Jak zwiększyć konwersję i sprzedaży na webinarze?

Konwersja na webinarze

Prowadzisz webinary i chcesz na tym zarobić. Nic dziwnego, prawie każdy chce zwięskszyć sprzedaży na webinarze. Tylko dla osiągnięcia naprawdę dobrych wyników jest możliwe, jeśli zadbasz nie tylko o treść, ale, po pierwsze, o liczbę rejestracji, po drugie, o liczbę odwiedzin, a po trzecie o to, by jak najwięcej uczestników zostali Twoimi klientami.

Dzisiaj mówimy o konwersji i sprzedaży przed i na webinarze.

Jak zwiększyć liczbę rejestracji

Podziel się! Jest to jeden z najbardziej skutecznych przycisków. Zachęć ludzi do udostępniania informacji o webinarze w mediach społecznościowych. Już mówiliśmy, jak masz promować webinar na Facebooku. Oczywiście, zadbaj o odpowiednich uczestników.

Korzystając z reklam na Facebooku, wybierz obrazek bez swojej twarzy.

Strona rejestracji na webinar ma być prosta i zawierać tylko najważniejsze elementy i informacje. Wszystko ma być niezbyt skomplikowane.

Mimo wszystko Neil Patel mówi, że szczegółowy opis webinaru na stronie zapisu na webinar zwiększa liczbę rejestracji: „bardziej szczegółowa wersja opisu webinaru przekonwertowała o 12,8% lepiej niż oryginał.”

W reklamach i stronach rejestracji korzystaj z przycisków, zawierających CTA, czyli wezwania do działania. Przykłady CTA, których możesz użyć:

    • Chcę zapisać się na szkolenie
    • Zapisz się i zdobywaj więcej klientów
    • Chcę na webinar
    • Dołącz do wydarzenia

Zwiększenie frekwencji

Zwiększyć wskaźnik odwiedzin webinaru można, jeśli wcześniej kilka razy poinformować uczestników w e-mailach przed webinarem, że tym razem nie będzie nagrania z webinaru. Nie znaczy to, że masz zrezygnować z nagrywania webinarów. Po co i jak to zrobić najlepsze, przeczytaj tu.

Odpowiedni mailing:
4 dni przed webinarem wyślij wiadomości e-mail do wszystkich,
3 dni przed wyślij e-mail do tych osób, którzy nie otworzyli poprzedni list, ale z innym tematem,
2 dni przed: jeszcze jeden list do tych, kto do tej pory nie przeczytał Twój list,
1 dzień przed: e-mail z przypomnieniem,
następne przypomnienia wyślij 1 godzinę i 15 minut przed wydarzeniem.

Używaj bonusów, które można dostać tylko na webinarze, by podnieść wskaźniki pojawienia się na webinarze. Musi to być naprawdę bardzo cenny bonus i dostępny tylko podczas webinaru. Ewa Wysocka z Mindvalley dzięki temu triku zwiększyła liczbę odwiedzin webinaru do 35%.

Treść o niskiej wartości: Krótkie filmy w e-mailach przedwebinarowych. Mają być krótkie, ale intrygujące.

Optymalne czas webinaru: wtorek, środa, czwartek 10.00, południe, 1.00, 16.00, 20.00. Więcej o tym w artykule Jak ustalić datę i czas webinaru?

Sprzedaży na webinarze. Uczestnik = Klient

Pamiętaj, że webinar na 50 osób i na 500 osób wymaga tyle samo czasu i sił, ale zyski są o wiele większe, niż różnica cen za pokój webinarowy. Dlatego, jeśli wahasz się, jaki plan taryfowy wybrać, bierz ten, gdzie można zaprosić więcej uczestników.

Obejrzyj własne nagrania webinarów, aby zobaczyć i wyeliminować dziwne ruchy, słowa, intonacje, których nie zauważyłeś, ale nie powinieneś następnie tego robić.

Opowiadaj o sobie, swojej biografii jak najmniej. Uczestnicy są tutaj, aby coś zyskać, a nie słuchać, jaki jesteś wspaniały.

Co najmniej 1 slajd na minutę prezentacji. Im więcej, tym lepiej. Przecież jedno z Twoich największych zadań jest utrzymywanie uwagi uczestników. Musisz być lepszy od Netflixa, YouTube’a, Facebooka.

Wspomnij o produkcie, ale nie sprzedawaj go od razu na samym początku.

Odpowiadaj na wszystkie pytania uczestników na samym końcu webinaru. Niech część z Q&A będzie już po tym, jak zaproponujesz swój produkt.

Zaproś moderatora. Zwykle wystarczy jednej osoby. Masz być skupiony na prezentacji, a rozmowy, moderację czatu i kwestie techniczne zostaw dla pomocnika.

Referencje. Opinie klientów można wykorzystać do zwiększania konwersji. Pokaż opinie na stronie sprzedaży i slajdach. Szczególnie na stronie sprzedaży!

Podkreśl korzyści i wyniki, jakie otrzymają. Nie funkcje.

Guru marketingu o sprzdaży na webinarze

Russell Brunson zwiększył zyskowność jednej rejestracji z 9 USD do 16 USD, korzystając z techniki zamknięcia okresu próbnego. Musisz zrobić tak, aby uczestnicy zgodnie skinęli głowami. Przykłady: „Czy to ma sens?”, „Czy to nie jest niesamowite?” lub „Zgadzasz się?”

Jeśli masz pytania, zadzwoń do nas. Russell Brunson zwiększył sprzedaży na webinarach o 25%, dodając opcję na końcu webinaru, która pozwala widzom zadzwonić pod numer z konkretnymi pytaniami, które mają przed zakupem. Zostawiali pytania za pośrednictwem poczty głosowej w Google Voice. Ale pamiętaj, że koniecznie masz zadzwonić do nich.

Mniejsze webinary mogą czasami działać lepiej, ponieważ możesz lepiej odpowiedzieć na wszystkie pytania i uwzględnić wszystkie scenariusze. Źródło: JLD z Eofire.com i Neil Patel.

Jasno określ, co chcesz, aby uczestnicy zrobili dalej. Ludzie potrzebują prostych instrukcji. Chociaż może się to wydawać takie proste i oczywiste, pokaż zrzuty ekranu kolejnego kroku: „Kliknij przycisk Zamów teraz, aby kupić produkt za pomocą mojego linku. Oto zdjęcie” Źródło: David Siteman Garland i Steven Essa.

Adobe zwiększył wskaźnik konwersji z 1% na 20%, zmieniając całe podejście: zaprosili firmy zewnętrzne, które mają już relację z grupą docelową; nie traktują każdego jako potencjalnego klienta, prowadzą serie webinarów, zapraszając na nie uczestników odpowiednio do tego, na jakim etapie cyklu sprzedaży oni są, oferują wersję próbną z codziennym treningiem (CTR na tym etapie wzrósł nawet o 30%).

Chętnie przeczytamy o Twoich trikach, dzięki którym udało Ci się zwiększyć wskaźnik konwersji i sprzedaży na webinarach.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.