Platforma do webinarów, która spełni Twoje oczekiwania. Ocena 10 programów

platforma do webinarow

Niezawodna platforma do webinarów — to chyba najważniejsza rzecz, o którą koniecznie musisz zadbać, jeśli postanowiłeś zająć się organizacją szkoleń lub, ogólnie rzecz biorąc, spotkań w internecie. W tym artykule omówimy 10 najpopularniejszych platform do webinarów w Polsce, z których będziesz mógł wybrać tę, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.

Platforma do webinarów — podstawowe możliwości 

Każda platforma do webinarów posiada co najmniej jeden element, który odróżnia ją od konkurencji. W jednej są lepsze narzędzia do promocji webinarów, kolejna natomiast zaskakuje możliwością przyjęcia nieograniczonej liczby uczestników. Są jednak podstawowe funkcje, które posiada niemal każdy profesjonalny serwis webinarowy. Do takich możliwości zaliczamy:

  • wyświetlanie prezentacji
  • biała tablica
  • czat
  • ankiety
  • udostępnianie ekranu
  • nagrywanie webinaru

Koniecznie przeczytaj: Jak zorganizować pojedyncze wydarzenie online lub jednorazowy webinar nie przepłacając?

Kryteria oceny platform do webinarów

Oceniając platformy do webinarów, braliśmy pod uwagę takie aspekty:

  • darmowe okresy próbne 
  • cenę
  • liczbę prezenterów, uczestników i pokoi webinarowych
  • język strony
  • funkcje szczególne
  • wady

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z webinarami, to przyda Ci się artykuł o tym, jak przygotować pierwszy webinar.

1. MyOwnConference

platforma do webinarów MOC price
  • darmowy plan — 20 uczestników, 3 prezenterów, nieograniczone funkcje, czas nagrywania na jednym wydarzeniu — 20 minut. Termin ważności bezpłatnego planu jest nieograniczony.
  • płatne plany — od 25 euro (60 uczestników, 10 prezenterów, 1 pokój) do 375 euro (2000 uczestników, 10 prezenterów, nieograniczona liczba pokoi), nieograniczony czas nagrywania, jakość nagrania — 4K
  • Liczba i długość spotkania w ciągu dnia – bez limitu
  • możliwość rozszerzenia konta do 10000 uczestników
  • platforma do webinarów w języku polskim
  • webinary równoległe bez dopłat
  • nie wymaga instalacji żadnych dodatkowych programów
  • statystyki spotkań
  • integracja z serwisami społecznościowymi i Google Analytics
  • Landing page
  • wysyłka mailingów do uczestników

Rozpocznij swoją przygodę z webinarami. Zapraszamy do obejrzenia tutorialu o tym, jak założyć konto na platformie do webinarów MyOwnConference, aby przetestować wszystko.

2. AnyMeeting

AnyMeeting
  • darmowy okres próbny — 30 dni (wymaga podania danych karty kredytowej)
  • od 10$ (do 25 uczestników) do 15$ — 200 uczestników
  • obecnie świadczą usługi tylko dla rezydentów US
  • platforma w języku angielskim
  • możliwość pobrania raportu po webinarze
  • informacje na temat sieci społecznościowych Twoich uczestników (Facebook, Twitter, LinkedIn)
  • pokazywanie filmów z YouTube
  • opóźnienie dźwięku
  • w trakcie webinaru mogą się wyświetlać reklamy

Przydatne programy dla nauczycieli i miłośników edukacji na odległość

3. ClickMeeting

Clickmeeting
  • darmowy okres próbny — 30 dni, do 25 osób
  • płatne plany od 25$ (do 25 uczestników, 1 prezentera, 8 strumienie wideo) do 279 $ (1000 uczestników, dostosowanie indywidualne)
  • istnieje możliwość zwiększenia liczby uczestników do 10 000 za dodatkową opłatą
  • platforma w języku polskim
  • limit miejsca na nagrania
  • Integracja z Facebook Pixel
  • czat z funkcją symultanicznego tłumacza
  • dostępny tryb dyskusji, w którym do 25 osób ma możliwość wypowiedzi głosowej
  • obowiązują opłaty za dodatkowe opcje

Polecamy inne nasze artykuły: Promocja wydarzenia na Facebooku krok po kroku

4. GoToMeeting

GoToMeeting
  • darmowy okres próbny — 7 dni
  • od 12$ (150 uczestników, brak narzędzi do robienia notatek) do 429$ euro (1000 uczestników, nieograniczony czas nagrywania)
  • program w języku angielskim
  • działa na zasadzie dzielenia się ekranem, czyli jeśli chcesz pokazać prezentację, to musisz udostępnić uczestnikom swój ekran
  • narzędzia do tworzenia landing page’a
  • automatyczna transkrypcja webinaru, którą możesz pobrać

5. Zoom

zoom
  • darmowy plan — do 100 uczestników, 40 minut nagrania
  • od 13,99$ za jednego hosta (100 uczestników, nieograniczony czas nagrywania), do 18,99$ za hosta (300 uczestników, pod warunkiem wykupienia abonamentu dla minimum 100 hostów)
  • możliwość zwiększenia liczby uczestników
  • platforma w języku angielskim
  • integracja z kalendarzem m.in. Outlook, Google
  • możliwość dzielenia uczestników na podgrupy
  • jednoczesne prowadzenie transmisji na żywo na platformie oraz na Facebooku czy na YouTube
  • automatyczna transkrypcja webinaru, którą możesz pobrać

Konferencje przy użyciu Skype for Business vs MyOwnConference

6.Webinarjam

Webinarjam
  • okres próbny — 14 dni za 1$
  • ceny od 39.99$ za miesiąc
  • do 6 prezenterów
  • platforma w języku angielskim
  • opóźnienie dźwięku do 10 sekund
  • zła nawigacja na stronie internetowej

7.ON24

platforma do webinarów ON24
  • darmowy okres próbny
  • cenę abonamentu można się dowiedzieć dopiero po skontaktowaniu się z administratorem
  • platforma w języku angielskim
  • analiza zaangażowania uczestnika podczas webinaru
  • narzędzia do e-mail marketingu
  • zła nawigacja na stronie platformy

8. Livestorm

Livestorm
  • darmowy plan — do 4 uczestników, 20 minut nagrania
  • od 89 euro (100 uczestników) do 268 (1000 uczestników) — do 4 godzin czas nagrywania, 16 dodatkowych strumieni wideo
  • platforma w języku angielskim
  • tworzenie landing page’a
  • zautomatyzowane przypomnienia dla uczestników

9. Adobe Connect

platforma do webinarów  Adobe connect
  • darmowy okres próbny — do 3 uczestników
  • od 46 euro (25 uczestników) do 534 euro (1000 uczestników)
  • platforma w języku angielskim
  • dzielenie uczestników na podgrupy
  • tworzenie wspólnych notatek
  • zawartość tablicy można później wydrukować

Na co zwracać uwagę przy wyborze odpowiedniej platformy?

Zdajemy sobie sprawę, że jednym z głównych czynników decydujących o wyborze tej, a nie innej platformy jest cena. Ale czy tylko o to chodzi? Mamy nadzieję, że nie. Niżej wyszczególniliśmy kilka przypadków, w których także inne funkcje programu do webinarów mogą mieć znaczenie, w zależności od celów, do których będzie wykorzystywany.

Platforma do wideokonferencji firmowych. W tym przypadku w pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na pojemność pokoju spotkań. Wszystko zależy od tego, ile osób pracuje w firmie. Jeśli jest to niewielka korporacja, licząca kilkunastu pracowników, być może wystarczy darmowa wersja z mniejszą pojemnością pokoi webinarowych. Warto wziąć pod uwagę, w jaki sposób można udostępniać ekran oraz czy są dodatkowe narzędzia do rysowania po ekranie. Wybierając platformę do webinarów firmowych można nie skupiać się w dużym stopniu na funkcjach związanych z nagrywaniem, oraz wysyłaniem maili przypominających. Przykład: Zoom

Platforma na spotkania biznesowe. Przy wyborze platformy do tego celu, najlepiej kierować się ceną i prostym działaniem. Zazwyczaj spotkania biznesowe odbywają się w kilka osób. Zatem nie potrzeba pokoju mieszczącego kilkaset. Warto także zwrócić uwagę na dobrą obsługę techniczną. Trzecim najważniejszym czynnikiem jest prosta możliwość prezentowania pokazu slajdów, albo innych dokumentów przedstawiających dane. Nie warto zaprzątać sobie głowy funkcjami związanymi z nagrywaniem spotkania, wysyłką mailingową, dodatkowymi narzędziami jak ankiety itp. Przykład: Livestorm

Platforma na szkolenia. Zdecydowanie najbardziej istotnym elementem jest poziom obsługi technicznej. Prowadząc szkolenie, za które odbiorca zapłacił pieniądze, nie można dopuścić do długich przerw technicznych — zostawmy takie sprawy profesjonalistom. Zwróć uwagę, czy można nagrywać spotkanie i w jakiej jakości, ponieważ może to być przydatne, jeśli będziesz chciał je sprzedawać. Zobacz, jak odbywa się wysyłka mailingowa z zaproszeniami, czy w ogóle jest taka możliwość oraz ile języków obsługuje platforma. Przykład: ClickMeeting

Platforma do prowadzenia webinarów promocyjnych i sprzedażowych. Nie bierz pod uwagę darmowych platform, jeśli zakładasz, że na spotkaniu może się pojawić wiele osób. Zazwyczaj darmowe wersje programów do webinarów mają dość spore ograniczenia, a wybierając platformę dla webinarów sprzedażowych lub promocyjnych, wszystko musi być na tip-top. Rzadko organizując takie spotkanie, można wyliczyć, ile osób zechce wziąć w nim udział. Warto zwrócić uwagę na możliwość szybkiego powiększenie pokoju webinarowego. Sprawdź odpowiednio wcześniej, czy obsługa techniczna faktycznie reaguje najszybciej jak to możliwe. Zobacz czy platforma oferuje możliwość nadania funkcji prezentera więcej niż jednej osobie jednocześnie. Upewnij się, czy dodatkowe funkcje np. nagrywanie ekranu, robienie testów, wysyłka mailingowa są zgodne z Twoimi oczekiwaniami. Przykład: MyOwnConference

Podsumowanie: jaka jest najlepsza platforma do webinarów

Żeby wybrać najepszy serwis do webinarów, musisz na początku zdecydować, czego oczekujesz, jakie potrzeby ma on zaspokajać. Jeśli np. organizujesz webinary z małą liczbą uczestników, to śmiało możesz skorzystać z darmowych planów MyOwnConference, Zoom Meeting czy Livestorm. Maksymalną zaś liczbę uczestników mają ClickMeeting (5000) oraz MyOwnConference. Jeśli język angielski sprawia Ci trudność, to zastanów się nad platformami z językiem polskim (MyOwnConference, ClickMeeting). Każdy klient ma inne wymagania. Dla jednego użytkownika element niezbędny w profesjonalnym prowadzeniu webinarium, będzie dla kolejnego zupełnie nieużyteczny. Zastanów się nad najistotniejszymi funkcjami wykorzystywanymi w szkoleniach i dopasuj do swoich oczekiwań odpowiednią platformę. Na pewno znajdziesz coś dla siebie. 

Przeczytaj inny nasz artykuł o tym, jak wybrać program do webinarów.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!