Wysyłka mailingu przed webinarem i po jego zakończeniu. 17 pomysłów na mailing

mailing przed i po webinarze

Wiadomości wysłane przez e-mail to szybka i wygodna forma komunikacji z uczestnikami Twojego webinaru, wideokonferencji lub szkolenia. Poza tym nie musisz ograniczać się tylko do przypominania o rozpoczęciu webinaru i mailu z linkiem do pokoju webinarowego. Komunikacja e-mailowa z uczestnikami webinaru może stać się skuteczną częścią strategii marketingowej.

Wysyłka e-maili przed webinarem

W praktyce, z darmowych webinarów korzysta 20-40% zarejestrowanych użytkowników. Podstawowym zadaniem mailingów i newsletterów wysyłanych przed webinarem jest podgrzewanie zainteresowania subskrybentów. Więc, co lepiej wysłać użytkownikom przed webinarem?

Ciekawy kontent

wysłać artykuł w mailingu

Artykuł, wideo lub inna przydatna informacja dotycząca tematu webinaru podkreśli Twój profesjonalizm, a Twoi goście będą mieli więcej zaufania do Ciebie oraz Twojego wydarzenia.

Przeczytaj artykuł o tym, jak przyciągnąć na webinar więcej osób

Zadanie lub lifehack

Wyślij niewielkie zadania lub porady, które pozwolą użytkownikom osiągnąć chociażby minimalne, ale widoczne, efekty. Na przykład, jeśli zamierzasz prowadzić webinar z time managementu, poproś, by uczestnicy napisali listę wszystkich niezakończonych spraw i wykonali jeden punkt z tej listy, który może polepszyć ich życie (np. wizyta u dentysty). Taki trik znacznie wzmocni Twój autorytet, a słuchacze będą czekali na Twój webinar z niecierpliwością.

Ankieta

Zaproponuj przyszłym uczestnikom, aby odpowiedzieli na jedno lub kilka pytań. Przykład: jakie problemy ich interesują lub czego oczekują od webinaru. Zaproponuj kilka wariantów odpowiedzi do wyboru. Takie badania pomogą Ci lepiej zrozumieć widzów przyszłego webinaru.

Opinie z poprzednich webinarów

opinie klientów w mailingu

Zbieraj opinie klientów o swoich webinarach i usługach. Dzięki temu lepiej zrozumiesz swoich klientów i otrzymasz ciekawe pomysły, nie tylko na kolejny newsletter, ale też na wpis do bloga, a nawet webinar. Opinia innych ma ogromną moc. Niech to działa na Twoją korzyść.

Promowanie marki osobistej. Jak zbudować markę. Część 2

Podziel się opiniami i wrażeniami tych osób, które już uczestniczyły w poprzednich webinarach. Pokaż potwierdzenie skuteczności Twoich usług od prawdziwej osoby, napisz kilka historii opartych na sukcesie.

Zaproś swoich klientów do opowiadania historii, związanych z Twoim produktem lub usługą. Napisz do nich maila prywatnego lub zorganizuj konkurs na najlepszą historię w sieciach społecznościowych. Gdy znajdziesz dobry przykład, skontaktuj się z autorem, aby uzyskać jego zgodę, zanim udostępnisz tę historię innym.

Ostatnia szansa

Napisz list w stylu „Twoja ostatnia szansa”. Powinien być bardzo krótki i zwięzły. Wszyscy mówią, że nie lubią popędzania i pracy pod presją czasu, ale taka metoda właśnie działa. Pamiętaj, że ostatnich szans nie może być kilka. Musisz być stanowczy. Upewnij się, że ten mail dostaną tylko te osoby, które jeszcze nie zapisały się na webinar. Dla pozostałych przygotuj coś spokojniejszego.

Link do pokoju webinarowego

W dniu webinaru wyślij do uczestników link do pokoju webinarowego. Załącz instrukcję, jak uczestniczyć w webinarze. To ważne, ponieważ pozwoli widzom czuć się pewniej.

Przypomnienie o rozpoczęciu webinaru

Użytkownicy mogą po prostu zapomnieć o Twoim webinarze, szczególnie jeśli byli zarejestrowani miesiąc przed wydarzeniem. Przypomnij im o webinarze kilka razy. Stwórz jak najprostszy i najbardziej klarowny temat tego listu. Na przykład, „Webinar z tworzenia strony www. Początek za 30 min”. “Webinar już za godzinę”.

Tu znajdziesz 10 pytań, które pomogą napisać zaproszenie na webinar w pół godziny.

E-mail po webinarze

Ważne jest utrzymywanie kontaktu z uczestnikami webinaru nawet po jego zakończeniu. To jest dobry sposób na przekonanie do dalszej współpracy. Podane niżej idee możesz wykorzystać w jednym liście lub osobno. Co powinno się znajdować w e-mailu po webinarze?

Podziękowanie za uczestniczenie w spotkaniu

Wyraź wdzięczność uczestnikom za to, że znaleźli czas i przyszli na Twój webinar. Ciepłe słowa sprawią przyjemność Twoim gościom.

Nagranie webinaru

Dobrze odebrane będzie, jeśli wyślesz nagrania po transmisji. Dołącz w osobnym pliku również slajdy z prezentacji.

Odnośniki do dodatkowych materiałów

Dołącz do e-mailu linki do stron zawierających dodatkowe informacje dotyczące tematu webinaru: artykuły, wideo, badania, informacje graficzne.

Odpowiedzi na nurtujące pytania

Niektóre pytania od uczestników podczas webinaru mogą pozostać bez odpowiedzi. Po zakończeniu webinaru obejrzyj historię czatu i zapisz takie pytania. Odpowiedz na nie w następnym e-mailu.

Oferta specjalna

Jeśli na webinarze mówiłeś o swoich produktach lub usługach, to w mailu po wydarzeniu możesz zaproponować zniżkę lub zaoferować coś specjalnego. To zachęci wahających się uczestników do podjęcia decyzji. Obowiązkowo ogranicz czas aktualności tej oferty.

Zaprzyjaźnij się z uczestnikami na portalach społecznościowych

Po webinarze, gdy klienci już lepiej Cię poznali, możesz poprosić o subskrypcję i polubienie Twoich stron na portalach społecznościowych. W taki sposób łatwiej skontaktujesz się z użytkownikami i rozwiniesz relacje partnerskie.

Link do Twojej strony

Zaproś użytkowników na swoją stronę, aby mogli dowiedzieć się więcej informacji o Tobie i Twojej działalności.

Wyślij nagranie do zaproszonych prelegentów

Jeśli chcesz, aby więcej osób dowiedziało się o Tobie, i nie planujesz sprzedawać filmów z webinaru, nie zapomnij wysłać link do nagrania z webinaru speakerom. Oczywiście, należy podziękować im za pomoc i cenne porady. Poproś, aby udostępnili ten film w sieciach społecznościowych.

Ankieta dotycząca kolejnych webinarów

Zapytaj użytkowników, w jakich webinarach najchętniej wzięliby udział. Skorzystaj z tych odpowiedzi, gdy będziesz szukać pomysłu na kolejny webinar.

Informacje dotyczące kolejnego webinaru

Regularne prowadzenie webinarów i wideokonferencji pozwoli na poszerzenie lojalnej grupy widzów. Nie rezygnuj z możliwości zaproszenia użytkowników na Twój kolejny webinar. Daj im możliwość wcześniejszej rezerwacji miejsca dla siebie w pokoju webinarowym.

Efektywność wysyłki mailingu

efektywność mailingu

Jeśli chcesz, aby Twoja wysyłka była skuteczna, musisz śledzić wskaźniki jej efektywności. Weź pod uwagę nie tylko te najczęściej stosowane: współczynnik dostarczalności, open rate (OR) i click through rate (CTR). Tak, są jeszcze inne.

Chociaż wszystkie te pomysły są sprawdzone i polecane, jednak nie należy jednocześnie używać wszystkich elementów z tej listy dla jednej kampanii. Pamiętaj, że wysyłasz maila, mając określony cel: zaprosić na webinar, pozyskać klientów, nakłonić do zakupu lub do subskrybowania bloga. Śledź wskaźniki swojego mailingu i poprawiaj swoje relacje z uczestnikami przez dobrą komunikację!

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
2