Wybieramy sprzęt do webinaru

Sprzęt do webinarów

Jednym z ważnych etapów w zorganizowaniu spotkań online jest wybór odpowiedniego sprzętu. Nawet najbardziej zachwycająca i niecodzienna prezentacja może być zepsuta przez zły dźwięk i niejasny obraz oraz inne problemy techniczne. Dowiedz się, jakiego sprzętu do webinaru potrzebujesz. 

 Jaki sprzęt do webinaru jest Ci najbardziej potrzebny?

Aby prowadzić webinar, musisz mieć:

  • komputer połączony z Internetem,
  • kamerę internetową (jeśli będziesz mówić z wideo),
  • słuchawki i mikrofon lub headset.

Komputer

Do prowadzenia webinarów sprawdzi się każdy nowoczesny komputer. Spotkanie możesz prowadzić w jednej z dostępnych przeglądarek:

  • Google Chrome
  • Mozilla Firefox
  • Safari
  • Opera

Jakość dźwięku i wideo podczas webinaru w dużym stopniu zależy od prędkości Twojego połączenia z Internetem. Jeśli zamierzasz prowadzić webinar z wideo, prędkość Internetu nie może być mniejsza niż 2 MB/sek dla prowadzącego i 512 KB/sek dla uczestnika.

Podczas prowadzenia webinarów należy wyłączyć Skype’a, zatrzymać wszelkie ładowania i zamknąć niepotrzebne zakładki przeglądarki.

Więcej informacji o wyborze kamery, mikrofonu i innego sprzętu do prowadzenia webinarów i szkoleń znajdziesz tu.

Kamera internetowa

Mnóstwo komputerów i laptopów są już wyposażonych w kamery, które można używać do prowadzenia webinarów. Jednak jakość obrazu będzie wyższa, gdy skorzystasz z kamery zewnętrznej. Można ją podłączyć do komputera za pomocą USB lub Firewire.

Jakość obrazu zależy nie tylko od wybranej kamery, ale też od programu do webinarów. W ustawieniach MyOwnConference możesz wybrać, jakiej jakości wideo chcesz transmitować. Jeśli Twoje łącze, pozwala na użycie wyższej jakości, możesz nagrywać w HD. Ta opcja dostępna jest w każdej taryfie i nie musisz za nią dodatkowo dopłacać.

Mikrofon i słuchawki

Mikrofon i słuchawki

Bardzo starannie wybieraj mikrofon i słuchawki. Nawet jeśli jakość video jest zachwycająca, jest to bez znaczenia, gdy nikt cię nie usłyszy. Większość komputerów jest wyposażona w mikrofon i głośnik, ale zwykle nie mogą zapewnić wysokiej jakości dźwięku i wywołują efekt echa.

Do prowadzenia webinaru możesz używać zwykłego sprzętu z typem podłączenia USB lub jack. W większości przypadków lepiej sprawdza się wejście USB. Dzięki temu, otrzymasz lepszą jakość dźwięku, a także usunie szumy zewnętrzne przy pomocy karty dźwiękowej.

Jeśli w Twoim webinarze uczestniczy kilku prelegentów, którzy znajdują się w jednym pokoju, możesz użyć spikerfon. To specjalny sprzęt do webinaru i konferencji, który składa się z mikrofonu i głośnika. Spikerfon pozwala na przesyłanie dźwięku na odległość do 3 metrów. Oprócz tego usuwa też efekt echa i szumy zewnętrzne.

Dodatkowy sprzęt do webinaru

Pamiętaj, by zadbać o prawidłowe oświetlenie. Zobacz, jak wygląda obraz z kamery, może warto zdecydować się na zakup paneli LED oraz statywu. Dwie sztuki w zupełności wystarczą.

Cicha mysz to też świetne udogodnienie.

Teraz kiedy już wiesz, jakiego sprzętu potrzebujesz do prowadzenia webinaru, warto pomyśleć o tym, jak przyciągnąć więcej użytkowników.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0