Webinary w 2019 roku. Jak zadbać o najistotniejsze rzeczy i nie pozostać w tyle

webinary 2019

W 2018 roku prowadzenie webinarów stało się jeszcze wygodniejsze, dlatego, że zwiększyła się też ogólna liczba uczestników wydarzeń online. Dzisiaj porozmawiamy o tym, czego możemy oczekiwać od organizatorów konferencji online i webinarów w 2019 roku, oraz jak należy się do nich przygotować? Jakie trendy mają wpływ na branżę e-learningu? Sprawdziliśmy fakty i teraz przekazujemy Wam, jakie są tendencje w webinarach.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze

Ludzie zaczynają troszczyć się o bezpieczeństwo w sieci. Wyszukiwarki i sieci społecznościowe wiedzą już prawie wszystko o każdym z użytkowników Internetu: jakie ma zainteresowania, jakich odpowiedzi szuka, kto jest jego przyjacielem itp. Organizując webinar, warto zwrócić uwagę na to, czy platforma webinarowa przestrzega przypisów RODO, zapoznać się z polityką prywatności. Ważne jest, aby organizator dbał o bezpieczeństwo danych swoich uczestników.

Poznaj najlepsze 10 platform do webinarów i wideokonferencji.

Uczestniczenie w webinarach ze smartfonów i tabletów

webinar na smarfonie

Według informacji Statista już ponad 50% osób ogląda wideo ze smartfonów. To pozwala wywnioskować, że w 2019 roku coraz więcej użytkowników będzie chciało uczestniczyć w wideokonferencjach za pomocą urządzeń mobilnych. Dlatego organizatorzy webinarów będą wybierać platformy do webinarów z możliwością łatwego i wygodnego uczestniczenia za pomocą tabletu lub smartfona.

Webinary 2019: wygoda i minimalizm

Pamiętajmy, że prosząc o zainstalowanie programów na komputer lub smartfon, możemy zniechęcić dużą ilość uczestników. A to jest zupełnie niepożądany kierunek działań. Dlatego w tym roku przewaga będzie po stronie tych platform do webinarów, które umożliwiają przeprowadzenie i uczestniczenie w szkoleniach bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania — wszystko powinno działać z poziomu przeglądarki.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to warto jak najszybciej poszukać serwisu, który nie wymaga od uczestników webinarów, aby zainstalowali Adobe Flash Player.

Sprawdź, czy łatwo jest trafić na Twoje wydarzenie. Usuń niepotrzebne pola i elementy ze strony wejścia na webinar. Powinieneś maksymalnie ułatwić użytkownikom znalezienie najważniejszych informacji.

Zachowaj minimalizm w brandowaniu pokoju webinarowego i slajdów prezentacji.

Nowe podejście do sprzedaży

Jak sprzedawać na webinarze

Dzisiaj webinary coraz częściej wykorzystuje się do reklamy natywnej swojej firmy lub marki. Wiele osób doszło do wniosku, że skuteczniej jest szkolić i pomagać swoim klientom, niż cały czas zachwalać swoją propozycję.

Storytelling, case study, wywiady z ekspertami — to są właśnie te elementy, które powinny pojawić się na Twoich webinarach.

Polecamy przeczytać wpis: W poszukiwaniu storytellingu. Jak wykorzystać storytelling na webinarze?

Aby zdobyć więcej umów i pokazać, swoją atrakcyjną ofertę, wystarczy w odpowiednim momencie przekierować uczestników do swojej witryny lub strony zamówienia, pokazując CTA — przyciski z wezwaniem do działania.

Więcej o przyciskach CTA: Jak zwiększyć sprzedaż na webinarze

Wysoka jakość transmisji i nagrania webinaru

wideo z webinaru

Aby uzyskać maksimum korzyści z webinarów, potrzebujesz interaktywności. Żeby nie zniszczyć swojego j interaktywnego webinaru, należy zapewnić minimalne opóźnienie transmisji. Coraz więcej serwisów webinarowych inwestuje w strumieniowe przesyłanie wideo z najmniejszym możliwym opóźnieniem, aby prezenterzy otrzymywali informacje zwrotne od uczestników tak szybko, jak to możliwe, i mogli spokojnie i wygodnie prowadzić dialog między sobą.

Ponadto wiele osób aktywnie korzysta z webinarów w swojej strategii wideomarketingowej, więc jakość nagrania odgrywa ogromną rolę. Jeśli planujesz sprzedawać swoje nagrania, sprawdź, czy możesz nagrywać w jakości 2K lub nawet Ultra HD.

Nacisk na promocję webinarów w sieciach społecznościowych

webinary w sieciach społecznościowych

 

Sukces webinaru nie jest możliwy bez promocji na portalach społecznościowych.

Sieci społecznościowe nadal szybko się rozwijają. Rośnie liczba użytkowników Facebooka, a także zwiększa się liczba godzin, spędzana na Instagramie.

Wszystkim organizatorom webinarów polecamy: anonsować webinary i wideokonferencje, promować wydarzenia, nawiązywać kontakt z uczestnikami webinaru za pomocą sieci społecznościowych.

Dlatego czytamy Promocja wydarzenia na Facebooku krok po kroku oraz Instagram jako narzędzie do promocji webinarów i wydarzeń. Jak przyciągać użytkowników? I zaczynamy już teraz ulepszać swoją strategię promowania webinarów.

Konferencje online stają się popularniejsze

Już od kilku lat tradycyjne konferencje sprzedają bilety nie tylko do sali, ale także na transmisję online. Zwiększa się liczba konferencji, które są dostępne tylko w trybie online. Uczestniczenie w takich spotkaniach jest trendem ostatnich lat. To wygodne rozwiązanie: możesz poświęcić parę godzin, aby dowiedzieć się czegoś nowego na interesujący temat, porozmawiać z kolegami, jednocześnie nie wychodząc z domu lub biura.

Jak przeprowadzić zdalną lekcję dla 30-osobowej klasy?

Radzimy organizatorom, żeby korzystali z tego trendu i organizowali nie tylko webinary, ale i konferencje online, współpracując z innymi organizatorami spotkań o podobnej tematyce. Oczywiście najpierw powinieneś sprawdzić, czy platforma do webinarów pozwala na zorganizowanie spotkań dla kilku tysięcy uczestników.

Są to tylko główne trendy, których można się spodziewać w branży webinarów w 2019 roku. Jednak należy pamiętać, że ciekawe treści, rzetelne przygotowywanie i aktywna interakcja z widownią skutkuje lepszymi wynikami, niż pragnienie bycia na bieżąco ze wszystkimi tendencjami.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2