Co to jest webinar

Istnieje wiele narzędzi marketingowych. Celem jednych jest przyciągnięcie klientów, inne służą, by ich zatrzymać, trzecie pomagają w sprzedażach, czwarte — w badaniach grupy docelowej. Webinar to narzędzie, które może pomóc w osiągnięciu minimum 7 zadań marketingowych.

1. Zwiększenie bazy leadów

Uczestniki webinaru nadają swój e-mail podczas rejestracji. Są oni zaintrygowani tematem i ewentualnie zainteresowani Twoją propozycją. Nawet jeśli użytkownik nie odwiedzi Twój webinar, i tak otrzymasz jego dane kontaktowe. Taką informację można wykorzystać do celów e-mail marketingu, konfigurując kolejki listów dla mailingu.

2. Zwiększenie wiedzy o grupie docelowej

Webinary pozwalają, byś rzetelnie zbadał grupę docelową. Podczas transmisji można zrozumieć, jakie mają problemy i czego pragną Twoi słuchacze. W rezultacie potrafisz tworzyć efektywniejsze reklamy i materiały.

3. Konwersja leadów i klientów

Z webinarów można korzystać, aby sprzedawać trudne towary. Na przykład dla laptopów w tym nie ma potrzeby, ale dla serwisów online i tworzenia stron internetowych webinary nadają się jak najbardziej.

Webinary są mniej skuteczne od spotkań osobistych, ale są też i bardziej oszczędne. Cykl webinarów sprzedających można prowadzić mniej niż za 100 złotych miesięcznie (nie licząc pensji prezentera). Oprócz tego webinary są maksymalnie podobne do komunikacji osobistej. Kiedy potencjalni klienci zobaczą Cię na własne oczy, to jest dla nich o wiele łatwiej kupić coś od Ciebie.

4. Wyróżnienie się wśród konkurentów

Blog mają 80% firm pracujących w Internecie, a z webinarów korzystają tylko 5%. Regularnie prowadząc webinary, możesz świetnie wyróżnić się na tle konkurencji.

5. Budowanie zaufania

Webinar, który zawiera korzystne i ciekawe informacji, pomogą Ci wyglądać jako profesjonalista, do którego można zwrócić się z prośbą o poradę. W trakcie webinaru uczestnicy bliżej poznają firmę i jej pracowników. W rezultacie mają więcej zaufania do firmy.

6. Poprawić content marketing

Prowadzenie webinarów to możliwość urozmaicenia treści. Można korzystać z nich nawet po zakończeniu transmisji. Po webinarze rozmieść nagranie na YouTube, a materiały prezentacji na SlideShare. W ten sposób zwiększysz liczbę widzów.

7. Przeanalizować kroki CRM

Webinary są wymierne. Możesz przeanalizować każdy krok: zarejestrowane na webinar osoby — użytkownicy — potencjalni klienci — klienci. Śledzenie tych wskaźników jest możliwe za pomocą Google Analytics.

Dodaj webinary do swojej strategii marketingowej.