18 wskazówek, jak promować swoją markę osobistą na Instagramie

jak promować swoją markę osobistą na Instagramie

Promocja marki osobistej jest z pewnością procesem złożonym. Przede wszystkim musimy popracować nad obrazem i jednocześnie opowiadaniem historii. Umiejętność dobrego przeprowadzania webinarów i transmisji na żywo również będzie przydatna. Oczywiście nie zapominajmy o aktywności w mediach społecznościowych. Myślę, że nie muszę nikomu tłumaczyć, czym jest Instagram i jakie standardowe narzędzia można tam znaleźć. Przejdźmy do rzeczy! Ten artykuł to zbiór 18 przydatnych wskazówek dotyczących promowania marki osobistej na Instagramie.

1. Publikuj zdjęcia osobiste 

Subskrybenci powinni wiedzieć, jak wyglądasz. Przedstaw się – napisz kim jesteś, czym się zajmujesz i nie zapomnij zostawić kontaktu do współpracy.

2. Określ kierunek, w którym będziesz rozwijał stronę 

Dziel się swoją wiedzą. Jeśli specjalizujesz się w branży kosmetycznej, zdradź kilka tajników piękna. Jeśli zajmujesz się budownictwem, to opowiedz o najczęstszych błędach w powstawaniu domów. Nawet jeśli jesteś zawodowym hodowcą kóz, możesz opowiedzieć wiele ciekawych rzeczy. Przykłady? Prowadź internetowy dziennik z życia swoich podopiecznych, wymyślaj imiona dla kóz i dziel się zabawnymi historiami z ich życia. Jeśli znajdziesz temat i poczujesz, że z radością chcesz się nim podzielić z innymi, to możesz pisać o wszystkim. Zrób to, a na pewno znajdziesz wielu wiernych odbiorców.

3. Zdefiniuj grupę docelową 

Stwórz portret idealnego obserwatora. Główne kryteria to: płeć, wiek, zawód, kondycja finansowa. Ostatnie kryterium jest niezbędne jeśli planujesz zarabiać na swoim blogu w przyszłości.

15 sprawdzonych sposobów pozyskiwania leadów

4. Badaj swoich konkurentów! 

Analizuj trendy, które publikują zagraniczni blogerzy. Większość tego typu nowinek pochodzi z Zachodu.

5. Wymyśl wyróżnienie 

Wyróżnij się z tłumu blogerów powielających te same treści. Wymyśl własne słowo lub hasło, z którym będziesz się identyfikował. Najprostszym sposobem jest stworzenie niecodziennego powitania, które musisz konsekwentnie powielać na swoim kanale, na przykład „Hai tu ol, chodźmy”, „Hai Hai” itp.

6. Styl i jakość

Zadbaj o spójność w dodawanych materiałach. Publikuj zdjęcia w tym samym stylu, aby Twój kanał na Instagramie wyglądał harmonijnie. Zwróć uwagę na popularnych blogerów, ich posty są kolorowe, soczyste, dominują te same barwy.

7. Naturalne światło to Twój najlepszy przyjaciel 

W słoneczne dni nawet zdjęcia wykonane smartfonem są wyraźne i kontrastowe. Możesz domyślić się, że zdjęcia robione profesjonalnym sprzętem fotograficznym wyjdą rewelacyjnie. Zapamiętaj tę cenną radę! 

8. Regularność w promowaniu marki osobistej na Instagramie

Publikuj treści w regularnych odstępach czasu, na przykład 3 posty tygodniowo. Jest to zdrowa i przystępna powtarzalność. Przemycaj najciekawsze momenty w opowieściach. Popularne Stories znikają po 24 godzinach, dlatego musisz wyrobić w sobie nawyk komunikowania się z publicznością każdego dnia.

9. Interakcja z subskrybentami 

Zadawaj pytania, odpowiadaj na komentarze, rozdawaj nagrody – nadaj rytm i dynamiczność komunikacji z Twoimi fanami. Wszystkie tego typu działania prowadzą do zwiększonego zaangażowania publiczności. Nie bój się tworzyć prowokacyjnych treści, jednocześnie zachęcając subskrybentów do wyrażania swoich opinii.

Z tego filmiku dowiesz się, dlaczego interakcja z subskrybentami jest kluczem do popularności Twojego konta.

10. Hashtag do promocji marki osobistej

Stwórz swój własny hashtag. Oznaczaj posty własnym hashtagiem, aby ułatwić nawigację swoim obserwatorom.

11. Konkurenty pomogą wypromować Twoją markę na Instagramie

Kontaktuj się z konkurentami. Twórz wspólne projekty i współpracuj z innymi blogerami, np. poprzez zakup reklam na ich blogach. Nie gnaj za liczbami. Czasami konto z 5000 subskrybentami przyniesie Twojej stronie więcej nowych fanów niż konto z liczbą 50 000 odbiorców.

12. Komentuj aktywnie 

Czatuj na Instagramie, publikuj komentarze dłuższe niż jedno słowo, wchodź w dialogi – to podstawa budowania relacji z odbiorcami. Nie ignoruj pytań zadawanych przez subskrybentów i udzielaj odpowiedzi możliwie najszybciej. 

13. Spam nie pomoże wybudować markę osobistą na Instagramie

Nie spamuj! Automatyczne publikowanie komentarzy irytuje chyba każdego.

14. Boty to złe rozwiązanie

Nie kupuj botów. Zwiększenie liczby subskrybentów w nieuczciwy sposób może w przyszłości “odbić się czkawką”, na przykład zmniejszeniu ulegnie zasięg lub zaangażowanie odbiorców.

15. Strach przed ośmieszeniem się

Wiele osób odczuwa dyskomfort na myśl o tym, że mogłyby się ośmieszyć. Jednak większość historii, w których mówisz odważnie, zostaje przyjętych bardzo serdecznie przez odbiorców.

16. Pamiętaj o geolokacji

Umieść oznaczenia geolokalizacyjne na każdym zdjęciu. Wtedy publikacja będzie przypisana do konkretnego miejsca, a to pomoże w zebraniu dodatkowej liczby subskrybentów.

17. Treść wideo 

Filmy to przyszłość nowoczesnych mediów społecznościowych. Ludziom łatwiej jest dostrzec informacje wizualnie niż w postaci pisma. Kręć mistrzowskie kursy, fragmenty z webinarów, porady wideo i ciekawe historie.

18. Ciesz się tym, co robisz 

Rozwój Twojego profilu i promowanie marki na Instagramie powinien być przyjemnym obowiązkiem, dlatego odurzaj się energią płynącą od Twoich obserwatorów.

MyOwnConference okiem właściciela – poznaj bliżej narzędzie do webinarów

Spodobał ci się ten post? Podziel się!