Zaproszenie uczestników

Spis treści

Z tej instrukcji dowiesz się, jak zaprosić uczestników na webinar.

Zbieranie kontaktów

Istnieje kilka sposobów, jak można dodać osoby do listy uczestników webinaru.

1. Dodaj kontakty ręcznie.

2. Importuj listę adresów.

3. Dostosuj stronę logowania.

4. Wyślij link na webinar poprzez komunikatory i sieci społecznościowe.

5. Korzystaj z landing page’a.

Jak dodać kontakty ręcznie? 

Możesz dodać lub zaprosić uczestników do webinaru w zakładce Uczestnicy. W tym celu:

1. Kliknij przycisk Nowy uczestnik.

Nowy uczestnik

2. Wpisz imię i adres e-mail.

imię and email

3. Wybierz grupę dla uczestnika lub pozostaw domyślną wartość Bez grupy.

Jak dodać uczestników z listy kontaktów? 

Na webinar możesz zaprosić użytkowników, którzy już byli na Twoich webinarach i których dane znajdują się na Twojej liście kontaktów. W tym celu w sekcji Uczestnicy wybierz i zaznacz użytkowników lub użyj filtrów. Możliwy status uczestników:

list kontaktów

aktywni — użytkownicy uczestniczyli lub potwierdzili, że będą uczestniczyć w webinarach;

nieaktywni — użytkownicy, którzy wypisali się z bazy mailingowej, oraz ci, których usunąłeś z systemy. Tacy subskrybenci nie dostaną listów;

zablokowani — użytkownicy, których zablokował prezenter.

Możesz skorzystać z możliwości filtrowania uczestników według utworzonych grup oraz z wysyłki listów do uczestników ze względu na to, w jakich webinarach oni uczestniczyli.

Import subskrybentów

Importuj listę uczestników z innych systemów mailingowych lub z systemów CRM. Aby to zrobić, załaduj plik CSV lub XLSX albo skopiuj i wklej adresy e-mail.

Importuj

Jak dostosować stronę logowania

Planując webinar, dostosuj stronę, którą zobaczą uczestnicy podczas logowania na webinar. Ta strona może też służyć jako landing page, czyli możesz korzystać z niej, aby zbierać dane kontaktowe od potencjalnych uczestników.

Dostosować stronę wejścia możesz w Zaawansowanych ustawieniach, w zakładce Strona logowania.

Strona logowania

Domyślnie uczestnicy muszą wypełnić 2 pola: Imię Nazwisko i E-mail. Możesz dodać dodatkowe pola: Telefon, Skype, Miasto, Firma, Dział, Data urodzenia.

Możesz zmienić wygląd strony logowania. Włącz albo zablokuj logowanie przez sieci społecznościowe, pokaż liczbę wolnych miejsc, datę rozpoczęcia, nazwę, imię prezentera i opis webinaru.

dodatkowe pola

Wysyłka linków poprzez komunikatory i sieci społecznościowe

Po zakończeniu planowania webinaru zobaczysz link, który możesz udostępnić w sieciach społecznościowych, komunikatorach, na forach, i swojej witrynie czy w newsletterze.

Wysyłka linków

Aby skopiować link, kliknij go i wklej w wiadomości lub w pocie. Po kliknięciu tego linka użytkownik trafi na stronę logowania.

Tryb landingu

Landing — to strona, na której są podstawowe informacje o webinarze. Ona ma zachęcić użytkownika do zapisania się na webinar.

Na swoim stałym webinarze możesz włączyć tryb landingu. Ten tryb służy do zbierania adresów e-mail oraz innych informacji kontaktowych.

Tryb landingu

Landing nie jest powiązany z konkretnym wydarzeniem. Wykorzystaj tę opcję w swoich działaniach marketingowych.

Wysyłka zaproszeń

W MyOwnConference możesz zaprosić uczestników na webinar, korzystając jeszcze z takich opcji:

1. Wysyłanie zaproszenia na e-mail.

2. Wysyłanie linka personalnego do każdego z uczestników.

Wysyłanie zaproszenia na e-mail

Skonfiguruj system przypomnień o nadchodzącym webinarze. W trakcie planowania webinaru w Ustawieniach zaawansowanych otwórz zakładkę Maile.

Maile

Uczestnicy otrzymują domyślnie 3 maile przed webinarem — trzy dni, jeden dzień i godzinę przed webinarem. Jeszcze jedną wiadomość dostaną ci uczestnicy, którzy spóźnili się na webinar, czyli nie weszli do pokoju webinarowego na moment startu webinaru.

Jeśli dodasz uczestnika po zaplanowanej wysyłce zaproszeń, nasz system wyśle do niego list, ale nie gwarantuje, że list dotrze na czas.

Nie możesz zmienić tekst zaproszenia, ale możesz dodać inne informacje w końcowej części listu.

Możesz wysłać zaproszenia poprzez inne systemy do wysyłki mailingu. W tym celu wejdź do sekcji Uczestnicy i naciśnij przycisk Eksportuj i załaduj plik z listą uczestników na komputer.

Eksportuj

W oknie, które się pojawi:

1. Zaznacz uczestników, których dane chcesz wyeksportować.

2. Wybierz dane, które chcesz zapisać (imię i nazwisko, e-mail, telefon, Skype, kraj, datę aktywacji).

3. Wybierz znak separatora.

4. Wybierz typ pliku (CSV lub Excel).

export

Wysyłka linków personalnych 

Jeśli chcesz, aby na webinar przyszli tylko zaproszeni użytkownicy, na ostatnim kroku planowania wydarzenia zaznacz opcję Wejście tylko z linkiem indywidualnym. Uczestnik nie może podzielić się takim linkiem, bo wtedy sam nie wejdzie na webinar. Z takiego linku może skorzystać tylko jedna osoba.

Wysyłka linków personalnych 

Po włączeniu opcji indywidualnych linków każdy uczestnik dostanie list-zaproszenie z linkiem personalnym.

Informacje dodatkowe

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, zapraszamy do zapoznania się z innymi materiałami edukacyjnymi i lekcjami wideo.

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Aby skontaktować się z działem pomocy technicznej, kliknij przycisk Konsultant online w prawym dolnym rogu strony myownconference.pl. Skontaktować się z działem wsparcia technicznego możesz w panelu klienta i w pokoju webinarowym. Dostaniesz pomoc i odpowiedzi na każde pytanie.

Konsultant online

Konsultant online admin

Konsultant online room