W jaki sposób webinary mogą pomóc Twojej firmie turystycznej

turystyka webinary

Na pewno zgodzisz się, że dziś między biurami podróży panuje zacięta konkurencja. Po pierwsze, wynika to z dużej liczby firm tego typu. Po drugie, spowolnienie gospodarcze znacznie zmniejszyło liczbę samych podróżników. Aby w takich warunkach biuro podróży nie tylko utrzymało się na rynku, ale także zwiększyło sprzedaży, warto świadczyć usługi na najwyższym poziomie i korzystać z zaawansowanych technologii w celu promowania usług turystycznych.

Według Travel Weekly coraz więcej biur podróży wybiera promocję online zamiast tradycyjnych kanałów. Na przykład 74% respondentów wysyła e-maile, a tylko 10% kupuje reklamy prasowe. I nie jest to zaskakujące, ponieważ dzisiaj ludzie częściej szukają informacji w sieci niż w gazetach.

statystyki webinary turystyka

Jeśli już prowadzisz konta swojej marki turystycznej w sieciach społecznościowych, wysyłasz newslettery i stosujesz reklamy w Google.Ads, proponujemy pójść o krok dalej i spróbować prowadzenia webinarów i transmisji na żywo.

To pozwoli dotrzeć do maksymalnej liczby potencjalnych klientów i opowiedzieć im o Twojej firmie, wycieczkach, hotelach, zniżkach i ofertach specjalnych.

W jaki sposób webinary mogą pomóc Twojej firmie turystycznej?

Za pomocą bezpłatnych webinarów możesz przyciągnąć uwagę do swojego biura podróży i zwiększyć bazę klientów.

Dzięki interaktywności webinarów Twoi potencjalni klienci otrzymają dużo przydatnych informacji o trasach turystycznych, wyszukiwaniu i rezerwowaniu hoteli, dowiedzą się o tym, jak wybrać odpowiedni dla nich kierunek podróży i wiele innego.

Ponadto webinary pomogą Ci rozszerzyć geografię firmy. Będziesz mógł oferować swoje usługi osobom z nawet najbardziej odległych miejscowości.

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, webinary świetnie się nadają do szkolenia pracowników. Zbierz menedżerów w jednym wirtualnym biurze i poinformuj ich o nowych kierunkach i lotach, opowiedz o nowych technikach sprzedażowych i obsłudze klienta.

O czym opowiadać na webinarze lub podczas live’u?

Przydatne wskazówki dotyczące podróży

Wybierając się do nowego kraju, ludzie nie zawsze mają czas i ochotę, by poczytać coś o miejscu ich odpoczynku. Aczkolwiek każdy by chciał, żeby ktoś zrobił to za niego, a później opowiedział tylko najciekawsze informacje.

Co jest ważne w podróży?

  • Warunki przekroczenia granicy: wizy, przepisy celne, niezbędne dokumenty.
  • Prawo lokalne i zwyczaje. Co jest legalne w kraju, a czego lepiej nie robić.
  • Atrakcje i wycieczki. Co zdecydowanie warto odwiedzić, a dokąd lepiej nie jechać o tej porze roku.
  • Kultura i zwyczaje kraju. Jak się ubrać, jak się zachowywać na ulicy i w transporcie, aby uniknąć kłopotów.
  • Hotele. Gdzie się zatrzymać i jaki hotel wybrać.
  • Przydatne wskazówki i lifehacki. Gdzie wynająć samochód, gdzie spróbować lokalnej kuchni, jakie pamiątki przywieźć. 

Opowiadaj o tych i innych ciekawych kwestiach podczas webinaru.

Informacje o zniżkach i ofertach specjalnych

Wielu turystów szuka tanich wczasów. Daj im to.

Oferuj wycieczki ze zniżkami. Opowiedz o zaletach wczesnej rezerwacji i zaproponuj różne opcje. Podziel się tajnikami oszczędności w podróży.

Pamiętaj, aby podać dane kontaktowe menedżera, który będzie mógł po webinarze doradzić w sprawie wakacji i wybrać najlepszy wariant.

Szkolenie pracowników

Jeśli twoje biuro podróży ma wiele oddziałów na całym świecie, najprawdopodobniej regularnie przeprowadzasz szkolenia personelu czy informujesz zespół o sprawach bieżących:

  • nowych kierunkach turystyczne, hotelach i lotach;
  • aktualizacjach ofert specjalnych i rabatach;
  • zmianach prawnych, warunkach klimatycznych, zagrożeniach lub zmianach kursów walutowych;
  • zasadach pracy z klientami.

Zamiast zbierać pracowników w jednym biurze, zorganizuj webinar, w którym każdy będzie mógł wziąć udział. Pomoże to znacznie zaoszczędzić na kosztach organizacyjnych bez utraty jakości szkolenia pracowników.

Jakich narzędzi do webinaru użyć?

W przypadku webinarów lepiej korzystać ze specjalnych serwisów. One oferują więcej opcji niż YouTube Live czy transmisje na żywo na Facebooku i Instagramie. Oto możliwości urozmaicenia przekazu informacji za pomocą platformy do webinarów:

  • Aby zainteresować potencjalnych turystów, skorzystaj z trybu prezentacji. Pokaż efektowne obrazki organizowanych przez Ciebie wczasów, zdjęcia zadowolonych podróżników, ładnych hoteli i inne materiały.
  • Daj uczestnikom możliwość pisania na czacie, zostawiania opinii i zadawania pytań.
  • Przeprowadzaj ankiety, aby dowiedzieć się, które trasy i usługi są najbardziej poszukiwane wśród potencjalnych podróżnych.
  • Dopasuj interfejs webinaru do promocji Twojej firmy: zaprojektuj pokój webinarowy w kolorach biura podróży, dodaj logo, włącz przyciski sprzedaży, aby przekierować uczestników na swoją stronę internetową.
  • Włącz tryb udostępniania ekranu i pokaż pracownikom, jak robić rezerwacje lub ubiegać się o wizę.
  • Nagraj webinar i udostępnij go na swojej stronie, kanale YouTube i w sieciach społecznościowych. Podziel się dodatkowymi materiałami z followersami i pozwól im oglądać Twoje webinary w dowolnym momencie.

Na co warto zwrócić uwagę przy organizacji webinaru?

Niezawodna platforma

Podczas webinaru jesteś oceniany przez słuchaczy: jak bardzo jesteś kompetentny czy można Ci ufać. Dlatego ważne jest staranne przygotowanie wydarzenia.

Zepsuć dobre wrażenie podczas webinaru może słabe połączenie internetowe: uczestnicy nie widzą/nie słyszą prowadzącego albo ciągle są wyrzucani z pokoju webinarowego. Aby tego uniknąć, używaj szybkiego Internetu (więcej na ten temat poniżej) i wybierz sprawdzone strony do webinarów. Listę niezawodnych serwisów znajdziesz tutaj.

Piękne zdjęcia

Turystów przyciągają nowe miejsce i doświadczenia. Zaciekaw ich ładnymi krajobrazami i piękną architekturą. Dodaj zdjęcia hoteli, lokalnego jedzenia i rozrywek. Materiały wizualne sprawiają, że ludzie chcą zobaczyć wszystkie te piękności na własne oczy, co zachęca ich do wyboru wczasów i robienia rezerwacji.

Dobry internet

Webinary i transmisje na żywo odbywają się w czasie rzeczywistym, w związku z czym są zależne od Internetu nawet w większym stopniu niż przeglądanie stron czy skrolowanie sieci społecznościowych. Jednak nie tylko Ty musisz mieć szybki Internet, ale również słuchacze. Jeśli uczestnicy ciągle narzekają na niestabilność transmisji, mów bez kamery. Możesz także zamknąć zbędne karty w przeglądarce czy zatrzymać aktualizacje programów. O tym, jak zwiększyć prędkość Internetu, pisaliśmy tutaj.

Podsumowanie

Webinary  to nowoczesny i skuteczny sposób na promocję biura podróży na rynku turystycznym. Organizuj webinary dla podróżników z przydatnymi informacjami i najlepszymi ofertami, a także szkol pracowników. Włącz webinary do strategii marketingowej, a efekty nie zmuszą długo na siebie czekać.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.