Webinary dla lekarzy. Plusy prowadzenia webinarów w branży ochrony zdrowia

Webinary dla lekarzy

Zdecydowałeś się na zorganizowanie webinaru dla lekarzy, ale nie wiesz od czego zacząć? Dzisiaj pomożemy Ci w prawidłowej organizacji i bezproblemowym przeprowadzeniu webinaru. Postępując zgodnie z poniższymi wskazówkami i uważnie analizując każdy krok, możesz zamienić internetową konferencję medyczną w miejsce spotkań współpracowników. Taki sposób komunikacji może być okazją do wymiany wiedzą z uznanymi ekspertami, metodą zapraszania do współpracy firm farmaceutycznych, a także źródłem stałego dochodu.

Po co prowadzić webinary dla lekarzy?

W dziedzinie medycyny konferencje, sesje plenarne i kongresy od dawna są popularną formą spotkań i szkoleń. Ale co najmniej od kilku lat stało się oczywiste, że takie spotkania nie zawsze są wygodne dla uczestników i organizatorów. Duża odległość, którą musi pokonać uczestnik, żeby dostać się na konferencję oraz wysokie koszty organizacji sprawiły, że jest to nieopłacalne. Cóż, m.in. dlatego takie spotkania są już coraz rzadziej organizowane.

Zatem co ma zrobić organizator, który musi jakoś komunikować się z innymi ekspertami, dzielić się doświadczeniami i rozwijać swoją wiedzę? Oczywiście podobnie jak w przypadku innych profesji, lekarze powinni skorzystać z możliwości komunikacji online.

Wielu lekarzy, którzy skorzystali z komunikacji webinarowej, może zapewnić, że jest to wygodne i wcale nie tak skomplikowane rozwiązanie.

Plusy prowadzenia webinarów w branży ochrony zdrowia

Wśród najważniejszych zalet i możliwości prowadzenia webinarów medycznych można wymienić:

  • łatwość organizacji
  • niski koszt zarówno dla organizatorów, jak i uczestników
  • możliwość zebrania większej grupy uczestników i przedstawicieli stowarzyszeń medycznych, a także najlepszych lekarzy
  • możliwość przeprowadzania transmisji online operacji medycznych
  • indywidualne konsultacje dla pacjentów i zaawansowane szkolenia dla lekarzy
  • wygodny format komunikacji między firmami farmaceutycznymi i aptekami

webinary dla dentysty

Jakie są główne etapy przygotowania webinaru medycznego?

Nie da się ukryć, że przygotowanie do spotkania online różni się od przygotowania do tradycyjnych wydarzeń. W tym przypadku dbałość o aspekty techniczne jest nie mniej ważna niż dostarczone informacje.

Jak zorganizować pojedyncze wydarzenie online lub jednorazowy webinar nie przepłacając?

W jaki sposób webinary pomagają psychologom więcej zarabiać?

Zdecyduj o celach i formacie komunikacji

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić przed organizacją webinaru, jest zastanowienie się, dlaczego właściwie chcesz go prowadzić? Nawet jeśli odpowiedź wydaje się oczywista, pomyśl nad nią dłużej. Weź pod uwagę, że spotkanie online przeprowadzone w celu zaprezentowania nowego leku będzie się różnić od szkoleń mających na celu wymianę doświadczeń z lekarzami z innego kraju.

Dlaczego jest to takie istotne? Przyszła strategia organizacji webinarów będzie zależeć od obranego przez Ciebie celu. W zależności od tego powinieneś wybrać format przedstawienia treści, np.: prezentację slajdów, dyskusję panelową między ekspertami ds. zdrowia lub zorganizować spotkanie z pacjentami na zasadach popularnego Q&A. A może zależy Ci na transmisji wideo z sali operacyjnej? Wtedy jedynie musisz skupić się na właściwym ustawieniu kamer. 

Zdefiniuj temat i odbiorców docelowych

Różnica między wydarzeniami na żywo a webinarami dotyczy głównie ilości przekazywanych informacji. W przypadku konferencji im więcej treści przekazanych tym lepiej. Organizując webinar, nie kieruj się tą zasadą. Wybierz temat, który dotyczy jednego aspektu i zastosuj regułę: jeden webinar to jedna poruszona kwestia.

To samo dotyczy uczestników. Nie da się ukryć, że pokusa zebrania jak największej liczby uczestników na jeden webinar jest wielka, mimo to staraj się tworzyć mniejsze grupy. Na przykład możesz przeprowadzić oddzielne spotkanie online dla dyrektora szpitala, a na inny webinar zaproś ordynatorów oddziałów. Taki sposób pozwala na zgromadzenie większej liczby uczestników i opinii.

Pamiętaj, aby stworzyć „portret” potencjalnego klienta. Odpowiedz na pytania: kim on jest? czym się zajmuje? w jaki sposób odbiera informacje? Bądź w stałym kontakcie z przedstawicielami wybranych grup odbiorców. Będziesz mógł zebrać odpowiedzi na wyżej wymienione pytania i dzięki temu określisz format prezentacji materiału.

Jak i dlaczego prowadzić webinary w IT?

Beauty webinary — szansą na promocję usług i produktów

Zaplanuj swój występ

Plan webinaru jest jednym z kluczowych etapów organizacji webinaru. Nawet jeśli masz doświadczenie w wystąpieniach publicznych, opisz główne punkty webinaru. Użytkownicy przychodzą na spotkanie online głównie po konkretną wiedzę i będą rozczarowani, jeśli nie usłyszą o tym, co wcześniej im obiecałeś.

Przygotuj dodatkowe materiały

Podczas webinaru należy zwrócić uwagę na częstą zmianę prezentowanych treści. Prezentacje wizualne, tabele, filmy i inne pliki przyciągają uwagę odbiorców i uzupełniają temat.

Zdecyduj o kwestiach technicznych

Wszystkie poprzednie starania mogą pójść na marne, jeśli podczas webinaru nagle pojawią się problemy ze sprzętem lub wcześniej wybraną platformą webinarową. W sieci dostępnych jest wiele bezpłatnych usług, ale przez to najczęściej są na nich awarie i przerywanie łącza. Aby zorganizować profesjonalne spotkanie online, lepiej jest użyć sprawdzonej platformy webinarowej o wysokiej jakości świadczonych usług.

Usługa webinaru MyOwnConference jest wysoce niezawodna i stabilna. Dzięki najnowszej technologii działa bez zakłóceń i opóźnień.

Niezależnie od wybranej platformy webinarowej, zadbaj o stabilny szybki Internet i sprzęt wysokiej jakości.

Promuj webinary medyczne

Szczególną uwagę należy zwrócić na kwestię przyciągania użytkowników. Użyj wszystkich możliwych kanałów, aby zareklamować swoje wydarzenie. Stwórz listę potencjalnych klientów – blogi, strony tematyczne, fora, sieci społecznościowe. Ale nie zapomnij o dotychczasowej opracowanej bazie kontaktów. Dzwonienie do zaprzyjaźnionych użytkowników i wysyłanie im specjalnych zaproszeń mailowych może być wydajniejsze niż wszystkie wymienione wcześniej metody.

Przeprowadź webinar próbny

Nawet jeśli zostaniesz doświadczonym webinarzystą, potrzeba próbnych transmisji nie zniknie – sprawdzenie sprzętu i krótki webinar testowy zabezpieczy Twoje wydarzenie przed wieloma problemami. A jeśli to Twój pierwszy webinar, tym bardziej przeprowadź próbę z przyjaciółmi lub krewnymi, nagraj film z wystąpienia testowego i przeanalizuj go. Pomoże Ci to wybrać najbardziej odpowiednie tempo, intonację głosu itp. Jeśli podczas wydarzenia będą obecni również inni mówcy, spotkaj się z nimi wcześniej w pokoju webinarowym, aby przedyskutować wszystkie kwestie na wspólnej próbie.

Z tego przewodnika dowiesz się, jak zrobić wspólną transmisję na żywo w MyOwnConference.

Po analizie wszystkich etapów, które dla Ciebie wyszczególniliśmy w tym wpisie, możesz zorganizować profesjonalny webinar dla lekarzy, organizacji medycznych i pacjentów. Aby cały proces przebiegł szybciej i bardziej fachowo, zaproś moderatora na wydarzenie i przekaż część obowiązków innym.

Więcej wskazówek na temat przygotowania webinaru można znaleźć tutaj.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
1