Sprzęt do webinarów

Jednym z ważnych etapów w zorganizowaniu spotkań online jest wybór odpowiedniego sprzętu. Przecież wrażenie nawet z najbardziej zachwycającej i niecodziennej prezentacji może być zepsute przez zły dźwięk i niejasny obraz oraz inne problemy techniczne. Dowiedz się, jaki sprzęt do webinaru jest Ci potrzebny.

Więc jaki sprzęt do webinaru jest Ci najbardziej potrzebny?

Aby prowadzić webinar, musisz mieć:

  • komputer połączony z Internetem,
  • kamerę internetową (jeśli będziesz mówić z wideo),
  • słuchawki i mikrofon lub headset.

Komputer

Do prowadzenia webinarów nadaje się każdy nowoczesny komputer. Do webinaru potrzebna jest jedna z przeglądarek:

  • Internet Explorer
  • Google Chrome
  • Mozilla Firefox
  • Safari
  • Opera

Jakość dźwięku i wideo podczas webinaru w dużym stopniu zależy od prędkości Twojego połączenia z Internetem. Jeśli zamierzasz prowadzić webinar z wideo, prędkość Internetu ma być nie mniej niż 2 MB/sek dla prowadzącego i 512 KB/sek dla uczestnika.

Podczas prowadzenia webinarów należy wyłączyć Skype’a, spauzować ładowania i zamknąć niepotrzebne zakładki przeglądarki.

Niezbędny warunek — na Twoim komputerze musi być zainstalowana ostatnia wersja wtyczki Adobe Flash Player. Przeczytać odpowiedzi na możliwe pytania techniczne oraz o tym, jak bezpłatnie zainstalować i zaktualizować Adobe Flash Player możesz na tej stronie.

Kamera internetowa

Mnóstwo komputerów i laptopów są już wyposażone w kamery, których można używać do prowadzenia webinarów. Jednak jakość obrazu jest wyższa, gdy skorzystasz z kamery zewnętrznej. Można ją podłączyć do komputera za pomocą USB lub Firewire.

Jakość obrazu zależy nie tylko od wybranej kamery, ale też od programu do webinarów. W ustawieniach MyOwnConference możesz wybrać, jakiej jakości wideo chcesz transmitować. Gdy pozwala Twoje łącze, możesz korzystać z jakości HD. Ta opcja jest dostępna w każdej taryfie i nie musisz nic więcej dopłacać.

Mikrofon i słuchawki

Mikrofon i słuchawki

Bardzo starannie wybieraj mikrofon i słuchawki. Nawet jeśli Twój webinar jest zachwycający, wszystko jest marne, gdy nikt cię nie usłyszy. Większość komputerów jest wyposażona w mikrofon i głośnik, ale zwykle nie mogą zapewnić wysokiej jakości dźwięku i wywołują efekt echa.

Do prowadzenia webinaru możesz używać zwykłego sprzętu z typem podłączenia USB lub jack. W większości przypadków bardziej nadaje się USB. To daje możliwość otrzymać lepszą jakość dźwięku i efektywnie usuwa szumy zewnętrzne przy pomocy karty dźwiękowej.

Jeśli w Twoim webinarze uczestniczy kilku prelegentów, którzy znajdują się w jednym pokoju, możesz użyć spikerfon. To specjalny sprzęt do webinaru i konferencji, który składa się z mikrofonu i głośnika. Spikerfon pozwala na przesyłanie dźwięku na odległość do 3 metrów. Oprócz tego usuwa też efekt echa i szumy zewnętrzne.

Dodatkowy sprzęt do webinaru

Pamiętaj, by zadbać o prawidłowe oświetlenie. Zobacz, jak wygląda obraz z kamery, może warto zdecydować się na zakup paneli LED i statyw do nich. Dwie sztuki musi wystarczyć.
Cicha mysz to też świetne rozwiązanie.

Teraz kiedy już wiesz, jaki sprzęt ci potrzebny do prowadzenia webinaru, warto pomyśleć o tym, jak przyciągnąć więcej użytkowników.