Webinary w roku 2019. Jak zadbać o najważniejsze i nie pozostać w tyle

webinary 2019

W 2018 roku prowadzić webinary stało jeszcze wygodniej, zwiększyła się też ogólna liczba uczestników wydarzeń online. Dzisiaj porozmawiamy o tym, czego oczekiwać organizatorom  konferencji online i webinarów w 2019 roku, oraz jak się należy przygotować? Jakie trendy mają wpływ na branżę e-learningu? Sprawdziliśmy fakty i teraz masz możliwość się dowiedzieć, jakie są tendencje w webinarach.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze

Ludzie zaczynają martwić się o bezpieczeństwo w sieci. Wyszukiwarki i sieci społecznościowe już znają prawie wszystko o każdym z użytkowników internetu: jakie ma zaciekawienia, jakich odpowiedzi szuka, jakich ma przyjaciół itp. Organizując webinar, warto zwrócić uwagę na to, czy platforma webinarowa przestrzega przypisów RODO, oznajmić się z polityką prywatności. Ale i sam organizator ma dbać o bezpieczeństwo danych swoich uczestników.

Poznaj najlepsze 10 platform do webinarów i wideokonferencji.

Uczestniczenie w webinarach ze smartfonów i tabletów

webinar na smarfonie

Według informacji Statista już ponad 50% osób ogląda wideo ze smartfonów. To pozwala dojść do wniosku, że w 2019 roku coraz więcej użytkowników będzie chciało uczestniczyć w wideokonferencjach za pomocą urządzeń mobilnych. Dlatego organizatorzy webinarów będą wybierać platform do webinarów z możliwością łatwego i wygodnego uczestniczenia za pomocą tabletu lub smartfona.

Webinary 2019: wygoda i minimalizm

Pamiętajmy, że prosząc o zainstalowanie programów na komputer lub smartfon, możemy zniechęcić część uczestników. A to jest zupełnie niechciany wynik. Więc w tym roku przewaga będzie po stronie tych platform do webinarów, które umożliwiają przeprowadzenie i uczestniczenie w szkoleniach bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania — wszystko ma działać z poziomu przeglądarki.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to warto jak najszybciej poszukać serwisu, który nie wymaga od uczestników webinarów, aby zainstalowali Adobe Flash Player.

Sprawdź, czy łatwo jest trafić na Twoje wydarzenie. Usuń zbędne pola ze strony wejścia na webinar.

Zachowaj minimalizm w brandowaniu pokoju webinarowego i slajdów prezentacji.

Nowe podejście do sprzedaży

Jak sprzedawać na webinarze

Dzisiaj z webinarów coraz częściej korzysta się do reklamy natywnej swojej firmy lub marki. Wiele osób już doszło do wniosku, że skuteczniej jest szkolić i pomagać swoim klientom, niż cały czas mówić o tym, jak wspaniała jest Twoja propozycja.

Storytelling, case study, wywiady z ekspertami — to są właśnie te narzędzia, które muszą pojawić się na Twoich webinarach.

Polecamy przeczytać wpis: W poszukiwaniu storytellingu. Jak wykorzystać storytelling na webinarze?

Aby zawrzeć więcej umów i pokazać, jakie masz świetne produkty, wystarczy w słusznym momencie przekierować uczestników do swojej witryny lub strony zamówienia, pokazując CTA — przyciski z wezwaniem do działania.

Więcej o przyciskach CTA : Jak zwiększyć sprzedaż na webinarze

Wysoka jakość transmisji i nagrania webinaru

wideo z webinaru

Aby uzyskać maksimum korzyści z webinarów, potrzebujesz interaktywności. A żeby nie zniszczyć swój interaktywny webinar, należy zapewnić minimalne opóźnienie transmisji. Coraz więcej serwisów webinarowych będzie inwestować w strumieniowe przesyłanie wideo z najmniejszym opóźnieniem, aby prezenterzy otrzymywali informacje zwrotne od uczestników tak szybko, jak to możliwe, i mogli spokojnie i wygodnie prowadzić dialog między sobą.

Ponadto wielu osób aktywnie korzysta z webinarów w swojej strategii wideomarketingowej, więc jakość nagrania odgrywa ogromną rolę. Jeśli planujesz sprzedawać swoje nagrania, sprawdź, czy możesz nagrywać w jakości 2K lub nawet Ultra HD.

Nacisk na promocję webinarów w sieciach społecznościowych

webinary w sieciach społecznościowych

 

Sukces webinaru nie jest możliwy bez promocji na portalach społecznościowych.

Sieci społecznościowe nadal szybko się rozwijają. Rośnie liczba użytkowników Facebooka, zwiększa się liczba godzin, spędzana na Instagramie.

Organizatorom webinarów lepiej skorzystać się z tej możliwości: anonsować webinary i wideokonferencje, promować wydarzenia, nawiązywać kontakt z uczestnikami webinaru za pomocą sieci społecznościowych.

Dlatego czytamy Promocja wydarzenia na Facebooku krok po kroku oraz Instagram jako narzędzie do promocji webinarów i wydarzeń. Jak przyciągać użytkowników? I zaczynamy już teraz ulepszać swoją strategię promowania webinarów.

Konferencje online stają się popularniejsze

Już od kilku lat konferencje „offline” sprzedają bilety nie tylko do sali, ale i na transmisję online. Zwiększa się liczba konferencji, które są dostępne tylko w trybie online. Uczestniczenie w konferencjach internetowych jest trendem ostatnich lat. Jest to wygodnie: poświęcić parę godzin, aby dowiedzieć się czegoś nowego na interesujący temat, porozmawiać z kolegami, nie wychodząc z domu lub biura.

Możemy poradzić organizatorom korzystać się z tego trendu i organizować nie tylko webinary, ale i konferencje online, współpracując z innymi organizatorami spotkań o podobnej tematyce. Oczywiście masz sprawdzić, czy platforma do webinarów pozwala na zorganizowanie spotkań dla kilku tysięcy uczestników.

To są tylko główne trendy, których warto się spodziewać w branże webinarów w 2019 roku. Ale należy też pamiętać, że ciekawe treści, rzetelne przygotowywanie i aktywna interakcja z widownią prowadzi do lepszych wyników, niż pragnienie być na bieżąco ze wszystkimi tendencjami.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
1