Jak promować wydarzenie Facebooku

Istnieje ponad 45 sposobów na promocję konferencji lub innych spotkań online. Ale nie radzimy korzystać od razu ze wszystkich tych sposobów, szczególnie gdy promujesz wydarzenie samodzielnie lub za pomocą dwóch-trzech osób. Najefektywniej będzie wybrać 5-7 narzędzi i skupić się na nich, poświęciwszy na to czas i dostateczną ilość pieniędzy.

W blogu MyOwnConference zaczynamy nową serię artykułów, w których będziemy szczegółowo opowiadać o różnych narzędziach promocji wydarzeń. Mamy nadzieję, że dzięki nim osiągniesz jeszcze większy sukces.

Dzisiaj w centrum uwagi jest Facebook. Z Facebooka dzisiaj korzystają około 14 milionów Polaków. A to znaczy, że z pewnością możesz znaleźć tu przyszłych uczestników swoich wydarzeń.

Otóż od czego zacząć promocję webinaru na Facebooku?

Krok 1

Utwórz wydarzenie

Na Facebooku dla każdego spotkania możesz stworzyć oddzielną stronę, którą możesz zobaczyć w „Wydarzeniach”. Po co to wszystko? Rzecz polega na tym, że Facebook to wygodne narzędzie do promocji wydarzeń. Jeśli utworzyć oddzielną stronę dla spotkania online, wtedy wszyscy jej uczestnicy i organizatorzy będą mogli zapraszać przyjaciół. Odpowiadając na zaproszenie, użytkownik może zobaczyć tę stronę i kliknąć „Zainteresowany(a)” lub „Dołącz”.

Masz dwa sposoby na utworzenie wydarzenia na Facebooku: za pomocą biznes-strony (grupy) lub za pomocą promocji bezpłatnej ze swojego page’u. Utworzenie tych stron w zasadzie niczym się nie różni od siebie, lecz wydarzenie z biznes-strony ma więcej możliwości: można go reklamować, dodawać tagi i zapraszać subskrybentów strony.

Jak utworzyć wydarzenie przez grupę?

Wejdź do grupy
Kliknij opcję Wydarzenia w menu w lewej części aktualności, naciśnij przycisk „Utwórz wydarzenie”.

Utwórz wydarzenie

Wprowadź nazwę wydarzenia, miejsce i czas, opis i tagi.
Dodaj zdjęcie do wydarzenia.

dodaj zdjęcie do wydarzenia

Krok 2

Dodaj informację na stronę spotkania

Po utworzeniu wydarzenia strona jest pusta i wygląda nieatrakcyjnie.

Jak zarabiać na webinarach

Dodaj na stronę podstawowe informacji o webinarze. Na przykład, napisz kilka postów o prezenterach webinaru, ich doświadczeniu, odznakach i innych osiągnięciach; 2-3 artykuły o treści wydarzenia i korzyściach, jakie zyskają słuchacze. Opinie ludzi, które już uczestniczyły w Twoich wydarzeniach będą świetnie pasować do strony spotkania online. Pisz tu wszelkie ważne informacje, które dotyczą webinaru: warunki uczestnictwa, zmiany w programie itd.

Krok 3

Powiedz o wydarzeniu na stronie osobistej i w grupie.

Tylko stworzenia strony nie wystarczy, by osiągnąć dobre wyniki. Jeśli chcesz zebrać więcej uczestników, musisz ją promować. Na przykład, rozmieścić informację o wydarzeniu na stronie osobistej in na witrynie brandu.

Masz tu 2 drogi:

Napisz post z linkiem do wydarzenia.
Wejdź na stronę wydarzenia i naciśnij na „Zaproś”. Wybierz opcję „Udostępnij wydarzenia”. W oknie menu zaznacz opcję „udostępnij na swojej osi czasu”, „udostępnij w grupie lub „udostępnij na stronie, którą zarządzasz”. Następnie naciśnij „Opublikuj”.

Powiedz o wydarzeniu

Krok 4

Zaproś znajomych

W Facebooku zaprosić znajomych mogą zarówno organizatorzy strony, jak i każdy z jej uczestników. W tym celu na stronie wydarzenia naciśnij „Zaproś” i wybierz opcję „Wybierz znajomych”. Możesz wysłać zaproszenie do konkretnej osoby lub skorzystać z funkcji „Wybierz wszystkich”.

Ważne, że Facebook ogranicza ilość znajomych, których użytkownik może zaprosić na wydarzenie. Jedna osoba może zwołać na jedno wydarzenie 500 użytkowników.

Krok 5

Promuj webinar za pomocą reklamy

Zyskać jeszcze więcej uczestników na swój webinar możesz po skorzystaniu z reklamy. Jej ustawień możesz dokonać w Menedżerze reklam na Facebooku. Ale szybciej i wygodniej jest wejść na stronę wydarzenia i nacisnąć „Promuj wydarzenie”.

Promuj webinar

Po tym pojawi się okno dodawania ogłoszeń.

reklam na Facebooku

Aby stworzyć reklamę trzeba:

Dodać tekst i obrazek ogłoszenia.

Dostosować targetowanie, tzn. wybrać grupę docelową:

  • Osoby, które lubią Twoją stronę
  • Znajomi osób, które lubią Twoją stronę
  • Zaawansowane połączenia

Wybierając ostatni wariant możesz obrać płeć, wiek, lokalizację, a nawet zainteresowania użytkowników, do których chcesz skierować reklamę.

Zaznacz budżet.

Ustaw termin wyświetlania reklamy.

Następnie reklama oczekuje na moderację.

Krok 6

Skontaktuj się z liderami opinii

Na Facebooku są ludzie, którzy zasłużyli na miano autorytetu pewnej grupy. Mogą czynić wpływ na opinię publiczną i dlatego nazywają się liderami opinii lub trendsetterami.

Znajdź takich osób, które są ekspertami w wybranej dziedzinie, i poproś, by rozpowszechnili informację o Twoim wydarzeniu.

Krok 7

Przeanalizuj wyniki

Musisz wymierzać wszelką aktywność co do promocji wydarzenia: żeby zrozumieć, jakie metody wykorzystać w przyszłości, a o jakich zapomnieć. Na Facebooku możesz zobaczyć statystyki wydarzeń, które już przeprowadziłeś.

Analitykę aktualnego wydarzenia znajdziesz, klikając kolejno pozycje Więcej > Wydarzenia > sekcja Statystyki.

Zobaczyć statystykę poprzednich wydarzeń można w sekcji „Poprzednie”.

Na Facebooku możesz znaleźć taką statystykę wydarzenia:

  • liczba osób, które zobaczyli wiadomość o wydarzeniu;
  • liczba wyświetleń strony;
  • ile użytkowników zaznaczyli, że są „Zainteresowani” lub „Pójdą”, odpowiadając na zaproszenie Twojej strony.

Podsumowanie. Promować webinary na Facebooku można na kilka sposobów: rozpowszechniać informację wśród przyjaciół, korzystać z reklamy targetowanej, poprosić o opublikowanie u liderów opinii. Ale najefektywniejsze to połączyć wszystkie te metody — w taki sposób o Twoim wydarzeniu dowie się jak najwięcej osób, w tym Twoich przyszłych klientów.
Powodzenia w organizacji webinarów!