Jak wdrożyć webinary w swojej strategii wideomarketingowej?

video marketing

W 2017 roku wideomarketing można było spotkać wszędzie. Spot, DiY, vlog, webinar i prezentacja, internetowe wywiady — to są jeszcze nie wszystkie formy wideomarketingu. O tym temacie mówili na konferencjach, prowadzili badania i eksperymenty. I w 2018 roku popularność wideomarketingu tylko się zwiększy. Ten, kto potrafi zaoferować ciekawy i ładny filmik, w taki sposób może wyróżnić swoją markę, a znaczy, dostanie więcej subskrybentów i klientów.

Więc jeśli wciąż nie zrobiłeś tego, w najbliższych latach po prostu musisz wdrożyć wideomarketing. Skorzystaj z mocy obrazu video zarówno do budowaniu świadomości marki, jak i do wzrostu sprzedaży.

W jaki sposób mogą pomóc webinary i konferencje online?

Nagrania Twoich wydarzeń online to właśnie jest już kontent wideo. Dlatego organizatorzy webinarów mają mniej kłopotu, ponieważ nie muszą tracić dużo czasu na tworzenie filmu: napisanie tekstu, sprzęt, nagrywanie są już za Tobą.

Jeśli stale prowadzisz webinary, to pewnie już masz wielką kolekcję nagrań z poprzednich wydarzeń online. Wystarczy pobrać je z panelu użytkownika w platformie do webinarów, następnie skorzystać z programu do montażu filmów i zrobić z tego krótkie filmiki, na przykład, dla swojego kanału na YouTube. Sytuacja jest taka, że długie wideo (a webinar zwykle trwa około godziny) bez możliwości interakcji zniechęca niektórych użytkowników. Zatem, jeśli chcesz, by Twój filmik oglądali do końca, zadbaj, by trwał nie więcej niż 30 minut.

Obejrzyj nagrania swoich webinarów. Na pewno znajdziesz fragmenty, których usunięcie tylko poprawi jakość materiału: sprawdzenie dźwięku, przedstawienia siebie i zapoznanie się z uczestnikami, odpowiedzi na pytania techniczne. Niech ten filmik będzie dynamiczny i ciekawy do oglądania.

Jak można zastosować nagrania webinarów w wideomarketingu?

Dodaj nagranie do sieci społecznościowych

Wiemy o tym, jak ważne teraz są portali społecznościowe. Według ostatnich badań z sieci społecznościowych korzysta 2,8 miliardy osób, które każdego dnia oglądają 100 milionów godzin wideo.

Więc warto załadować nagrania swoich webinarów chociaż na Facebook i YouTube. To pomoże Ci urozmaicić kontent, przyciągnąć więcej subskrybentów i zwiększ zasięg odbiorców docelowych.

Poprzez udostępnianie wideo na kanale swojej firmy sprawisz, że osoby zainteresowane rozwiązaniami, które proponujecie, będą oglądać te filmiki, komentować, dzielić się nimi w różny sposób. Każdy potrafi znaleźć swoich subskrybentów, tylko warto jeszcze pamiętać o regularność, dobre opisy pod filmem, powagę do widzów, odpowiedzi na czacie, a może i o moderację.

Dodaj kilka minut z webinaru na stronę rejestracji

Według danych Unbounce umieszczenie wideo na stronie docelowej może zwiększyć liczbę konwersji o 80%. Są na to kilka powodów. Z jednej strony, w taki sposób użytkownik spędza na stronie więcej czasu, a znaczy, że potrafi naprawdę zapoznać się z propozycją i prawdopodobnie zrobić to, czego od niego chcemy.

Z drugiej strony, jeśli pokażemy siebie i innych pracowników firmy w filmiku, łatwiej będzie nam zdobyć zaufanie użytkownika i chętniej zostawi on swoje dane kontaktowe.

Dodaj nagranie z webinaru w blog

Napisz w swoim blogu wpis i dodaj do niego nagranie z webinaru. Tekst ma być krótki, ale zawierać frazy kluczowe. Takie proste działania pomogą w promocji witryny w wynikach wyszukiwania (SEO).

Zaletą tego podejścia jest to, że, wyszukiwarki uwzględniają tak zwane czynniki behawioralne: czas, spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń. Teraz wyobraźmy, że użytkownik będzie oglądał nagranie przez pół godziny lub godzinę. Wyszukiwarka uzna to za pozytywny wskaźnik — strona jest ciekawa dla użytkowników. Zwykle poprawi to pozycję Twojej witryny w wyszukiwaniu.

Podsumowanie. Aby zwiększyć liczbę odbiorców, wypróbuj najbardziej efektywne i popularne narzędzie — wideomarketing. W tym celu zachęcamy do wykorzystania nagrań poprzednich webinarów i szkoleń online.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.