Jak promować webinar – 6 kroków

Jak promować webinar

Dzisiaj postanowiliśmy porozmawiać o tym, jak możesz promować webinar. Ze względu na nieskończoną ilość informacji i rozmaite wydarzenia online, nie tylko płatne projekty potrzebują reklamy, bezpłatne również. W tym artykule znajdziesz wskazówki, jak promować webinar.

Krok 1. Określ swoją grupę docelową

Spróbuj bardzo rzetelnie opisać swoich potencjalnych i obecnych klientów. Taki opis jak „kobiety, 21-35 lat, Warszawa” absolutnie nic nie znaczy. Zastanów się, co interesuje twoich słuchaczy, gdzie mieszkają, co robią, jakie mają problemy. Aby znaleźć odpowiedzi na te pytania, możesz skorzystać z platform analitycznych Xiti, Flurry lub Google Analytics. Popatrz, kto odwiedza twoją grupę w sieciach społecznościowych. Jeśli jeszcze nie masz takiej, sprawdź, co się dzieje u konkurencji. Najważniejsze to komunikacja z klientami. Od tego, jak dokładnie zrozumiesz swoją grupę docelową (GD), zależy jak łatwo pozyskasz odbiorców do swojego webinaru.

Krok 2. Znajdź strony internetowe, które odwiedza GD

Stwórz spis stron internetowych, forów, aplikacji mobilnych, blogów, grup na portalach społecznościowych, w których najczęściej spotykasz potencjalnych uczestników webinaru. Postaraj się znaleźć jak najwięcej takich miejsc.

Teraz kiedy masz już taką listę, skup się na jej odpowiednim wykorzystaniu. Owszem można skorzystać z serwisów do bezpłatnej promocji webinarów, ale to bez sensu, gdy nie ma na nich twojej GD. Stracisz czas w zamian za 1-2 dodatkowe rejestracje. Lepiej dołożyć starań i popracować z najbardziej strategicznymi źródłami.

Krok 3. Określ budżet

Różne kanały promocji wymagają różnych wydatków, na przykład promocja na YouTube lub Instagram prawie nic nie kosztuje, ale wymaga więcej czasu. Reklama banerowa pomaga błyskawicznie osiągnąć efekty, ale kosztuje więcej.

Kiedy będziesz określał budżet, pamiętaj, że w otwartym webinarze uczestniczy tylko 30-40% zarejestrowanych użytkowników. Powinieneś postarać się o to, by na Twój webinar zarejestrowało się 3 razy więcej osób niż przypuszczana frekwencja.

Jak samodzielnie stworzyć i sprzedać kurs online ? Płatne udostępnienie nagrań webinarów

Krok 4. Zadbaj o banery i teksty reklamowe

Jeśli zamawiasz reklamę po raz pierwszy, warto poświęcić kilka godzin, by sprawdzić wszystkie wymagania dotyczące banerów. Część serwisów nie pozwala wykorzystywać obrazów z podpisami, inne zaś nie dopuszczają znaków towarowych w tekstach promocyjnych. Jeśli temat webinaru jest powiązany z medycyną, psychologią, kosmetologią, ezoteryką, wówczas niektóre portale mogą poprosić o dokument potwierdzający kwalifikacje. Jeśli znasz takie szczegóły, możesz uniknąć problemów, strat i zmarnowanego czasu.

Krok 5. Startujemy z reklamą webinaru

Główna osobliwość reklamy dla webinarów polega na tym, że ma ona ograniczenia czasowe. Webinar możesz reklamować na 2-3 tygodnie przed startem. Jeśli planujesz konferencję online z udziałem kilku spikerów, powinieneś wystartować z reklamą na miesiąc przed. Pamiętaj, że Twoje ogłoszenie może oczekiwać na moderację 1-2 dni robocze.

Krok 6. Analizuj i podsumowuj

Zróbmy analizę każdego źródła reklamowego:

  • Jakie poniosłeś koszty
  • Ile kliknięć i rejestracji pochodzi z danego źródła
  • Ile “kosztuje” jeden potencjalny klient

Do podsumowania takich informacji najlepiej nadaje się Excel.

Patrząc na cyfry, otrzymasz podpowiedzi, w jakiej sferze i w jakim kierunku dalej podążać.

Podsumowanie. Z jakich kanałów można korzystać do promowania własnego webinaru? 

  • portale społecznościowe (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter)
  • reklama (Google Adwords,Yandex, reklama teaserowa)
  • mailing
  • fora dotyczące twojej tematyki
  • serwisy do bezpłatnego promowania wydarzeń (TicketForEvent, Eventconnect)
  • portal wideo (YouTube)

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

Rating
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
1