Jak promować webinar

Dzisiaj postanowiliśmy porozmawiać o tym jak możesz promować webinar. Ze względu na nieskończoną ilość informacji i rozmaite wydarzenia online, nie tylko płatne projekty potrzebują reklamy, bezpłatne również. W tym artykule znajdziesz wskazówki, jak promować webinar.

Krok 1. Określ swoją grupę docelową

Spróbuj opisać swoich potencjalnych i obecnych klientów bardzo rzetelnie. Taki opis jak „kobiety, 21-35 lat, Warszawa” absolutnie nic nie znaczy. Zastanów się, co interesuje twoich słuchaczy, gdzie mieszkają, co robią, jakie mają problemy. By znaleźć odpowiedzi na te pytania możesz skorzystać z platform analitycznych Xiti, Flurry lub Google Analytics. Popatrz, kto odwiedza twoją grupę w sieciach społecznościowych. Jeśli jeszcze nie masz takiej, sprawdź, co się dzieje u konkurencji. No a najważniejsze to komunikacja z klientami. Od tego, jak dokładnie zrozumiesz swoją grupę docelową (GD), zależy jak łatwo pozyskasz ją do swojego webinaru.

Krok 2. Znajdź strony internetowe, które odwiedza GD

Stwórz spis stron internetowych, forów, aplikacji mobilnych, blogów, grup na portalach społecznościowych, gdzie najczęściej można spotkać twoich potencjalnych uczestników webinaru. Postaraj się o to, by znaleźć jak najwięcej takich miejsc.

Teraz kiedy masz już tę listę, skup się na niej. Owszem można skorzystać z serwisów do bezpłatnej promocji webinarów, ale to bez sensu, gdy nie ma na nich twojej GD. Stracisz czas w zamian na 1-2 rejestracji. Lepiej dołożyć starań i popracować z najbardziej strategicznymi źródłami.

Krok 3. Określ budżet

Różne kanały promocji wymagają różnych wydatków. Na przykład promocja na YouTube lub Instagram prawie nic nie kosztuje, ale wymaga więcej czasu. Reklama banerowa pomaga błyskawicznie osiągnąć efekty, ale i nie mało kosztuje .

Kiedy będziesz określał budżet, pamiętaj, że w otwartym webinarze uczestniczy tylko 30-40% zarejestrowanych użytkowników. A więc powinieneś postarać się o to, by na twój webinar zarejestrowało się 3 razy więcej osób niż oczekiwana frekwencja.

Krok 4. Zadbaj o banery i teksty reklamowe

Jeśli zamawiasz reklamę po raz pierwszy, warto poświęcić kilka godzin, by sprawdzić wszystkie wymagania dotyczące banerów. Część serwisów na przykład nie pozwala wykorzystywać obrazów z podpisami, inne zaś znaków towarowych w tekstach promocyjnych. Jeśli temat webinaru jest powiązany z medycyną, psychologią, kosmetologią, ezoteryką, wówczas niektóre portale mogą poprosić o dokument potwierdzający kwalifikacje. Jeśli znasz takie szczegóły, to możesz uniknąć różnego rodzaju problemów i strat.

Krok 5. Startujemy z reklamą webinaru

Główna osobliwość reklamy dla webinarów polega na tym, że ma ona ograniczenia czasowe. Dlatego reklamować webinar można na 2-3 tygodnie przed startem. Jeśli planujesz konferencję online z udziałem kilku spikerów, to możesz wystartować z reklamą na miesiąc przed. Pamiętaj, że twoje ogłoszenie może oczekiwać na moderację 1-2 dni robocze.

Krok 6. Analizuj i podsumowuj

Zróbmy analizę każdego źródła reklamowego:

  • Jakie poniosłeś koszty
  • Ile kliknięć i rejestracji pochodzi z danego źródła
  • Ile kosztuje jeden potencjalny klient

Do podsumowywania takich informacji najlepiej nadaje się Excel.

Patrząc na cyfry, otrzymasz podpowiedzi, w jakiej sferze i w jakim kierunku powinieneś iść dalej.

Podsumowanie. Z jakich kanałów można korzystać do promowania własnego webinaru.

  • portale społecznościowe (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Vkontakte)
  • reklama (Google Adwords,Yandex, reklama teaserowa)
  • mailing
  • fora dotyczące twojej tematyki
  • serwisy do bezpłatnego promowania wydarzeń (TicketForEvent, Eventconnect)
  • portal wideo (YouTube)