promować wydarzenia na Instagramie

Instagram to sieć społecznościowa, gdzie najważniejsza jest treść wizualna: zdjęcia, obrazki i krótkie filmy. Codziennie z aplikacji korzysta 300 milionów użytkowników. A to świetna możliwość do promowania brandów, usług, towarów i wydarzeń. Spróbuj też promować wydarzenia na Instagramie.

Od czego zacząć promowanie wydarzenia na Instagram? W przeciwieństwie do Facebooka na Instagramie nie ma sensu w tworzeniu oddzielnej strony do promowania wydarzenia. Ponieważ w tej sieci społecznościowej nie ma specjalnych narzędzi, dzięki którym można byłoby przywiązać stronę wydarzenia do głównej strony. To znaczy, że musielibyśmy promować stronę wydarzenia osobno od samego początku tak, jak to się robi podczas zakładania nowego profilu. To wymaga sporo czasu i wysiłku, więc lepiej skorzystać z istniejącego konta.

Niżej znajdziesz możliwe sposoby promowania wydarzenia na Instagramie:

1. Tworzymy hashtag do wydarzenia

Hashtag to słowo lub fraza, poprzedzone symbolem „#”. Korzystamy się z niego po to, by podkreślić główną myśl wiadomości. Hashtagi pomagają użytkownikom znaleźć wpisy o pewnym temacie.

Na Instagramie użytkownicy aktywnie korzystają się z hashtagów, dlatego znajdź dla swojego wydarzenia unikalny hashtag, by ludzie mogli śledzić wszystkie wiadomości o nadchodzącym spotkaniu. Pamiętaj, by dołączyć do prezentacji i materiałów dodatkowych nazwę hashtagu, by uczestnicy wydarzenia dodawali go do swoich postów.

2. Publikujemy informację o wydarzeniu

Powiedz o nadchodzącym evencie subskrybentom. Na Instagram oprócz tekstu dodaj obrazek, który właśnie i przyciąga uwagę ludzi. Może to być zdjęcie prowadzącego lub zdjęcia z poprzednich spotkań oraz obrazki, które dotyczą tematu wydarzenia. Możesz też dodać do obrazka napisy z datą i nazwą webinaru.

Przypominaj o wydarzeniu co kilka dni. W taki sposób zwiększysz liczbę użytkowników, którzy zobaczą informację o wydarzeniu.

3. Pracujemy z liderami opinii

Podobnie jak i inne sieci społecznościowe, Instagram ma swoich użytkowników, cieszących się szacunkiem, nazywano ich liderami opinii. Kiedy ktoś z nich rekomenduje towar, markę lub wydarzenie, subskrybenci mogą zareagować na taki post nie tylko polubieniem lub repostem, ale też chętniej złożą zamówienie. Dlatego marketingowcy z całego świata aktywnie współpracują z liderami opinii.

Skontaktować z tak popularną osobą i umówić się o publikację można samodzielnie lub za pomocą specjalnych serwisów. Pierwszy sposób może być tańszy. Ale mimo to, że serwis bierze prowizję, dzięki specjalnym filtrom pomoże Ci w szybkim odnalezieniu potrzebnego blogera, a nawet w załatwieniu możliwych konfliktów. Przykład serwisów, szukających liderów na Instagramie to Hash.fm i SocialNation.

4. Umieszczamy reklamę

Reklamę na Instagramie można ustawić w kreatorze reklam na Facebooku. Wystarczy, że wykonasz kilka kroków.

Ads Manager

Wejdź do swojego konta na Facebooku. Naciśnij w lewej części strony „Utwórz reklamę”.

facebook

Cel

Wybierz cel reklamy obsługiwany w reklamach na Instagram, weź pod uwagę, że obsługiwane są tylko 6:

  • Promowanie postów
  • Skierowanie odbiorców do witryny
  • Zwiększenie liczby konwersji w witrynie
  • Zachęcenie odbiorców do instalacji aplikacji
  • Zwiększenie aktywności użytkowników w aplikacji
  • Zachęcenie odbiorców do obejrzenia filmu

cel

Nazwa

Wymyśli nazwę kampanii reklamowej

Grupa odbiorców

Podaj dane użytkowników, do których chcesz skierować swoją reklamę. Filtrować odbiorców możesz według wieku, płci, lokalizacji, języka.

Grupa odbiorców

Umiejscowienie reklam

Domyślnie reklamę będą widzieć użytkownicy Facebooka, Instagrama i aplikacji Audience Network. Jeśli chcesz ograniczyć wyświetlanie i zostawić tylko Instagram, wybierz pozycję Instagram w sekcji „Tekst i linki”.

Umiejscowienie reklam

Budżet i harmonogram

Skonfiguruj budżet i harmonogram, według którego będzie wyświetlane ogłoszenie.

Budżet i harmonogram

Reklama

Wybierz format ogłoszenia. Dodaj tekst i obrazek.

Reklama

To wszystko. Reklama oczekuję na moderację. Po tym etapie będzie jej pokazywano na Instagramie.

5. Wyniki

Funkcja statystyk w Instagramie wprowadzana stopniowo. Ale są serwisy, które już teraz pokażą, jaka jest efektywność promocji Twojego wydarzenia. Na przykład Iconosquare, HootSuite, InstaFollow oraz inne.

Podsumowanie. Chociaż na Instagramie nie ma specjalnych narzędzi do promowania wydarzeń, nadaje się ten serwis do tej celi jak najbardziej. Bezpłatnym sposobem promocji jest anonsowanie w ciągu pewnego czasu zaplanowanego wydarzenia i wykorzystanie hashtagów. Najpopularniejsze płatne sposoby to korzystnie z usług liderów opinii i reklama.

Сохранить

Сохранить