Jak samodzielnie zorganizować webinar?

zorganizować webinar

Do dziś boisz się samodzielnie zorganizować webinar? Temat, landing page, reklama, prezentacja — szczerze mówiąc, nie jest to aż tak trudne, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Może myślisz, że wciąż nie jesteś gotowy, cóż, pora poznać prawdę — nigdy nie jesteśmy gotowi na 100%. Nie czekaj, aż ktoś przyjdzie i powie: „Słuchaj, jesteś już mistrzem — teraz na pewno możesz prowadzić szkolenia”. A więc prosimy teraz nam uwierzyć, kiedy mówimy, że potrafisz samodzielnie zorganizować webinar za pomocą naszych wskazówek.

Temat

Wydaje się, że wybór tematu to najprostsze zadanie. I co, będziemy opowiadać o tym, o czym znamy najwięcej? No nie, najpierw pomyślimy o tym, co będzie ciekawe dla naszych słuchaczy, jak możemy im pomóc w osiągnięciu ich celów, a jednocześnie zarobić na tym. Masz zaproponować rozwiązanie problemu, lepiej, by wyglądało jak „magiczna pigułka”, a nie jak wielogodzinny wykład teoretyczny. Ważne, by opowiadał wszystko językiem, który będzie zrozumiały dla Twojej grupy docelowej. Jeżeli nie masz możliwości kontaktowania się z przedstawicielami swojej grupy docelowej na co dzień, zarejestruj się na forach lub grupach w sieciach społecznościowych. Tam możesz poznać swoich przyszłych klientów i dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy.

Anons webinaru

Opublikuj anons webinaru w sieciach społecznościowych, newsletterze, blogu, na stronie rejestracji. Intrygujący afisz pomoże zachęcić użytkowników do rejestracji na Twój webinar. O tym, jak napisać dobry anons do webinaru, który zachęci więcej osób do uczestniczenia, możesz przeczytać tu.

Landing page

Strona docelowa (landing page) to strona, na której znajdują się podstawowe informacje o Twoim webinarze. Jej zadaniem jest nakłonić użytkownika do pewnego działania: zarejestrować się, kupić coś. Efektywny landing page zapewnia wysoki współczynnik konwersji. Dobra wiadomość jest taka, że dla kreacji tej strony wcale nie potrzebujesz programisty. Dzisiaj można znaleźć wiele zrozumiałych serwisów, gdzie w prosty sposób stworzysz ładną stronę docelową. Przeczytaj o popularnych serwisach do tworzenia landing page`ów i znajdź swój program.

Przypomnienia

Bardzo często ludzie po prostu zapominają o zaplanowanym webinarze. Ale ty możesz pomóc swoim uczestnikom, by punktualnie zjawili się na spotkanie. Jeśli chcesz, aby na webinar przyszło jak najwięcej uczestników, wyślij do nich list, w którym przyjaźnie przypomnij o nadchodzącym webinarze i zostaw link do wejścia. Taki list wyślij dzień przed i dwukrotnie w dniu wydarzenia. Oprócz tego można zaproponować, by uczestnicy dodali spotkanie w Kalendarzu Google.

Plan

Dzięki dobrze napisanemu planowi, Twój webinar będzie zrozumiały, ciekawy i dynamiczny. Pamiętaj, by napisać nie tylko podstawowe myśli w pewnej kolejności, ale też zaznaczyć, kiedy masz zrobić przerwę. Taka pauza jest naprawdę konieczna, by trochę obudzić uczestników, lub przygotować do kolejnej dawki informacji. Co 20 minut staraj się pożartować, porozmawiać z uczestnikami lub przeprowadzić ankietowanie.

Interaktywność

Dowiedz się o funkcjach, które oferuje Twoja platforma do webinarów.
Korzystaj z nich, by przywrócić uwagę widzów. Wtedy Twoje wystąpienie będzie bardziej atrakcyjne i wciągające. Tu masz listę narzędzi, które pomogą zdynamizować webinar, by nie wyglądał jak nudny wykład:

  • dobra prezentacja,
  • rysowanie na pulpicie,
  • ankiety i testy,
  • czat,
  • zaproszenie uczestników do mikrofonu,
  • wideo i audio,
  • udostępnianie ekranu.

Prezentacja

Prezentacja jest właśnie tym elementem webinaru, na którą uczestnicy patrzą najwięcej w ciągu szkolenia lub wideokonferencji. Dlatego masz zadbać o jej wygląd, dokładnie tak, jak i o swój własny, gdy chcesz prowadzić webinar z włączoną kamerą. Popatrz na kilka serwisów do tworzenia prezentacji. Tak, oprócz PowerPoint są też inne: Prezentacje Google, Keynote, Powtoon.

Tworząc slajd, dbaj o spójność stylu, zwięzłość i krótkość. Chodzi tutaj o słowa, idei, czcionki, kolory. Unikaj animowanych obrazków, wielkich tablic i niezrozumiałych wykresów. Dobrze, gdy na początku pokażesz slajd z powitaniem i krótką informacją o sobie. Na końcu musi być slajd ze słowami podziękowania i informacje kontaktowe.

Ładowanie materiałów

Nie warto zostawiać na później tworzenie ankiet i załadowanie materiałów. Nawet odnośniki na wideo z YouTube przygotuj uprzednio. Załaduj wszystko na platformę i sprawdź, jak wyglądają Twoje pliki w pokoju webinarowym. Bądź pewny, w trakcie webinaru nie będziesz mieć na to czasu, a ładowanie wideo może trwać ponad kilka minut.

Sprzęt

Sukces webinaru zależy nie tylko od Twojej charyzmy, wiedzy i ładnej prezentacji. Kwestie techniczne są tak samo ważne. Sprawdź swój zestaw słuchawkowy, kamerę, przetestuj platformę do wideokonferencji i prędkość Twojego łącza. Gdy na Twoim webinarze będą inni spikerzy, muszą też sprawdzić, jak działa ich sprzęt. Nie zapomnij, że masz nacisnąć przycisk nagrywania.
W tym wpisie napisaliśmy podstawowe kroki przygotowywania i prowadzenia webinaru. Więcej wskazówek o tym, jak pomyślnie zorganizować webinar, możesz przeczytać tu. Przeanalizuj, co jest dla Ciebie trudne i popracuj nad tymi punktami, by czuć się pewniej. Wierzymy, że dasz radę i potrafisz samodzielnie zorganizować webinar lub wideokonferencję. Najważniejsze to próbować.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.