Webinary w B2B — jak wypromują Twój biznes i po co z nich korzystać?

Webinary w B2B

Gdybyś mógł użyć tylko jednego narzędzia do promocji B2B, co byś wybrał? Zdecydowanie się na wykorzystanie jednego sposobu może być niemożliwe. Niektóre metody mają na celu przyciągnięcie klientów, inne służą do ich utrzymania, pomocy w sprzedaży, albo są stosowane w badaniu grupy docelowej. Jednak webinary są jednym z niewielu narzędzi marketingu internetowego, które pozwalają komunikować się w czasie rzeczywistym z odbiorcami. Organizowanie spotkań w takim formacie pomaga w pracy nad siedmioma najważniejszymi celami, przed którymi stoi B2B.

W jaki sposób webinary mogą pomóc biznesowi i jak sprawić, by działały skutecznie?

1. Zwiększenie bazy leadów

Aby zapoznać się i nawiązać relacje z potencjalnym partnerem, nie zawsze trzeba rozdawać wizytówki na wystawach. Wykorzystaj fakt, że webinary są jednym z najbardziej skutecznych sposobów generowania leadów. Wybierz temat związany z Twoim B2B. Na przykład, jeśli Twoja firma świadczy usługi księgowe i podatkowe, przeprowadź webinar na temat najnowszych przepisów podatkowych. Zainteresowani potencjalni uczestnicy webinaru podają swój e-mail podczas rejestracji. Są zaintrygowani tematem i ewentualnie zaciekawieni Twoją propozycją. Nawet jeśli użytkownik nie weźmie udziału w Twoim webinarze, i tak otrzymasz jego dane kontaktowe. Taką informację można wykorzystać do celów e-mail marketingu, konfigurując kolejki listów mailingowych.

2. Zwiększenie wiedzy o grupie docelowej

Webinary pozwalają rzetelnie zbadać grupę docelową. Podczas transmisji można zaobserwować, jakie problemy i pragnienia mają Twoi słuchacze. W rezultacie nauczysz się tworzenia efektywniejszych reklam i materiałów.

Podczas transmisji zadawaj wiele pytań i zwracaj uwagę na odpowiedzi uczestników, które są udzielane w ankietach lub na czacie. Pomoże to ocenić, czy materiały i treści publikowane przez Ciebie są dla nich przydatne i interesujące. Oczywiście jest to proces czasochłonny, ale taka analiza pomaga w rozwoju biznesu, z perspektywy potrzeb klienta.

3. Konwersja leadów i klientów poprzez webinary w B2B

Z webinarów można korzystać, aby sprzedawać „trudne” towary. Serwisy online, tworzenie stron internetowych, profesjonalny sprzęt i usługi z SEO to tylko niektóre obszary, w których webinary radzą sobie lepiej niż większość metod promocji. Dotyczy to głównie złożonych produktów, które zwykle nie są kupowane pośpiesznie. Nabywca rozważnie wybiera, negocjuje, zastanawia się, a dopiero potem podejmuje decyzję. Czasami dokonanie zakupu zajmuje więcej niż miesiąc.

Warto zauważyć, że webinar nie jest zwykłym pojedynczym wydarzeniem. Takie spotkanie pozwala kilkukrotnie kontaktować się z jedną osobą: podczas zaproszenia na webinar, rejestracji, w listach z przypomnieniami, na webinarze i po spotkaniu. Przed wydarzeniem uczestnicy już wiedzą o Tobie trochę i to bardzo dobry początek. Następnie, kiedy potencjalni klienci poznają Cię, to łatwiej jest im podjąć decyzję o zakupie produktu lub usługi, którą oferujesz. 

4. Wyróżnienie się wśród konkurentów

Dziś nie zaskoczysz nikogo blogiem, który znajduje się praktycznie we wszystkich witrynach B2B. Webinary do szkoleń i promocji Twojej marki nadal nie są tak popularne? Nie jest to powód do radości, ponieważ dzięki tej opcji Twoja firma zwiększy zasięg i zainteresowanie odbiorców. Pamiętaj, że nie wszystko stracone. Możesz także przyciągnąć osoby, które nie chcą / nie lubią czytać. Jak to zrobić? Regularnie prowadź webinary, a wyróżnisz się na tle konkurencji.

5. Budowanie zaufania za pomocą B2B webinarów

Webinary to świetny sposób na zdobycie zaufania odbiorców i możliwość udowodnienia im swojej wiarygodności. Jest to jeden z kluczowych czynników, dzięki którym inna firma może zostać Twoim klientem.

Ponieważ prowadzenie i promowanie webinariów odbywa się online, w sieci pozostaje wiele śladów o Twoim wydarzeniu. Dzięki temu Twoja marka zaczyna być lepiej rozpoznawana.

Za pomocą webinarów można organizować szkolenia dla pracowników i klientów bez dużych wydatków — to ogromna zaleta dla Ciebie.

Webinary, które zawierają korzystne i ciekawe informacje, pomogą Ci prezentować się, jak na profesjonalistę przystało. Dzięki temu pokażesz, że każdy może zwrócić się do Ciebie z prośbą o poradę. W trakcie webinaru uczestnicy bliżej poznają firmę i jej pracowników. W rezultacie nabierają więcej zaufania.

6. Webinary w B2B poprawią content marketing

Prowadzenie webinarów to możliwość urozmaicenia treści. Korzystaj z tego nawet po zakończeniu transmisji. 

Na przykład możesz:

  • po webinarze zamieścić nagranie na YouTube;
  • promować wideo na Instagramie, LinkedInie, Facebooku;
  •  podzielić się prezentacją na SlideShare;
  • napisać transkrypcję webinaru i wykorzystać fragmenty swojego wykładu do publikowania w mediach społecznościowych;
  • utworzyć serię postów na blogu;
  • wysłać wideo uczestnikom webinaru i tym, którzy nie mogli przyjść.

 W ten sposób zwiększysz liczbę widzów.

7. Zwiększenie sprzedaży

Webinary B2B pomagają zwiększyć sprzedaż, zwiększając zasięg na arenę międzynarodową. Ponieważ przedstawiciele firm z różnych krajów mogą uczestniczyć w konferencjach online, łatwiej będzie Ci wejść na nowe rynki.

Podczas tworzenia webinaru najważniejsze jest podkreślenie wyjątkowości swojej propozycji. Skoncentruj się na tym, jak możesz pomóc potencjalnym klientom. Oprzyj się pokusie przejścia od razu do propozycji komercyjnej. Uczestnicy raczej nie będą zadowoleni z takiego podejścia i prawie na pewno opuściliby webinar. Pamiętaj, że najpierw musisz zdobyć ich zaufanie, oferując cenne informacje. Cel — zorganizować webinar, który przede wszystkim pomoże użytkownikom.

Kiedy wreszcie mogę sprzedawać?

Chociaż radzimy nie naciskać i nie spieszyć się ze sprzedażą, rozumiemy też, że to jest bardzo ważny aspekt. Czekanie do końca spotkania również nie jest dobrym pomysłem.

Dodaj przyciski sprzedaży do webinaru z chwytliwym tekstem i ładnym obrazem. Skonfiguruj pokój do spotkania, aby po jego zakończeniu uczestnicy trafili na Twoją witrynę.

Przygotuj 1-2 slajdy z informacjami o swoim produkcie i krótko opisz swoją ofertę. Dobrym rozwiązaniem jest zrobienie tego przed przystąpieniem do odpowiedzi na pytania uczestników. Wielu uczestników opuszcza spotkanie podczas pytań i odpowiedzi, dlatego warto wyświetlać przyciski wezwania do działania, gdy wciąż jest wiele osób.

Jak zrobić komercyjne webinarium i go nie spartaczyć?

Jak zrobić, aby wszystko zadziałało?

Webinary i B2B są świetnym duetem. Aby wszystko działało zgodnie z oczekiwaniami, upewnij się, że:

  • wybrałeś wiarygodną platformę webinarową;
  • przygotowałeś praktyczne informacje, które są interesujące dla Twojej grupy docelowej;
  • nauczyłeś się korzystać z interaktywnych narzędzi do webinarów
  • usunąłeś nadmiar nieprzydatnych informacji z prezentacji i zdążysz opowiedzieć o wszystkim w +/- 40 minut;
  • napisałeś przybliżony scenariusz, kilka żartów i wszystko przećwiczyłeś;
  • promujesz webinar za pomocą odpowiednich kanałów.

Webinary są teraz narzędziem zapewniającym najwyższe współczynniki konwersji. I chociaż B2B zaczął stosunkowo niedawno korzystać z webinarów, ostatnie miesiące pokazały, że jest to skuteczny, a czasem jedyny sposób komunikowania się ze stałymi klientami i najlepsza metoda pozyskiwania nowych. Właściwe planowanie i promocja webinarów pomogą Ci być o kilka kroków przed konkurencją.

Aby sprawdzić, jak wszystko działa, możesz teraz przetestować platformę MyOwnConference za darmo. Nasz dział obsługi klienta chętnie odpowie na wszystkie pytania.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0