Webinary jak narzędzie internet-marketingu

Co to jest webinar

Istnieje wiele narzędzi marketingowych dostępnych na rynku. Jednego z nich używamy, żeby t przyciągnąć klientów, kolejnego natomiast, żeby ich zatrzymać, trzecie pomaga w sprzedaży, a czwarte — w badaniach grupy docelowej. Webinar to narzędzie, które może pomóc w osiągnięciu conajmniej 7 zadań marketingowych.

1. Zwiększenie bazy leadów

Uczestnicy i webinaru podają swój e-mail podczas rejestracji. Są oni zaintrygowani tematem i ewentualnie zainteresowani Twoją propozycją. Nawet jeśli użytkownik nie odwiedzi Twojego webinaru, i tak otrzymasz jego dane kontaktowe. Taką informację można wykorzystać do celów e-mail marketingu, konfigurując kolejki listów dla mailingu.

2. Zwiększenie wiedzy o grupie docelowej

Webinary pozwalają, byś rzetelnie zbadał grupę docelową. Podczas transmisji można zrozumieć, jakie mają problemy i czego pragną Twoi słuchacze. W rezultacie będziesz potrafił tworzyć efektywniejsze reklamy i materiały.

3. Konwersja leadów i klientów

Z webinarów można korzystać, aby sprzedawać “trudne” towary. Na przykład jeśli chcesz sprzedać laptopa, to taka forma promocji jest zbędna,, ale jeśli chcesz rozpromować serwis online i tworzenie stron internetowych, webinary nadają się jak najbardziej.

Webinary są mniej skuteczne od spotkań osobistych, ale są też i bardziej oszczędne. Cykl webinarów sprzedażowych można prowadzić za mniej niż 100 złotych miesięcznie (nie licząc pensji prezentera). Oprócz tego webinary są bardzo podobne do komunikacji osobistej. Kiedy potencjalni klienci zobaczą Cię na własne oczy, to łatwiej jest im podjąć decyzję o zakupie produktu lub usługi, którą oferujesz. 

4. Wyróżnienie się wśród konkurentów

Bloga posiada ponad 80% firm pracujących w Internecie, a z webinarów korzysta tylko 5%. Regularnie prowadząc webinary, możesz świetnie wyróżnić się na tle konkurencji.

5. Budowanie zaufania

Webinary, które zawierają korzystne i ciekawe informacje, pomogą Ci wyglądać jak profesjonalista, do którego można zwrócić się z prośbą o poradę. W trakcie webinaru uczestnicy bliżej poznają firmę i jej pracowników. W rezultacie mają więcej zaufania do firmy.

6. Popraw content marketing

Prowadzenie webinarów to możliwość urozmaicenia treści. Można korzystać z nich nawet po zakończeniu transmisji. Po webinarze zamieść nagranie na YouTube, a materiały prezentacji na SlideShare. W ten sposób zwiększysz liczbę widzów.

7. Przeanalizować kroki CRM

Webinary są wymierne. Możesz przeanalizować każdy krok: liczbę osób zarejestrowanych na webinar — użytkowników — potencjalnych klientów — Twoich klientów. Śledzenie tych wskaźników jest możliwe za pomocą Google Analytics.

Dodaj webinary do swojej strategii marketingowej.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0