Webinary w 2016

Czego oczekiwać organizatorom webinarów i konferencji online w 2016 roku oraz jak się należy przygotować? Jakie trendy mają wpływ na branżę e-learningu? Sprawdziliśmy fakty i teraz masz możliwość dowiedzieć, jakie są tendencje w webinarach.

Zwiększa się liczba uczestniczenia w webinarach ze smartfonów i tabletów

Według informacji Adobe, w 2015 roku liczba osób, które oglądają wideo ze smartfonów zrosła na 33%. To pozwala dojść do wniosku, że w 2016 roku co raz więcej użytkowników będzie chciało uczestniczyć w wideokonferencjach za pomocą urządzeń mobilnych, ponieważ webinary to są faktycznie wideo strumieniowe. Dlatego właśnie organizatorzy webinarów muszą wybierać platformy do spotkań online, które dostarczają taką możliwość.

uczestniczenia w webinarach ze smartfonów

Nawiasem mówiąc, MyOwnConference wypuściła aplikację mobilną do uczestniczenia w webinarach z tabletów i smartfonów na bazie Android i iOS. Aplikacja jest bezpłatna i dostępna do pobrania z Google PlayApp Store.

Sukces webinaru nie jest możliwy bez promocji na portalach społecznościowych

Sieci społecznościowe nadal szybko się rozwijają. Rośnie liczba użytkowników Facebooka, zwiększa się liczba godzin, spędzana na takich portalach. Jeśli w 2012 roku użytkownik spędzał w różnych sieciach społecznościowych przeciętnie około 90 minut dziennie, to w 2015 roku — już 143 minuty.

Organizatorom webinarów lepiej skorzystać się z tej informacji: anonsować webinary i wideokonferencje, promować wydarzenia, nawiązywać kontakt z uczestnikami webinaru za pomocą sieci społecznościowych.

Ludzie zaczynają martwić się o bezpieczeństwo w sieci

Wyszukiwarki i sieci społecznościowe już potrafią dostać wiele informacji o każdym z użytkowników Internetu: jakie mają zaciekawienia, jakich odpowiedzi szukają, kto są ich przyjaciele itp. To powoduje wzrost zaniepokojenia użytkowników co do prywatności i bezpieczeństwa w sieci. Organizując webinar warto zwrócić na to uwagę i wybrać taką platformę, która niepokoi się o poufności informacji uczestników webinarów.

Na przykład MyOwnConference informuje użytkowników o wykorzystaniu plików cookie. Więcej o tym, co to jest cookie i do czego one służą, można przeczytać tu.

Konferencje online stają popularniejsze

Już od kilku lat wiele konferencji „realnych” sprzedają bilety nie tylko do sali, ale i na transmisję online. Zwiększa się liczba konferencji, które są dostępne tylko w trybie online. Uczestniczenie w konferencjach internetowych jest trendem ostatnich lat. Jest to wygodnie: poświęcić parę godzin, aby dowiedzieć się czegoś nowego na interesujący temat, porozmawiać z kolegami, nie wychodząc jednocześnie z domu lub biura.

Możemy poradzić organizatorom korzystać się z tego trendu i organizować nie tylko webinary, ale i konferencje online, współpracując z innymi organizatorami spotkań o podobnej tematyce.

To są tylko główne trendy, których warto się spodziewać w branże webinarów w 2016 roku. Ale należy też pamiętać, że korzystna treść, rzetelne przygotowywanie i aktywna interakcja z widownią doprowadzi do lepszych wyników, niż pragnienie być na bieżąco ze wszystkimi tendencjami.