anons do webinaru

Anons webinaru znajduje się na stronie rejestracyjnej, w sieciach społecznościowych, newsletterach. Dobry anons mieści podstawowe informacje o webinarze i odpowiedzi na możliwe pytania użytkowników dotyczące nadchodzącego wydarzenia. Na dodatek taki anons motywuje użytkownika do zarejestrowania się na webinar. Poniżej znajdziesz 10 pytań, daj na nich odpowiedzi i potrafisz szybko przygotować dobry komunikatywny anons.

Jaka jest nazwa Twojego webinaru?

Zaznacz nazwę w anonsie wydarzenia. O tym, jak wymyślić nagłówek do webinaru, pisaliśmy wcześniej. Najważniejsze, by nagłówek wskazywał na istotę webinaru i zwracał na siebie uwagę. Jeśli chcesz zaciekawić użytkowników, warto podkreślić jego aktualność, obiecać korzyści, intrygować lub wskazać na konkretną grupę docelową.

Kiedy odbędzie się webinar?

Napisz dokładną datę i czas webinaru. O tym, kiedy najlepiej prowadzić webinar, możesz preczytać tu.

Zwróć uwagę, że w webinarach uczestniczą ludzie z różnych miast i krajów, i dlatego obowiązkowo masz wskazać strefę czasową.

Kto prowadzi webinar?

Przedstaw przyszłym uczestnikom prezentera webinaru. Powiedz o jego wykształceniu, doświadczeniu, odznakach i innych osiągnięciach. Ale unikaj podawania zbędnych szczegółów i faktów z życia. Ogranicz się do jednego — trzech zdań.

Dodaj do anonsu zdjęcie prelegenta, a lepiej filmik z jego udziałem. To zwiększy zaufanie użytkowników zarówno do prezentera, jak i do webinaru.

O co chodzi w webinarze?

Napisz w kilku punktach, jakie pytania zostaną podjęte na webinarze.

Dla kogo jest ten webinar?

Napisz, kto jest docelową grupą wydarzenia. Dzięki temu pozbędziesz osób niezaciekawionych, które by po prostu się nudzili na webinarze. Jeśli człowiek zobaczy, że jest jednym z grupy docelowej, to kontynuuje czytać anons, jeśli nie — zostawi stronę.

Czego mogą się nauczyć uczestnicy?

Opowiedz w anonsie, czego mogą się nauczyć uczestnicy dzięki webinaru. Tutaj warto wspomnieć o trudnościach i zmartwieniach widzów i pokazać, jak webinar pomoże się z nimi uporać. Na przykład, „nauczysz się prawidłowo planować budżet rodziny i pozbędziesz się długów”.

Co dostaną uczestnicy?

Zaznacz, jakie korzyści zyskają słuchacze webinaru. To może być korzystna informacja, umiejętności, materiały dodatkowe, certyfikat.

Czy masz już opinie?

Opinie ludzi, które już uczestniczyły w Twoich wydarzeniach to jeszcze jeden dobry sposób na przekonanie użytkownika, by się zarejestrował na spotkanie online.

Jaka jest cena uczestniczenia?

Niektórzy organizatorzy nie podają ceny uczestniczenia. Boją się odstraszyć nią, jeśli webinar jest płatny. Jeśli webinar jest bezpłatny, to chyba myślą, że to i tak jest oczywiste dla widzów. Jako wynik — użytkownicy zaczynają domyślać się lub pytać o cenę u organizatorów, lub zostawiają tę stronę. Dlatego masz obowiązkowo zaznaczać cenę za uczestniczenie.

Czy jest wezwanie do działania?

Głównym celem anonsu jest zachęcić użytkownika do wpisania danych kontaktowych i zarejestrowania się na webinar. Dlatego kilka razy przypomnij użytkownikowi o tym działaniu, które oddziela go od korzystnego i ciekawego webinaru.