Promocja wydarzeń na Instagramie

promować wydarzenia na Instagramie

Mylą się ci, którzy myślą, że promocja webinarów na Instagramie nie przyniesie skutków. Instagram stał się nie tylko platformą do zdjęć, ale też świetnym narzędziem do promocji niemal wszystkiego.

Krok po kroku pokażemy Ci, jak skutecznie wypromować swój przyszły webinar. Nie przejmuj się, jeśli nie masz konta na Instagramie, bo właśnie od tego zaczniemy naszą przygodę.

Zakładanie oraz uzupełnienie konta na Instagramie

Rejestracja na tej platformie jest bardzo intuicyjna i nie zajmie więcej niż 3 minuty. Ale gdybyś miał jakieś trudności, to obejrzyj ten filmik z dokładną instrukcją.

Zdjęcie profilowe

Pierwsze, co widzi potencjalny klient, to Twoje zdjęcie profilowe. Najlepiej by Twoja twarz (z pięknym uśmiechem!) była dobrze na nim widoczna. Jeśli masz logo, to jak najbardziej możesz go tam umieścić.

Opis profilu

Opis ten będzie się znajdował zaraz pod Twoim zdjęciem profilowym. Napisz, czym się zajmujesz, np. psycholog rodzinny, nauczyciel języka angielskiego itp. Możesz również dodać, czym się wyróżniasz na tle konkurencji: uczę francuskiego w 30 dni, pomagam schudnąć bez diety itp.

Opis profilu jest również doskonałym miejscem na podanie linku do Twojej strony internetowej albo do rejestracji na Twój webinar.

Posty (content marketing)

Zanim zaczniesz promocję webinaru, opublikuj kilka postów. Dzięki temu ludzie lepiej Cię poznają, a Ty przy okazji poznasz ich. Otóż co publikować?

Jeśli prowadzisz webinary, to na pewno masz wiedzę, którą możesz się podzielić. Tutaj nic Ciebie nie ogranicza, masz dowolność.

Na co trzeba zwrócić uwagę?

  1. Stwórz plan publikacji minimum na tydzień do przodu.
  2. Dbaj o czytelność oddzielaj kolejne wątki w poście.
  3. Rób zdjęcia dobrej jakości.
  4. Wykreuj spójną stylistykę zdjęć.
  5. Poprawnie używaj hashtagów.

Więcej informacji na temat zwiększania zasięgów postu znajdziesz w tym artykule.

Aplikacje wspomagające Instagram

Istnieje wiele aplikacji, które ułatwiają promocję na Instagramie. Oto kilka z nich:

  • Social Capitan  za pomocą sztucznej inteligencji potrafi nie tylko wyszukać Twojego potencjalnego klienta, ale też lajkować oraz komentować jego posty;
  • HootSuite  pomaga zarządzać kontem, planować posty oraz śledzić aktywność;
  • Grum  aplikacja pozwala na zaplanowanie oraz automatyczną publikację postów;
  • Tailwind analizuje statystyki aktywności, ułatwia planowanie postów oraz pomaga w zarządzaniu kontem;
  • Hashtracking  dzięki tej aplikacji sprawdzisz zasięg hashtagu.

Hashtag

stosowanie hashtagów na Instagramie

W sieci dużo się mówi o hashtagach, ale prawda jest taka, że mało kto potrafi ich używać właściwie. Dlatego najpierw warto się zastanowić, do czego służy hashtag i jakie korzyści możemy z niego czerpać.

Słowo, poprzedzone symbolem #, służy do:

  • uporządkowania treści;

Załóżmy, że piszesz o zdrowym odżywianiu, ale czasem również publikujesz treści na temat biegania oraz czytania książek. Żeby w jakiś sposób to wszystko pogrupować i ułatwić nawigację followersom, warto dodawać odpowiednie hashtagi, np. pod postami o jedzeniu dodajemy #jemizdrowieje, wpisy o bieganiu oznaczamy #biegajzemna, a te o czytaniu #piatekzksiazka.

  • zaznaczenia tematu postu;

Hashtagi tego typu nazywają się kontentowymi, bo służą do akcentowania wybranych treści (kontentu) oraz zwiększenia zasięgu postu.

  • popularyzacji wpisu/marki/produktu;

Takie hashtagi nazywamy produktowymi. Każda marka tworzy własny, wcześniej nieużywany hashtag, którego zadaniem jest promocja produktu (czytaj: webinaru).

Jak za pomocą hashtagów promować webinar?

Masz sprawić, by odbiorcy używali Twojego hashtaga na swoich profilach, by w ten sposób o Tobie dowiedziało się więcej osób.

Bardzo dobrze sobie radzą z tym zadaniem znane marki (może właśnie dlatego są tak znane). Marka Red Bull na przykład zachęcała internautów do robienia zdjęć z energetykiem w zabawnych miejscach, oznaczając fotografię hashtagiem #PutACanOnIt. Ta kampania marketingowa osiągnęła niebywały sukces.

kampania promocyjna na instagramie

Innymi słowy, masz wymyślić coś przyjemnego i angażującego. Dobrym pomysłem, w kontekście zbliżającego się webinaru, jest organizacja konkursu.

Przykład. Jeśli prowadzisz webinary na temat robienia zdjęć, możesz zaproponować followersom wykonać zadanie fotograficzne, które ma być oznaczone Twoim hashtagiem. Autorzy najkreatywniejszych prac będą mogli bezpłatnie uczestniczyć w Twoim webinarze.

Mów o nadchodzącym webinarze we wszystkich mediach społecznościowych. O tym, jak wypromować webinar na Facebooku, przeczytasz tutaj.

Promocja webinaru

Rozpoczęcie kampanii marketingowej nie oznacza, że teraz we wszystkich postach będziesz pisać: “Przyjdź na mój webinar, bo jest taki wspaniały”. Ludzie mają dość reklamy i to ich tylko zrazi.

Twoim niełatwym zadaniem będzie publikowanie wartościowych treści, które w dyskretny sposób będą zachęcać odbiorcę do wzięcia udziału w Twoim webinarze.

Przykład:

promocja webinarówpromocja webinaru

Kiedy pod postami będą się pojawiać komentarze, pamiętaj, by odpowiadać na nie. Jest to ważna część kreowania dobrego wizerunku marki.

odpowiedzi na komentarze na Instagramie

Nie zapomnij o Instastory, jest to bowiem cenne źródło informacji nie tylko dla Twoich followersów, ale też dla Ciebie. Używając ankiet w Instastory, możesz się dowiedzieć, jaki czas najbardziej odpowiada Twoim klientom dla webinaru albo jaki temat ich bardziej interesuje. Zachęcamy również do korzystania z opcji pytań, która nie ogranicza Cię tylko do odpowiedzi na pytania, możesz śmiało zapytać o radę albo o opinię o webinarze itp.

pytania w instastoryankieta w instastory

Nie warto ignorować transmisji na żywo. Często stosowaną metodą jest zachęcanie followersów do zadawania pytań przez Instastory, na które odpowiadasz właśnie podczas live’u.

Możesz pomyśleć, że to bez sensu, skoro niedługo organizujesz webinar, na którym i tak będziesz o tym wszystkim mówić. Otóż Twoim zadaniem jest częściowa odpowiedź, która by zachęciła użytkownika przyjść na Twój webinar, żeby dowiedzieć się więcej.

Instagram nigdy nie zastąpi serwisów do webinarów. Mimo to, że na Instagramie można nagrywać transmisje na żywo, nie daje on tych korzyści, które zyskasz dzięki serwisowi do webinarów.

Zalety serwisów do webinarów:

  1. pobieranie od uczestników opłaty za webinar;
  2. pokazywanie prezentacji, dokumentów oraz wideo;
  3. wysoka jakość nagrywania webinaru;
  4. udostępnianie ekranu;
  5. testowanie uczestników w trakcie webinaru;

Reklama

Stworzenie reklamy na Instagramie nie zajmie więcej niż 10 minut. Proces ten jest bardzo prosty i intuicyjny. Jedynym warunkiem jest przełączenie konta z prywatnego na firmowe (Ustawienia – Konto – Przełącz na profil firmowy).

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

O wartości reklamy decydujesz sam. Jej koszt przekłada się na szacowany zasięg im więcej zapłacisz, tym więcej ludzi zobaczy Twój post. Najniższa kwota to 2 zł dziennie.

Jak stworzyć reklamę na Instagramie?

  1. Kliknij przycisk Promocje
  2. Wybierz opcję Utwórz promocję.
  3. Zaznacz post, który chcesz wypromować.
  4. Uzupełnij wszystkie szczegóły promocji dotyczące grupy odbiorców reklamy.

reklama na instagramie ustawienia reklamy na Instagramie

Influencer marketing

Ten rodzaj marketingu jest bardzo skuteczny, gdyż przy wyborze towarów lub usług często opieramy się na opinii autorytetów. Influencer marketing na Instagramie bazuje na tym, że płacimy lub proponujemy barter osobom, które mają wpływ na swoich odbiorców w zamian za polecenie naszego towaru/usługi.

Jak wybrać influencera?

  1. Tematyka jego profilu ma być związana z Twoim webinarem. Followersi influencera, który pisze o medycynie, raczej nie przyjdą na webinar o marketingu.
  2. Szukaj kreatywnych ludzi. Reklama nie zadziała, jeśli to będzie coś w stylu “Polecam ten fajny webinar”. Pomysły influencera na reklamę mają być ciekawe i niebanalne.
  3. Zasięgi profilu mają odpowiadać Twoim celom. Nie oznacza to zaś, że masz skierować swój wzrok tylko ku profilom z co najmniej 500 tys. followersów. Dla małych firm dobrym rozwiązaniem będzie współpraca z influencerem ze średnimi zasięgami (do 100 tys.), którzy nie mają jeszcze dużo zleceń reklamowych, więc koszt takiej kampanii będzie mniejszy.

Podsumowanie

Zdecydowanie warto inwestować w promocję webinaru na Instagramie. Bez względu na to, czy zdecydujesz się na posty sponsorowane, influencer marketing czy content marketing, Twoje publikacje zawsze mają być regularne oraz wartościowe. Pamiętaj, że po drugiej stronie ekranu siedzi taki sam człowiek jak Ty, więc warto spędzać trochę czasu na komunikację z nim w komentarzach oraz w wiadomościach prywatnych.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.