Wysyłka mailingów

Wiadomości wysłane przez e-mail to szybka i wygodna forma komunikacji z uczestnikami Twojego webinaru, wideokonferencji lub szkolenia online. Poza tym nie musisz ograniczać się tylko do przypominania o początku transmisji oraz do listu z linkiem do pokoju webinarowego. Komunikacja e-mailowa z uczestnikami webinaru może się stać skuteczną częścią strategii marketingowej.

Wysyłanie e-maili przed webinarem

Praktyka pokazuje, że w darmowych webinarach uczestniczą 20-40% zarejestrowanych użytkowników. Dlatego podstawowym zadaniem mailingów i newsletterów wysyłanych przed webinarem jest podgrzewanie zainteresowania audytorium nadchodzącym wydarzeniem.

Co lepiej wysłać użytkownikom przed webinarem?

Praktyczny kontent

Artykuł, wideo lub inna korzystna informacja dotycząca tematu webinaru, tylko podkreślą Twój profesjonalizm, a twoje gości będą mieli więcej zaufania do Twojego wydarzenia.

Zadanie lub lifehuck

Podaj jakieś niewielkie zadanie lub poradę, które pozwoliliby użytkownikom otrzymać chociażby minimalny rezultat. Na przykład, jeśli zamierzasz prowadzić webinar z time managementu, poproś, by uczestnicy napisali listę wszystkich niezakończonych spraw i zrobiliby coś z tej listy, co może polepszyć ich życie (może być wizyta do dentysty). Taki trik znacznie wzmocni Twój autorytet, a słuchacze będą czekali na Twój webinar z niecierpliwością.

Ankieta

Zaproponuj użytkownikom, aby odpowiedzieli na jedno lub kilka pytań. Na przykład, jakie problemy ich interesują lub czego oczekują od webinaru. Zaproponuj do pytania kilka wariantów odpowiedzi, by użytkownik chętniej nadał Ci swoją odpowiedź. Takie badania pomogą Ci lepiej zrozumieć audytorium przyszłego webinaru.

Opinie z poprzednich webinarów

Podziel się opiniami i wrażeniami tych ludzi, którzy już uczestniczyli w poprzednich webinarach. Potwierdzenie od prawdziwej osoby, a nawet lepiej — historię sukcesu, sprawią, że użytkownicy będą czekać na Twoje spotkanie z niecierpliwością.

Link do pokoju webinarowego

W dniu webinaru wyślij do uczestników link do pokoju webinarowego. Nie zapomnij uprzedzić, że muszą mieć zainstalowany Adobe Flash Player, aby uczestniczyć w spotkaniu.

Przypomnienie o początku transmisji

Użytkownicy mogą po prostu zapomnieć o Twoim webinarze, szczególnie jeśli byli zarejestrowani miesiąc przed wydarzeniem. Lepiej przypomnij im o webinarze kilka razy. Temat do tego listu zrób jak najprostszy i najbardziej klarowny. Na przykład, „Webinar ze stworzenia strony www. Początek za 30 min”.

E-mail po webinarze

Ważne jest utrzymywanie kontaktu z uczestnikami webinaru nawet po jego zakończeniu zarówno, jak i zachęcanie ich do dalszej współpracy. Podane niżej idee możesz dołączyć do jednego listu lub wykorzystać ich osobno.

Otóż co musi być w e-mailu po webinarze:

Podziękowanie za uczestniczenie w spotkaniu

Wyraź wdzięczność uczestnikom za to, że znaleźli czas i możliwość, by uczestniczyć w Twoim webinarze. Uprzejme słowa sprawią przyjemność twoim słuchaczom.

Nagranie webinaru

W dobrym tonie jest, jeśli wyślesz nagranie po transmisji. Dołącz w osobnym pliku prezentację do webinaru — w taki sposób użytkownicy zaoszczędzą czas, w trakcie poszukiwania potrzebnego im slajdu.

Odnośniki do dodatkowych materiałów

Dołącz do e-mailu linki do stron zawierających dodatkowe informacje dotyczące tematu webinaru: artykuły, wideo, badania, informacje graficzne.

Odpowiedzi na nurtujące pytania

Niektóre pytania od uczestników podczas webinaru mogą zostać się bez odpowiedzi. Po zakończeniu webinaru obejrzyj historię czatu i zapisz te pytania. Podaj odpowiedzi do nich w następnym e-mailu.

Oferta specjalna

Jeśli na webinarze przypominałeś o swoich towarach lub usługach, to w liście po wydarzeniu możesz zaproponować zniżkę lub zaoferować coś specjalnego. To zachęci wahających się uczestników do podjęcia decyzji. Obowiązkowo ogranicz czas aktualności tej oferty.

Zaprzyjaźnij się z uczestnikami na portalach społecznościowych

Po webinarze, gdy klienci już lepiej Cię poznali, nadszedł czas, aby prosić o subskrypcję i polubienie Twoich stron na portalach społecznościowych. W taki sposób możesz kontaktować się z użytkownikami i rozwijać relację zaufania między wami.

Link do Twojej strony

Zaproś użytkowników, by odwiedzili Twoją stronę. Ty zyskasz nowych gości strony, a użytkownicy mogą odzyskać więcej informacji na interesujący ich temat.

Ankieta dotycząca kolejnych webinarów

Nie zapomnij interesować się, webinary o jakich tematach chętnie by odwiedzili. Skorzystaj się z tych odpowiedzi, gdy będziesz wybierać ciekawy i intrygujący temat do przyszłej transmisji.

Informacje dotyczące kolejnego webinaru

Regularne prowadzenie webinarów i wideokonferencji pozwoli na poszerzenie maksymalnie lojalnej grupy widzów. Nie rezygnuj z możliwości zaproszenia użytkowników na Twój kolejny webinar. Niech zawczasu zarezerwują miejsce dla siebie w pokoju webinarowym.