Jak promować wydarzenie Facebooku

Szukasz porad, jak promować wydarzenie na Facebooku, bo Instagram już Ci nie wystarcza? Przygotowaliśmy wskazówki, dzięki którym utworzysz wydarzenie efektywnie i poprawnie, zwiększysz liczbę polubień fan page’a i zmaksymalizujesz współczynnik klikalności.

Z Facebooka dzisiaj korzystają około 14 milionów Polaków. A to znaczy, że z pewnością możesz znaleźć tu przyszłych uczestników swoich wydarzeń, nie marnując środków.

Otóż od czego zacząć promocję webinaru na Facebooku?

Krok 1

Utwórz wydarzenie

Na Facebooku dla każdego spotkania możesz stworzyć oddzielną stronę, którą możesz zobaczyć w „Wydarzeniach”. Po co to wszystko? Rzecz polega na tym, że Facebook to wygodne narzędzie do promocji wydarzeń. Jeśli utworzyć oddzielną stronę dla spotkania online, wtedy wszyscy jej uczestnicy i organizatorzy będą mogli zapraszać przyjaciół. Odpowiadając na zaproszenie, użytkownik może zobaczyć tę stronę i kliknąć „Zainteresowany(a)” lub „Dołącz”.

Masz dwa sposoby na utworzenie wydarzenia na Facebooku: za pomocą biznes-strony (grupy) lub za pomocą promocji bezpłatnej ze swojego page’a. Utworzenie tych stron w zasadzie niczym się nie różni od siebie, lecz wydarzenie z biznes-strony ma więcej możliwości: można go reklamować, dodawać tagi i zapraszać subskrybentów strony.

Jak utworzyć wydarzenie przez grupę?

Wejdź do grupy
Kliknij opcję Wydarzenia w menu w lewej części aktualności, naciśnij przycisk „Utwórz wydarzenie”.

Utwórz wydarzenie

Wprowadź nazwę wydarzenia, miejsce i czas, opis i tagi.
Dodaj zdjęcie do wydarzenia.

dodaj zdjęcie do wydarzenia

Krok 2

Dodaj informację na stronę spotkania

Po utworzeniu wydarzenia strona jest pusta i wygląda nieatrakcyjnie.

Dodaj na stronę podstawowe informacji o webinarze. Na przykład, napisz kilka postów o prezenterach webinaru, ich doświadczeniu, odznakach i innych osiągnięciach; 2-3 artykuły o treści wydarzenia i korzyściach, jakie zyskają słuchacze. Opinie ludzi, które już uczestniczyły w Twoich wydarzeniach będą świetnie pasować do strony spotkania online. Pisz tu wszelkie ważne informacje, które dotyczą webinaru: warunki uczestnictwa, zmiany w programie itd.

Krok 3

Powiedz o wydarzeniu na stronie osobistej i w grupie.

Tylko stworzenia strony nie wystarczy, by osiągnąć dobre wyniki. Jeśli chcesz zebrać więcej uczestników, musisz ją promować. Na przykład, rozmieścić informację o wydarzeniu na stronie osobistej in na witrynie brandu.

Masz tu 2 drogi:

Napisz post z linkiem do wydarzenia.
Wejdź na stronę wydarzenia i naciśnij na „Zaproś”. Wybierz opcję „Udostępnij wydarzenia”. W oknie menu zaznacz opcję „udostępnij na swojej osi czasu”, „udostępnij w grupie lub „udostępnij na stronie, którą zarządzasz”. Następnie naciśnij „Opublikuj”.

Krok 4

Zaproś znajomych

W Facebooku zaprosić znajomych mogą zarówno organizatorzy strony, jak i każdy z jej uczestników. W tym celu na stronie wydarzenia naciśnij „Zaproś” i wybierz opcję „Wybierz znajomych”. Możesz wysłać zaproszenie do konkretnej osoby lub skorzystać z funkcji „Wybierz wszystkich”.

Ważne, że Facebook ogranicza ilość znajomych, których użytkownik może zaprosić na wydarzenie. Jedna osoba może zwołać na jedno wydarzenie 500 użytkowników.

Krok 5

Promuj webinar za pomocą reklamy

Zyskać jeszcze więcej uczestników na swój webinar możesz po skorzystaniu z reklamy. Jej ustawień możesz dokonać w Menedżerze reklam na Facebooku. Ale szybciej i wygodniej jest wejść na stronę wydarzenia i nacisnąć „Promuj wydarzenie”.

Jak promować wydarzenie

Po tym pojawi się okno dodawania ogłoszeń.

Aby stworzyć reklamę trzeba:

Dodać tekst i obrazek ogłoszenia.

Dostosować targetowanie, tzn. wybrać grupę docelową:

  • Osoby, które lubią Twoją stronę
  • Znajomi osób, które lubią Twoją stronę
  • Zaawansowane połączenia

Wybierając ostatni wariant, możesz obrać płeć, wiek, lokalizację, a nawet zainteresowania użytkowników, do których chcesz skierować reklamę.

Zaznacz budżet.

Ustaw termin wyświetlania reklamy.

Następnie reklama oczekuje na moderację.

Krok 6

Skontaktuj się z liderami opinii

Na Facebooku są ludzie, którzy zasłużyli na miano autorytetu pewnej grupy. Mogą czynić wpływ na opinię publiczną i dlatego nazywają się liderami opinii lub trendsetterami.

Znajdź takich osób, które są ekspertami w wybranej dziedzinie, i poproś, by rozpowszechnili informację o Twoim wydarzeniu.

Krok 7

Przeanalizuj wyniki

Musisz wymierzać wszelką aktywność co do promocji wydarzenia: żeby zrozumieć, jakie metody wykorzystać w przyszłości, a o jakich zapomnieć. Na Facebooku możesz zobaczyć statystyki wydarzeń, które już przeprowadziłeś.

Analitykę aktualnego wydarzenia znajdziesz, klikając kolejno pozycje Więcej > Wydarzenia > sekcja Statystyki.

Zobaczyć statystykę poprzednich wydarzeń można w sekcji „Poprzednie”.

Na Facebooku możesz znaleźć taką statystykę wydarzenia:

  • liczba osób, które zobaczyli wiadomość o wydarzeniu;
  • liczba wyświetleń strony;
  • ile użytkowników zaznaczyli, że są „Zainteresowani” lub „Pójdą”, odpowiadając na zaproszenie Twojej strony.

Podsumowanie. Promować webinary na Facebooku można na kilka sposobów: rozpowszechniać informację wśród przyjaciół, korzystać z reklamy targetowanej, poprosić o opublikowanie u liderów opinii. Ale najefektywniejsze to połączyć wszystkie te metody — w taki sposób o Twoim wydarzeniu dowie się jak najwięcej osób, w tym Twoich przyszłych klientów.

W blogu MyOwnConference zaczynamy nową serię artykułów, w których będziemy szczegółowo opowiadać o różnych narzędziach promocji wydarzeń. Właśnie już teraz możesz przeczytać o tym, jak promować wydarzenie w Twitterze. Mamy nadzieję, że dzięki nim osiągniesz jeszcze większy sukces.