Promocja wydarzenia na Facebooku krok po kroku

Promocja wydarzenia na Facebooku krok po kroku

Planujesz jakieś wydarzenie lub webinar? Masz pomysł, ale nie wiesz, jak go zaprezentować ludziom? W tym artykule opowiemy o  tym, jak wypromować wydarzenie lub webinar na Facebooku. Krok po kroku pokażemy, jak dzięki Facebookowi trafić do Twoich odbiorców i zapewnić tłumy na przeprowadzanym przez Ciebie evencie.

Przeczytaj też: Pomocy! Dlaczego CTA nie działa?

6 podstawowych kroków

Zakładamy, że zdecydowałeś się na organizację konferencji, szkolenia, webinaru czy np. spotkania autorskiego i chcesz, żeby jak najwięcej ludzi wzięło udział w Twoim wydarzeniu. Ale od czego zacząć?  Oto 6 niezbędnych kroków, bez których promocja na Facebooku jest niemożliwa:

1. Tworzenie wydarzenia 

2. Wypełnienie strony wydarzenia

3. Dodawanie postów

4. Budowanie listy fanów

5. Analiza statystyk

6. Reklama (niekoniecznie płatna)

W dalszej części artykułu omówimy dokładnie każdy z kroków. Tak więc, żeby nie zajmować dużo Twojego czasu, przejdźmy od razu do meritum.

Krok 1. Tworzenie wydarzenia

Pierwsze, co będzie Ci potrzebne do promocji — stworzenie strony wydarzenia. Dobrą wiadomością jest to, że Twój event automatycznie się pojawi również w nowej aplikacji Facebook Local, która jest połączona z Facebookiem.

Stronę wydarzenia możesz utworzyć:

Żeby zdecydować, jaka opcja w Twoim przypadku jest najlepsza, należy się zastanowić, do kogo chcesz trafić. Przeanalizuj, jaki jest Twój cel — chcesz zaangażować nowych ludzi czy raczej pozostać w kameralnym towarzystwie. Warto też zauważyć, że fanpage, czyli konto firmowe, ma tutaj więcej dostępnych opcji, np. możliwość dodawania większej ilości dat i godzin do wydarzenia czy też przekierowanie użytkowników do strony, na której bezpośrednio można kupić bilety na wydarzenie.

Tworzenie wydarzenia na profilu osobistym lub firmowym wygląda tak:

1. W menu po lewej stronie wybierz Wydarzenie.

2. Wybierz charakter wydarzenia: prywatny (ta opcja dostępna tylko dla profilu prywatnego) bądź publiczny.

3. Wypełnij podstawowe informacje (więcej o tym w następnym kroku).

4. Kliknij Utwórz

Utwórz

Tworzenie strony wydarzenia w grupie wygląda podobnie:

1. Przejdź do grupy.

2. Kliknij przycisk Więcej oraz wybierz Utwórz wydarzenie

Utwórz wydarzenie

3. Wypełnij podstawowe informacje (więcej o tym w następnym kroku).

O tym, jak utworzyć wydarzenie na Facebooku już wiesz. Ale jest jeszcze bardzo ważna kwestia, a mianowicie, kiedy warto do tego przystępować. Rok, miesiąc, a może tydzień przed eventem? Wydawałoby się, że to zależy od rodzaju wydarzenia, ale nic bardziej mylnego. Zasada jest jedna dla wszystkich — natychmiast po ustaleniu daty wydarzenia. Jak tylko ustalisz datę — od razu zaczynaj promocję w mediach społecznościowych, nawet jeśli oprócz dnia i pomysłu nic jeszcze nie jest ustalone.

Przeczytaj też: Co robić, jeśli na webinarze jest mało uczestników?

Krok 2. Wypełnienie strony wydarzenia

Na pierwszy rzut oka uzupełnienie strony wydarzenia nie jest czymś trudnym. Jednak  nie należy lekceważyć tego kroku. Informacje, które zobaczą Twoi potencjalni klienci, wchodząc na stronę wydarzenia, są Twoją wizytówką. Muszą więc być ścisłe i klarowne. Pamiętaj o jednej prostej zasadzie — jeśli utrudnisz życie klientowi, to on nigdy do Ciebie nie wróci. To oznacza, że jeśli użytkownik nie znajdzie szybko daty, miejsca i tematu wydarzenia, to nie będzie chciał wziąć w nim udziału. Szanuj czas odbiorcy, on nie musi otwierać mnóstwa linków, żeby znaleźć interesujące go informacje.

Najpierw uzupełniamy informacje podstawowe. Są one niezwykle ważne, gdyż akurat to zobaczy użytkownik w swoich aktualnościach.

Wypełnienie strony wydarzenia

Zdjęcie/film

Nie zatrzymujemy się na postach w aktualnościach więcej niż 3 sekundy. Dlatego zdjęcie lub film wydarzenia ma zmusić człowieka się zatrzymać, ma przyciągać jego uwagę.

Facebook zaleca taką rozdzielczość zdjęć/filmów: 1,9:1 albo 1200:628. Świetnie się sprawdza w tworzeniu grafik serwis Canva. Wybierz tam w zakładce Utwórz projekt szablon Reklama na Facebooku (będzie na samym dole strony).

canva

canva

Dzięki temu nie będziesz się męczyć z ustawieniem rozdzielczości i zobaczysz, jak wyglądają profesjonalne grafiki — z niektórych nawet możesz korzystać za darmo. Weź pod uwagę też upodobania Twojej grupy docelowej. Zastanów się, jakie zdjęcia lub filmiki wywołają u nich pozytywne skojarzenia.

Nazwa wydarzenia

Oto podstawowe kryteria, którym ma odpowiadać nazwa wydarzenia:

  • krótka — nikt nie zapamięta długiego wyrazu;
  • czytelna — jeśli nazwa jest w języku obcym, to ludzie mogą nie wiedzieć jak ją poprawnie przeczytać;
  • łatwa do wymówienia — człowiek nie musi się wysilać, żeby ją wymówić;
  • unikalna — kiepsko będzie, jeśli np. festiwal o tej samej nazwie już istnieje.

Przeczytaj nasze rady dotyczące trafnej nazwy webinaru.

Częstotliwość

Jeśli Twoje wydarzenie jest cykliczne, to ta opcja będzie bardzo przydatna dla Ciebie, gdyż nie będziesz musiał za każdym razem tworzyć nowej strony eventu, szukać odbiorców i wydawać dużo pieniędzy na reklamę. W ten sposób “przedłużysz” czas trwania wydarzenia i nie dasz użytkownikom zapomnieć o Tobie.

Opis wydarzenia

Wyobraź sobie taką sytuację — kolega zaprasza Cię na jakieś wydarzenie na Facebooku; wchodzisz na stronę eventu, szukasz opisu, a tam 3 strony tekstu o wszystkim, tylko nie o tym, na czym polega to wydarzenie. Opis może nawet brzmieć bardzo ładnie, ale i tak nie weźmiesz udziału w tym evencie, jeśli nie znajdziesz w nim takich podstawowych informacji:

  • co będzie się działo;
  • jakie uczestnik uzyska korzyści (nauczy się czegoś nowego/posłucha dobrej muzyki/spotka ulubionego pisarza);
  • co jest potrzebne do wzięcia udziału (np. jakiś sprzęt dla warsztatów).

Warto też podać tu jeszcze raz takie informacje:

  • cena biletu i link do strony, na której można je kupić albo komunikat o tym, że wstęp jest wolny;
  • adres wydarzenia;
  • data i czas;
  • link do zapisów na wydarzenie (jeśli są wymagane);
  • limit miejsc (jeśli jest).

Oto przykład dobrego opisu:

Opis wydarzenia

Słowa kluczowe

Algorytmy Facebooka analizują upodobania użytkowników. Dzięki słowom kluczowym będzie on wyświetlać Twoje wydarzenie osobom, które mogą być tym zainteresowane. Należy wpisać słowa, które naprawdę są związane z eventem, gdyż w ten sposób będziesz mógł trafić do swojej grupy docelowej.

Uzupełnienie innych informacji jest bardzo intuicyjne i nie wymaga większego wysiłku.

Krok 3. Dodawanie postów

Kiedy podstawowe informacje są już wypełnione, możesz przechodzić do wstawiania postów.

O czym pisać?

O wydarzeniu:) Opowiedz o gościach, prelegentach albo o jakiejś niespodziance, którą przygotowałeś dla uczestników, pokaż, jak się przygotowujesz do eventu. Krótko mówiąc, intryguj. Najważniejsze, by pisać na temat. Na końcu posta dobrze jest zadać jakieś pytanie, żeby zwiększyć interakcję.

Więcej o dobrych postach promocyjnych na Facebooku znajdziesz tu.

O tym, jak ożywić content, przeczytasz w tym artykule.

Forma

Użytkownikom najbardziej się podobają posty z video. Preferowane są niedługie filmiki, około minuty. Na drugim miejscu są posty z obrazkami i zdjęciami. Najmniej popularnymi są publikacje z samym tekstem, gdyż nasza uwaga nie wyłapuje ich spośród setki innych postów w aktualnościach.

Ciekawostką jest to, że Facebook preferuje posty wstawiane z urządzeń mobilnych. Zależy mu na tym, by były one wstawiane w czasie rzeczywistym (w tym celu sprawdza metadane z rolki aparatu).

Długość

Tutaj nie ma uniwersalnych zasad. Długość postu zależy tylko od tego, ile chcemy powiedzieć. To jest tylko Twoja decyzja.

Kiedy wstawiać posty?

Użytkownicy są bardziej aktywni w tych godzinach:

  • od 7 do 9
  • 12
  • 15
  • od 20 do 22

Jednak ogromne znaczenie ma tutaj charakter postu. Jeśli dotyczy on tematów związanych z pracą, to najlepiej publikować rano, bo wieczorem człowiek już będzie chciał odpocząć. Posty związane z rozrywką najlepiej odpowiednio wstawiać wieczorem.

Pamiętaj, że post jest aktualny tylko jeden dzień, więc staraj się publikować jak najwcześniej.

Jak często?

Tak często, jak masz coś ważnego do powiedzenia. Zwykle pisze się 1-2 posty dziennie, ale regularnie.

Co oprócz postów?

Transmisje na żywo świetnie się sprawdzają w przypadku organizacji wydarzeń. Powiedz uczestnikom wcześniej o planowanym lajwie i zachęć ich, by zadawali pod postem pytania, na które Ty odpowiesz w translacji. Pokaż, jak wyglądają przygotowania do wydarzenia, przedstaw swój zespół. Aby się dowiedzieć, jak robić dobre transmisje na żywo, obejrzyj ten filmik:

 

Krok 4. Budowanie listy fanów

Zanim przejdziesz do promocji wydarzenia na większą skalę, zaproś do wzięcia udziału w nim swoich znajomych/członków grupy. Jak to zrobić, zobaczysz w tym filmiku:

Jest to niezwykle ważne, dlatego że łatwiej jest namówić znajomego do kliknięcia przycisku, że jest zainteresowany lub weźmie udział w evencie, niż kogoś, kto Cię nie zna. Tak więc kiedy taki nieznajomy człowiek wejdzie na stronę Twojego wydarzenia, to zobaczy, że nie jest sam, że ktoś się jednak też wybiera na tę konferencję/koncert/webinar. Będzie to też w jego oczach potwierdzeniem tego, że jest to coś dobrego, skoro inni chcą tam pójść.

Nie wstydź się w wiadomościach prywatnych poprosić swoich znajomych, żeby udostępniali wydarzenie swoim znajomym. Dla nich to raczej nie będzie takie trudne, a dla ciebie plus kilka osób na evencie. W ten sposób zainteresowanie wydarzeniem będzie rosnąć i na pewno przyniesie nowych klientów.

Rozpocznij swoją przygodę z webinarami. Załóż darmowe konto na platformie do webinarów MyOwnConference i testuj wszystko bez limitu.

Krok 5. Analiza statystyk

Kiedy content już został stworzony, a na stronę wydarzenia zaczęli nadchodzić pierwsi uczestnicy — czas na sprawdzenie i analizę statystyk. Ten krok pomoże zrozumieć, czego Twoje audytorium od Ciebie oczekuje, jakie treści dobrze się sprawdzają, a jakie pozostają bez uwagi. Po co to wszystko? Tworzysz wydarzenie nie dla siebie, a dla ludzi, więc musisz się dostosować do ich potrzeb. Dąż do tego, by odbiorcy byli na 100% usatysfakcjonowani tym, co im proponujesz.

Tutaj znajdziesz instrukcję tego, jak odczytywać statystyki.

Krok 6. Reklama (niekoniecznie płatna)

Reklama służy do tego, by pokazać większej grupie odbiorców nasz produkt i przekonać ją do korzystania z naszych towarów/usług (czytaj: wziąć udział w wydarzeniu). Najpierw omówimy płatne narzędzia marketingowe na Facebooku, a później przejdziemy do działań, które nie wymagają wkładu finansowego.

Jak stworzyć reklamę wydarzenia?

Na stronie wydarzenia kliknij przycisk Promuj wydarzenie, po czym otworzy się Menedżer reklam.

Promuj wydarzenie

Podstawą tworzenia kampanii reklamowej jest wybór tego, co chcesz osiągnąć przez reklamę. Facebook proponuje do wyboru dużo celi. Jednak ten, kto tworzy kampanię po raz pierwszy, może mieć problem z wyborem właściwej opcji. Jeśli Ty też jesteś w takiej sytuacji, to kliknij przycisk Pomoc: wybór celu i przeczytaj po prawej stronie informacje pomocnicze, w których autorzy postarali się w prosty sposób pomóc z wyborem celu. Dodatkowo na każdym z etapów tworzenia reklamy możesz przeczytać dodatkowe informacje o każdej z opcji, najeżdżając na nią kursorem myszy.

Reklama-Facebook

Kolejne kroki to:

  • konfiguracja konta reklamowego;
  • tworzenie grupy odbiorców, wybór miejsca wyświetlania reklamy, ustawienie wysokości wydatków oraz harmonogramu wyświetlania reklamy (do tego przydatna będzie wiedza, którą uzyskałeś dzięki analizie statystyk);
  • tworzenie postu reklamowego.

Reklama, za którą nie musisz płacić

Promuj wydarzenie, wszędzie, gdzie masz kontakt z odbiorcami. Na swoim profilu osobowym inspiruj potencjalnych uczestników, szukaj nowych kontaktów i zapraszaj na wydarzenie. Na profilu firmowym zaś dziel się wiedzą i “sprzedawaj” event. Nie zapominaj również o postowaniu na stronie wydarzenia, bo to wszystko składa się na Twoją reklamę, za którą nie musisz płacić.

Jeśli to jest nie pierwsza edycja wydarzenia, to na pewno masz jakieś zdjęcia z poprzedniego razu. Podziel się nimi i oznacz ludzi. To sprawi, że te zdjęcia pojawią się u nich na osi czasu i w ten sposób trafisz do większego grona odbiorców. Jeśli zaś jest to Twój debiut, to będziesz mógł zacząć akcję z fotografiami dopiero w trakcie wydarzenia. Ważne jest, by zdjęcia były wstawiane na bieżąco, nawet jeśli jeszcze nie są profesjonalnie obrobione. No i oczywiście pamiętaj, że po wydarzeniu też obowiązkowo dzielimy się wspomnieniami, wstawiamy zdjęcia i oznaczamy ludzi.

Korzystaj z mediów społecznościowych swoich prelegentów i influencerów. Niektóre firmy nawet zaznaczają w umowach współpracy, że te osoby są zobowiązane do np. publikacji kilku postów o wydarzeniu. W każdym razie zawsze możesz po prostu poprosić o to. Być może ktoś zechce przyjść akurat dlatego, żeby zobaczyć ulubionego influencera.

Jeśli masz newsletter albo landing page, to koniecznie powiedz w nim o nadchodzącym evencie. Angażuj ludzi w komentarzach pod postami oraz podczas lajwów.

Polecamy wpis o tym, co masz zrobić po wydarzeniu.

Podsumowanie

Jeszcze 10 lat temu nikt nawet nie mógł pomyśleć, że media społecznościowe staną się jednym z najlepszych narzędzi w marketingu. To oznacza, że świat cały czas się zmienia, więc my też nie możemy stać na miejscu. Dzisiaj zdanie “Jeśli nie ma Cię na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz” staje się bardzo popularne i trudno jest z tym się nie zgodzić. Dlatego właśnie promocja wydarzenia na Facebooku jest tak dobrym pomysłem.

Ta instrukcja pomoże Ci zapewnić tłumy na przeprowadzanym przez Ciebie webinarze lub innym wydarzeniu, ale prawdziwą tajemnicą dobrej promocji wydarzenia jest dobry content. Daj ludziom to, czego potrzebują i oni odwdzięczą się aktywnością pod postami i obecnością na evencie. Mów o wydarzeniu wszędzie, głośno i z pasją!

Polecamy inne nasze artykuły:

Instagram jako narzędzie do promocji webinarów i wydarzeń. Jak przyciągać użytkowników?

Promocja webinarów: 45 narzędzi

Blog platformy do webinarów MyOwnConference. Porady z organizowania, prowadzenia i promocji perfekcyjnego webinaru.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.