Jak wdrożyć webinary w swojej strategii videomarketingowej?

video marketing

W 2017 roku video marketing można było spotkać wszędzie. Spot, DiY, vlog, webinar i prezentacja, internetowe wywiady — to nie są wszystkie formy wideomarketingu. Na ten temat prowadzone są konferencje, badania i eksperymenty. Według badań w 2018 roku popularność wideomarketingu tylko się zwiększy. Ten, kto potrafi zaoferować chwytliwy i oryginalny filmik, może w prosty sposób wyróżnić swoją markę, co oznacza, że dostanie więcej subskrybentów i klientów.

 Jeśli wciąż nie wdrożyłeś video marketingu w swoją strategię promocyjną,musisz nadrobić zaległości. Skorzystaj z potęgi obrazu video zarówno do budowania świadomości marki, jak i do wzrostu sprzedaży.

W jaki sposób mogą pomóc webinary i konferencje online?

Nagrania Twoich wydarzeń online to właśnie jest już kontent wideo. Organizatorzy webinarów mają mniej obowiązków, ponieważ nie muszą tracić dużo czasu na tworzenie filmu: napisanie tekstu, sprzęt, nagrywanie. Te kroki są już za Tobą.

Jeśli stale prowadzisz webinary, to pewnie masz już sporą kolekcję nagrań z poprzednich wydarzeń online. Wystarczy pobrać je z panelu użytkownika w platformie do webinarów, następnie skorzystać z programu do montażu filmów i zrobić z tego krótkie filmiki, na przykład, dla swojego kanału na YouTube. Zazwyczaj długie wideo ( webinar zwykle trwa około godziny) bez możliwości interakcji zniechęca niektórych użytkowników. Jeśli chcesz, by Twój filmik został obejrzany do końca, zadbaj, by trwał nie więcej niż 30 minut.

Obejrzyj nagrania swoich webinarów. Na pewno znajdziesz fragmenty, których usunięcie tylko poprawi jakość materiału: sprawdzenie dźwięku, przedstawienia siebie i zapoznanie się z uczestnikami, odpowiedzi na pytania techniczne. Niech ten filmik będzie dynamiczny i ciekawy.

Promowanie marki osobistej. Jak zbudować markę

Jak można zastosować nagrania webinarów w video marketingu ?

Dodaj nagranie do sieci społecznościowych

Wiemy o tym, jak ważne teraz są portale społecznościowe. Według ostatnich badań z sieci społecznościowych korzysta 2,8 mld osób, które każdego dnia oglądają 100 milionów godzin wideo.

 Warto załadować nagrania swoich webinarów, chociaż na Facebooku i YouTube. To pomoże Ci urozmaicić kontent, przyciągnąć więcej subskrybentów i zwiększyć zasięg odbiorców docelowych.

Poprzez udostępnianie wideo na kanale swojej firmy sprawisz, że osoby zainteresowane rozwiązaniami, które proponujecie, będą oglądać te filmiki, komentować, dzielić się nimi w różny sposób. Każdy może znaleźć swoich subskrybentów, tylko warto jeszcze pamiętać o regularności, dobrych opisach pod filmem,, konieczności odpowiadania na czacie i o moderacji.

Dodaj kilka minut z webinaru na stronę rejestracji

Według danych Unbounce umieszczenie wideo na stronie docelowej może zwiększyć liczbę konwersji o 80%. Z jednej strony, w taki sposób użytkownik spędza na stronie więcej czasu, a to znaczy, że potrafi zapoznać się z propozycją i prawdopodobnie zrobić to, czego od niego oczekujemy.

Z drugiej strony, jeśli pokażemy siebie i innych pracowników firmy w filmiku, łatwiej będzie nam zdobyć zaufanie użytkownika i chętniej zostawi on swoje dane kontaktowe.

Jak wybrać kamerę do webinaru lub streamowania?

Dodaj nagranie z webinaru na blog

Napisz na swoim blogu wpis i dodaj do niego nagranie z webinaru. Tekst powinien  być krótki, ale jednocześnie zawierać frazy kluczowe. Takie proste działania pomogą w promocji witryny w wynikach wyszukiwania (SEO).

Zaletą tego podejścia jest to, że, wyszukiwarki uwzględniają tzw. czynniki behawioralne: czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń. Teraz wyobraźmy sobie, że użytkownik będzie oglądał nagranie przez pół godziny lub godzinę. Wyszukiwarka uzna to za pozytywny wskaźnik — strona jest ciekawa dla użytkowników. Zwykle poprawi to pozycję Twojej witryny w wyszukiwaniu.

Podsumowanie. Aby zwiększyć liczbę odbiorców, wypróbuj najbardziej efektywne i popularne narzędzie — wideo marketing. W tym celu zachęcamy do wykorzystania nagrań poprzednich webinarów i szkoleń online.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
1