5 sprawdzonych sposobów na zwiększenie liczby zapisów na webinar

zwiększenie ilości rejestracji na webinar

Sukces webinaru, w dużym stopniu zależy od liczby użytkowników, którzy go odwiedzili. Codziennie leci tak dużo webinarów, treningów, szkoleń, że nie wystarczy już po prostu zaproponować ciekawą treść, aby zwiększyć liczbę uczestników swojego wydarzenia. Na dodatek, według badań marketingowców z Hubspot, tylko 30% zarejestrowanych użytkowników uczestniczy w webinarze. To znaczy, że prawie każdy prelegent potrzebuje starannie przemyślanej strategii, która pozwoli cały czas zwiększać liczbę zapisów na webinary.

Tutaj mamy tylko parę sposobów na to, jak powiększyć liczbę odwiedzin webinaru.

Intrygująca nazwa

Nazwa webinaru ma wzbudzić zaciekawienie i pragnienie dowiedzieć się więcej szczegółów. Możesz porównać „Microsoft PowerPoint do wizualizowania informacji” i „Śmierć od PowerPoint: 13 porad na to, jak wysadzić mózg za pomocą slajdów”. Bez wątpienia drugi przykład jest bardziej atrakcyjny i jest w stanie zarządzać uwagą nawet niezaciekawionych słuchaczy.

Proszę dać ocenę jeszcze kilku nagłówkom: „Taktyka pandy, czyli jak stworzyć wymarzoną pracę”, „Porwać audytorium w 60 sekund. Nieoratorska sztuka”.

Popularne tematy webinarów. Sposób na brak pomysłów

Wybierz prawidłowy dzień

Według statystyk, najwięcej uczestników są na webinarach, które są prowadzone we wtorek lub środę. W poniedziałki i piątki większość ludzi nie mają odpowiedniego nastroju do otrzymywania nowej wiedzy i umiejętności. W weekendy, w większości wypadków, słuchacze mają inne ważne sprawy poza uczestniczeniem w webinarze.

Jednakże, od każdej reguły istnieją wyjątki. Dlatego, by zrozumieć, jaki dzień tygodnia jest najlepszy do prowadzenia właśnie Twojego webinaru, należałoby przeprowadzić transmisję w różne dni i porównać ich efektywność.

Specjalna strona docelowa

Landing page lub strona docelowa to strona, na której znajdziesz podstawowe informacje o produkcie lub webinarze. Ona ma zachęcić użytkownika do pewnej czynności (zarejestrować się, dokonać zakupu itp.). Dobrze napisany landing  jest bardzo wydajny. Mimo to nadal nie każdy prowadzący korzysta z takich stron lądowania dla promowania webinarów.

Landing page ma odpowiadać na częste pytania użytkowników dodyczące webinaru: o co chodzi? Kto prowadzi? Kiedy się odbędzie? Dlaczego warto mi go odwiedzić? Ile to kosztuje? I inne podobne pytania.

Przeczytaj: Jak stworzyć landing page dla webinaru i niczego nie spartaczyć?

Obowiązkowo umieść na landing page wezwanie do działania, unikając zwykłych „zarejestruj się” lub „odwiedź webinar”. Możesz używać fraz bezpośrednio związanych z tematem webinaru. Na przykład: „zostań najlepszym kopirajterem” oraz „zwiększ konwersję w 2 razy”.

Nie czekaj długo, żeby zacząć promowanie

Lepiej zacząć rozpowszechnienie informacji jak najwcześniej, co najmniej dwa tygodni przed webinaremi. Nie zapomnij też o listach, które uczestnik będzie otrzymywał po rejestracji. Ciągłe przypominanie o Twoim wydarzeniu pozwala zwiększyć liczbę gości na webinarze.

Wysyłka mailingu przed i po webinarze. 17 pomysłów na mailing

Tu są popularne wpisy o promocji wydarzeń.

Korzystaj z portali społecznościowych

Informacja o nadchodzących webinarach na swoim Facebooku oraz Twitterze to jeszcze jeden ze sposobów na zwiększęnie listy zapisów na wydarzenie.

Dzięki tym wskazówkam potrafisz zwiększyć liczbę zapisów już na kolejny webinar.

Chcesz prowadzić interaktywne webinary? Załóż konto na MyOwnConference i prowadź webinary za darmo.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
0