Platforma do webinarów, która spełni Twoje oczekiwania

platforma do webinarow Niezawodna platforma do webinarów — to chyba najważniejsza rzecz, o którą koniecznie musisz zadbać, jeśli postanowiłeś zająć się organizacją szkoleń lub, ogólnie rzecz biorąc, spotkań w internecie. W tym artykule omówimy 10 najpopularniejszych platform do webinarów w Polsce, z których będziesz mógł wybrać tę, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.

Platforma do webinarów — podstawowe możliwości 

Każda platforma do webinarów stara się wyróżnić na tle konkurentów. Ktoś oferuje lepsze narzędzia do marketingu webinarów, ktoś zaskakuje nieograniczoną liczbą uczestników. Są jednak podstawowe funkcje, które posiada niemal każdy porządny serwis webinarowy. Do takich możliwości zaliczamy:

  • wyświetlanie prezentacji
  • biała tablica
  • czat
  • ankiety
  • udostępnianie ekranu
  • nagrywanie webinaru

Kryteria oceny

Jeśli chodzi o różnice platform do webinarów, to sprawdziliśmy je w następnej części artykułu pod kątem:

  • darmowych okresów próbnych planów
  • ceny
  • liczby prezenterów, uczestników i pokoi webinarowych
  • języka strony
  • szczególnych funkcji
  • wad

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z webinarami, to przyda Ci się artykuł o tym, jak przygotować pierwszy webinar.

1. MyOwnConference

platforma do webinarów myownconference

  • darmowy plan — 20 uczestników, 2 prezenterzy, nieograniczone funkcje, czas nagrywania na jednym wydarzeniu — 20 minut. Termin ważności bezpłatnego planu jest nieograniczony.
  • płatne plany — od 25 euro (60 uczestników, 10 prezenterów, 1 pokój) do 375 euro (2000 uczestników, 10 prezenterów, nieograniczona liczba pokoi), nieograniczony czas nagrywania, jakość nagrania — 4K
  • możliwość rozszerzenia konta do 5000 uczestników
  • platforma do webinarów w języku polskim
  • nie wymaga instalacji żadnych dodatkowych programów
  • statystyki spotkań
  • integracja z serwisami społecznościowymi i Google Analytics
  • narzędzia do tworzenia landing page’u
  • wysyłka mailingów do uczestników
Rozpocznij swoją przygodę z webinarami. Załóż darmowe konto na platformie do webinarów MyOwnConference i testuj wszystko bez limitu.

2. AnyMeeting

platforma do webinarów anymeeting

  • darmowy okres próbny — 30 dni (wymaga podania danych karty kredytowej)
  • od 48$ (50 uczestników) do 298$ — 1000 uczestników
  • do 6 prezenterów
  • platforma w języku angielskim
  • możliwość pobrania raportu po webinarze
  • informacje na temat sieci społecznościowych Twoich uczestników (Facebook, Twitter, LinkedIn)
  • pokazywanie filmów z YouTube
  • opóźnienie dźwięku
  • uczestnikom w trakcie webinaru mogą się wyświetlać reklamy

3. ClickMeeting

platforma do webinarów clickmeeting ceny

  • darmowy okres próbny — 30 dni, do 25 osób
  • płatne plany od 49 zł (25 uczestników, 2 prezenterów, 4 strumienie wideo) do 479 zł (500 uczestników, dostosowanie indywidualne)
  • istnieje możliwość zwiększenia liczby uczestników do 5000 za dodatkową opłatę
  • platforma w języku polskim
  • czat z funkcją symultanicznego tłumacza
  • dostępny tryb dyskusji, w którym do 25 osób ma możliwość wypowiedzi głosowej
  • za dodatkowe opcje masz płacić dodatkowo
Polecamy inne nasze artykuły: Promocja wydarzenia na Facebooku krok po kroku

4. GoToMeeting

ceny gotomeeting

  • darmowy okres próbny — 30 dni, do 25 uczestników
  • od 24 euro (10 uczestników, brak narzędzi do robienia notatek) do 59 euro (250 uczestników, nieograniczony czas nagrywania)
  • program w języku angielskim
  • działa na zasadzie dzielenia się ekranem, czyli jeśli chcesz pokazać prezentację, to musisz udostępnić uczestnikom swój ekran
  • narzędzia do tworzenia landing page’u
  • automatyczna transkrypcja webinaru, którą możesz pobrać

5. Skype For Business

Skype do webinarów

  • brak okresu próbnego
  • plan 1 — 89,82 zł, plan 2 — 246,84 zł
  • do 250 uczestników
  • platforma w języku polskim
  • prezentacja PowerPoint ze wskaźnikiem laserowym
  • skierowany do potrzeb spotkań firmowych
  • integracja z Office 365
  • żeby korzystać z programu, musisz najpierw zainstalować Office 365, a potem pobrać z niego program Skype dla firm
  • bardzo ograniczone możliwości Planu 1
  • bardziej przydatny do spotkań firmowych, niż do webinarów

6. Zoom

zoom ceny na webinary

  • darmowy plan — do 100 uczestników, 40 minut nagrania
  • od 14,99$ na jednego hosta (100 uczestników, nieograniczony czas nagrywania), do 19,99$ na hosta (200 uczestników, masz wykupić dla minimum 100 hostów)
  • możliwość zwiększenia liczby uczestników
  • platforma w języku angielskim
  • integracja z kalendarzem m.in. Outlook, Google
  • możliwość dzielenia uczestników na podgrupy
  • jednoczesne prowadzenie transmisji na żywo na platformie oraz na Facebooku lub YouTube
  • automatyczna transkrypcja webinaru, którą możesz pobrać

7.Webinarjam

webinarjam ceny

  • okres próbny — 60 dni za 1$
  • ceny od 39.99$ za miesiąc
  • do 6 prezenterów
  • platforma w języku angielskim
  • opóźnienie dźwięku do 10 sekund
  • zła nawigacja na stronie internetowej

8.ON24

webinary on24

  • darmowy okres próbny
  • cenę abonamentu można się dowiedzieć tylko po skontaktowaniu się z administratorem
  • platforma w języku angielskim
  • analiza zaangażowania uczestnika podczas webinaru
  • narzędzia do e-mail marketingu
  • zła nawigacja na stronie internetowej

9. Livestorm

program livestorm ceny

  • darmowy plan —10 uczestników, 20 minut nagrania
  • od 99$ (100 uczestników) do 299 (1000 uczestników) — nielimitowany czas nagrania, 6 dodatkowych strumieni wideo
  • platforma w języku angielskim
  • tworzenie landing page’u
  • zautomatyzowane przypomnienia dla uczestników

10. Adobe Connect

adobe ceny na webinary

  • darmowy okres próbny — 30 dni, do 25 uczestników
  • od 46 euro (25 uczestników) do 534 euro (1000 uczestników)
  • dopasowania liczby uczestników
  • platforma w języku angielskim
  • dzielenie uczestników na podgrupy
  • tworzenie wspólnych notatek
  • zawartość tablicy można później wydrukować

Podsumowanie

porównanie cen na platformy do webinarów Żeby wybrać najlepszy serwis do webinarów, musisz na początku zdecydować, czego od niego oczekujesz, jakie Twoje potrzeby ma on zaspokajać. Jeśli np. organizujesz webinary z małą liczbą uczestników, to śmiało możesz skorzystać z darmowych planów MyOwnConference, Zoom Meeting czy Livestorm. Maksymalną zaś liczbę uczestników mają ClickMeeting (5000) oraz MyOwnConference. Jeśli język angielski sprawia Ci trudność, to zastanów się nad platformami z językiem polskim (Skype for Business, MyOwnConference, ClickMeeting). Każdy oczywiście ma swoje wymagania i to, co dla jednego będzie bardzo istotne, dla drugiego nie będzie miało wielkiego znaczenia. Decyzja jest za Tobą. Zastanów się i na pewno znajdziesz coś dla siebie. Przeczytaj inny nasz artykuł o tym, jak wybrać program do webinarów.

Blog platformy do webinarów MyOwnConference. Porady z organizowania, prowadzenia i promocji perfekcyjnego webinaru.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2