeśli masz kilku prezenterów lub planujesz zapraszać prelegentów, cenę należy pomnożyć przez ich liczbę.

Ceny MyOwnConference

Cennik programu do webinarów MyOwnConference

Miesiąc płatnego użytkowania — od 25 EUR za 60 uczestników, 208 EUR za 1000 uczestników. Stawki jednodniowe zaczynają się od 10 EUR.

Wszystkie funkcje są tutaj uwzględnione. Aby zmienić plan taryfowy, wystarczy zapłacić różnicę między obecną a przyszłą taryfą.

Oba narzędzia, MyOwnConference i Skype dla firm, działają dobrze. Aby wybrać usługę, której potrzebujesz, powinieneś jasno określić swoje cele i wymagania. A następnie sprawdzić, które rozwiązanie będzie optymalne. W przypadku małych spotkań, mając licencję, możesz wybrać Skype. Ale jeśli musisz przygotować webinar marketingowy lub szkoleniowy, lepiej założyć konto w MyOwnConference.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
1

Konferencje przy użyciu Skype for Business vs MyOwnConference: 1 komentarz

  1. Nie ufam Skype, przeczytałem, że że Skype podaje nasz adres IP światu zewnętrznemu jak żaden inny program.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.