Jak promować wydarzenie na Facebooku i czy to się opłaca?

Jak promować wydarzenie Facebooku

Media społecznościowe są świetnym narzędziem do marketingu i komunikacji z odbiorcą. Jednym z najbardziej popularnych serwisów jest Facebook, tylko osoby leniwe nie czerpią z niego korzyści. Facebook doskonale nadaje się do promocji wydarzenia lub webinaru na szeroką skalę. Jeśli chcesz, by ludzie naprawdę zainteresowali się Twoim przedsięwzięciem i wzięli w nim udział, to koniecznie powinieneś pomyśleć o promocji na Facebooku. Niekiedy ciągła zmiana facebookowych algorytmów czy wprowadzanie nowych narzędzi do marketingu może zniechęcić. Ale spokojnie — zespół MyOwnConference pomoże Ci.

Wcześniej już pisaliśmy o tym, jak promować webinary na Facebooku, a także, jak promować w Instagramie: Instagram jako narzędzie do promocji webinarów i wydarzeń.

Koniecznie zajrzyj, ponieważ te podpowiedzi są przydatne nie tylko do wydarzeń online. 

Jeśli nie masz czasu na przeczytanie całego artykułu, to możesz zerknąć do krótkiego planu promocji webinarów i innych wydarzeń na Facebooku od MyOwnConference. Potem sam zdecydujesz, o czym chciałbyś dowiedzieć się więcej.

Promować wydarzenie na Facebooku

Zanim zaczniesz reklamować wydarzenie

Ostanie zmiany na Facebooku stały się dla niektórych posiadaczy kont firmowych prawdziwą katastrofą, ale tak naprawdę nie ma powodów do paniki. Chodzi o to, że Facebook preferuje posty zachęcające do konwersacji, czyli takie, które odpowiadają potrzebom i zainteresowaniom odbiorców. W związku z tym zbadaj swojego klienta: kim jest z zawodu, ile ma lat, jakiej jest płci, co lubi, a czego nie znosi itp. To będzie podstawą publikowanych przez Ciebie treści.

 Przeczytaj wpis Jak wykorzystać webinary do promocji wydarzeń, a także Webinary jako narzędzie do budowania marki osobistej: tajniki i wskazówki. Część 1

Zanim zaczniesz, przygotuj przejrzysty plan: taktykę i harmonogram publikowania wpisów, ponieważ sporadyczne aktualizacje i posty nie są profesjonalną praktyką, jeśli chcemy zwiększyć zaangażowanie, zasięg i liczbę rejestracji na wydarzenie.

Stwórz stronę wydarzenia. Wszystkie kroki znajdziesz w tej instrukcji:

Poczucie wspólnoty dzięki hashtagowi

Bez względu na to, jaką sieć społecznościową wybierzesz, ważne jest posiadanie hashtaga. Dzięki temu małemu znakowi można zwiększyć popularność wydarzenia. Hashtag musi być krótki i łatwy do zapamiętania oraz przede wszystkim nowy — sprawdź, czy Twój hashtag nie był wcześniej używany. Używaj go często we wszystkich mediach społecznościowych, zaproszeniach, plakatach i banerach. Warto zaznaczyć, że używanie hashtagów na Facebooku jest mniej skuteczne, niż w innych sieciach społecznościowych. Większość użytkowników nie poszukuje postów według hashtagów. Co więcej, posty z hashtagami mają niższe zasięgi na Facebooku. Na szczęście nie musisz rezygnować z używania hashtagów, pamiętaj jedynie o ich rozsądnym wykorzystywaniu.

Najważniejsze na Fanpage’u

Teraz kiedy masz już hashtag, skup się na treści — jest to najważniejsza część promocji wydarzenia. Wiesz, że mam na myśli nie tylko posty na Facebooku i blogu?

Uwaga! Zapomnij o postach typu “Daj łapkę w górę jeśli też to lubisz”. Ta taktyka nie pomoże Ci w promocji wydarzenia na Facebooku, a raczej zniechęci do wzięcia w nim udziału.

Natomiast warto przygotować inne przydatne materiały, którymi chcesz się dzielić:

  1. Opinię uczestników z poprzednich wydarzeń
  2. Wywiady z prelegentami
  3. Studium przypadku
  4. Kulisy wydarzenia
  5. Banery
  6. White papers
  7. Zdjęcia i filmy na konkretny temat

Jak zwiększyć konwersję i sprzedaż na wydarzeniu?

Pamiętaj, żeby regularnie udostępniać ciekawe treści, opowiadać o zmianach i postępach w przygotowywaniu. Mów o swoim podekscytowaniu i koniecznie angażuj użytkowników! O tym opowiem wam więcej. 

Angażuj uczestników

Zachęcaj uczestników do udostępniania informacji, zapraszaj ich do grona Twoich znajomych na Facebooku, ponieważ nowa polityka Facebooka sprawia, że użytkownicy będą widzieli więcej wiadomości od swoich znajomych, niż z polubionych stron.

Zapraszaj do dyskusji. Przeczytaj uważnie swój wpis i zastanów się, co możesz zrobić, żeby chciało się go skomentować. Zadawaj pytania, prowokuj, angażuj odbiorców, pytaj ich o zdanie i poradę. Algorytm Facebooka reaguje na Twoją interakcję z użytkownikami.

Aby zwiększyć szansę na dialog, spróbuj tagowania. Oznaczaj osoby na zdjęciach i w swoich wpisach. Zamieść zdjęcie brandu lub produktu i oznacz przyszłych uczestników swoich wydarzeń. Napisz kilka słów podziękowania za udział w spotkaniu. Tagowanie nie tylko informuje osobę o tym, że wspomniano o niej w poście, ale także wyświetla się u przyjaciół.

Zobacz inne nasze wpisy:

Pomocy! Dlaczego CTA nie działa?

Jak stworzyć landing page dla webinaru i niczego nie spartaczyć?

Reklama na Facebooku

Darmowe sposoby są dobre, ale tylko wtedy, kiedy chcesz promować wydarzenie szybko i efektywnie. Płatne narzędzia mogą okazać się niezbędne. Na Facebooku możesz użyć ukierunkowanych reklam, w celu dotarcia do swojej grupy docelowej. Może właśnie to jest przyczyną wszystkich zmian zachodzących w algorytmach pokazywania postów? Jeśli nie chcesz wydawać dużo pieniędzy, pamiętaj o tym, kim jest Twój przyszły uczestnik. Zamiast promować swoje wydarzenie na szeroką skalę, skup się tylko na swojej grupie docelowej. Pamiętaj tylko, że treść jest ważniejsza, nie możesz reklamować wydarzenia, przed przygotowaniem ciekawych wpisów.

O tym, jak utworzyć reklamę na Facebooku krok po kroku, możesz dowiedzieć się w tym filmie:

Kiedy myślisz, że można już odpocząć

Zapomnij, że koniec wydarzenia to koniec promocji. Koniecznie umieść zdjęcia ze spotkania, a także zachęcaj do tego uczestników.

Po wydarzeniu możesz wykorzystać swoje kanały w mediach społecznościowych, aby podziękować wszystkim za udział. Opowiedz o wydarzeniu, zbierz opinie od uczestników: co im się podobało, co chcieliby jeszcze zobaczyć lub czego chcieliby się dowiedzieć. Jeśli masz zdjęcia lub wideo z wydarzenia, zrób krótki film o tym. Jeśli prowadziłeś webinar lub szkolenie online — udostępnij część nagrania. Nadal pamiętaj o hashtagu i tagowaniu.

Publikuj cytaty prelegentów i gości. Jeśli prowadziłeś wydarzenie z blogerami, miałeś dobrych speakerów i ciekawych gości — spróbuj pozostać z nimi w kontakcie i zachęć do pisania o wydarzeniu.

Jeszcze trochę analizy

Oceniaj wyniki, aby udoskonalić kolejną promocję wydarzenia. Analiza i ocena są tak samo ważne w promocji wydarzeń za pomocą Facebooka, jak i wszędzie tam, gdzie zależy Ci na osiągnięciu sukcesu. Możesz uzyskać wiele potrzebnych informacji dzięki wbudowanym narzędziom analitycznym:

  • Ile razy Twoja treść została udostępniona
  • Ile osób zobaczyło Twoje posty
  • Ile komentarzy zostało napisanych pod postami 
  • Ile osób kliknęło linki w Twoich wpisach

Możesz uzupełnić te informacje danymi z Google Analytics, w celu zobaczenia reakcji ludzi po tym, gdy trafili do Twojej witryny. Możesz też użyć funkcji śledzenia celów, aby sprawdzić, ile osób przekonwertowało się (zarejestrowało się na Twoje wydarzenie) po kliknięciu linku na Facebooku.

Popatrz jeszcze raz na wszystkie Twoje wpisy, które z nich były najbardziej popularne? Analizuj i oceniaj, a za każdym razem Twoje kampanie promocyjne będą lepsze.

Mogą Ci się spodobać nasze posty:

Jak ożywić content i nie dać nudom zabić Twój e-learning

Podsumowanie. Jak skutecznie promować wydarzenie

Jeśli planujesz duży event, zarówno płatny, jak i darmowy, Facebook jest często najlepszą opcją do promocji. Promować webinary na Facebooku można na kilka sposobów: dzieli się ciekawą informacją na stronie wydarzenia, angażuj uczestników, rozpowszechniaj informację wśród przyjaciół, korzystaj z reklamy targetowanej, poproś o post na stronie liderów opinii. Najbardziej efektywne jest połączenie tych wszystkich metod — dzięki temu o Twoim wydarzeniu dowie się więcej osób, w tym Twoich przyszłych klientów. Pamiętaj, żeby poświęcić trochę czasu na przeanalizowanie wyników, a następnie wykorzystaj te spostrzeżenia w przyszłych kampaniach.

Rozpocznij swoją przygodę z webinarami. Załóż darmowe konto na platformie do webinarów MyOwnConference i testuj wszystko bez limitu.

Webinar się skończył. 7 pomysłów, co robić dalej

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
7