prowadzenie webinarów za darmo

Jeśli zapytać Google o rozkład webinarów na najbliższe kilka dni, to wyszukiwarka pokaże ci nie mniej, niż 20 wydarzeń o przeróżnych tematach. Taka popularność webinarów nie jest czymś nieoczekiwanym, ponieważ mają one wysoką efektywność. Mimo to marketingowcy i kierownicy wielu firm myślą, że darmowe webinary nadają się wyłącznie do biznesu informacyjnego. Inni firmy już od dawna zrozumiały, że webinary to dość perspektywiczne narzędzie, które może przynieść zysk dla biznesu. Dzisiaj mówimy o 7 argumentach, które udowodnią, że prowadzenie webinarów za darmo to niezły pomysł.

Zwiększają ilość subskrybentów

Poprzednia rejestracja na webinar służy nie tylko po to, by przypomnieć użytkownikom o webinarze i wysłać do nich link do wydarzenia online. Jest to jeszcze dobra możliwość na zwiększenie liczby subskrybentów. Nawet jeśli zarejestrowany użytkownik nie będzie uczestniczył w webinarze, otrzymasz jego informacje kontaktowe. Dzięki temu możesz kontynuować pracę z nim po spotkaniu webinarowym.

Klient może lepiej Cię poznać

Ludzie z reguły kupują od znajomych firm lub osób. Właśnie dlatego, jeśli od niedawna prowadzisz swoją działalność, warto spróbować promocję swojego brandu za pomocą prowadzenia bezpłatnych webinarów. Ale nie warto przez godzinę transmisji reklamować siebie. Najważniejsze to dostarczenie słuchaczom użytecznej wiedzy. Tylko w ten sposób możesz zyskać sławę eksperta i zdobyć popularność w wybranej branży biznesu.

Mają wpływ na konwersję

Reklama internetowa sprawia, że masz 1-2% konwersji. To znaczy, że tylko 1 ze 100 gości strony dokonuje zakupu towaru oraz zamówienia usługi. Prowadzenie darmowych webinarów może zwiększyć efektywność nawet do 20%. Historia sukcesu jednego z naszych klientów to najlepsze potwierdzenie. A więc, z 100 osób już 20 staną się twoimi klientami. Różnica jest przerażająca. Tym bardziej, że ze względu na wydatki, prowadzenie webinarów jest prawie gratis w porównaniu z reklamą.

Pozwalają lepiej poznać audytorium docelowe

Dane web-analityki podają nie bardzo przezroczystą informację o Twoich klientach. Jeśli dowiesz się, że to są”kobiety, w wieku 25-34 lat”, nic to Ci nie powie o tym, co je interesuje lub jakie mają pragnienia. Podczas webinaru masz możliwość bezpośredniego utrzymywania kontaktu ze słuchaczami, możesz też dostać odpowiedzi na wiele innych pytań. W tym celu radzimy korzystać ze wszystkich możliwości serwisu webinarowego: czatu, ankiet, zaproszenia uczestników do słowa w trakcie webinaru.

Pracują na Twoją reputację

Wrażenie o Twoim webinarze wpływa i na Twój produkt czy usługę. Na przykład, jeśli wydarzenie online spodoba się słuchaczom, to prawdopodobnie, oni chętnie spróbują to, co proponujesz. Dlatego nadawaj uczestnikom najaktualniejszą informację, rozmawiaj, żartuj — rób wszystko, aby sprawić dobre wrażenie.

Zwiększają zaufanie klientów

Ludzie kupują od ludzi. W zwykłym sklepie to wygląda tak, że dajesz pieniądze sprzedawcy, a ten daje ci towar. W sprzedaży internetowej brak kontaktu osobistego może być kompensowany przez webinary. Słuchacze mogą widzieć twarz prowadzącego, a to znaczy, że mogą łatwiej mu zaufać.

Przynoszą korzyść nawet po zakończeniu transmisji

Jeśli umieścisz nagranie swojego webinaru na YouTube lub na stronie internetowej, możesz zdobyć nowych fanów. Ilość tych widzów może być o wiele większą od ilości uczestników podczas transmisji. Dodaj frazy kluczowe, optymalizuj wideo na YouTube, podziel się linkiem na portalach społecznościowych, i Twój webinar będą oglądali nawet po jego zakończeniu.

Prowadzenie webinarów, w tym bezpłatnych jest efektywny narzędziem marketingowym dla Twojego biznesu. Najprzyjemniejszym jest to, że wydatki na prowadzenie webinarów są nieznaczne, a inwestowanie w nich szybko się opłaca. Jeśli chcesz przekonać się poprzez własne doświadczenie w pewności tych argumentów, zachęcamy do rejestracji na platformie do webinarów MyOwnConference. Zaplanuj swój pierwszy webinar razem z nami.