Niezawodna platforma do webinarów — to chyba najważniejsza rzecz, o którą koniecznie musisz zadbać, jeśli postanowiłeś zająć się organizacją szkoleń lub, ogólnie rzecz biorąc, spotkań w internecie. W tym artykule omówimy 10 najpopularniejszych platform do webinarów w Polsce, z których będziesz mógł wybrać tę, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.
Platforma do webinarów — podstawowe możliwości
Każda platforma do webinarów stara się wyróżnić na tle konkurencji. W jednej są lepsze narzędzia do promocji webinarów, kolejna natomiast zaskakuje możliwością przyjęcia nieograniczonej liczby uczestników. Są jednak podstawowe funkcje, które posiada niemal każdy profesjonalny serwis webinarowy. Do takich możliwości zaliczamy:
- wyświetlanie prezentacji
- biała tablica
- czat
- ankiety
- udostępnianie ekranu
- nagrywanie webinaru
Koniecznie przeczytaj: Jak zorganizować pojedyncze wydarzenie online lub jednorazowy webinar nie przepłacając?
Kryteria oceny platform do webinarów
Oceniając platformy do webinarów, braliśmy pod uwagę takie aspekty:
- darmowe okresy próbne
- cenę
- liczbę prezenterów, uczestników i pokoi webinarowych
- język strony
- funkcje szczególne
- wady
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z webinarami, to przyda Ci się artykuł o tym, jak przygotować pierwszy webinar.
1. MyOwnConference
- darmowy plan — 20 uczestników, 3 prezenterzy, nieograniczone funkcje, czas nagrywania na jednym wydarzeniu — 20 minut. Termin ważności bezpłatnego planu jest nieograniczony.
- płatne plany — od 25 euro (60 uczestników, 10 prezenterów, 1 pokój) do 375 euro (2000 uczestników, 10 prezenterów, nieograniczona liczba pokoi), nieograniczony czas nagrywania, jakość nagrania — 4K
- Liczba i długość spotkania w ciągu dnia – bez limitu
- możliwość rozszerzenia konta do 5000 uczestników
- platforma do webinarów w języku polskim
- webinary równoległe bez dopłat
- nie wymaga instalacji żadnych dodatkowych programów
- statystyki spotkań
- integracja z serwisami społecznościowymi i Google Analytics
- Landing page
- wysyłka mailingów do uczestników
Rozpocznij swoją przygodę z webinarami. Zapraszamy do obejrzenia tutorialu o tym, jak założyć konto na platformie do webinarów MyOwnConference, aby przetestować wszystko.
2. AnyMeeting
- darmowy okres próbny — 30 dni (wymaga podania danych karty kredytowej)
- od 48$ (50 uczestników) do 298$ — 1000 uczestników
- do 6 prezenterów
- platforma w języku angielskim
- możliwość pobrania raportu po webinarze
- informacje na temat sieci społecznościowych Twoich uczestników (Facebook, Twitter, LinkedIn)
- pokazywanie filmów z YouTube
- opóźnienie dźwięku
- w trakcie webinaru mogą się wyświetlać reklamy
Przydatne programy dla nauczycieli i miłośników edukacji na odległość
3. ClickMeeting
- darmowy okres próbny — 7 dni, do 25 osób
- płatne plany od 49 zł (25 uczestników, 2 prezenterów, 4 strumienie wideo) do 479 zł (500 uczestników, dostosowanie indywidualne)
- istnieje możliwość zwiększenia liczby uczestników do 5000 za dodatkową opłatę
- platforma w języku polskim
- limit miejsca na nagrania
- Integracja z Facebook Pixel
- czat z funkcją symultanicznego tłumacza
- dostępny tryb dyskusji, w którym do 25 osób ma możliwość wypowiedzi głosowej
- obowiązują opłaty za dodatkowe opcje
Polecamy inne nasze artykuły: Promocja wydarzenia na Facebooku krok po kroku
4. GoToMeeting
- darmowy okres próbny — 30 dni, do 25 uczestników
- od 24 euro (10 uczestników, brak narzędzi do robienia notatek) do 59 euro (250 uczestników, nieograniczony czas nagrywania)
- program w języku angielskim
- działa na zasadzie dzielenia się ekranem, czyli jeśli chcesz pokazać prezentację, to musisz udostępnić uczestnikom swój ekran
- narzędzia do tworzenia landing page’a
- automatyczna transkrypcja webinaru, którą możesz pobrać
5. Skype For Business
- brak okresu próbnego
- plan 1 — 89,82 zł, plan 2 — 246,84 zł
- do 250 uczestników
- platforma w języku polskim
- prezentacja PowerPoint ze wskaźnikiem laserowym
- skierowany do potrzeb spotkań firmowych
- integracja z Office 365
- żeby korzystać z programu, musisz najpierw zainstalować Office 365, a potem pobrać z niego program Skype dla firm
- bardzo ograniczone możliwości Planu 1
- bardziej przydatny do spotkań firmowych, niż do webinarów
6. Zoom
- darmowy plan — do 100 uczestników, 40 minut nagrania
- od 14,99$ za jednego hosta (100 uczestników, nieograniczony czas nagrywania), do 19,99$ za hosta (200 uczestników, pod warunkiem wykupienia abonamentu dla minimum 100 hostów)
- możliwość zwiększenia liczby uczestników
- platforma w języku angielskim
- integracja z kalendarzem m.in. Outlook, Google
- możliwość dzielenia uczestników na podgrupy
- jednoczesne prowadzenie transmisji na żywo na platformie oraz na Facebooku czy na YouTube
- automatyczna transkrypcja webinaru, którą możesz pobrać
Konferencje przy użyciu Skype for Business vs MyOwnConference
7.Webinarjam
- okres próbny — 60 dni za 1$
- ceny od 39.99$ za miesiąc
- do 6 prezenterów
- platforma w języku angielskim
- opóźnienie dźwięku do 10 sekund
- zła nawigacja na stronie internetowej
8.ON24
- darmowy okres próbny
- cenę abonamentu można się dowiedzieć dopiero po skontaktowaniu się z administratorem
- platforma w języku angielskim
- analiza zaangażowania uczestnika podczas webinaru
- narzędzia do e-mail marketingu
- zła nawigacja na stronie platformy
9. Livestorm
- darmowy plan —10 uczestników, 20 minut nagrania
- od 99$ (100 uczestników) do 299 (1000 uczestników) — nielimitowany czas nagrania, 6 dodatkowych strumieni wideo
- platforma w języku angielskim
- tworzenie landing page’a
- zautomatyzowane przypomnienia dla uczestników
10. Adobe Connect
- darmowy okres próbny — 30 dni, do 25 uczestników
- od 46 euro (25 uczestników) do 534 euro (1000 uczestników)
- platforma w języku angielskim
- dzielenie uczestników na podgrupy
- tworzenie wspólnych notatek
- zawartość tablicy można później wydrukować
Podsumowanie: jaka jest najlepsza platforma do webinarów
Żeby wybrać najepszy serwis do webinarów, musisz na początku zdecydować, czego oczekujesz, jakie potrzeby ma on zaspokajać. Jeśli np. organizujesz webinary z małą liczbą uczestników, to śmiało możesz skorzystać z darmowych planów MyOwnConference, Zoom Meeting czy Livestorm. Maksymalną zaś liczbę uczestników mają ClickMeeting (5000) oraz MyOwnConference. Jeśli język angielski sprawia Ci trudność, to zastanów się nad platformami z językiem polskim (Skype for Business, MyOwnConference, ClickMeeting). Każdy klient ma inne wymagania. Dla jednego użytkownika element niezbędny w profesjonalnym prowadzeniu webinarium, będzie dla kolejnego zupełnie nieużyteczny. Zastanów się nad najistotniejszymi funkcjami wykorzystywanymi w szkoleniach i dopasuj do swoich oczekiwań odpowiednią platformę. Na pewno znajdziesz coś dla siebie. Przeczytaj inny nasz artykuł o tym, jak wybrać program do webinarów.