Chcę więcej uczestników! Co robić, jeśli na wydarzeniu jest mało osób?

 

więcej uczestników na wydarzeniu

Pewnego dnia trafiłam na wiadomość w Linkedin. Autorem był zdumiony organizator webinaru, który nie mógł zrozumieć, dlaczego nikt nie przyszedł na jego wydarzenie. Ogólnie rzecz biorąc, wysłał listy do prawie 10 000 swoich subskrybentów. Spośród nich 300 osób zaznaczyło, że przyjdą. W rzeczywistości na webinarze pojawiło się zaledwie 15 uczestników. Oczywiście spodziewał się większej liczby słuchaczy.

Temat jest aktualny, choć bolesny. Przeczytaj, co robić, jeśli pokój webinarowy jest prawie pusty. Dlaczego uczestnicy nie wzięli udziału w Twoim wydarzeniu i jak zminimalizować takie zagrożenie ?

Dlaczego nie ma uczestników? Możliwe przyczyny

Jeśli na webinarze nie ma uczestników, oznacza to, że gdzieś popełniłeś błąd. Nadrobienie zaległości składa się z kilku podstawowych kroków. Jeśli chcesz zobaczyć więcej uczestników na swoim webinarze, musisz sprawić, aby ludzie:

  1. Zobaczyli informacje o webinarze.
  2. Kliknęli Twoją reklamę lub ogłoszenie o webinarze.
  3. Zarejestrowali się.
  4. Przeczytali Twoje maile.
  5. Znaleźli czas na udział w webinarze.
  6. Pojawili się na tym wydarzeniu.

Zacznijmy po kolei.

Jak rozpowszechnić informacje o webinarze?

Przyjęło się, że najczęstszym powodem małej frekwencji na webinarze jest nieskuteczna promocja. Na naszym blogu poświęciliśmy dużo uwagi temu problemowi. Zebraliśmy nasze najlepsze artykuły, które pomogą Ci w promowaniu webinarów.

10 artykułów o promocji webinarów

Nie zapomnij, że są też inne niedociągnięcia, przez które uciekają Ci uczestnicy.

Jak przekonać użytkownika do kliknięcia reklamy?

Przede wszystkim ważna jest Twoja reputacja. Praca nad reputacją trwa dłużej niż jeden dzień, dlatego już teraz możesz opowiedzieć o sobie na swojej stronie, funpage’u, blogu. Wytłumacz, dlaczego warto przyjść właśnie do Ciebie. Pochwal się sukcesem swoich klientów.

CTA nie są doskonałe. Niewidoczne, nieprzekonujące i nieklarowne wezwania do działania niszczą konwersję. Przeczytaj, jak sprawdzić, czy Twoje CTA są dobre, i jak możesz je ulepszyć.

A może temat jest już nieaktualny? Nie możesz rozpocząć przygotowań do webinaru, przed zbadaniem popytu.

Jak zachęcić użytkownika do rejestracji?

Użytkownik wszedł na stronę rejestracji, ale zrezygnował? Sprawdźmy, co poszło nie tak.

Brak chwytliwego tytułu i głośnego wezwania do działania, za mało informacji o webinarze, za dużo powiedziałeś o sobie? Powody, przez które strona docelowa nie konwertuje, mogą być różne. Koniecznie przeczytaj o tym, jak sobie z tym poradzić i jak sprawić, by strona rejestracji była naprawdę skuteczna.

Cena jest zbyt wysoka. Jeśli chcesz, by ludzie płacili za Twoje webinary, najpierw musisz zorganizować kilka darmowych spotkań. Udowodnij, że potrafisz dobrze nauczać.

Jeśli prowadzisz bezpłatne seminarium internetowe, upewnij się, że w reklamach i na stronie rejestracji ta informacja jest podkreślona. Myślisz, że wystarczy o tym powiedzieć tylko raz? Nic bardziej mylnego. Powtarzaj i podkreślaj zachęcające „Za darmo” na każdym etapie promocji webinaru.

Sprawdź maile

Jakiego maila człowiek otworzy

Teraz niestety trudno jest nakłonić subskrybenta do czytania maila, nie mówiąc już o zagrożeniu związanym z wylądowaniem w spamie. Nie rezygnuj jednak z wysyłania wiadomości do swoich klientów. Mimo wszystko jest to świetny sposób na podsycanie ciekawości do webinaru. Zasady są tylko dwie. Pierwsza — znaj umiar. Codzienna wysyłka maila to przesada, aczkolwiek wysłanie tylko jednego maila jest zdecydowanie za mało. Na początku wysyłamy jednego maila tygodniowo o tej samej porze. Potem wyślij przypomnienie trzy dni przed webinarem oraz dwa maile w dniu webinaru.

Druga zasada mówi, że listy muszą być ciekawe i mają wzbudzać zainteresowanie. Może to być:

  • artykuł, wideo, informacje o webinarze,
  • opinie klientów,
  • zadanie lub lifehack,
  • przypomnienie o początku webinaru i link do pokoju webinarowego,
  • ankieta: czego uczestnicy chcieliby się dowiedzieć.

Pomóż znaleźć czas na uczestnictwo w webinarze

jak zebrać więcej osób na wydarzenie

Jeśli zamierzasz przyciągnąć więcej uczestników na webinar, wszystko może zepsuć źle dobrany termin.

Decydujesz się na przeprowadzenie webinaru tuż przed świętami, albo w weekend, ten problem dotyczy Ciebie. Twoją grupą docelową są księgowi, a teraz jest okres przygotowań raportu rocznego, to nie spodziewaj się tłumu uczestników.

Dlaczego nadal nie mam uczestników na webinarze?

Przyczyny psychologiczne. Czasem ludzi bardziej interesuje myśl o tym, że mogą czegoś się nauczyć, niż sam proces nauki.

Ludzie z natury są leniwi. Warto zmotywować swoich subskrybentów. Zastanów się nad tym, jak możesz ich zainspirować.

Aby zapewnić więcej uczestników w pokoju webinarowym, musisz ich zaangażować i zmusić do podjęcia pewnych zobowiązań. Wykorzystaj czas, w którym większość z nich ma w sobie zapał i chęć zdobycia nowej wiedzy oraz jest pewna, że pojawi się na webinarze. 

Prowadź ich. Zachęcaj do zapisania się do newslettera, aby niczego nie przegapili i otrzymali nagranie z webinaru.

Sam newsletter nie wystarczy. Zaproponuj subskrybentom, żeby wpisali webinar do swojego kalendarza.

Zaproś ich do jednej z grup w sieciach społecznościowych lub na messengerze, żeby na bieżąco mogli dostawać najważniejsze informacje o webinarze.

Zachęć do udostępniania informacji o wydarzeniu swoim przyjaciołom.

Wyślij kilka małych zadań lub test przed webinarem.

Przyczyny techniczne:

  • źle skonfigurowana wysyłka
  • mało przypomnień
  • nie zaznaczono daty i czasu wydarzenia
  • brak linku i hasła do logowania
  • uczestnicy nie mogą wejść do pokoju webinarowego

Niektóre platformy wymagają, aby uczestnik pobrał specjalną aplikację do udziału w webinarze. Wielu osobom to się nie podoba, ktoś może zapomnieć o tej konieczności lub nie zrozumieć instrukcji. Jeśli jednak wybrałeś platformę do webinarów, która nie wymaga od uczestników wykonywania niepotrzebnych działań, zrób wszystko, aby upewnić się, że każdy chętny może wejść do pokoju webinarowego.

Wyślij maila z instrukcją uczestniczenia w webinarze i krótko opisz, jak dołączyć do seminarium internetowego (nie każdy pobierze załącznik lub kliknie link).

Nie zmieniaj hasła i linku do webinaru przed webinarem, jeśli już wysłałeś go uczestnikom.

Wejdź do pokoju webinarowego jako uczestnik, aby upewnić się, że wszystko działa tak, jak powinno.

Napisz powitanie w pokoju: temat i czas rozpoczęcia spotkania, aby uczestnicy wiedzieli, że trafili na właściwy webinar.

Bądź w pokoju webinarowym 15 minut przed startem.

Co robić, jeśli na liczniku gości jest 0 osób? Szybka reakcja

0 osób

No cóż, czasem tak jest… Na webinarze widać zaledwie parę osób.

W żadnym wypadku niczego nie odwołuj. Nawet jeśli czujesz się przygnębiony (każdemu się zdarza), weź się w garść i mimo wszystko prowadź wydarzenie, tak starannie, jakbyś miał kilka tysięcy uczestników. 

Żeby czuć się troszeczkę pewniej, dodaj kilka botów do pokoju webinarowego, aby nie zrazić uczestników tym, że są jedynymi słuchaczami. Webinar w końcu ma charakter masowy.

W momencie, kiedy uczestnicy będą odpowiadać na pytania na czacie lub oglądać filmik, spróbuj szybko zaprosić subskrybentów Twoich sieci społecznościowych do wzięcia udziału w webinarze. Nie zapomnij o linku z zaproszeniem.

Facebook live jest idealnym rozwiązaniem w tej sytuacji. Nagraj krótkie wideo, w którym powiesz, że webinar wkrótce się zacznie.

Jak wykorzystać taką sytuację?

Nawet jeśli nie udało Ci się zebrać dużej liczby uczestników, możesz na tym zyskać.

Włącz nagrywanie i spróbuj przeprowadzić profesjonalny webinar. Później możesz wysłać zapisane wideo do użytkowników, którym nie udało się dotrzeć na Twoje wydarzenie. Użyj tego nagrania w swojej strategii wideomarketingowej.

Tutaj znajdziesz więcej informacji na ten temat: Jak wdrożyć webinary w swojej strategii wideomarketingowej?

 Nie pozwól uciec subskrybentom po webinarze. Jeśli nawet nie było ich na wydarzeniu, ale pokazali, że są zainteresowani, poświęć im czas. Weź pod uwagę, że zainwestowałeś już czas i pieniądze na przygotowanie materiału, więc nie możesz ich tak łatwo stracić. Przygotuj dla nich osobne maile. Jeśli nie pojawili się na pierwszym webinarze, możliwe, że będą mogli przyjść na następny lub obejrzeć nagranie. Być może, że zareagują dopiero na czwarte lub piąte zaproszenie. Jeśli, oczywiście, do tego czasu nie zrezygnują z subskrypcji, ale to już oddzielna kwestia.

Spróbuj dowiedzieć się przez maila, dlaczego osoba nie wzięła udziału w webinarze. Najlepiej od razu zaproponować kilka wariantów odpowiedzi, by klient szybko zaznaczył właściwą opcję. W ten sposób łatwiej będzie Ci zrozumieć, na którym etapie straciłeś uczestnika.

W trosce o przygotowanie i promocję webinaru należy zwrócić uwagę nie tylko na wybór platformy i reklamy. Wszystko jest ważne: newsletter, wygląd landing page’u i rodzaj przycisków, a nawet rodzaj koszuli, którą masz na sobie. Dopiero wtedy nie będziesz miał problemu z pustym pokojem webinarowym.

Dlaczego webinary nie działają? 15 przyczyn niepowodzenia

Webinar się skończył. 7 pomysłów, co robić dalej

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.