Promocja webinarów: 45 narzędzi

narzędzi do promocji webinarów

Webinary pomagają znaleźć potencjalnych klientów i promować “trudne” towary. Jeśli chcesz osiągnąć sukces przy ich pomocy, musisz rzetelnie przygotować webinar i aktywnie go promować. W tym artykule znajdziesz listę zawierającą 45 sposobów, które pomogą w promocji webinaru i uzyskaniu jak największej liczby rejestracji na Twoje wydarzenie.

Newsletter wśród bazy fanów

Ludzie, którzy sami zostawili Ci e-mail, poznali Cię poprzez uczestniczenie w poprzednich webinarach, subskrypcję blogu, albo pobieranie materiałów. Takie osoby chętniej zarejestrują się na webinar, niż Ci, którzy Ciebie nie znają. Dlatego nie warto kupować bazy subskrybentów. Mailing do ludzi, którzy nie subskrybowali Twojego newslettera to spam i nie przyniesie żadnych rezultatów.

Podpis w listach

Dodaj do podpisu w e-mailach informację o webinarze: nazwę, link do strony rejestracyjnej, wezwanie do działania. W taki sposób możesz subtelnie zasygnalizować informację o webinarze odbiorcom.

Witryna

Strona rejestracyjna

Zrób oddzielną stronę, na której użytkownicy mogą przeczytać anons webinaru i zarejestrować się na wydarzenie. Napisz na stronie podstawowe informacje o nadchodzącym wydarzeniu: kto prowadzi, na jakie pytania można dostać odpowiedzi, co słuchacze będą mogli z tego spotkania wynieść dla siebie itp. Obowiązkowo dołącz do tego wezwanie do działania.

Dodaj na stronę zdjęcie prezentera, obrazki, wideo zaproszenia, inne elementy wizualne. To wszystko pomoże przykuć uwagę użytkowników i zwiększyć efektywność strony.

Formularz rejestracyjny

Formularz rejestracyjny zasługuje na oddzielne miejsce, przecież on też ma wpływ na liczbę rejestracji. Jeśli użytkownik zobaczy, że ma wiele obowiązkowych pól do wypełnienia, to najprawdopodobniej zamknie stronę.

Zrób jak najmniejszy formularz rejestracyjny; imię i e-mail. Jeśli chcesz dodać więcej pól, zaznacz, że nie będą obowiązkowe. Poza tym więcej informacji możesz zyskać w trakcie webinaru za pomocą czatu i ankiet.

Strona główna witryny

Dodaj informację o webinarze na stronę główną swojej witryny. Jeśli prowadzisz webinary regularnie, radzimy przydzielić im oddzielną sekcję w swojej witrynie. W taki sposób stali klienci będą wiedzieli, gdzie mogą znaleźć aktualną informację o wydarzeniach.

Wyskakujące okienko

Możesz poinformować użytkowników strony o webinarze przy pomocy wyskakującego okienka. Aby takie rozwiązanie nie było irytujące, pokaż taki komunikat tylko jeden raz podczas wizyty i obowiązkowo dodaj możliwość zamknięcia okna.

Linia pop-up

Linia pop-up pojawia się w górnej lub dolnej części ekranu, gdy użytkownik przewija stronę witryny. Zwraca na siebie uwagę, a to znaczy, że większa liczba użytkowników witryny dowie się o webinarze.

Nie podawaj zbyt wiele informacji w tej linii: podaj nazwę webinaru i dodaj przycisk z wezwaniem do działania. Nie zapomnij o przycisku do zamknięcia pop-upa.

Ważne: wyskakujące elementy pomagają powiedzieć o webinarze wszystkim użytkownikom strony, a nie tylko tym którzy oglądają stronę główną lub blog. Niestety one również mogą spowodować, że użytkownik opuści stronę. Dlatego wykorzystaj tylko jeden z elementów i nie pokazuj go podczas pierwszych sekund spędzonych w witrynie.

Post na blogu

W tym przypadku możesz wykorzystać 2 warianty: napisać artykuł związany z tematem webinaru i na sam koniec zaprosić na wydarzenie; albo możesz napisać post właśnie o webinarze. Podpowiadamy, że pierwszy wariant bardziej zaangażuje użytkowników.

Wywiad ze speakerem 

Zadaj kilka pytań prelegentowi webinaru i opublikuj jego odpowiedzi na blogu. Wywiad może przynieść większą liczbę przeglądania i dzielenia się postem.

Media społecznościowe jako najlepsza promocja webinaru

Korzystaj ze wszystkich mediów społecznościowych, w których już masz grupy lub profile osobiste. Nie ograniczaj się tylko do Facebooka lub grup Google. Jeżeli jesteś w LinkedIn, Instagram lub innych sieciach społecznościowych, wykorzystaj je.

NK (dawniej Nasza-Klasa)

Kiedyś można było usłyszeć, że w NK nie ma perspektyw i jej użytkownicy nie rozumieją takich „poważnych” tematów jak biznes, doskonalenie osobowości, marketing i nie będą wydawać pieniądzy na doskonalenie i szkolenie się z tych dziedzin. Teraz NK nadal pozostaje dość popularnym portalem w Polsce, który odwiedza kilkanaście milionów użytkowników miesięcznie. Dlatego skorzystaj z takiej formy promocji webinarów i szkoleń online.

Powiedz o webinarze w swojej witrynie internetowej i na stronie grupy swojej firmy. Możesz też stworzyć specjalną grupę wydarzenia, do której można dodać różne informacje o webinarze oraz zapraszać przyjaciół.

Facebook

Według badań Facebook jest jednym z najpopularniejszych serwisów w Polsce. Opowiedz o webinarze na osobistej stronie lub na stronie Twojej firmy. Oprócz tego można stworzyć oddzielną stronę dla wydarzenia. W tym celu znajdź i kliknij z lewej strony opcję „Wydarzenie”. Naciśnij przycisk „Utwórz” w prawym górnym rogu, a następnie wybierz ustawienia prywatności i uzupełnij informacje dotyczące webinaru. Kolejnym etapem jest zaproszenie przyjaciół.

Użytkownicy, którzy wybiorą opcję Zainteresowany(a) lub Dołącz, dostaną przypomnienie od Facebooka w dniu wydarzenia. Jest to bardzo korzystne, ponieważ goście muszą nie tylko zarejestrować się na webinar, ale też odwiedzić go.

Periscope

Periscope to sieć społecznościowa, która pojawiła się w 2015 roku, ale już zgromadziła ponad 10 milionów użytkowników. Jeśli prowadzisz transmisje w Periscope, powiedz słuchaczom o nadchodzącym webinarze.

LinkedIn

LinkedIn to portal społecznościowy, którego przeznaczeniem jest komunikacja biznesowa i poszukiwanie korzystnych kontaktów. Jeśli jesteś na LinkedIn, napisz post o webinarze i podziel się nim ze swoimi kontaktami.

Twitter

Twitter to sieć społecznościowa, która pozwala na opublikowanie postów ograniczonych do 280 znaków. Nawet podstawowe informacje dotyczące webinaru trudno zmieścić w jednym tweecie. Dlatego napisz tylko najważniejsze wiadomości, a link możesz skrócić za pomocą specjalnych narzędzi. Aby Twój tweet wyróżniał się wśród innych wiadomości, dodaj do niego obrazek.

Instagram

Instagram to portal społecznościowy do publikowania zdjęć i wideo. Twoi subskrybenci na Instagramie też muszą wiedzieć o nadchodzącym webinarze.

YouTube

Zrób krótkie zaproszenie wideo i dodaj je na YouTube. Następnie takie wideo można dodać na stronę rejestracyjną i do mediów społecznościowych.

Inne platformy

Komunikat prasowy

Komunikat prasowy to wiadomość dla mediów, która opowiada o nadchodzącym wydarzeniu. Powiedz o webinarze w komunikacie prasowym i wyślij go do specjalnych serwisów. Możliwie, że Twój komunikat zaciekawi media i portale online.

Artykuły na innych stronach

Chodzi o to, byś napisał artykuł dotyczący tematu webinaru, zawierający odnośnik do strony rejestracyjnej. Ale musisz jeszcze umówić się, by dodano go na innej stronie. Jeśli chcesz, by opublikowano ten post bezpłatnie, musi on być naprawdę wysokiej jakości.

SlideShare

Slide Share to serwis, w którym można zamieścić prezentację. Ponad 60 milionów użytkowników odwiedza go co miesiąc. Dlaczego masz rezygnować z takiej możliwości promocji webinaru? Warto po prostu przygotować afisz do webinaru w formie prezentacji i dodać go na Slideshare.

Fora

Wybierz kilka forów o podobnej tematyce. Zarejestruj się w nich, odpowiadaj na pytania, stwórz interesujące tematy do dyskusji, pomagaj innym w rozwiązaniu problemów — i niedługo będziesz mógł zapraszać użytkowników na swoje wydarzenia.

Uwaga: zawsze czytaj regulamin każdego forum i przestrzegaj jego zasad. Inaczej możesz zostać zablokowany.

Platforma do webinarów

Na stronach niektórych platform do prowadzenia webinarów jest strona z harmonogramem wydarzeń, które są prowadzone na ich platformie. Dowiedz się, czy program używany przez Ciebie ma taki rozkład, i w jaki sposób możesz umieścić w nim informację o swoim webinarze.

Komentarze do artykułów

Znajdź w Internecie artykuły, które dotyczą tematów, podobnych do Twojego webinaru. Pod publikacją napisz do niego komentarz, zawierający link do Twojego wydarzenia. Taki sposób nie jest najefektywniejszy, ale pozwoli zyskać kilka dodatkowych rejestracji.

Platformy dla blogingu

W każdej branży są wspólnoty internetowe, w których możesz publikować tematyczne artykuły i inną informację. Na przykład dla marketingowców to b2b-marketing.pl.

Jak skorzystać z takiej platformy do promocji webinaru? Możesz opublikować post na temat webinaru i na końcu podać link, pod którym można znaleźć więcej informacji z Twojego bloga.

Platformy do planowania wydarzeń

Istnieją specjalne platformy, w których możesz zamieścić anons webinaru. Po dokonaniu rejestracji można stworzyć stronę poświęconą Twojemu wydarzeniu. Użytkownik rejestruje się na webinar na platformie i nie musi przechodzić do innych stron. Taka opcja jest szczególnie wygodna, jeśli nie masz swojej witryny lub możliwości kreacji oddzielnych stron lądowania dla webinaru.

TimePad

TimePad to serwis stworzony do organizowania i promocji wydarzeń. Po rejestracji na stronie można bezpłatnie stworzyć stronę swojego webinaru, która pojawi się w katalogu wydarzeń. Wszystkie informacje dotyczące uczestników i źródeł rejestracji znajdują się w Panelu użytkownika TimePad, skąd możesz je pobrać.

Eventconnect

Eventconnect jest analogiem TimePad. Działa podobnie, ale ma mniejszą ilość użytkowników. Tutaj możesz stworzyć stronę webinaru, wysyłać zaproszenia do uczestników wydarzenia, sprzedawać bilety i otrzymywać informację o zarejestrowanych użytkownikach.

Ticket For Event

Podobnie jak w dwóch poprzednich serwisach, Ticket For Event daje możliwość kreacji oddzielnej strony dla swojego wydarzenia i jego promocji.

Ludzie

W celu promocji webinaru warto nie tylko korzystać z serwisów i reklamy, ale też angażować ludzi. Twoi partnerzy, koledzy i subskrybenci mogą bardzo Ci pomóc w nagłośnieniu wydarzenia.

Zaproszony prelegent

Jeśli zaprosiłeś specjalistę na swój webinar, to uprzejmie poproś go o pomoc w promocji.

Koledzy

Poproś kolegów, żeby podzielili się anonsem webinaru w sieciach społecznościowych. Możliwe, że Twoje wydarzenie zaciekawi ich przyjaciół.

Pracownicy działu wsparcia klientów

Jeśli Twoja firma ma wsparcie telefoniczne lub wsparcie online, poproś jej pracowników, aby zapraszali na webinar lojalnych klientów.

Partnerzy

Poproś swoich partnerów, żeby polecili webinar w swoich newsletterach i na portalach społecznościowych. W zamian opublikuj informację o partnerach na stronie rejestracji i opowiedz o nich podczas webinaru.

Liderzy opinii

W każdym gronie profesjonalistów są liderzy opinii — ludzie z wielką liczbą subskrybentów, którzy mają wpływ na punkt widzenia publiczności. Znajdź liderów opinii z potrzebnego Ci tematu i umów się z nimi na promocję webinaru.

Rejestracja za repost

Zrób tak, aby osoba mogła się zarejestrować na webinar tylko po tym, jak powie o nim w sieciach społecznościowych. Realizacja tego schematu jest możliwa za pomocą specjalnych serwisów.

Rejestracja za repost pozwoli na zyskanie dużej ilości użytkowników, którzy podzielą się informacją na portalach społecznościowych. Weź jednak pod uwagę, że będą tacy, którzy z tego powodu nie będą chcieli zarejestrować się na wydarzenie.

Zarejestrowani użytkownicy

Poproś użytkowników, którzy już się zarejestrowali na webinar, by powiedzieli o nim w sieciach społecznościowych.

Dziennikarze

Skontaktuj się z dziennikarzami wydawnictw branżowych (trudno będzie zaciekawić krajowe media webinarem, szczególnie jeśli nie ma w nim nic nadzwyczajnego). Wiele wydawnictw ma wersje online, gdzie mogą opublikować informację o Twoim webinarze.

Promocja webinarów i źródła płatne

Jeśli jeszcze nie masz bazy subskrybentów, “dużych” partnerów, aktywności w sieciach społecznościowych, możesz wtedy skorzystać z płatnych środków promocji.

Google Adwords

Google Adwords to system reklamy kontekstowej wyszukiwarki Google. W ustawieniach kampanii Adwords możesz dokonać wyboru sposobu i częstotliwości wyświetlania reklam Adwords — metody wyświetlania.

Reklama wideo na YouTube

Chociaż ustawienia reklamy na YouTube robimy w Google Adwords, ma ona swoje charakterystyczne cechy i dlatego zasługuje na oddzielny punkt. Reklamę wideo pokazuje się użytkownikom podczas oglądania klipów. W przeciwieństwie do reklamy kontekstowej płaci się nie za kliknięcie, a za oglądanie klipu reklamowego. Istnieje możliwość kierowania reklamy wideo na odbiorców, na przykład według wieku i płci użytkownika oraz jego zainteresowań.

Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku należy do ukierunkowanej reklamy, którą pokazywano wśród wiadomości (News Feed) i w bloku, który znajduje się z prawej strony od News Feed.

Retargetowanie

W sieciach reklamowych Adwords i Facebook można dokonać ustawień retargetowania. Jest to reklama dla użytkowników, którzy odwiedzili witrynę wydarzenia, ale się nie zarejestrowali. Retargetowanie to efektywne narzędzie, które pozwala przywrócić uwagę użytkownika. Jednak cena za kliknięcie jest niższa niż reklamy kontekstowej.

Reklama na Tweeterze

Spróbuj rozmieścić reklamę na Tweeterze i ocenić jej efektywność. Możliwie, że w przypadku Twojej tematyki będzie ona nawet efektywniejsza od reklamy na Facebooku.

Reklama na Instagramie

Reklama na Instagramie jest pokazywana jako 30-sekundowy klip, oznaczony jako „reklama”.

Podsumowanie. Jaka ma być promocja webinarów?

Wykorzystanie co najmniej połowy z zaproponowanych narzędzi pomoże Ci zwiększyć liczbę użytkowników na Twoich webinarach. Oczywiście, nie wszystkie narzędzia są równie skuteczne: jedne zapewnią Ci znaczną część rejestracji, inne tylko kilka zapisów. Dlatego wypróbuj różne kanały, oceń ich efektywność i wybierz takie, które pasują właśnie dla Ciebie.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0