Wysyłka mailingu przed i po webinarze. 17 pomysłów na mailing

mailing przed i po webinarze

Wiadomości wysłane przez e-mail to szybka i wygodna forma komunikacji z uczestnikami Twojego webinaru, wideokonferencji lub szkolenia. Poza tym nie musisz ograniczać się tylko do przypominania o rozpoczęciu webinaru i mailu z linkiem do pokoju webinarowego. Komunikacja e-mailowa z uczestnikami webinaru może stać się skuteczną częścią strategii marketingowej.

Wysyłka e-maili przed webinarem

Jak pokazuje praktyka, w darmowych webinarach uczestniczą 20-40% zarejestrowanych użytkowników. Dlatego podstawowym zadaniem mailingów i newsletterów wysyłanych przed webinarem jest podgrzewanie zainteresowania subskrybentów. Więc, co lepiej wysłać użytkownikom przed webinarem?

Ciekawy kontent

wysłać artykuł w mailingu

Artykuł, wideo lub inna przydatna informacja dotycząca tematu webinaru podkreśli Twój profesjonalizm, a Twoje gości będą mieli więcej zaufania do Twojego wydarzenia.

Przeczytaj artykuł o tym, jak przyciągnąć na webinar więcej osób

Zadanie lub lifehack

Wyślij niewielkie zadania lub porady, które pozwoliłyby użytkownikom osiągnąć chociażby minimalne, ale widoczne, efekty. Na przykład, jeśli zamierzasz prowadzić webinar z time managementu, poproś, by uczestnicy napisali listę wszystkich niezakończonych spraw i zrobili coś z tej listy, co może polepszyć ich życie (np. wizyta do dentysty). Taki trik znacznie wzmocni Twój autorytet, a słuchacze będą czekali na Twój webinar z niecierpliwością.

Ankieta

Zaproponuj przyszłym uczestnikom, aby odpowiedzieli na jedno lub kilka pytań. Na przykład, jakie problemy ich interesują lub czego oczekują od webinaru. Zaproponuj kilka wariantów odpowiedzi do wyboru. Takie badania pomogą Ci lepiej zrozumieć widzów przyszłego webinaru.

Opinie z poprzednich webinarów

opinie klientów w mailingu

Zbieraj opinie klientów o swoich webinarach i usługach. Dzięki temu  lepiej zrozumiesz swoich klientów i otrzymasz ciekawe pomysły nie tylko na kolejny newsletter, ale też na wpis do bloga, a nawet webinar. Opinia innych ma ogromną moc. Niech ona działa na Twoją korzyść.

Podziel się opiniami i wrażeniami tych ludzi, którzy już uczestniczyli w poprzednich webinarach, pokaż potwierdzenie skuteczności Twoich usług od prawdziwej osoby, napisz kilka historii sukcesu.

Zaproś swoich klientów do opowiadania historii, związanych z Twoim produktem lub usługą. Napisz do nich maila prywatnego lub zorganizuj konkurs na najlepszą historię w sieciach społecznościowych. Gdy znajdziesz dobry przykład, skontaktuj się z autorem, aby uzyskać jego zgodę, zanim udostępnisz tę historię innym.

Ostatnia szansa

Napisz list w stylu „Twoja ostatnia szansa”. Powinien być bardzo krótki i specyficzny. Wszyscy mówią, że nie lubią napędu, ale to działa. Pamiętaj, że ostatnich szans nie może być kilka. Tylko upewnij się, że dostaną ten mail tylko te osoby, które jeszcze nie zapisali się na webinar. Dla nich musisz się przygotować, coś spokojniejszego.

Link do pokoju webinarowego

W dniu webinaru wyślij do uczestników link do pokoju webinarowego. Wyślij instrukcję, jak uczestniczyć w webinarze. To ważne, ponieważ pozwoli widzom czuć się pewniej.

Przypomnienie o rozpoczęciu webinaru

Użytkownicy mogą po prostu zapomnieć o Twoim webinarze, szczególnie jeśli byli zarejestrowani miesiąc przed wydarzeniem. Lepiej przypomnij im o webinarze kilka razy. Temat do tego listu zrób jak najprostszy i najbardziej klarowny. Na przykład, „Webinar ze stworzenia strony www. Początek za 30 min”. “Webinar już za godzinę”.

Tu znajdziesz 10 pytań, które pomogą napisać zaproszenie na webinar w pół godziny.

E-mail po webinarze

Ważne jest utrzymywanie kontaktu z uczestnikami webinaru nawet po jego zakończeniu. To jest dobry sposób na przekonanie do dalszej współpracy. Podane niżej idee możesz wykorzystać w jednym liście lub wykorzystać ich osobno. Otóż co musi być w e-mailu po webinarze?

Podziękowanie za uczestniczenie w spotkaniu

Wyraź wdzięczność uczestnikom za to, że znaleźli czas i przyszli na Twój webinar. Ciepłe słowa sprawią przyjemność Twoim gościom.

Nagranie webinaru

Do dobrego tonu należy wysyłanie nagrania po transmisji. Dołącz w osobnym pliku też slajdy z prezentacji.

Odnośniki do dodatkowych materiałów

Dołącz do e-mailu linki do stron zawierających dodatkowe informacje dotyczące tematu webinaru: artykuły, wideo, badania, informacje graficzne.

Odpowiedzi na nurtujące pytania

Niektóre pytania od uczestników podczas webinaru mogą zostać się bez odpowiedzi. Po zakończeniu webinaru obejrzyj historię czatu i zapisz te pytania. Podaj odpowiedzi do nich w następnym e-mailu.

Oferta specjalna

Jeśli na webinarze mówiłeś o swoich towarach lub usługach, to w maili po wydarzeniu możesz zaproponować zniżkę lub zaoferować coś specjalnego. To zachęci wahających się uczestników do podjęcia decyzji. Obowiązkowo ogranicz czas aktualności tej oferty.

Zaprzyjaźnij się z uczestnikami na portalach społecznościowych

Po webinarze, gdy klienci już lepiej Cię poznali, nadchodzi czas, aby prosić o subskrypcję i polubienie Twoich stron na portalach społecznościowych. W taki sposób możesz kontaktować się z użytkownikami i rozwijać relację partnerskie.

Link do Twojej strony

Zaproś użytkowników na swoją stronę, aby mogli dowiedzieć się więcej informacji o Tobie i Twojej działalności.

Wyślij nagranie do zaproszonych prelegentów

Jeśli chcesz, aby więcej osób dowiedziało się o Tobie, i nie planujesz sprzedawać filmów z webinaru, nie zapomnij wysłać link do nagrania z webinaru speakerom. Oczywiście, należy podziękować im za pomoc i cenne porady. Napisz, aby bez wahania  udostępnili ten film w sieciach społecznościowych.

Ankieta dotycząca kolejnych webinarów

Zapytaj, webinary o jakich tematach chętniej by odwiedzili. Skorzystaj z tych odpowiedzi, gdy będziesz szukać pomysł na kolejny webinar.

Informacje dotyczące kolejnego webinaru

Regularne prowadzenie webinarów i wideokonferencji pozwoli na poszerzenie maksymalnie lojalnej grupy widzów. Nie rezygnuj z możliwości zaproszenia użytkowników na Twój kolejny webinar. Niech zawczasu zarezerwują miejsce dla siebie w pokoju webinarowym.

Efektywność wysyłki mailingu

efektywność mailingu

Jeśli chcesz, aby Twoja wysyłka była skuteczna, musisz śledzić wskaźniki jej efektywności. I nie tylko te najbardziej stosowane: współczynnik dostarczalności, open rate (OR) i click through rate (CTR). Tak, są jeszcze inne.

Chociaż wszystkie te pomysły są sprawne, jednak nie należy używać całej listy dla jednej kampanii naraz. Pamiętaj, że wysyłasz maili, mając pewny cel: zaprosić na webinar, pozyskać klientów, nakłonić do zakupu lub do subskrybowania bloga. Śledź wskaźniki swojego mailingu i poprawiaj swoje relacje z uczestnikami przez dobrą komunikację!

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2