Najlepszy krok w kierunku rozwoju swojej firmy: 10 zalet webinarów

zalety webinarów

Początek roku to najlepszy czas na nowe cele. Dlaczego by nie wykorzystać go do planowania i prowadzenia webinarów? Na pewno docenisz zalety webinarów, szczególnie jeśli chcesz rozwijać swój biznes lub markę. Nie ma znaczenia, jakie będziesz prowadzić webinary — zalet szkoleń online jest mnóstwo. Tutaj masz tylko 10 zalet prowadzenia webinarów w tym roku.

Zaleta 1. Webinary zwiększają Twój autorytet

Jedną z zalet webinarów jest to, że dzięki ich pomocy szybko zdobędziesz wiarygodność swoich klientów, niezbędne zaufanie i zainteresowanie swoimi produktami. Jeśli jesteś pracownikiem, wtedy doświadczenie w prowadzeniu webinarów może polepszyć Twoje CV, i świetnie Cię wyróżni na tle innych kolegów. Dla firm szkolenia online to możliwość wzbudzić zainteresowanie klientów i podnieść rating. Im częściej i lepiej będziesz prowadzić seminaria online, tym więcej ludzi dowie się o Tobie lub Twojej firmie.

20 najlepszych wpisów o przygotowywaniu i prowadzeniu webinarów w 2018 roku

Zaleta 2. Webinary zwiększają liczbę potencjalnych klientów

Ludzie chętnie uczestniczą w bezpłatnych webinarach. Rejestracja na wydarzenie pozwoli Ci dostać e-mail, imię i nazwisko oraz numer telefonu użytkownika. Takie informacje kontaktowe to doskonały start dla przyszłej kampanii marketingowej, ponieważ otrzymasz leadów na 100% zainteresowanych Twoją ofertą.

Ponadto webinary konwertują jak szalone w porównaniu do większości innych metod. Najważniejsze jest, aby umiejętnie z nich korzystać, wybierając odpowiedni sposób na przedstawienie swojej oferty.

Zaleta 3. Webinary prezentują Twój produkt lub usługę

Masz produkt lub pomysł, które nie są jeszcze tak szeroko znane, jak chciałbyś? Webinar — to doskonały sposób na rozpowszechnienie informacji o Twojej ofercie. Spójrzmy prawdzie w oczy, nie każdy chętnie czyta długich i bezbarwnych wpisów, które bardziej przypominają reklamę. Natomiast webinary to możliwość podzielić się wiedzą i delikatnie opowiedzieć o swojej propozycji. Bądź szczery, pomagaj słuchaczom i wtedy na pewno potrafisz zaciekawić swoich uczestników.

Zaleta 4. Webinary pokazują Twoje kompetencje

Możesz długo opowiadać o zaletach swojej produkcji, oferując towary o cudownych właściwościach. Ale klient nie kupi od Ciebie nic, jeśli nie zaufa Ci. W trakcie webinaru podaj chociaż niewielki, ale realny środek na rozwiązanie jego problemu. W ten sposób podkreślisz swój profesjonalizm i kompetencje.

Jedno z wyzwań marketingu internetowego to pomóc w rozpowszechnieniu informacji, której celem jest zdobycie zaufania i lojalności klientów. A kiedy ludzie biorą udział w webinarze, gdzie na przykład udostępniasz informacje za darmo, pomaga to w budowaniu dobrych relacji między wami. Dużym plusem webinarów jest to, że uczestnicy mogą Cię widzieć i słyszeć, ponieważ naprawdę przyspiesza to proces poznawania Ciebie.

Zaleta 5. Webinary sprzedają

Oczywiście webinary to świetna elastyczna metoda uczenia się, ale webinary mogą też być potężnym narzędziem sprzedaży. Kiedy potencjalni klienci poznają Cię osobiście, będzie im o wiele łatwiej kupić coś od Ciebie. A kod promocyjny lub inna ciekawa propozycja jeszcze bardziej pomogą uczestnikom zdecydować się na zakup.

Podczas webinaru możesz zwiększyć sprzedaż bez sprzedaży. Przy odpowiednim rodzaju treści webinary mogą delikatnie sprzedawać produkty bez wywoływania irytacji. Niektóre firmy prowadzą oddzielne webinary szkoleniowe i marketingowe, podczas gdy w rzeczywistości najlepsze webinary nauczają i sprzedają w tym samym czasie.

Przeczytaj o tym, jak zwiększyć sprzedaż na webinarze.

Zaleta 6. Webinary promują Twój brand

Prowadzenie webinarów może stać się najlepszym krokiem, jaki podejmiesz w kierunku rozwoju swojej firmy. Webinar pomoże wypromować markę wśród odbiorców. Dzięki regularnym spotkaniom online możesz sprawić dobre wrażenie, budując pozytywny wizerunek brandu.

Webinary od dawna są sprawdzonym narzędziem marketingu online. Więc masz chociaż spróbować z nich skorzystać.

Polecamy artykuł: Jak wykorzystać webinary do promowania kursu online.

Zaleta 7. Webinary pozwalają poznać grupę docelową

Już dzięki jedynie rejestracji na webinar, możesz dostać przydatne informacje o swoich przyszłych klientach.

Komunikacja z uczestnikami w trakcie webinaru — to wspaniała możliwość poznać swoich potencjalnych klientów, dowiedzieć się o ich problemach, obawach i pragnieniach. I taka wyjątkowa wiedza jest niezbędna do tworzenia najlepszego produktu, ale i do celów marketingowych, oczywiście, też. Pozwól, by uczestnicy zadawali pytania, pytaj o ich zdanie. Na webinarze jest o wiele łatwiej wybudować dialog, niż na zwykłym spotkaniu w sali konferencyjnej, kiedy większość uczestników wstydzi się coś powiedzieć lub nawet popatrzeć na prelegenta.

Pod koniec wystąpienia obowiązkowo podaj informacje kontaktowe, aby słuchacze mogli bezpośrednio się z Tobą skontaktować.

Zaleta 8. Webinary nauczają

Wiele osób lepiej rozumie informacje wizualne, pokazywane za pomocą obrazów i schematów. Artykuły i książki potrafią tylko werbalnie opisać coś, ale nie mogą zademonstrować cały proces, chociaż często jest to niezbędne. Jeśli sprzedajesz sprzęt lub chcesz pokazać, jak działa pewny program lub serwis, po prostu pokaż, jak ty to robisz sam za pomocą kamery lub pokazywania ekranu.

Jednym z głównych powodów, dla których firmy zaczynają prowadzić webinary, jest to, że webinary są efektywne i wygodne do szkolenia personelu. Jeśli zrobisz to poprawnie, możesz utrzymać zainteresowanie studentów przez wiele godzin. Z drugiej strony możesz zaplanować cykl krótkich spotkań, aby nie tracić dużo czasu na raz.

Zaleta 9. Webinary uczą wystąpień publicznych

Może ty też należysz do wielkiej grupy osób, których straszy tylko myśl o wystąpieniu publicznym? Prowadzenie webinarów pomoże Ci przezwyciężyć ten strach. Przemówienie do kamery sprawia, że czujesz się bardziej komfortowo, bezpiecznie i pewnie.

Zaleta 10. Prowadzić webinary jest łatwiej, niż Ci się wydaje

Aby prowadzić webinar, nie musisz mieć żadnej ekskluzywnej wiedzy lub umiejętności — po prostu opowiadaj o tym, co lubisz i na czym się dobrze znasz. Wymagania sprzętowe do prowadzenia webinarów też są minimalne: komputer, połączenie internetowe i słuchawki z mikrofonem oraz dobry serwis do prowadzenia webinarów.

Pomyśl jeszcze o tym, że zakwaterowanie, dojazdy, jak również uczestnictwo w konferencjach, i spotkaniach biznesowych to nie tylko wysokie koszty, ale też dużo kłopotów. Przy pomocy webinarów zaoszczędzisz czas, pieniądze i nerwy.

Podsumowując

Webinary — to potężne narzędzie, co skutecznie przyciąga potencjalnych klientów, zwiększa sprzedaży, pomaga w szkoleniach. I, oczywiście, jest więcej niż 10 zalet webinarów. A główne minusy najczęściej są związane z tym, że masz najpierw zapoznać się z platformą do webinarów i innym podejściem do zorganizowania spotkań.

Wybierz swój format webinarów: kursy, szkolenia, seminaria, master class lub wideokonferencje i ciesz się wynikami swojej pracy.

Tu jest link do założenia darmowego konta na platformie do webinarów MyOwnConference.

 

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0