Co robić, jeśli na webinarze jest mało uczestników?

mało uczestników na webinarze

Pewnego dnia trafiłam na wiadomość w jednej z grup w Linkedin, której autor był zdumiony, dlaczego nikt nie przyszedł na jego webinar. Ogólnie rzecz biorąc, wysłał listy do prawie 10 000 swoich subskrybentów. Spośród nich 300 osób napisali, że przyjdą. Jednak w rzeczywistości na webinarze pojawiło się zaledwie 15 uczestników. Jak widać, wskaźnik nie jest zbyt duży.

Temat jest rzeczywiście aktualny, choć bolesny. Proponuję wyjaśnić, co robić, jeśli webinar jest prawie pusty. Dlaczego uczestnicy nie wzięli udziału w Twoim wydarzeniu i jak zapobiec takiemu koszmarowi?

Co robić, jeśli na liczniku gości jest 0 osób?

0 osób

No cóż, czasem tak jest … Na webinarze widać zaledwie parę osób.

W żadnym przypadku nie odwołuj webinara. Nawet jeśli czujesz się przygnębiony (każdemu się zdarza), weź się w garść i mimo wszystko kontynuuj tak, jak gdybyś miał kilka tysięcy uczestników.

Żeby czuć się troszeczkę pewniej, dodaj kilka botów do pokoju webinarowego, aby nie zrazić uczestników tym, że są jedynymi słuchaczami. Webinar w końcu ma charakter masowy.

Podczas gdy uczestnicy będą odpowiadać na pytania wprowadzające lub oglądać filmik, spróbuj szybko zaprosić subskrybentów Twoich sieci społecznościowych do wzięcia udziału w webinarze. Nie zapomnij o linku z zaproszeniem.

Włącz nagrywanie i spróbuj przeprowadzić perfekcyjny webinar. Później możesz wysłać zapisane wideo do zarejestrowanych użytkowników, którym nie udało się dotrzeć na Twoją lekcję. Użyj tego nagrania w swojej strategii wideomarketingowej.

Tutaj znajdziesz więcej informacji na ten temat: Jak wdrożyć webinary w swojej strategii wideomarketingowej?

Po webinarze nie daj zarejestrowanym użytkownikom uciec. Nawet tym, którzy nie przyszli. Jeśli oni pokazali, że są zainteresowani, a Ty straciłeś już czas i pieniądze na przygotowanie materiału, nie możesz ich tak łatwo puścić. Przygotuj osobne maile dla tych, którzy nie przyszli. Jeśli nie pojawili się na pierwszym webinarze, możliwe, że będą mogli przyjść na następny lub obejrzeć nagranie. A być może dla nich zadziała dopiero czwarte lub piąte zaproszenie. Jeśli, oczywiście, do tego czasu nie zrezygnują z subskrypcji, ale to już inna historia.

Spróbuj wyjaśnić przez mail, dlaczego osoba nie wzięła udziału w webinarze. Najlepiej od razu zaproponować kilka wariantów odpowiedzi, by klient szybko zaznaczył właściwą. W ten sposób łatwiej będzie Ci zrozumieć, na jakim etapie straciłeś uczestnika.

Dlaczego nie ma uczestników? Możliwe przyczyny

Jeśli na webinarze nie ma uczestników, oznacza to, że gdzieś popełniłeś błąd albo nie dopracowałeś. Nadrobienie zaległości składa się z kilku podstawowych kroków. Musisz zrobić tak, aby ludzie:

1. Zobaczyli informacje o webinarze.
2. Kliknęli Twoją reklamę lub ogłoszenie o webinarze.
3. Zarejestrowali się.
4. Przeczytali Twoje maile.
5. Znaleźli czas na udział w webinarze.
6/ Pojawili się na tym wydarzeniu.

Zacznijmy po kolei.

Jak rozpowszechnić informacje o webinarze?

Zwykle uważa się, że najczęstszym powodem małej frekwencji na webinarze jest nieskuteczna promocja. Na naszym blogu poświęciliśmy dużo uwagi temu tematowi. Zebraliśmy nasze najlepsze 4 artykuły, które pomogą Ci w lansowaniu webinarów.

Instagram jako narzędzie do promocji webinarów i wydarzeń

Jak promować wydarzenie na Facebooku

Promocja webinarów na Twitterze

Jak promować webinary na Facebooku? 15 kroków udanej promocji

Oprócz tego istnieje jeszcze wiele słabych punktów, które pozwalają Twoim potencjalnym uczestnikom uciec.

Jak przekonać użytkownika do kliknięcia reklamy?

Przede wszystkim ważna jest Twoja reputacja. Chociaż praca nad reputacją trwa dłużej niż jeden dzień, już teraz możesz opowiedzieć o sobie na swojej stronie, funpage’u, blogu. Wytłumacz, dlaczego warto przyjść do Ciebie, jakich wyników osiągnąłeś Ty i Twoi klienci.

CTA nie są doskonałe. Niepozorne, nieprzekonujące i nieklarowne wezwania do działania zabijają konwersję. Przeczytaj, jak sprawdzić, czy Twoje CTA są dobre, i jak możesz je ulepszyć.

A może temat jest już nieaktualny? Nie możesz rozpocząć przygotowań do webinaru, nie zbadawszy popytu.

Jak zachęcić użytkownika do rejestracji?

Użytkownik wszedł na stronę rejestracji, ale zrezygnował? Sprawdźmy, co poszło nie tak.

Brak chwytliwego tytułu i głośnego wezwania do działania, za mało informacji o webinarze, za dużo nie na temat. Powody, dla których strona docelowa nie konwertuje, mogą być różne. Koniecznie przeczytaj o tym, jak sobie z tym poradzić i jak zrobić tak, by strona rejestracji była naprawdę skuteczna.

Cena jest zbyt wysoka. Jeśli chcesz, by ludzie płacili za Twoje webinary, najpierw musisz zorganizować kilka darmowych spotkań i udowodnić, że potrafisz czegoś nauczyć.

Jeśli prowadzisz bezpłatne seminarium internetowe, upewnij się, że w reklamach i na stronie rejestracji jest to napisane wielkimi literami. Myślisz, że wystarczy o tym powiedzieć tylko raz? Nic bardziej mylnego. Powtarzaj i podkreślaj magiczne „Za darmo” na każdym etapie promocji webinaru.

Jakiego maila człowiek otworzy?

Jakiego maila człowiek otworzy

Teraz niestety trudno jest zmusić subskrybenta otworzyć maila, nie mówiąc już o tym, jak często możemy trafić od razu do spamu. Jednak to nie jest powód, by zrezygnować z wysyłania wiadomości do swoich klientów. Jak by nie patrzeć, jest to świetna metoda na podsycanie ciekawości do webinaru. Zasady są tylko dwie. Pierwsza — znaj umiar. Codzienna wysyłka maila to przesada, aczkolwiek wysłanie tylko jednego maila jest zdecydowanie za mało. Na początku wysyłamy jednego maila tygodniowo o tej samej porze. Potem wyślij przypomnienie trzy dni przed webinarem oraz dwa maile w dniu webinaru.

Druga zasada mówi, że listy muszą być ciekawe i mają wzbudzać zainteresowanie. Może to być:

  • artykuł, wideo, informacje o webinarze,
  • opinie klientów,
  • zadanie lub lifehack,
  • przypomnienie o początku webinaru i link do pokoju webinarowego,
  • ankieta na temat tego, czego uczestnicy chcieliby się dowiedzieć.

Pomóż znaleźć czas na uczestnictwo w webinarze

Źle wybrany termin

Źle wybrany termin
Tuż przed świętami, weekend. Jeśli Twoją grupą docelową są księgowi, a teraz jest okres przygotowań raportu rocznego, to nie warto czekać na tłumy uczestników. O tym, jak ustalić najlepszy termin webinaru, opowiadaliśmy w tym artykule.

Dlaczego nadal nie mam uczestników na webinarze?

Przyczyny psychologiczne. Czasem ludziom bardziej się podoba myśl o tym, że mogą czegoś się nauczyć, niż sam proces nauki.

Ludzie są leniwi. Warto zmotywować swoich subskrybentów. Zastanów się nad tym, jak możesz ich zainspirować.

Aby zapewnić więcej uczestników, musisz ich zaangażować i zmusić ich do podjęcia pewnych zobowiązań, podczas gdy oni jeszcze pragną dowiedzieć się czegoś i są pewni, że przyjdą.
Prowadź ich. Niech zapiszą się do newslettera, aby niczego nie przegapić, a później otrzymać nagranie z webinaru.

Samego tylko newslettera jeszcze nie wystarczy. Niech Twoi subskrybenci dodadzą webinar do swojego kalendarza.

Zaproś ich do jednej z grup w sieciach społecznościowych lub na messengerze, żeby na bieżąco mogli dostawać najważniejsze informacje o webinarze.

Zachęć do udostępniania informacji o wydarzeniu swoim przyjaciołom.

Wyślij małe zadania lub test przed webinarem.

Przyczyny techniczne. Bezwartościowy newsletter lub źle skonfigurowana wysyłka. Mało przypomnień, nie zaznaczono daty i czasu, brak linku i hasła do logowania.

Uczestnicy nie mogą wejść do pokoju webinarowego. Niektóre platformy wymagają, aby uczestnik pobrał specjalną aplikację do udziału w webinarze. Wielu osobom to może się nie spodobać, ktoś może zapomnieć lub nie zrozumieć instrukcji. Ale nawet jeśli wybrałeś taką platformę do webinarów, która nie wymaga od uczestników wykonywania niepotrzebnych działań, zrób wszystko, aby upewnić się, że każdy chętny będzie mógł trafić do pokoju webinarowego.

Wyślij maila z instrukcją uczestnika i krótko opisz, jak dołączyć do seminarium internetowego (nie każdy pobierze załącznik lub kliknie link).

Przejrzyj ustawienia pokoju webinarowego. Szczególnie hasło i link do webinaru. Nie powinny się one różnić od informacji posiadanych przez uczestników.
Wejdź do pokoju webinarowego jako uczestnik, aby upewnić się, że wszystko działa tak, jak powinno.

Ustanów powitanie w pokoju, określ temat i początek seminarium internetowego, aby uczestnicy wiedzieli, że trafili na właściwy webinar.
Bądź w pokoju webinarowym 15 minut przed rozpoczęciem spotkania.

W trosce o przygotowanie i promocję webinaru należy zwrócić uwagę nie tylko na wybór platformy i reklamy. Wszystko jest ważne: newsletter, wygląd landing page’u i rodzaj przycisków, a nawet rysunek na koszuli. Dopiero wtedy nie napotkasz problemu pustego pokoju webinarowego.
Przeczytaj nasze inne artykuły.

Dlaczego webinary nie działają? 15 przyczyn niepowodzenia

Webinar się skończył. 7 pomysłów, co robić dalej

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.