zwiększenie ilości rejestracji na webinar

Komercyjny sukces webinaru, w dużym stopniu zależy od ilości użytkowników, którzy go odwiedzili. W strumieniu codziennych webinarów, treningów, szkoleń, aby zwiększyć procent odwiedzin, nie wystarczy już po prostu zaproponować ciekawą treść. Oprócz tego według badań marketingowców z Hubspot, tylko 30% zarejestrowanych użytkowników uczestniczy w webinarze. To znaczy, że prawie każdemu prelegentowi jest potrzebna starannie przemyślana strategia, która pozwoli cały czas zwiększać liczbę użytkowników na Twoich wydarzeniach online.

Tutaj mamy tylko parę sposobów na to, jak powiększyć ilość odwiedzin webinaru.

Intrygująca nazwa

Nazwa webinaru ma na celu wzbudzić ciekawość i pragnienie dowiedzieć się więcej szczegółów. Możesz porównać „Microsoft PowerPoint do wizualizowania informacji” i „Śmierć od PowerPoint: 13 porad na to, jak wysadzić mózg za pomocą slajdów”. Bez wątpienia drugi przykład jest bardziej atrakcyjny i jest w stanie zarządzać uwagą nawet niezaciekawionych słuchaczów.

Proszę dać ocenę jeszcze kilku nagłówkom: „Taktyka pandy, czyli jak stworzyć wymarzoną pracę”, „Ukraść audytorium w 60 sekund. Nieoratorska sztuka”.

Wybierz prawidłowy dzień

Według statystyk, największą publikę mają webinary, które są prowadzone we wtorek lub środę. W poniedziałki i piątki przeważająca część ludzi nie mają wielkiej ochoty do otrzymywania nowej wiedzy i umiejętności. W weekendy, w większości wypadków, słuchacze mają inne ważne sprawy poza uczestniczeniem w webinarze.

Jednakże, od każdej reguły istnieją wyjątki. Dlatego, by zrozumieć, jaki dzień tygodnia jest najlepszy do prowadzenia właśnie Twojego webinaru, należałoby przeprowadzić transmisję w różne dni i porównać ich efektywność.

Specjalna strona docelowa

Landing page lub strona docelowa to strona, która mieści główną informację o produkcie lub usłudze i zachęca użytkownika do potrzebnej czynności (zarejestrować się, dokonać zakupu itp.). Dobrze napisana landing page jest bardzo wydajna. Mimo to nadal nie każdy prowadzący korzysta z takich stron lądowania dla promowania webinarów.

Landing page ma mieścić odpowiedzi na główne pytania użytkowników webinaru: o co chodzi? Kto prowadzi? Kiedy się odbędzie? Dlaczego warto mi go odwiedzić? Ile to kosztuje? I inne podobne pytania. Gość musi zrozumieć, co on otrzyma z uczestniczenia w webinarze.

Szczegółową uwagę warto zwrócić na formularz rejestracji. Najlepiej, gdy on będzie maksymalnie prosty i będzie mieścić tylko imię i e-mail. Więcej informacji o użytkownikach Ty zmożesz odzyskać podczas webinaru za pomocą czatu i ankiet.

Obowiązkowo umieść na landing page wezwanie do działania. Chociaż warto unikać zwykłych „zarejestruj się” lub „odwiedź webinar”. Możesz używać fraz bezpośrednio związanych z tematem webinaru. Na przykład: „zostań najlepszym kopirajterem” oraz „zwiększ konwersję w 2 razy”.

Nie czekaj długo, żeby zacząć promowanie

Lepiej zacząć rozpowszechnienie informacji jak najwcześniej, co najmniej dwa tygodni przed webinarem, aby osiągnąć, najlepsze wyniki. Nie zapomnij też o listach, które uczestnik będzie otrzymywał po rejestracji. Ciągłe przypominanie o Twoim wydarzeniu pozwala zwiększyć ilość gości na webinarze.

Korzystaj z portali społecznościowych

Umieszczanie informacji o nadchodzących webinarach na swoim Facebooku oraz Twitterze to jeszcze jeden ze sposobów na zdobycie potencjalnych użytkowników. Publikacje świetnie nadają się do podania szczegółowych informacji Twoim subskrybentom. Wymiana linkami pomaga w rozpowszechnianiu informacji docelowemu audytorium.

Dzięki zastosowaniu tych rad, potrafisz zwiększyć ilość rejestracji już na kolejny webinar.
Chcesz prowadzić interaktywne webinary? Załóż konto na MyOwnConference i prowadź webinary przez 14 dni za darmo.