Jak uczestniczyć w webinarze — instrukcja krok po kroku

promowanie siebie jako eksperta

Jak uczestniczyć w webinarze ? To proste: możesz dołączyć się do wydarzenia z niemal każdego miejsca na świecie (oczywiście pod warunkiem, że masz dostęp do internetu).

Oto kilka pomocnych odpowiedzi na częste pytania i wskazówek, które pomogą Ci w pełni wykorzystać każdy webinar.

Webinar to seminarium lub konferencja przeprowadzona online. Jedyne, czego potrzebujesz, to połączenie z Internetem — w webinarze możesz uczestniczyć z każdego miejsca na świecie. Dlatego jest to tak wygodne rozwiązanie. 

Może zechcesz przeczytać więcej o tym, co to jest webinar.

Co jest Ci potrzebne do uczestniczenia w webinarze?

Wystarczy komputer, smartfon lub tablet z połączeniem internetowym. Oczywiście ważne jest to, aby prędkość łącza pozwalała na komfortowe wysłuchanie i uczestniczenie w webinarze.. Polecamy minimum 10 MB/sek. Dzięki temu unikniesz problemów technicznych.

W celu zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia awarii lub zatrzymywania obrazu w trakcie webinaru lepiej będzie, gdy wstrzymasz lub zakończysz pobieranie plików z Internetu. Radzimy również wyłączyć wszystkie programy, które mogą wpływać na prędkość połączenia: Skype, torrenty i inne. Pamiętaj, aby sprawdzić, jakie programy pracują w tle, a uruchamiają się automatycznie — to też może spowalniać Twój komputer.

Jak dołączyć się do webinaru?

Krok 1

5-10 minut przed rozpoczęciem webinaru kliknij link, który dostałeś od organizatora webinaru.

Krok 2

W zakładce przeglądarki pojawi się okno dialogowe autoryzacji. Wypełnij wszystkie pola, które są oznaczone gwiazdką. Pozostałe możesz wypełnić opcjonalnie.

Strona logowania dla uczestnika

W polu „Imię i nazwisko” wprowadź swoje imię. W okienku „E-mail” podaj adres poczty elektronicznej. W obszarze „Hasło do pokoju” wpisz otrzymane od prowadzącego hasło.

Krok 3

Po wprowadzeniu wszystkich informacji naciśnij przycisk Wejdź”.

Możesz też wejść na webinar poprzez portale społecznościowe: Facebook, Vkontakte, Twitter lub inne, które zostaną oznaczone przez organizatora. Aby się zalogować, kliknij odpowiednią ikonę. Następnie serwis Social entrance authorization poprosi Cię o dostęp do Twojego konta. Gdy już wejdziesz na webinar, możesz odmówić udzielonego wcześniej dostępu.

Jak uczestniczyć w webinarze przez urządzenie mobilne?

Nie musisz już instalować aplikacji, aby wziąć udział w webinarze: wystarczy, że wjedziesz w przeglądarkę. Z jej poziomu możesz słuchać webinaru, czy komunikować się na czasie. Cały ten proces jest bardzo szybki i wygodny, dzięki niemu unikniesz wszelkich zbędnych problemów technicznych.

Misja: przygotować webinar. Krótki przewodnik od Kasi z MyOwnConference

Jak wejść na webinar?

Przed rozpoczęciem webinaru skorzystaj z linku, którego dostałeś od organizatora webinaru. Skopiuj i wklej go w pasku adresu przeglądarki. Możesz to też zrobić jeszcze szybciej — kliknij link, aby automatycznie otworzyć go w przeglądarce mobilnej. Wypełnij wymagane pola: imię i nazwisko oraz hasło. Organizator może też poprosić o e-mail lub Skype.

Podczas webinaru

Gdy wejdziesz na webinar, zostaniesz pełnoprawnym uczestnikiem wydarzenia.

W lewej części okna zobaczysz 2 przyciski — „Zadaj pytanie” i „Poproś o zabranie głosu”. Po naciśnięciu pierwszego przycisku możesz napisać wiadomość do prowadzącego. Przycisk „Poproś o zabranie głosu” naciśnij wtedy, gdy chcesz mówić na żywo, przez mikrofon.

Zwróć uwagę na czat, który pozwali Ci na komunikację z prowadzącym i uczestnikami webinaru. W środku znajduje się prezentacja lub inne materiały, które udostępnia prowadzący. Po prawej stronie okna zobaczysz listę wszystkich uczestników.

Zobacz tutaj plusy i minusy konferencji na żywo i webinarów.

Jak zachowywać się podczas webinaru?

Pamiętaj o szacunku wobec prowadzącego i uczestników w trakcie webinaru. W przeciwnym razie organizatorzy mogą wyrzucić Cię z pokoju webinarowego.

Oprócz tego zadaj sobie pytanie, co możesz zyskać na uczestniczeniu w webinarze? Jeśli rzetelnie na nie odpowiesz, Twoje uczestnictwo będzie pełniejsze i bardziej efektywne.

Oto 3 zasady, z których warto skorzystać:

  • skupienie
  • zaangażowanie
  • notowanie

Skupienie

Może się to wydawać oczywiste, ale jak wielu z nas korzysta z tej wskazówki? Bycie skupionym wymaga wysiłku, dlatego to naturalne, że podświadomie poszukujesz jakiegoś „rozpraszacza”. Spróbuj wyeliminować wszystkie te elementy, poprzez uniemożliwienie sobie dostępu do wszelkich stron, jak na przykład Facebooka.

Jeśli korzystasz z PC, to możesz pobrać wtyczkę do przeglądarki o nazwę WasteNoTime, która blokuje konkretne strony. W przypadku smartfonów, z pewnością znajdziesz co najmniej kilka aplikacji mających podobne funkcje. Zamknij wszystkie karty w przeglądarce i otwórz tylko 

Zaangażowanie

Bez wątpienia, dużą zaletą webinarów jest to, że możesz pozostawać praktycznie niewidzialny. To jednak nie znaczy, że masz nigdy nie ujawnić swojej obecności.

Nie obawiaj się zadawać pytań. Statystycznie rzecz biorąc, jeśli masz pytanie, prawdopodobnie ktoś z uczestników również je ma. Poprzez zadawania pytań nie pomagasz tylko sobie, ale również innym. Dodatkowo prelegent jest w stanie lepiej zrozumieć potrzeby swoich słuchaczy i dostosować się do ich potrzeb.

Jeśli nie otrzymałeś odpowiedzi, wyślij do prelegenta maila z Twoim pytaniem. Pamiętaj, że prelegent nie odpowiada na pytanie nie dlatego, że Cię ignoruje — jest to z pewnością spowodowane np. jego przeoczeniem. Może również przedyskutować tę kwestię z innymi uczestnikami — oczywiście szanując, że mogą oni mieć inne zdanie.

Webinary często mogą umożliwić Ci zbudowanie znajomości, a nawet znalezienie nowej pracy. Dlatego warto się angażować i dać się poznać. Organizatorzy webinarów właśnie w ten sposób często poszukują nowych pracowników.

Jakie narzędzie przydadzą Ci się do pracy zdalnej? Zobacz tutaj.

Notowanie

Notuj. Oczywiście, nie mówimy tutaj o transkrypcji całego webinaru, chodzi tutaj o zapisywanie najważniejszych punktów. Dzięki temu Twój mózg wyłapie i “zapisze” sobie najważniejsze informacje.

Jest wiele różnych metod notowania, jak choćby szkicowanie czy metodę Cornella. Pisanie ręczne jest zdecydowanie bardziej efektywne. Gdy piszesz tekst na komputerze, nie zajmuje Ci to wiele czasu, przez co notatki przypominają bardziej przepisywanie tekstu. Inaczej jest w przypadku pisania ręcznego, które wymusza parafrazowanie, skróty, kreatywność. Dzięki temu więcej zapamiętasz. 

Czy prelegent widzi mnie podczas webinaru?

Nie, ale jest taka możliwość: prelegent może Cię „zaprosić” do włączenia kamery. Wówczas będziesz mógł/mogła zadać mu pytanie osobiście.

Co robić, gdy pojawia się problem techniczny?

Jeśli połączenie z webinarem zostało przerwane lub wideo i dźwięk „zatrzymały się”, spróbuj wejść do pokoju webinarowego ponownie. W tym celu odśwież zakładkę przeglądarki i wprowadź swoje dane jeszcze raz.

Jeśli nie możesz ponownie dołączyć do webinaru, nie słyszysz prowadzącego lub masz inne problemy techniczne, zrób test systemu. W tym celu naciśnij odnośnik.

Wyniki testu

Upewnij się, że widzisz i słyszysz siebie. Zwróć również uwagę na zakładkę „Sprawdzenie portów”: sprawdź, czy oba porty są otwarte.

Możesz też zwrócić się do działu wsparcia technicznego.

Kliknij tutaj i sprawdź jeszcze dzisiaj ofertę MyOwnConference i spróbuj swoich sił w prowadzeniu webinarów.

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Spodobał ci się ten post? Podziel się!