Jak wymyślić chwytliwą nazwę do webinaru?

Jak wymyślić nazwę do webinaru

Nawet jeśli anons webinaru jest chwytliwy, użytkownik może zrezygnować z uczestniczenia, jeśli nagłówek będzie „mdły”. Nazwa webinaru pomaga zdecydować, czy warto czytać anons, przejść na stronę wydarzenia i zarejestrować się. Poświęć trochę więcej czasu na opracowanie chwytliwego nagłówka. Jakie tytuły budzą zainteresowanie użytkowników? Poznaj 5 wariantów.

Tytuł webinaru, który przemawia do grupy docelowej

Jeśli zobaczymy w nagłówku coś, co nas dotyczy: profesja, hobby, płeć, to prawdopodobieństwo, że webinar z taką nazwą nas zaciekawi wzrasta. Dla młodej mamy ciekawsze jest uczestniczenie w webinarze „10 sposobów na zarobek na urlopie macierzyńskim” niż „10 sposobów na zarobek”. Podczas pierwszego webinaru kobieta, która musi opiekować się swoim dzieckiem na pewno chętnie dowie się o pomysłach na dodatkowe pieniądze podczas urlopu macierzyńskiego. a Czy dostanie podpowiedzi w trakcie drugiego webinaru, tego jeszcze nie wiadomo. Bardziej obiecującą opcją jest rejestracja na pierwszy webinar.

Jeśli webinar jest przeznaczony dla konkretnej grupy, zaznacz to w nagłówku.

Przykłady dobrych tytułów: „SEO dla przedsiębiorców”, „Sekrety prawdziwych dizajnerów”.

Nagłówek-pytanie

Ludzki mózg chce uzyskać odpowiedzi na każde nurtujące pytanie. Taką taktykę często wykorzysta się w nazwach. Wiadomo, że nagłówki, które zaczynają się od słów „jak”, „dlaczego”, „co”, „kiedy” podsycają zainteresowanie publiczności.

Szczególnie efektywne są pytania, które mają na początku „Jak”. Nieświadomie po przeczytaniu takiego tytułu człowiek oczekuje użytecznej instrukcji, rzetelnego planu, dzięki temu chętniej zarejestruje się na takie wydarzenie.

Przykłady: „Jak stworzyć landing w jedną noc i jeszcze się wyspać?”, „Strach przed zmianami — co z tym robić?”.

Polecamy przeczytać wpis o tym, czy warto zorganizować serię webinarów.

Nagłówek-lista

Taką nazwę tworzy się za pomocą cyfr i słów „sposoby”, „porady”, „przyczyny”, „sekrety”, „oznaki”. Na przykład, 10 sposobów, 7 przyczyn. Następnie w takich nagłówkach piszemy temat webinaru: „8 sekretów efektywnej rekrutacji”.

Nagłówek-lista wskazuje, jakie korzyści zyska człowiek poprzez uczestniczenie w webinarze. Instynktownie webinar pod tytułem „5 kroków do efektywnych reklam kontekstowych” oceniamy jako bardziej jasny i zrozumiały w porównaniu z „Kierowanie reklamami kontekstowymi”. Mimo, że treść wydarzenia może być taka sama.

Nazwa webinaru musi być związana z treścią anonsu i tematem wydarzenia.

Przykłady: „10 czynników sukcesu sklepu internetowego”, „7 sekretów zyskownej oferty”.

Misja: przygotować webinar. Krótki przewodnik od Kasi z MyOwnConference

Tytuł webinaru, w którym podkreślono aktualność

Możesz zwrócić uwagę w nagłówku na użycie słów wskazujących aktualność : frazy ze słowem „nowy”, zaznaczenie roku, miesiąca. Taka nazwa podpowiada użytkownikowi o tym, czy informacja podczas webinaru będzie współczesna i aktualna.

Na przykład: „5 oznak, że Twój e-mail marketing jest już w roku 2020”. „SMM-marketing 2.0”.

Wykorzystanie technik literackich

Techniki literackie stworzą bardziej niespodziewaną i intrygującą nazwę webinaru. Jeśli chcesz użyć takiego nagłówka, możesz zmienić popularną frazę, przysłowie, użyć metafor lub innych skutecznych technik.

Przykłady: „50 odcieni cenności”, „Tworzenie stron internetowych, czyli proces usłany różami”.

Połączenie kilku wariantów nazw webinaru

W nagłówku można użyć nie jeden, lecz dwa-trzy warianty, o których przeczytałeś powyżej. W taki sposób organizator ma więcej szans na wywołanie zaciekawienia grupy docelowej. Pamiętaj, żeby nie przesadzić! 

Przykłady połączonych nagłówków: „Jak zmusić się do pracy? 7 skutecznych technik”, „Jak zarządzać zespołem projektu. 5 sekretów”.

Krótki nagłówek jest bardziej chwytliwy niż długi. Wykorzystaj w tytule nie więcej niż 10 słów.

Oryginalny i dobrze przemyślany nagłówek jest w stanie wzmocnić zainteresowanie użytkownika webinarem, a nawet wpłynąć na liczbę rejestracji. Przygotuj kilka wariantów i wybierz najlepszy, a podane powyżej techniki pomogą Ci uzyskać rewelacyjny efekt.

Jak zwiększyć konwersję i sprzedaż na webinarze?

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0