Jak wymyślić nazwę do webinaru

Nawet jeśli anons webinaru jest interesujący, użytkownik może zrezygnować z uczestniczenia, jeśli nagłówek będzie „mdły”. Nazwa webinaru pomaga zdecydować, czy warto czytać anons, przejść na stronę wydarzenia i dokonać rejestracji. Dlatego właśnie wymyśleniu nagłówka radzimy przydzielić trochę więcej czasu. Jakie nagłówki budzą zainteresowanie użytkowników? Podkreśliliśmy 5 wariantów.

Tytuł, który przemawia do grupy docelowej

Jeśli zobaczymy w nagłówku coś, co nas dotyczy: profesja, hobby, płeć, to jest dużo szans na to, że webinar z taką nazwą nas zaciekawi. Dla młodej mamy ciekawszym jest uczestniczenie w webinarze „10 sposobów na zarobek na urlopie macierzyńskim” niż „10 sposobów na zarobek”. Podczas pierwszego webinaru ona na pewno się dowie o pomysłach na dodatkowe pieniądze podczas urlopu macierzyńskiego, a czy dostanie chociaż podpowiedzi w trakcie drugiego, to jeszcze nie wiadomo. Dlatego chyba chętniej zarejestruje się na pierwszą wideokonferencję.


Jeśli webinar jest przeznaczony dla konkretnej grupy, zaznacz to w nagłówku.


Przykłady dobrych tytułów: „SEO dla przedsiębiorców”, „Sekrety prawdziwych dizajnerów”.

Nagłówek-pytanie

Ludzki mózg chce dostać odpowiedzi na każde usłyszane pytanie. Takiej osobliwości często wykorzysta się w nazwach. Wiadomo, że nagłówki, które zaczynają się od słów „jak”, „dlaczego”, „co”, „kiedy” podsycają zainteresowanie publiczności.

Szczególnie efektywne są pytania, które mają na początku „Jak”. Nieświadomie po przeczytaniu takiego tytułu człowiek oczekuje na użyteczną instrukcję, rzetelny plan i chętniej się rerejestruje na takie wydarzenie.

Przykłady: „Jak stworzyć landing za jedną noc i jeszcze się wyspać?”, „Strach przed zmianami — co z tym robić?”.

Nagłówek-lista

Taka nazwa tworzy się za pomocą cyfr i słów „sposoby”, „porady”, „przyczyny”, „sekrety”, „oznaki” i t.p. Na przykład, 10 sposobów, 7 przyczyn. Następnie w takich nagłówkach piszemy temat webinaru: „8 sekretów efektywnej rekrutacji”.

Nagłówek-lista wskazuje, jakie korzyści zyska człowiek poprzez uczestniczenie w webinarze. Instynktownie webinar pod tytułem „5 kroków do efektywnych reklam kontekstowych” oceniamy jako bardziej informujący i zrozumiały w porównaniu z „Kierowanie reklamami kontekstowymi”. Mimo to, że treść wydarzenia może być taka sama.

Nagłówek webinaru musi być związany z treścią anonsu i tematem wydarzenia.
Przykłady: „10 czynników sukcesu sklepu internetowego”, „7 sekretów zyskownej oferty”

Tytuł, w którym podkreślono aktualność

Przywrócić uwagę można poprzez wykorzystanie w nagłówku słów, wskazujących na aktualność: fazy ze słowem „nowy”, zaznaczenie roku, miesiąca. Taka nazwa podpowiada użytkowniku o tym, czy będzie informacja webinaru współczesna i aktualna.

Na przykład: „5 oznak, że Twój e-mail marketing jest już w roku 2016”. „SMM-marketing 2.0”.

Wykorzystanie technik literackich

Techniki literackie zrobią nazwę webinaru bardziej niespodziewaną i intrygującą. Jeśli chcesz stworzyć taki nagłówek, można zmienić popularną frazę, przysłowie, użyć metafor lub innych skutecznych technik.

Przykłady: „50 odcieni cenności”, „Tworzenie stron internetowych, czyli proces usłany różami”.

Połączenie kilku wariantów

W nagłówku można użyć nie jeden, lecz dwa-trzy warianty, o których przeczytałeś powyżej. W taki sposób organizator ma więcej szans na wywołanie zaciekawienia grupy docelowej. Ale nie warto przedobrzyć.

Przykłady skombinowanych nagłówków: „Jak zmusić siebie do pracy? 7 skutecznych technik”, „Jak zarządzać zespołem projektu. 5 sekretów”.


Krótki nagłówek odbiera się lepiej niż długi. Wykorzystaj dla tytułu nie więcej niż 10 słów.


Oryginalny i dobrze przemyślany nagłówek jest w stanie wzmocnić zainteresowanie użytkownika webinarem, a nawet wpłynąć na liczbę rejestracji. Dlatego przygotuj kilka wariantów i wybierz najlepszy, a podane powyżej techniki pomogą Ci.

Udanych Ci webinarów!