Promocja wydarzeń na Instagramie

promować wydarzenia na Instagramie

Ty też chcesz dowiedzieć się, jak promować na Instagramie i zyskać nowych klientów, i czy nadaje się Instagram do promowania webinarów oraz innych wydarzeń? Wtedy ten artykuł jest napisany dla Ciebie. Codziennie z aplikacji korzysta 300 milionów użytkowników. A to świetna możliwość do promowania brandów, usług, towarów i wydarzeń. A gdy już znasz się na tym, zapraszamy przeczytać o innych narzędziach do reklamowania wydarzeń. Jest ich tam 45, wiec przejrzyj się uważnie.

Od czego zacząć promować wydarzenia na Instagram? W przeciwieństwie do Facebooka na Instagramie nie ma sensu w tworzeniu oddzielnej strony do promocji wydarzenia. Ponieważ w tej sieci społecznościowej nie ma specjalnych narzędzi, dzięki którym można byłoby przywiązać stronę wydarzenia do głównej strony. To znaczy, że musielibyśmy promować stronę wydarzenia osobno od samego początku tak, jak to się robi podczas zakładania nowego profilu. To wymaga sporo czasu i wysiłku, więc lepiej skorzystać z istniejącego konta.

Koniecznie przeczytaj nasz wpis Instagram jako narzędzie do promocji webinarów i wydarzeń Jak przyciągać użytkowników?

Niżej znajdziesz możliwe sposoby promowania wydarzenia na Instagramie:

1. Tworzymy hashtag do wydarzenia

Hashtag to słowo lub fraza, poprzedzone symbolem „#”. Korzystamy z niego po to, by podkreślić główną myśl wiadomości. Hashtagi pomagają użytkownikom znaleźć wpisy o pewnym temacie.

Na Instagramie użytkownicy aktywnie korzystają się z hashtagów, dlatego znajdź dla swojego wydarzenia unikalny hashtag, by ludzie mogli śledzić wszystkie wiadomości o nadchodzącym spotkaniu. Pamiętaj, by dołączyć do prezentacji i materiałów dodatkowych nazwę hashtagu, by uczestnicy wydarzenia dodawali go do swoich postów.

2. Publikujemy informację o wydarzeniu

Powiedz o nadchodzącym evencie subskrybentom. Na Instagram oprócz tekstu dodaj obrazek, który ma przyciągnąć uwagę ludzi. Może to być zdjęcie prowadzącego lub zdjęcia z poprzednich spotkań oraz obrazki, dotyczące tematu wydarzenia. Możesz wykorzystać kilka slajdów z prezentacji i dodać do nich napisy z datą i nazwą webinaru. Jeśli jeszcze szukasz idealnego narzędzia do tworzenia ładnych slajdów, w tym artykule są 10 najbardziej popularnych programów.

Przypominaj o wydarzeniu co kilka dni. W taki sposób zwiększysz liczbę użytkowników, którzy zobaczą informację o wydarzeniu.

Mogą Ci się spodobać inne nasze posty:

Jak promować webinary na Facebooku? 15 kroków udanej promocji

Jak wdrożyć webinary w swojej strategii wideomarketingowej?

3. Pracujemy z liderami opinii

Podobnie jak i inne sieci społecznościowe, Instagram ma swoich użytkowników, cieszących się szacunkiem, nazywano ich liderami opinii. Kiedy ktoś z nich rekomenduje towar, markę lub wydarzenie, subskrybenci mogą zareagować na taki post nie tylko polubieniem lub repostem, ale też chętniej złożą zamówienie. Dlatego marketingowcy z całego świata aktywnie współpracują z liderami opinii.

Skontaktować z tak popularną osobą i umówić się o publikację można samodzielnie lub za pomocą specjalnych serwisów. Pierwszy sposób może być tańszy. Ale mimo to, że serwis bierze prowizję, dzięki specjalnym filtrom pomoże Ci w szybkim odnalezieniu potrzebnego blogera, a nawet w załatwieniu możliwych konfliktów. Przykład serwisów, szukających liderów na Instagramie to Hash.fm i SocialNation.

4. Reklama, by promować wydarzenia na Instagram

Reklamę na Instagramie można ustawić w kreatorze reklam na Facebooku. Wystarczy, że wykonasz kilka kroków.

Zobacz nasz wpis: Jak zwiększyć konwersję na webinarze

Ads Manager

Wejdź do swojego konta na Facebooku. Naciśnij w lewej części strony „Utwórz reklamę”.

facebook

Cel

Wybierz cel reklamy obsługiwany w reklamach na Instagram, weź pod uwagę, że obsługiwane są tylko 6:

  • Promowanie postów
  • Skierowanie odbiorców do witryny
  • Zwiększenie liczby konwersji w witrynie
  • Zachęcenie odbiorców do instalacji aplikacji
  • Zwiększenie aktywności użytkowników w aplikacji
  • Zachęcenie odbiorców do obejrzenia filmu

cel

Nazwa

Wymyśli nazwę kampanii reklamowej. Może to być nazwa webinaru, który chcesz reklamować. Chyba pamiętasz o naszych wskazówkach i wiesz jak wymyślić intrygującą nazwę do webinaru?

Grupa odbiorców

Podaj dane użytkowników, do których chcesz skierować swoją reklamę. Filtrować odbiorców możesz według wieku, płci, lokalizacji, języka.

Grupa odbiorców

Umiejscowienie reklam

Domyślnie reklamę będą widzieć użytkownicy Facebooka, Instagrama i aplikacji Audience Network. Jeśli chcesz ograniczyć wyświetlanie i zostawić tylko Instagram, wybierz pozycję Instagram w sekcji „Tekst i linki”.

Umiejscowienie reklam

Budżet i harmonogram

Skonfiguruj budżet i harmonogram, według którego będzie wyświetlane ogłoszenie.

Budżet i harmonogram

Reklama

Wybierz format ogłoszenia. Dodaj tekst i obrazek.

Reklama

To wszystko. Reklama oczekuję na moderację. Następnie można już zobaczyć reklamę na Instagramie.

5. Wyniki

Wreszcie już pojawiła się funkcja statystyk w Instagramie. Zobacz, jakie są opcję tu. Są jeszcze inne serwisy, które już pokażą, jaka jest efektywność promocji Twojego wydarzenia: Iconosquare, HootSuite, InstaFollow.

Podsumowanie. Instagram to sieć społecznościowa, gdzie najważniejsza jest treść wizualna: zdjęcia, obrazki i krótkie filmy. Chociaż nie ma specjalnych narzędzi, by promować wydarzenia na Instagramie, nadaje się serwis do tego celu jak najbardziej. Bezpłatnym sposobem promocji jest anonsowanie w ciągu pewnego czasu zaplanowanego wydarzenia i wykorzystanie hashtagów. Najpopularniejsze płatne sposoby to korzystnie z usług liderów opinii i reklama.

Zobacz też, jak promować wydarzenie za pomocą Twittera.

Сохранить

Сохранить

Blog platformy do webinarów MyOwnConference. Porady z organizowania, prowadzenia i promocji perfekcyjnego webinaru.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.