Promocja webinarów na Twitterze

Promocja webinarów na Twitterze

Ciekawi Cię pytanie, jak promować wydarzenie na Twitterze? Twitter to sieć społecznościowa do dzielenia się krótkimi wiadomościami. Aktualne informacje i szybkość to elementy, które wyróżniają to medium spośród innych. Dlatego Twitter świetnie pasuje do rozpowszechnienia informacji o webinarze.

W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie promować wydarzenia na Twitterze, a także znajdziesz kilka rad do uzyskania lepszych wyników przy promocji za pomocą Twittera.

Jednocześnie to narzędzie nie każdemu odpowiada. Lepiej skorzystaj z innych środków promocyjnych, jeśli :

  • nie masz konta w tym serwisie społecznościowym;
  • piszesz posty na Twitterze od czasu do czasu;
  • twoje webinary są wysoko specjalizowane i nieprzeznaczone dla szerszej publiczności.

O Twitterze mówi się, że to serwis dla użytkowników o sprecyzowanych celach. Mały limit znaków, prostota w użytkowaniu, a także aktualność informacji sprawiają, że skupia tylko tych konkretnych odbiorców.

Dla wszystkich, którzy nie nadążają za licznymi aktualizacjami Facebooka, mamy dobrą wiadomość! Twitter jest narzędziem, które nie zmienia się tak dynamicznie jak jego największy konkurent. Nie będziesz musiał za każdym razem uczyć się od nowa, jak stworzyć kampanię. 

We wszystkich innych przypadkach możesz śmiało korzystać z Twittera wraz z innymi narzędziami do promocji webinarów.

Jak promować wydarzenie na Facebooku i czy to się opłaca?

 

Publikuj tweety z obrazkami

Wiadomość z obrazkiem jest lepiej widoczna wśród aktualności w sieci społecznościowej. Taki post ma do 5 raz więcej szans na retweet, czyli udostępnienie wpisu, niż tweet tekstowy. Twitter ogranicza długość postu do 280 symboli. Grafika pełni funkcję dodatkowej przestrzeni do umieszczenia informacji w jednej wiadomości.

W Twitterze możesz wykorzystać swoje zdjęcia lub grafiki, które znajdziesz w Internecie. Jeśli chcesz, żeby obrazek był dobrze widoczny wśród innych postów, pobierz go na komputer w odpowiednim rozszerzeniu, zanim załadujesz go na Twitter. Najlepszy rozmiar obrazku to 1024 × 512 pikseli.

Poza tradycyjnymi zdjęciami oraz grafikami, Twitter umożliwił dodawanie bardzo popularnych ostatnio gifów. Pamiętaj, że jest to niezbyt oficjalna forma komunikowania, dlatego dostosuj to do swojej grupy docelowej. 

tweety-z-obrazkami

Publikuj wiadomości z linkami

Twój cel — zyskać jak najwięcej uczestników na webinar. Jeśli zgadzasz się z tym, dodaj odnośnik do tweetu — pokaż użytkownikom, gdzie mogą zarejestrować się na webinar lub obejrzeć go online.

Posty na Twitterze są prawie natychmiast indeksowane przez wyszukiwarki. Jeśli dodatkowo dodasz do tweetu odnośnik do strony docelowej, możesz zwiększyć szanse na to, że trafi na pierwszą stronę w wyszukiwarce.

Link w poście lepiej skrócić — na Twitterze tekst jest ograniczony do 280 symboli. To i tak 2 razy więcej, niż do niedawna. Formę skróconą można stworzyć przez serwisy puzz.me, bit.ly, goo.gl.

Korzystaj z hashtagów

Wymyśl unikalny hashtag i dołączaj go do swoich wiadomości, by uczestnicy wydarzenia dodawali go do własnych postów. W ten sposób ułatwisz komunikację, ponieważ odbiorcy będą mogli śledzić wszystkie wiadomości o nadchodzącym spotkaniu.

Aby zwrócić uwagę nowych użytkowników, korzystaj z dobrze znanych hashtagów: #Webinar, #webinaryzmarketingu lub inne.

Nie wklejaj więcej niż dwa-trzy hashtagi w jednej publikacji.

Dołącz wezwanie do działania

Wezwania do działania na Twitterze takie jak : zarejestruj się na webinar, odwiedź stronę lub zrób repost, potrzebne są, by zwiększyć liczbę uczestników. Post, który nie zawiera wezwania do działania, najczęściej zostaje pomijany.

Oznaczaj użytkowników, albo prowadzących szkolenie za pomocą “@” dodawanym przed nazwą. Pomoże to, w nawiązaniu relacji z odbiorcami i zachęceniu ich do komentowania.

Użyj reklam na Twitterze

Jak wygląda sytuacja, w przypadku płatnej formy promocji na Twitterze? Bardzo często pada stwierdzenie, że reklama za pomocą Twitter Ads, jest droższa i mniej opłacalna, niż za pomocą największego rywala — Facebook Ads. Czy jest to prawda? Niekoniecznie. Inwestując podobny budżet, możesz zyskać tyle samo, albo więcej, niż w przypadku popularnego przeciwnika. Nie słuchaj stereotypów, sam sprawdź, czy to opłacalne. 

Korzystaj z reklamy, by osiągnąć lepsze wyniki. Skonfigurować wszystko możesz w panelu reklamowym w Twitterze.

Promocję webinarów na Twitterze możesz przeprowadzić na trzy sposoby: 

  1. Promuj trendy, czyli wyróżnij określone hasztagi, czy tematy, które będą przesuwane na listę trendów.
  2. Reklamuj tweety — zwiększ zasięg konkretnych wpisów, które według Ciebie zasługują na największą uwagę.
  3. Promuj konto, czyli po prostu zwiększ liczbę obserwujących. Ta funkcja pozwoli Ci dołączyć do grona “wartych obserwowania” na odpowiedniej liście strony głównej, profilowej, a także w wynikach wyszukiwania.

Konfiguracja we wszystkich przypadkach jest taka sama. Różnicę można zauważyć w celu promocji. 

Musimy zadać sobie pytanie, jaki jest nasz główny cel? Możemy wybrać spośród kilku proponowanych przez Twittera celów:

  • zwiększenie liczby obserwujących Twoją stronę
  • zwiększenie zainteresowania tweetem
  • budowanie świadomości marki
  • instalowanie aplikacji
  • przekierowanie na stronę zewnętrzną

promować wydarzenie na Twitter

Jak skonfigurować reklamę na Twitterze?

  •  Nazwij kampanię i określ datę jej startu.
  • Wybierz lokalizację: kraj, miasto, w którym Twoja reklama będzie widoczna.
  • Zaznacz grupę docelową, którą chcesz zaciekawić: płeć, język, urządzenie, zainteresowania.
  • Ustaw budżet całkowity i dzienną stawkę. Jeśli organizujesz reklamę po raz pierwszy, musisz jeszcze wprowadzić informacje rozliczeniowe.
  • Wybierz tweet, który chcesz promować. Może to być już istniejący lub nowy tweet. Po tym, jak dokonasz wszystkich ustawień, reklama będzie oczekiwała na moderację.

Oceniaj wyniki

 Za pomocą Twitter Analytics zmierzysz wyniki swoich działań. W statystykach będzie widoczna informacja o odbiorcach (zainteresowania, lokalizacja, dane demograficzne) i liczba użytkowników, którzy udostępnili wpis lub nacisnęli link.

Jak widzisz, Twitter jest świetnym narzędziem, które można wykorzystywać do promocji webinarów. Jeśli chcesz zapewnić sukces swojej kampanii, powinieneś stosować różne techniki : regularnie publikować wiadomości, dodawać do postów z obrazki, odnośniki, hashtagi, korzystać z reklam. Wypróbuj każdy z tych sposobów i wybierz taki, który według Ciebie będzie najbardziej skuteczny.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.