Promowanie marki osobistej. Jak zbudować markę. Część 2

promowanie marki jak zacząć

W zeszłym tygodniu napisaliśmy wpis o  budowaniu i promowaniu marki osobistej za pomocą webinarów, ale nie zdążyliśmy powiedzieć o wszystkim w jednym artykule. Pierwszą część znajdziesz tu. Poznaj najważniejsze etapy w budowaniu własnej marki i wskazówki naszych klientów.

Wybierz imię i wypełnij biografię

Promowanie marki zaczyna się już od nazwy i imienia. Jeśli chcesz zbudować markę osobistą za pomocą webinariów, powinieneś również pomyśleć o trafnej nazwie. Tylko na pierwszy rzut oka może się to wydawać bezsensowne. Ale jeśli spojrzysz, ile Kowalskich jest w sieci, zrozumiesz, że to jest bardzo ważny krok. Nie musisz wymyślać pseudonimu zwłaszcza jeśli masz już dobrą reputację użyj swojego imienia, skracając go.

promowanie marki nazwa

Gdybyś szukał, na przykład, terapeutki Joanny Grochowskiej, z tym może być problem. Ponieważ już na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania znajdziemy co najmniej 5 terapeutek o takim samym nazwisku.

Twojego nowego imienia będziesz używać:

  • w tytule webinaru
  • na landing page
  • w podpisie każdego e-maila
  • w nazwie pokoju webinarowego
  • w linku do webinaru
  • na banerze i logu w pokoju webinarowym
  • na podpisach do slajdów
  • w filmikach

Popraw swoją stronę główną tak, żeby  jak w przypadku z Joanną  użytkownik mógł Cię znaleźć. Zrób profesjonalne zdjęcie i staraj się używać go wszędzie jako awatara. To pomoże Cię łatwiej rozpoznać.

Dokładne przygotowanie

Prowadząc nasz blog, nie bez powodu piszemy tak dużo o promocji i przygotowywaniu webinarów. Założyć konto na naszej platformie i przeprowadzić webinar jest naprawdę bardzo łatwo. Aby jednak webinar przyniósł dobre rezultaty i działał na korzyść Twojej marki, musisz bardzo się postarać. Oto etapy przygotowania wydarzenia w pigułce:

To jest podstawa, ale są również mniej oczywiste triki.

Promowanie marki i Storytelling

Storytelling jest potężnym narzędziem. Używaj technik storytellingu do budowania i promowania marki osobistej jak najczęściej. Pomoże Ci to w wypełnieniu strony oraz w przekazywaniu swojego pomysłu podczas webinaru. Historie z życia świetnie się sprawdzają również w przypadku mailingu. Jest tylko jeden minus musisz ćwiczyć techniki storytellingu, aby nie tylko gadać, ale także skierować uczestników webinaru ku właściwej myśli.

Design

Stylistyka webinaru powinna być wcześniej dobrze przemyślana. Wybierz kolory firmowe, których używasz też na innych stronach lub projektach i wykorzystaj je podczas projektowania webinaru.

W trakcie webinaru zadbaj o umieszczenie banerów i loga, dzięki którym uczestnicy będą mogli dotrzeć do Twojej witryny i dowiedzieć się więcej o Tobie.

Sprzęt i wideo

Kupiłeś drogi aparat, zainwestowałeś w porządne oświetlenie, a nawet wykupiłeś najdroższy plan na platformie do webinarów, a uczestnicy i tak skarżą się, że niczego nie widzą. To jest koszmar każdego prezentera. Ponieważ początkujący prezenter nie wie, jaki jest główny powód słabej transmisji. Głównym problemem jest zły Internet. A dopóki nie będziesz miał normalnej prędkości, żadna kamera nie zapewni dobrego obrazu. Jakie już może być promowanie marki?

Tu znajdziesz 10 sposobów jak zwiększyć prędkość internetu

Promocja

Jeśli wykorzystujesz webinary i szkolenia do promowania marki, to masz zadbać też o promocję swoich wydarzeń. To jest coś, czego nigdy nie jest za dużo. Nawet jeśli masz ograniczoną liczbę miejsc w pokoju webinarowym, to i tak musisz promować webinar. Po pierwsze, pokój da się rozszerzyć, a po drugie, brak wolnych miejsc podniesie Twoją reputację pożądanego specjalisty.

Zostaw link na swojej stronie, w opisie pod filmikami lub w postach w sieciach społecznościowych, a także w podpisach e-mailów.

Aby reklamować webinary, korzystaj z tych sieci społecznościowych, w których możesz spotkać Twoją grupę docelową. Tak więc Instagram nie będzie odpowiedni do promowania webinarów o branży IT, ale jeśli prowadzisz kursy fotografii, jest to jak najbardziej odpowiednie miejsce.

Platforma do webinarów

Pamiętaj, że korzystanie z platformy do webinarów powinno być wygodne nie tylko dla Ciebie, ale także dla uczestników. Twoja marka osobista będzie wyglądać atrakcyjniej, jeśli będziesz dbać o swoich uczestników.

Super, jeśli znasz angielski, ale przekonaj się, że uczestnicy będą mogli wybrać dla siebie znajomy język interfejsu.

Ponadto możesz stracić znaczną liczbę uczestników, jeśli uczestnictwo w webinarze wymaga zainstalowania specjalnych programów i aplikacji.

Nie tylko blog i strona powinny być zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. To samo dotyczy webinaru: ponad połowa użytkowników loguje się do webinaru z telefonu lub tabletu.

Próba generalna

Nie koniecznie musisz samodzielnie przygotowywać webinar. Wiele platform i marek szuka prowadzących dla swoich wydarzeń. Możesz zaoferować swoje usługi jako zaproszony ekspert. Wszyscy na tym zyskują: oni będą mieli własnego eksperta, a Ty otrzymasz doświadczenie i zapoznasz się z grupą docelową. Postaraj się, żeby uczestnicy zapamiętali Twoje imię i mogli znaleźć Cię w sieciach społecznościowych.

Przed występami na żywo masz okazję poćwiczyć, nagrywając podcasty i krótkie filmiki, które można opublikować na YouTube lub w mediach społecznościowych.

Techniki prowadzenia webinarów

Jeśli będziesz rozmawiać z uczestnikami tak, jak podczas wykładu na uczelni, nie dziw się, jeśli wszyscy zasną. Aby webinar nie był nudny, musisz użyć technik interaktywnych: komunikować się z uczestnikami, żartować, zadawać pytania i przeprowadzać testy.

Postprodukcja jako narzędzie do promowania marki

Zastanów się, jak możesz wykorzystać webinar po zakończeniu. Użyj nagrania webinaru, aby stworzyć artykuł czy krótki filmik.

Jeśli prowadzisz blog, piszesz o swoich webinarach oraz na tematy pokrewne, dodaj do artykułu nagranie Twojego wystąpienia. Publikuj streszczenie webinaru.

Wykorzystaj ostatni webinar w swojej kampanii mailingowej. Oprócz linku do filmu możesz wysłać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, check-listę materiałów z zeszłego spotkania, podzielić się tajnikami i zapytać o opinię uczestników.

Najważniejsze jest to, aby Twoje działania miały na celu wzmocnienie relacji i kontynuowanie komunikacji z subskrybentami.

Podsumujmy

Webinary są idealne do budowania i promowania marki osobistej. Zapewniają pełną komunikację z publicznością, świadczą o gotowości do dzielenia się informacją, dają możliwość pokazania umiejętności, zaangażowania oraz indywidualności. Dzięki webinarom łatwiej jest wzmocnić swoją reputację i zdobyć zaufanie klientów.

Bez przygotowania i pewnej wiedzy nie da się obejść. Na szczęście, nie jest to fizyka jądrowa. Jeśli rozwijasz nową markę za pomocą webinarów, to masz kilka rzeczy do zrobienia:

  1. Wykreuj wizerunek: wymyśl dobrą nazwę, popracuj nad sposobem mówienia.
  2. Przygotuj webinar: wybierz platformę do webinarów, temat, zbierz materiały i napisz skrypt, przeprowadź próbny webinar bez uczestników.
  3. Zaplanuj kampanię marketingową: landing page, mailing, promocja w sieciach społecznościowych, płatne reklamy.
  4. Doskonal swoje umiejętności i pogłębiaj wiedzę: naucz się storytellingu, technik prowadzenia webinarów, opanuj serwisy do tworzenia prezentacji, zadbaj o sprzęt, naucz się pracy z wideo, kontynuuj komunikację z uczestnikami po skończeniu webinaru.

Możesz już dziś zacząć promowanie marki osobistej za pomocą webinarów po założeniu darmowego konta na platformie do  webinarów i szkoleń MyOwnConference.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
1

Promowanie marki osobistej. Jak zbudować markę. Część 2: 2 komentarz

  1. Samych tylko webinariów nie wystarczy do promowania marki. Aby wszystko się udało masz być na prawdę w czymś dobry. Ale zgadzam się, że patrafią wzmocnić reputację, jeśli masz coś cennego do powiedzenia.

    1. Dziękuję za komentarz! Nie można się nie zgodzić. Aby promować markę osobistą, masz ją najpierw zbudować. Mówimy tu o webinarach, jak o jednym z narzędzi, dzięki którym będzie łatwiej to zrobić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.