Jak samodzielnie zrobić webinar i nie zwariować?

zrobić webinar

Wciąż nie wiesz, jak samodzielnie zrobić webinar? Wiemy, że na początku wybór tematu, tworzenie landing page’a, reklamy czy prezentacji może okazać się prawdziwym wyzwaniem. Być może myślisz, że jeszcze nie jesteś gotowy, ale prawda jest taka, że nigdy nie jesteśmy gotowi na 100%. Nie czekaj, aż ktoś przyjdzie i powie: „Słuchaj, jesteś już ekspertem — teraz na pewno możesz prowadzić szkolenia”. Organizacja szkoleń nie jest wcale taka trudna, dlatego przygotowaliśmy małą instrukcję, dzięki której będziesz mógł samodzielnie zrobić webinar.

Temat

Wydaje się, że wybór tematu to najprostsze zadanie. Większość myśli, że wystarczy opowiadać o tym, na czym się najbardziej znamy. Otóż nie. W pierwszej kolejności musimy pomyśleć o tym, co będzie ciekawe dla naszych słuchaczy, oraz jak możemy im pomóc w osiągnięciu ich celów. Musisz zaproponować szybkie i skuteczne rozwiązanie problemu — nikt nie będzie chciał słuchać wielogodzinnego wykładu teoretycznego. Jeżeli nie masz kontaktu z przedstawicielami swojej grupy docelowej, zarejestruj się na forach lub grupach w sieciach społecznościowych. Tam poznasz swoich potencjalnych klientów i dowiesz się, jakich rozwiązań oczekują .

Zaproszenie i anons webinaru

Opublikuj zaproszenie na webinar w sieciach społecznościowych, newsletterze, blogu, na stronie rejestracji. Intrygujący afisz pomoże zachęcić użytkowników do rejestracji na Twój webinar. O tym, jak napisać anons i zaproszenie na webinar, który zachęci więcej osób do uczestniczenia, możesz przeczytać tu.

Landing page

Strona docelowa (landing page) to strona, na której znajdują się podstawowe informacje o Twoim webinarze. Jej zadaniem jest nakłonić użytkownika do pewnego działania: rejestracji lub zakupu produktu, albo usługi . Efektywny landing page zapewnia wysoki współczynnik konwersji. Dobra wiadomość jest taka, że do stworzenia tej strony wcale nie potrzebujesz programisty. Obecnie można znaleźć wiele nieskomplikowanych serwisów, za pomocą których w prosty sposób zrobisz estetyczną i funkcjonalną docelową.

Przeczytaj więcej o landing page’u w artykule Jak stworzyć landing page dla webinaru i niczego nie spartaczyć?

Przypomnienia

Bardzo często ludzie po prostu zapominają o zaplanowanym webinarze. Możesz pomóc swoim uczestnikom i przypomnieć o terminie waszego spotkania. Jeśli chcesz, aby na webinar przyszło jak najwięcej uczestników, wyślij do nich mail, w którym uprzejmie przypomnisz o nadchodzącym webinarze i zostawisz link do wejścia. Wyślij go dzień przed webinarem i dwukrotnie w dniu wydarzenia. Oprócz tego możesz zaproponować, by uczestnicy dodali spotkanie do Kalendarza Google.

Plan

Dzięki dobrze napisanemu planowi Twój webinar będzie zrozumiały, ciekawy i dynamiczny. Pamiętaj, by napisać nie tylko podstawowe zagadnienia w odpowiedniej kolejności, ale też zaznacz, w którym momencie zrobisz krótką przerwę. Taka pauza pomaga pobudzić uczestników lub przygotować ich do kolejnej dawki informacji. Co 20 minut staraj się pożartować, porozmawiać z uczestnikami lub przeprowadzić test.

Interaktywność

Dowiedz się o funkcjach, które oferuje Twoja platforma do webinarów.

Korzystaj z nich, by przywrócić uwagę widzów. Wtedy Twoje wystąpienie będzie bardziej atrakcyjne i wciągające. Poniżej znajdziesz listę narzędzi, które pomogą zdynamizować webinar, by nie wyglądał jak nudny wykład:

Prezentacja

Prezentacja jest właściwie tym elementem webinaru, który skupia najwięcej uwagi uczestników podczas szkolenia lub webinaru. Musisz szczególnie zadbać o jej wygląd tak, jak o swój własny, gdy chcesz prowadzić webinar z włączoną kamerą. Jeśli do tworzenia prezentacji używasz tylko PowerPointa, to warto zwrócić uwagę również na inne serwisy: Prezentacje Google, Keynote, Powtoon.

Tworząc slajd, pamiętaj o spójności stylu i zwięzłości . Chodzi tutaj o słowa, idee, czcionki, kolory. Unikaj animowanych obrazków, wielkich tabel i niezrozumiałych wykresów. Dobrze, gdy na początku pokażesz slajd z powitaniem i krótką informacją o sobie. Na końcu musi być slajd ze słowami podziękowania oraz informacje kontaktowe.

Ładowanie materiałów

Nie warto zostawiać na później tworzenia ankiet i załadowania materiałów. Nawet odnośniki do wideo z YouTube’a powinieneś mieć przygotowane przed rozpoczęciem webinaru. Załaduj wszystko na platformę i sprawdź, jak wyglądają Twoje pliki w pokoju webinarowym. Uwierz, że w trakcie webinaru nie będziesz mieć na to czasu, a ładowanie wideo może trwać ponad kilka minut.

Sprzęt

Sukces webinaru zależy nie tylko od Twojej charyzmy, wiedzy i zrozumiałej prezentacji. Kwestie techniczne są tak samo ważne. Sprawdź swój zestaw słuchawkowy i kamerę, przetestuj platformę do wideokonferencji i prędkość Twojego łącza. Jeśli na webinarze będą też inni spikerzy, przypomnij im, by również sprawdzili, jak działa ich sprzęt. Nie zapomnij, że musisz nacisnąć przycisk nagrywania.

W tym wpisie umieściliśmy podstawowe kroki przygotowywania i prowadzenia webinaru. Więcej wskazówek o tym, jak pomyślnie zrobić webinar, możesz przeczytać w kompletnym przewodniku przygotowania webinarów. Zastanów się, z czym masz najwięcej kłopotów i napraw to. Wierzymy, że poradzisz sobie z samodzielnym przygotowaniem webinaru lub wideokonferencji.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.