Jak promować wydarzenie na Facebooku

Jak promować wydarzenie Facebooku

Szukasz porad, jak promować wydarzenie na Facebooku, bo Instagram już Ci nie wystarcza? Przygotowaliśmy wskazówki, dzięki którym utworzysz wydarzenie efektywnie i poprawnie, zwiększysz liczbę polubień fan page’a i zmaksymalizujesz współczynnik klikalności.

Z Facebooka dzisiaj korzystają około 14 milionów Polaków. A to znaczy, że z pewnością możesz znaleźć tu przyszłych uczestników swoich wydarzeń, nie marnując środków, nawet gdy planujesz samodzielnie zorganizować webinar

Otóż od czego zacząć promocję webinaru na Facebooku? Za chwile wszystkiego się dowiesz, tylko chcę przekonać się, że wiesz, jak ten webinar można szybko splanować.

Krok 1

Utwórz wydarzenie

Na Facebooku dla każdego spotkania możesz stworzyć oddzielną stronę, którą możesz zobaczyć w „Wydarzeniach”. Po co to wszystko? Rzecz polega na tym, że Facebook to wygodne narzędzie do promocji wydarzeń. Jeśli utworzyć oddzielną stronę dla spotkania online, wtedy wszyscy jej uczestnicy i organizatorzy będą mogli zapraszać przyjaciół. Odpowiadając na zaproszenie, użytkownik może zobaczyć tę stronę i kliknąć „Zainteresowany(a)” lub „Dołącz”.

Masz dwa sposoby na utworzenie wydarzenia na Facebooku: za pomocą biznes-strony (grupy) lub za pomocą promocji bezpłatnej ze swojego page’a. Utworzenie tych stron w zasadzie niczym się nie różni od siebie, lecz wydarzenie z biznes-strony ma więcej możliwości: można go reklamować, dodawać tagi i zapraszać subskrybentów strony.

Jak utworzyć wydarzenie przez grupę?

Wejdź do grupy
Kliknij opcję Wydarzenia w menu w lewej części aktualności, naciśnij przycisk „Utwórz wydarzenie”.

Utwórz wydarzenie

Wprowadź nazwę wydarzenia, miejsce i czas, opis i tagi.
Dodaj zdjęcie do wydarzenia.

dodaj zdjęcie do wydarzenia

Krok 2

Dodaj informację na stronę spotkania

Jestem pewna, że wiesz, jak przygotować wartościowy materiał do webinaru. Niech inni też się przekonają, że warto się zapisać na Twoje spotkanie. Ale po utworzeniu wydarzenia strona jest pusta i wygląda nieatrakcyjnie.

Dodaj na stronę podstawowe informacji o webinarze. Na przykład, napisz kilka postów o prezenterach webinaru, ich doświadczeniu, odznakach i innych osiągnięciach; 2-3 artykuły o treści wydarzenia i korzyściach, jakie zyskają słuchacze. Opinie ludzi, które już uczestniczyły w Twoich wydarzeniach będą świetnie pasować do strony spotkania online. Pisz tu wszelkie ważne informacje, które dotyczą webinaru: warunki uczestnictwa, zmiany w programie itd.

Krok 3

Powiedz o wydarzeniu na stronie osobistej i w grupie.

Tylko stworzenia strony nie wystarczy, by osiągnąć dobre wyniki. Jeśli chcesz zebrać więcej uczestników, musisz ją promować. Na przykład, rozmieścić informację o wydarzeniu na liście wydarzeń Twojej platformy do webinarów lub na stronie osobistej oraz brandu na Facebooku.

Masz tu 2 rozwiązania:

Napisz post z linkiem do wydarzenia.
Wejdź na stronę wydarzenia i naciśnij na „Zaproś”. Wybierz opcję „Udostępnij wydarzenia”. W oknie menu zaznacz opcję „udostępnij na swojej osi czasu”, „udostępnij w grupie lub „udostępnij na stronie, którą zarządzasz”. Następnie naciśnij „Opublikuj”.

Krok 4

Zaproś znajomych

Na Facebooku zaprosić znajomych mogą zarówno organizatorzy strony, jak i każdy z jej uczestników. W tym celu na stronie wydarzenia naciśnij „Zaproś” i wybierz opcję „Wybierz znajomych”. Możesz wysłać zaproszenie do konkretnej osoby lub skorzystać z funkcji „Wybierz wszystkich”.

Ważne, że Facebook ogranicza ilość znajomych, których użytkownik może zaprosić na wydarzenie. Jedna osoba może zwołać na jedno wydarzenie 500 użytkowników.

Krok 5

Promuj webinar za pomocą reklamy

Zyskać jeszcze więcej uczestników na swój webinar możesz po skorzystaniu z reklamy. Jej ustawień możesz dokonać w Menedżerze reklam na Facebooku. Ale szybciej i wygodniej będzie, gdy wejdziesz na stronę wydarzenia i naciśniesz „Promuj wydarzenie”.

Jak promować wydarzenie

Po tym pojawi się okno dodawania ogłoszeń.

Aby stworzyć reklamę trzeba:

Dodać tekst i obrazek ogłoszenia.

Dostosować targetowanie, tzn. wybrać grupę docelową:

  • Osoby, które lubią Twoją stronę
  • Znajomi osób, które lubią Twoją stronę
  • Zaawansowane połączenia

Wybierając ostatni wariant, możesz wybrać płeć, wiek, lokalizację, a nawet zainteresowania użytkowników, do których chcesz skierować reklamę.

Zaznacz budżet.

Ustaw termin wyświetlania reklamy.

Następnie reklama oczekuje na moderację.

Krok 6

Skontaktuj się z liderami opinii

Na Facebooku są ludzie, którzy zasłużyli na miano autorytetu pewnej grupy. Mogą czynić wpływ na opinię publiczną i dlatego nazywają się liderami opinii lub trendsetterami.

Znajdź takich osób, które są ekspertami w wybranej dziedzinie, i poproś, by rozpowszechnili informację o Twoim wydarzeniu. Nie ważne, czy jesteś w webinarach od lat, czy tylko zaczynasz jako trener online, wpis na stronie trendsettera zawsze jest dobrą reklamą.

Krok 7

Przeanalizuj wyniki

Musisz wymierzać wszelką aktywność co do promocji wydarzenia: żeby zrozumieć, z jakich narzędzi korzystać w przyszłości, a o jakich zapomnieć. Na Facebooku możesz zobaczyć statystyki wydarzeń, które już przeprowadziłeś.

Analitykę aktualnego wydarzenia znajdziesz, klikając kolejno pozycje Więcej > Wydarzenia > sekcja Statystyki.

Zobaczyć statystykę poprzednich wydarzeń można w sekcji „Poprzednie”.

Na Facebooku możesz znaleźć taką statystykę wydarzenia:

  • liczba osób, które zobaczyli wiadomość o wydarzeniu;
  • liczba wyświetleń strony;
  • ile użytkowników zaznaczyli, że są „Zainteresowani” lub „Pójdą”, odpowiadając na zaproszenie Twojej strony.

Podsumowanie. Promować webinary na Facebooku można na kilka sposobów: rozpowszechniać informację wśród przyjaciół, korzystać z reklamy targetowanej, poprosić o post na stronie liderów opinii. Ale najefektywniejsze to połączyć wszystkie te metody — w taki sposób o Twoim wydarzeniu dowie się jak najwięcej osób, w tym Twoich przyszłych klientów.

W blogu MyOwnConference zaczynamy nową serię artykułów, w których będziemy szczegółowo opowiadać o różnych narzędziach promocji wydarzeń. Właśnie już teraz możesz przeczytać o tym, jak promować wydarzenie w Twitterze. Mamy nadzieję, że dzięki nim osiągniesz jeszcze większy sukces.

Podobał mi się artykuł? Udostępnij znajomym!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *