Jak promować wydarzenie na Facebooku

Jak promować wydarzenie Facebooku

Masz przed sobą ambitny cel — zebrać na swój webinar lub imprezę 10 razy więcej osób niż zwykle. Co masz zrobić? Koniecznie promować wydarzenie. Wiadomo, że samego dobrego pomysłu i Twojej charyzmy tu nie wystarczy. Chociaż rozumiem, że możesz być naprawdę genialny. Zdecydowałeś więc skorzystać z promowania wydarzenia na Facebooku, a tu nagle nowe zmiany dotyczące wyświetlania treści. Nie należy się tym przerażać — pomożemy Ci.

Wcześniej już pisaliśmy o tym, jak promować webinary na Facebooku, orzaz o tym, jak promować w Instagramie: Instagram jako narzędzie do promocji webinarów i wydarzeń.

Koniecznie zajrzyj, te podpowiedzi są dobre nie tylko do wydarzeń online. 

Wiem, że może nie chcesz czytać długiego artykułu, dlatego możesz najpierw zobaczyć cały plan od MyOwnConference, jak promować wydarzenie, a następnie zdecydujesz, o czym chcesz dowiedzieć się więcej.

Promować wydarzenie na Facebooku

Zanim zaczniesz

Te nowe zmiany należy traktować, jako wezwanie — wyróżnią się tylko najlepsi organizatorzy wydarzeń i ci, którzy rozumieją swoich przyszłych uczestników, umieją z nimi rozmawiać i inspirować. Musisz zawsze na to uważać. Nie ma znaczenia, czy zbierasz osób na specjalistyczną konferencję, czy prowadzisz webinary “dla wszystkich”, ale promować jakieś wydarzenie na Facebooku i nie rozumieć kim są Twoji odbiorcy — to najgorszy scenariusz.

No właśnie, polecam przeczytać wpis Jak wykorzystać webinary do promocji wydarzeń.

Zanim zaczniesz, przygotuj przejrzysty plan: taktykę i harmonogram publikowania wpisów, ponieważ sporadyczne aktualizacje i posty nie są dobrą praktyką, gdy chcemy zwiększyć zaangażowanie, zasięg i liczbę rejestracji na wydarzenie.

Stwórz stronę wydarzenia. Wszystkie kroki znajdziesz w tej instrukcji:

Poczucie wspólnoty dzięki hashtagu

Bez względu na to, jaką sieć społecznościową wybierzesz, ważne jest posiadanie hashtagu. Dzięki temu malutkiemu słówku można zrobić trochę szumu wokół wydarzenia. Musi być krótki i łatwy do zapamiętania, i koniecznie nowy — sprawdź, czy Twój hashtag nie był wcześniej używany. Używaj go od razu i często we wszystkich mediach społecznościowych, zaproszeniach, plakatach i banerach.

Najważniejsze na Fanpage’u

Teraz kiedy już masz hashtag, skup się na treści — jest to najważniejsze w promocji wydarzenia. Wiesz, że mówię nie tylko o postach na Facebooku i blogu?

Uwaga! Zapomnij o postach, na kształt “łapkę w górę, jeśli też lubisz śpiących kotów”. Ta taktyka jest już na liście zakazanych i nie pomoże Ci promować Twoje wydarzenie na Facebooku.

Natomiast warto przygotować inne przydatne materiały, którymi chce się dzielić:

  1. Opinię uczestników z poprzednich wydarzeń
  2. Wywiady z prelegentami
  3. Studium przypadku
  4. Zdjęcia z planowania i przygotowania wydarzenia
  5. Banery
  6. White papers
  7. Zdjęcia i filmy na pewny temat

Pamiętaj, że udostępniać ciekawe treści, opowiadać o zmianach i postępach w przygotowywaniu masz regularnie. Mów o swoim podekscytowaniu i koniecznie angażuj użytkowników! O tym chcę powiedzieć więcej.

Angażuj uczestników

Zachęcaj uczestników do udostępniania informacji, zapraszaj zaprzyjaźnić się Facebooku, ponieważ nowa polityka Facebooka powoduje, że użytkownicy będą widzieli więcej wiadomości znajomych, niż z polubionych stron.

Zapraszaj do dyskusji. Przeczytaj uważnie swój wpis i zastanów się, co możesz zrobić, by chciało się go skomentować. Zadawaj pytania, prowokuj, pytaj o zdanie i poradę. Algorytm Facebooka reaguje na Twoją interakcję z użytkownikami.

Aby zwiększyć szansę na dialog, spróbuj tagowanie. Oznaczaj osób na zdjęciach i w swoich wpisach. Zamieść zdjęcie swojego brandu lub produktu i oznacz przyszłych uczestników swoich wydarzeń, napisz kilka słów podziękowania za udział w spotkaniu. Tagowanie nie tylko informuje osobę o tym, że wspomniano o niej w poście, ale także wyświetla się u jej przyjaciół.

Zobacz inne nasze wpisy:

Pomocy! Dlaczego CTA nie działa?

Jak stworzyć landing page dla webinaru i niczego nie spartaczyć?

Reklama na Facebooku

Darmowe sposoby są dobre, ale gdy chcesz promować wydarzenie szybko i efektywnie płatne narzędzia mogą naprawdę się przydać. Na Facebooku możesz użyć ukierunkowanych reklam, by dotrzeć wyłącznie do swojej grupy docelowej. Może właśnie dlatego wszystkie te zmiany w pokazywaniu postów? Jeśli nie chcesz wydawać dużo pieniędzy, pamiętaj o tym, kim jest Twój przyszły uczestnik. Zamiast promować swoje wydarzenie na szeroką skalę, skup się tylko na swojej grupie docelowej. Pamiętaj tylko, że treść jest ważniejsza, nie możesz reklamować wydarzenia, zanim przygotujesz ciekawe wpisy.

O tym, jak utworzyć reklamę na Facebooku krok po kroku, możesz dowiedzieć się z tego filmu:

Kiedy myślisz, że można już odpocząć

Pomnij, że koniec wydarzenia to jeszcze nie koniec promocji. Koniecznie umieść zdjęcia ze spotkania, zachęcaj do tego też uczestników.

Po wydarzeniu możesz wykorzystać swoje kanały w mediach społecznościowych, aby podziękować wszystkim za udział, opowiedzieć wkrótce o wydarzeniu, zebrać opinie od uczestników: co im się podobało, co chcieliby jeszcze zobaczyć lub czego chcieliby się dowiedzieć. Jeśli masz zdjęcia lub wideo z wydarzenia, zrób krótki film o tym. Jeśli prowadziłeś webinar lub szkolenie online — udostępnij część nagrania. Nadal pamiętaj o hashtagu i tagowaniu.

Publikuj cytaty prelegentów i gości. Jeśli prowadziłeś wydarzenie z blogerami, miałeś dobrych speakerów i ciekawych gości — spróbuj pozostać z nimi w kontakcie i zachęć do pisania o wydarzeniu.

Jeszcze trochę analizy

Oceniaj wyniki, aby udoskonalić następną promocję wydarzenia. Analiza i ocena są tak samo ważne w promocji wydarzeń za pomocą Facebooka, jak i wszędzie, gdzie zależy Ci na osiągnięciu sukcesu. Możesz uzyskać wiele potrzebnych informacji dzięki wbudowanym narzędziom analitycznym:

  • Ile razy Twoja treść została udostępniona
  • Ile osób zobaczyło Twoje posty
  • Ile komentarzy otrzymały posty
  • Ile osób kliknęło linki w Twoich wpisach

Możesz uzupełnić te informacje danymi z Google Analytics, aby zobaczyć, jak zachowywali się ludzie, gdy trafili do Twojej witryny. Możesz też użyć śledzenia celów, aby sprawdzić, ile osób się przekonwertowało (zarejestrowało się na Twoje wydarzenie) po kliknięciu linku na Facebooku.

Popatrz jeszcze raz na wszystkie Twoje wpisy, jakie z nich były najbardziej popularne? Analizuj i oceniaj, a za każdym razem Twoje kampanie promocyjne będą lepsze.

Mogą Ci się spodobać nasze posty:

Jak ożywić content i nie dać nudom zabić Twój e-learning

Jak zwiększyć konwersję i sprzedarzy na webinarze?

Podsumowując

Jeśli planujesz duży event, zarówno płatny, jak i darmowy, Facebook jest często najlepszą opcją do promocji. Promować webinary na Facebooku można na kilka sposobów: dzielić się ciekawą informacją na stronie wydarzenia, angażować uczestników, rozpowszechniać informację wśród przyjaciół, korzystać z reklamy targetowanej, poprosić o post na stronie liderów opinii. Ale najefektywniejsze to połączyć wszystkie te metody — w taki sposób o Twoim wydarzeniu dowie się jak najwięcej osób, w tym Twoich przyszłych klientów. Pomnij, by poświęcić trochę czasu na przeanalizowanie wyników, by następnie wykorzystać te spostrzeżenia w przyszłych kampaniach.

Rozpocznij swoją przygodę z webinarami. Załóż darmowe konto na platformie do webinarów MyOwnConference i przetestuj wszystko przez 30 dni za darmo.

Webinar się skończył. 7 pomysłów, co robić dalej

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
5

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.