Promocja webinarów na Twitterze

Ciekawi Cię promocja webinarów? Twitter to sieć społecznościowa do dzielenia się krótkimi wiadomościami. Aktualne informacje i szybkość są tutaj wysoko cenione. Dlatego Twitter jak najbardziej pasuje do rozpowszechnienia informacji o webinarze.

Jednocześnie to narzędzie nie każdemu odpowiada. Lepiej skorzystaj z innych środków promocyjnych, gdyż:

  • nie masz konta w tym serwisie społecznościowym;
  • piszesz posty na Twitterze od czasu do czasu;
  • twoje webinary są wysoko specjalizowane i nieprzeznaczone dla szerszej publiczności.

We wszystkich innych przypadkach możesz śmiało korzystać z Twittera wraz z innymi narzędziami do promocji webinarów.

W tym artykule znajdziesz kilka rad do uzyskania lepszych wyników przy promocji poprzez Twitter.

Publikuj tweety z obrazkami

Wiadomość z obrazkiem są lepiej widoczna wśród aktualności w sieci społecznościowej. Taki post ma do 5 raz więcej szans na retweet, czyli udostępnienie wpisu, w przeciwieństwie do tweetu tekstowego.
Ponieważ Twitter ogranicza długość postu do 140 symboli, to obrazek służy jeszcze jako sposób do umieszczenia dodatkowych informacji w jednej wiadomości.

W Twitterze możesz wykorzystać swoje zdjęcia lub obrazki, których znajdziesz w necie. Aby obrazek był dobrze widoczny wśród innych postów, najpierw pobierz go na komputer w odpowiednim rozszerzeniu, zanim załadujesz go na Twitter. Najlepszy rozmiar obrazku to 1024 × 512 pikseli.

tweety-z-obrazkami

Publikuj wiadomości z linkami

Twój cel — zyskać jak najwięcej uczestników na webinar. Dlatego dodaj odnośnik do tweetu — pokaż użytkownikom, gdzie mogą się zarejestrować na webinar lub obejrzeć go online.

Posty na Twitterze są prawie natychmiast indeksowane przez wyszukiwarki. Jeśli jeszcze dodasz do tweetu odnośnik do strony docelowej, możesz zwiększyć szanse na to, że trafi do pierwszej strony w wyszukiwarce.

Link w poście lepiej skrócić — na Twitterze tekst jest ograniczony do 140 symboli. Formę skróconą można zrobić przez serwisy puzz.me, bit.ly, goo.gl.

Korzystaj z hashtagów

Wymyśl unikalny hashtag i dołączaj go do swoich wiadomości, by uczestnicy wydarzenia dodawali go do swoich postów i mogli śledzić wszystkie wiadomości o nadchodzącym spotkaniu.

Aby przywrócić uwagę nowych użytkowników, korzystaj z dobrze wiadomych hashtagów: #Webinar, #webinaryzmarketingu lub inne.

Nie wklejaj więcej niż dwa-trzy hashtagi.

Dołącz wezwanie do działania

Wezwanie do działania na Twitterze: zarejestruj się na webinar, odwiedź stronę lub zrób repost potrzebne są, by zwiększyć liczbę przyszłych uczestników. Post, który nie mieści wezwania do działania, najczęściej zostaje pomijany.

Użyj reklam na Twitterze

Korzystaj z reklamy, by osiągnąć lepszych wyników. Skonfigurować wszystko możesz w panelu reklamowym w Twitterze.

Do promocji webinarów możesz skorzystać z jednej z dwóch strategii: promocja tweetów lub kliknięcia stronę. Konfiguracja jest ta sama, tylko że dla jednego celu chcemy zwiększyć liczbę obserwujących, a dla drugiego — konwersję swojej strony internetowej.

Jak skonfigurować reklamę na Twitterze?

  • Napisz nazwę kampanii i datę jej startu.
  • Wybierz lokalizację: kraj, miasto, w których będzie pokazywana Twoja reklama.
  • Zaznacz grupę docelową, którą chcesz zaciekawić: płeć, język, urządzenie, zaciekawienia.
  • Ustaw budżet całkowity i dzienną stawkę. Jeśli organizujesz reklamę po raz pierwszy, musisz jeszcze wprowadzić informacje rozliczeniowe.
  • Wybierz tweet, który chcesz promować. Może to być już istniejący lub nowy tweet. Po tym, jak dokonasz wszystkich ustawień, reklama czeka na moderację.

Oceniaj wyniki

Wymierzyć wyniki swojej pracy z Twitterem można za pomocą Twitter Analytics. W statystykach będzie widoczna informacja o odbiorcach (zainteresowania, lokalizacja, dane demograficzne) i liczba użytkowników, którzy udostępnili wpis lub nacisnęli link.

Twitter można pomyślnie wykorzystywać do promocji webinarów. Aby wszystko się udało, trzeba stosować różnych sposobów: ciągle publikować wiadomości, dodawać do postów z obrazki, odnośniki, hashtagi, korzystać z reklam. Spróbuj każdy z tych sposobów i wybierz taki, który będzie najbardziej skuteczny dla Ciebie.