Jak zwiększyć konwersję i sprzedaż na webinarze?

sprzedaży na webinarze

Prowadzisz webinary i chcesz na tym zarobić. Nic dziwnego, prawie każdy chce zwiększyć sprzedaż na webinarze. Jeśli chcesz osiągnąć naprawdę dobre wyniki, powinieneś zadbać nie tylko o treść, ale również o liczbę rejestracji i liczbę odwiedzin, a także o to, by jak najwięcej uczestników zostało Twoimi klientami.

Dzisiaj mówimy o konwersji i sprzedaży przed i w trakcie webinaru.

Jak zwiększyć liczbę rejestracji

Podziel się! Jest to jeden z najbardziej skutecznych przycisków. Zachęć ludzi do udostępniania informacji o webinarze w mediach społecznościowych. Już wspominaliśmy, jak powinieneś promować webinar na Facebooku. Oczywiście, zadbaj o odpowiednich uczestników.

Korzystając z reklam na Facebooku, wybierz obrazek bez swojej twarzy.

Strona rejestracji na webinar ma być prosta i zawierać tylko najważniejsze elementy i informacje. Nie powinny znajdować się na niej żadne skomplikowane treści.

Mimo wszystko Neil Patel mówi, że szczegółowy opis webinaru na stronie zapisu na webinar zwiększa liczbę rejestracji: „bardziej szczegółowa wersja opisu webinaru przekonwertowała o 12,8% lepiej niż oryginał.”

10 pytań, które pomogą napisać zaproszenie na webinar w pół godziny

W reklamach i stronach rejestracji korzystaj z przycisków, zawierających CTA, czyli wezwania do działania. Przykłady CTA, które możesz użyć:

    • Chcę zapisać się na szkolenie
    • Zapisz się i zdobywaj więcej klientów
    • Chcę na webinar
    • Dołącz do wydarzenia

Zwiększenie frekwencji

Możesz zwiększyć wskaźnik odwiedzin webinaru, jeśli wcześniej poinformujesz uczestników za pomocą kilku e-maili wysłanych przed webinarem, że tym razem nie będzie nagrania z webinaru. Nie oznacza to rezygnacji z nagrywania webinarów. W jakim celu taki zabieg jest stosowany i jak zrobić to profesjonalnie przeczytaj tu.

Odpowiedni mailing:

  • 4 dni przed webinarem wyślij wiadomości e-mail do wszystkich,
  • 3 dni przed wyślij e-mail do tych osób, które nie otworzyły poprzedniego listu, ale zadbaj o to, żeby temat różnił się od poprzedniego,
  • 2 dni przed: jeszcze jeden list do tych osób, które do tej pory nie przeczytały Twojej wiadomości,
  • 1 dzień przed: e-mail z przypomnieniem,
  • kolejne przypomnienia wyślij 1 godzinę i 15 minut przed wydarzeniem.

Jeśli chcesz podnieść wskaźniki pojawienia się na webinarze, używaj bonusów, które można dostać tylko uczestnicząc w nim. Powinien to być naprawdę wartościowy bonus i dostępny tylko podczas webinaru. Ewa Wysocka z Mindvalley dzięki temu trikowi zwiększyła liczbę odwiedzin webinaru do 35%.

Wysyłaj krótkie filmy w e-mailach przedwebinarowych. Mają być krótkie, ale intrygujące.

Optymalny czas webinaru: mniej niż 60 minut w środę i czwartek.

Sprzedaż na webinarze. Uczestnik = Klient

Pamiętaj, że webinar na 50 osób i na 500 osób wymaga tyle samo poświęconego czasu i wysiłku, ale zyski są o wiele większe, niż różnica cen za pokój webinarowy. Jeśli wahasz się, który plan taryfowy wybrać, zdecyduj się na ten, w którym możesz, zaprosić więcej uczestników.

Obejrzyj własne nagrania webinarów, aby zobaczyć i wyeliminować nieprofesjonalne i niepożądane ruchy, słowa, intonacje, których początkowo nie zauważyłeś. Potraktuj to jako lekcję i unikaj wszystkich zauważonych błędów. 

Opowiadaj o sobie, swojej biografii jak najrzadziej. Uczestnicy biorą udział w webinarze j, aby zyskać nowe informacje i doświadczenie, a nie słuchać o Twoim życiu prywatnym.

Używaj co najmniej 1 slajd na minutę prezentacji, ale w tym przypadku obowiązuje zasada: im więcej, tym lepiej. Jednym z Twoich głównych zadań jest utrzymywanie uwagi uczestników. Musisz być lepszy od Netflixa, YouTube’a, Facebooka.

Wspomnij o produkcie, ale nie sprzedawaj go od razu na samym początku.

Odpowiadaj na wszystkie pytania uczestników na samym końcu webinaru. Zaplanuj część z Q&A po tym, jak zaproponujesz swój produkt.

Zaproś moderatora. Zwykle wystarczy jedna osoba. Powinieneś być skupiony na prezentacji, a rozmowy, moderację czatu i kwestie techniczne pozostaw pomocnikowi.

Referencje. Opinie klientów można wykorzystać do zwiększania konwersji. Pokaż opinie na stronie sprzedaży i slajdach. Szczególnie na stronie sprzedaży!

Podkreśl korzyści i wyniki, jakie otrzymają, a nie funkcje.

Guru marketingu o sprzedaży na webinarze

Russell Brunson zwiększył zyskowność jednej rejestracji z 9 USD do 16 USD, korzystając z techniki zamknięcia okresu próbnego. Musisz zrobić tak, aby uczestnicy zgodnie skinęli głowami. Przykłady: „Czy to ma sens?”, „Czy to nie jest niesamowite?” lub „Zgadzasz się?”

Jeśli masz pytania, zadzwoń do nas. Russell Brunson zwiększył sprzedaż na webinarach o 25%, dodając opcję na końcu webinaru, która pozwala widzom zadzwonić pod numer z konkretnymi pytaniami, które dotyczą zakupu. Uczestnicy zostawiali pytania za pośrednictwem poczty głosowej w Google Voice, ale pamiętaj, że to zobowiązuje Cię do oddzwonienia.

Mniejsze webinary mogą czasami działać lepiej, ponieważ możesz szybciej i dokładniej odpowiedzieć na wszystkie pytania i uwzględnić potencjalne scenariusze. Źródło: JLD z Eofire.com i Neil Patel.

Jasno określ, jakich konkretnych działań oczekujesz od uczestników, ponieważ potrzebują oni prostych instrukcji. To co, dla Ciebie wydaje się oczywiste, dla widza może być skomplikowane. W takiej sytuacji najlepiej wyświetlić zrzuty ekranu kolejnego kroku: „Kliknij przycisk Zamów teraz, aby kupić produkt za pomocą mojego linku. Oto zdjęcie” Źródło: David Siteman Garland i Steven Essa.

Adobe zwiększył wskaźnik konwersji z 1% na 20%, zmieniając całe podejście. Zaprosili do współpracy firmy zewnętrzne, które mają już określoną relację z grupą docelową; nie traktują każdego jako potencjalnego klienta, prowadzą serie webinarów, zapraszając na nie uczestników odpowiednio do tego, na jakim etapie cyklu sprzedaży się znajdują, oferują wersję próbną z codziennym treningiem (CTR na tym etapie wzrósł nawet o 30%).

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.