14 sprawdzonych sposobów pozyskiwania leadów. Czyli jak przyciągnąć na webinar więcej osób

register

Szukasz sposobu na to, jak przyciągnąć uczestników na event lub wypełnić pokój webinarowy? Proponuję dziś znaleźć rozwiązanie. Zacznijmy od tego, że zwiększymy liczbę zapisów. Zasada jest prosta: im więcej osób się zarejestruje, tym więcej ściągniesz uczestników i leadów. Według statystyk Hubspot tylko 36% zapisanych osób uczestniczy w webinarze. A to znaczy, że masz przemyśleć strategię, która pomoże stale przyciągać uczestników na Twoje wydarzenia. Okazuje się, że samo tworzenie wartościowych treści już nie wystarczy.

Intrygująca nazwa

Nazwa webinaru ma wzbudzić ciekawość i zachęcać do poznania szczegółów. Porównajmy te dwie nazwy: „Microsoft PowerPoint do wizualizacji informacji” i „Śmierć od PowerPoint: 13 sposobów na to, jak wysadzić mózg za pomocą slajdów”. Bez wątpienia drugi przykład jest bardziej atrakcyjny i przyciągający uwagę nawet znudzonych odbiorców.

A co myślisz o tych nazwach? „Taktyka pandy, czyli jak stworzyć wymarzoną pracę”, „Porwać widownię w 60 sekund. Sztuka nieoratorska”.

Przeczytaj artykuł o tym, jak wymyślić chwytliwą nazwę do webinaru.

Landing page

Landing to strona, która zawiera podstawowe informacje o produkcie lub usłudze i zachęca użytkownika do rejestracji, zakupu itp. Dobrze zrobiony landing page bardzo skutecznie zwiększa liczbę zapisów. Mimo to niektórzy prowadzący webinarów nadal lekceważą landing page podczas tworzenia kampanii marketingowej.

Landing page ma dostarczyć odpowiedzi na najważniejsze pytania użytkowników: o czym będzie webinar? Kto go poprowadzi? Kiedy się zaczyna? Dlaczego warto w nim uczestniczyć? Ile to kosztuje? I inne podobne pytania. Potencjalny klient ma zrozumieć, jakie korzyści przyniesie mu udział w Twoim webinarze.

landing page

Więcej informacji na temat tworzenia landing page’a znajdziesz tu: Jak stworzyć landing page dla webinaru i niczego nie spartaczyć?

Szczególną uwagę warto zwrócić na formularz rejestracji na webinar. Najlepiej, gdy będzie on maksymalnie prosty pytaj tylko o imię i e-mail. Więcej informacji o użytkownikach możesz zebrać podczas webinaru za pomocą czatu i ankiet.

Obowiązkowo umieść na landing page’u wezwanie do działania. Zadbaj, aby użytkownicy od razu wiedzieli, na jaki przycisk mają nacisnąć po wejściu na stronę. Ale postaraj się unikać banalnego „zarejestruj się” lub „odwiedź webinar”. Możesz używać fraz bezpośrednio związanych z tematem webinaru. Na przykład: „zostań najlepszym kopirajterem” oraz „zwiększ konwersję o 100%”.

Dzięki MyOwnConference będziesz mógł samodzielnie stworzyć landing page, ale oczywiście możesz też skorzystać ze specjalnych kreatorów albo z usług programisty.

Zainwestuj w zdjęcia

Zdjęcia mają ogromne znaczenie. Kiedy zaczynasz kampanię promocyjną, potrzebujesz mnóstwa pięknych obrazków: do mailingu, strony internetowej, bloga i wpisów w social media. Niekiedy wystarczy kilka obrazków ze stoków, ale profesjonalne zdjęcia z Twoją twarzą będą wyglądały bardziej przekonująco.

Nie zwlekaj z promowaniem

Jeśli chcesz osiągnąć naprawdę dobre wyniki i przyciągnąć jak najwięcej uczestników, to warto zacząć promocję wydarzenia jak najwcześniej co najmniej dwa tygodnie przed, a najlepiej zaraz po wymyśleniu nazwy webinaru. Ciągłe przypominanie o wydarzeniu pozwala zwiększyć liczbę gości na webinarze.

Wykorzystaj wszystkie sieci społecznościowe i targeting

Udostępnienie informacji o nadchodzących webinarach na stronie na Facebooku, Twitterze lub w innych social media to jeszcze jeden ze sposobów na pozyskanie potencjalnych użytkowników. Publikacje świetnie się nadają do dzielenia się ważną informacją ze swoimi odbiorcami.

No i oczywiście, masz tu możliwość ustawienia targetowanych reklam z zaproszeniem na webinar, które będą wyświetlane tylko Twojej grupie docelowej.

Magento webinar

Przypięty post

Aby przyciągnąć uczestników, stale publikuj wpisy na swojej stronie i przypnij post z zaproszeniem na webinar na górze. Dzięki temu, każdy, kto zajrzy do Ciebie, dowie się o nadchodzącym wydarzeniu.

Stories na Instagramie, w Snapchacie i live’y na Facebooku

Krótkie wideo zwracają na siebie więcej uwagi, niż zwykły tekst. Ponadto takie publikacje są częściej pokazywane w news feedzie. Opowiadaj o przygotowaniach do webinaru, odpowiedz na pytania swoich followersów, i po prostu dziel się swoimi myślami. Tworzy to atmosferę zaufania między Tobą a Twoimi subskrybentami.

Prowadź kanał na YouTubie

Nie wiem, czy wiedziałeś, ale YouTube posiada drugie miejsce wśród wyszukiwarek. Więc jeśli chcesz, aby ludzie o Tobie się dowiedzieli i przyszli na Twój webinar, koniecznie masz stworzyć swój kanał na YouTubie. Myślę, że z treściami nie będziesz mieć problemu — krótkie filmiki z poprzednich webinarów, zaproszenia na szkolenia, transmisje na żywo.

YouTube webinar recording

Poznaj techniki storytellingu

Dzięki historiom i opiniom swoich klientów możesz wykreować idealny wizerunek dla swojej marki. Storytelling ożywi Twój mailing i publikacje, a co najważniejsze, zainspiruje przyszłych uczestników.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o storytellingu, przeczytaj ten wpis.

Zachęcaj do dzielenia się treściami

Poczta pantoflowa — skuteczny i tani sposób na przyciągnięcie uczestników na swój webinar. Korzystaj z jej mocy: prowadź konkursy, quizy, proponuj bonusy za zaproszenie przyjaciół. I po prostu poproś, aby ludzie udostępniali Twoje posty. 

Dowiedz się, jak tworzyć infografiki

Ponieważ promocja webinarów nie może być skuteczna bez sieci społecznościowych, musimy więc zadbać o rozmaitość swoich wpisów. Infografika to przykład idealnego postu. Proponuje ona ciekawe informacje w formie rozrywkowej i gwarantuje dużą liczbę udostępnień. Im więcej osób podzieli się obrazkiem, tym więcej dostaniesz zapisów na wydarzenie.

Mailing, który pomoże przyciągnąć uczestników

Banał? Tylko jeśli mailing jest szablonowy i nieprzemyślany. Nuda i spam są naprawdę denerwujące. Dlatego, zamiast wysyłać maile do wszystkich, uporządkuj swoją bazę klientów — nie wysyłaj listów do tych, kogo to nie interesuje. Wtedy CTR i Średni Open Rate nie będzie Cię niepokoić, no i nie trafisz do czarnej listy serwisów mailingowych.

Przypomnę jeszcze, że masz skonfigurować kolejkę maili, które uczestnik dostanie nie tylko przed, ale i po webinarze.

Wybierz odpowiedni dzień

Według statystyk najwięcej uczestników gromadzą webinary, prowadzone we wtorek lub środę. Poniedziałki i piątki nie są dla większości najlepszymi dniami do pozyskiwania nowej wiedzy i umiejętności. W weekendy z reguły słuchacze mają ważniejsze rzeczy do zrobienia niż uczestnictwo w webinarze.

Jednakże, od każdej reguły są wyjątki. Zatem, aby zrozumieć, jaki dzień tygodnia jest najlepszy do prowadzenia właśnie Twojego webinaru, należałoby przeprowadzić transmisje w różne dni i porównać ich efektywność.

Sztuczki psychologiczne 

Możesz znaleźć wiele informacji o technikach psychologicznych, ktróre pogmogą przyciągnąć uczestników na wydarzenie, ale staraj się nie nadużywać takich pomocników.

  1. Ograniczenia czasu do zapisania się na wydarzenie pomaga zorganizować uczestników, a ograniczenie oferty sprawia, że myślimy, że jest ona bardziej wartościowa.
  2. Zniżki dla pierwszych 10, 100 uczestników.
  3. Prezent za szybką rejestrację.
  4. Poradnictwo indywidualne dla tych osób, które zapłacą za uczestniczenie przed pewną datą.
  5. Rozdawaj prezenty i przydatne treści za darmo. Psychologowie twierdzą, że takie przyjemne doświadczenie sprawia, że chcemy na znak wdzięczności zrobić coś w zamian.
  6. Współpraca z influencerami, opinie klientów i rekomendacje są bardziej wiarygodne niż reklamy.

Wymieniliśmy 14 sposobów, które pomogą Ci zwiększyć liczbę zapisów na event i przyciągnąć uczestników na webinar. Wybierz te metody, które najbardziej odpowiadają Twojej kampanii marketingowej i już na kolejnym webinarze zgromadzisz nowych uczestników.

Spodobał ci się ten post? Podziel się!

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane zgodnie z Polityką prywatności wyłącznie w celu zamieszczenia komentarza na blogu.